KuuKassius
Näppärä viestien naputtelija
Mua ei työskentely tietokoneella haittaa vaan se asiakkaiden jatkuva vaatimuslista ja valitukset. Tein osaksi reklamaatiokäsittelyä joten se ehkä kertoo syyn tähän. Tekisin mielellään jotain missä ei tarvitse olla asiakkaaseen koko ajan yhteydessä. Sen takia opiskelin kirjanpitoa. Toivottavasti kursseista on jotain hyötyä vaikka tutkinto jäikin saamatta.
Perus varastokirjanpito inventaarioineen, jota tein, on ihan ok työtä. Ja koska mulla on tietotekniikan koulutus niin ohjelmisto ongelmien selvittely ja ymmärtäminen on mulla vähän eri tasolla. En jaksa niistä stressata.
Oma kauppa olisikin helppo perustaa jossei olisi pulaa alkupääomasta ja liian isosta sijoitusriskistä. Koulutus ja osaaminen riittäisi kaiken perustoiminnan suunnitteluun ja tekemiseen. Tosin tuontihuolintaa en ole tehnyt vaan vientiä joten se pitäisi opetella.
Minkälainen pääoma siihen sitten tarvittaisiin? Mitä jos löytyisi malli, jonka saattaisi aloittaa vaikka muutamalla tuhannella? (Tyyliin 5000€ eikä 50 000€.)
Kauppa on myös sitä asiakaspalvelua, mutta onneksi siinä on niitä positiivisiakin eikä vain reklamaatioita. Veikkaan, että se toisi sen ”tarvittavan eron” vanhaan työhön?
Mikä järki on muuten firmoilla sysätä reklamaatiot yhdelle ihmiselle tai osastolle? Aikamoinen sietokyky saa olla, että sitä negatiivisuutta jaksaisi pidempään. Kaikki muut osastot/ihmiset ajattelee sitte, että heidän tekemiset ei vaikuta lopputulokseen tai heidän ei tarvitse miettiä palautteita, koska on joku taho kuka hoitaa ne. Ei siis tarvetta parantaa. Karrikoidusti ajateltuna :)