Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento :) Onko joku tietty vaippamerkki ihan paras?:rolleyes:

ytyykö teippi vaippoja mihin kg:n asti? Muumiin haluaisin luottaa, mutta sieltä saatiin postilla mainos 8kg++, vain housuvaipasta, eikä kaupastakaan löytynyt muita.

Kuitenkin näköjään nämä housuvaipat vuotaa, ja yössä on pitänyt vaihtaa vähintään kerran, joskus jopa kaksi kertaa. Ihan pelkän pissan takia.

Pampersia ei olla vielä kokeiltu...
:bored:

Last edited by a moderator:
Eikös tähti teidän poitsu ollut hoikka? Silloin suosittelen teippivaippoja edelleen niin kuin Yölento jo kirjoittikin. Meillä on tytöllä nyt 4 koon Liberon comfort tai Touch teippivaipat käytössä eikä oo falskannu kertaakaan. Muumeja ei oo tullu nyt 4 koossa testattua kun Liberot on ollu joka paikassa tarjouksessa.

ytyykö teippi vaippoja mihin kg:n asti? Muumiin haluaisin luottaa, mutta sieltä saatiin postilla mainos 8kg++, vain housuvaipasta, eikä kaupastakaan löytynyt muita.

Kuitenkin näköjään nämä housuvaipat vuotaa, ja yössä on pitänyt vaihtaa vähintään kerran, joskus jopa kaksi kertaa. Ihan pelkän pissan takia.

En ole vaipoissa asiantuntija. Meillä on käytössä muumit ja kestovaipat. Pampersissa on kamala haju, joten niitä en voi kuvitellakaan. Housuvaippoja en ole katsellut sillä silmällä.

Muumit on pitäneet kuivana läpi yön, kestoja en pidä öisin. Selkäkakka voi iskeä minkä tahansa vaipan kanssa. Siksi olenkin niin tyytyväinen, kun voi jo käydä potalla. Paljon siistimpää touhua.

Yölento ja Eclipse,

Onko kumpikaan teistä kokeilleet Lidin ( Toujours) teippivaippoja?:rolleyes: Ihmeen hyviä....ostettu vasta yksi paketti, eikä vuotoja.

Yöllä, kun sekä Äiti ja Poika haluaisi nukkua rauhassa :)
:cheers

Meillä pienempänä tirpulla falskasi vaippa usein öisin yhdessä vaiheessa. Silti se ei ollut mitenkään yli täynnä. Tulkitsin, että johtui siitä, että kiehnää ja liikkuu ja pyörii niin paljon öisin, että vaippa menee "huonoon" asentoon/ valuu tms ja falskaa siksi. Silloin koin, että juuri Muumit olivat selkäpuolelta tiiviimpiä ja tulivat korkeammalle, jolloin pissafalskauksia tuli niissä öisin vähemmän. Mutta riippuu toki ruumiinrakenteesta, miten vaippa istuu käyttäjälle.

Meillä on käytössä liberon comfortit ja touchit. Tyttö n 8,5kg ja nyt koko 4 käytössä. Teippivaipat imee paljon paremmin ja ovat "isompia" kuin housuvaipat. Eli teippi aina kun mennään päikkäreille ja varsinkin öisin. Housuvaippa imee huomattavasti vähemmän ja aiheuttaa joskus punaisuutta, mutta onneks lähteny heti kun kerran läträä diaper creamia ja vaihtaa teippiin.

Päivisin käytetään muuten housuvaippaa välillä kun vaipanvaihdosta on tullu sellasta painia... Onko muilla sama?

Edit: ai niin, liberon housuvaipasta tulee kosteus läpi samalla tavalla kuin pamperseista. Teippivaipoista ei tule.

Kohelletaan meilläkin vaipanvaihdossa, mutta siihen auttaa lelu. Ihmettelin aikoinaan kun kaveri antoi soivan hiiren vaipanvaihtoa varten, mutta en ihmette enää :wideyed: :grin Mä tykkään teippivaipoista enkä usko et siirryn housuvaippoihin ihan äkkiä. Ainakin Liberolla on teippivaippoja vielä koossa 5 myös.

Tänä yönä Lidlin teippivaippa falskasi ja pahasti, just kun ehdin kehua niitä:sad001

Asennon muutos voi vaikuttaa, kuten Myy75 kirjoitti. Nykyään nukkuu myös mieluiten kyljellään, että pääsee kait lirumaan ulos... säädöstä en osaa sanoa, kun mies laittoi vaipan tällä kertaa, että menikö se riittävän tiukalle.

Ompas tää haasteellistao_O

Kohelletaan meilläkin vaipanvaihdossa, mutta siihen auttaa lelu. Ihmettelin aikoinaan kun kaveri antoi soivan hiiren vaipanvaihtoa varten, mutta en ihmette enää :wideyed: :grin Mä tykkään teippivaipoista enkä usko et siirryn housuvaippoihin ihan äkkiä. Ainakin Liberolla on teippivaippoja vielä koossa 5 myös.

Meilläkin käytetty leluja jo pitkät ajat, kun ei muutoin pysy paikallaan. Lähtee konttaan jo puolivälissä, kierähtää ympäri ja sit jo mennään... Siinä se haaste onkin saada vaippa hyvin, kun jalat ja kädet huitoo minkä ehtii:laughing001 Lelukaan ei aina riitä pitään paikallaan.

Hoitopöydästä on luovuttu aikoja sitten.

Meillä on nyt paperit tehty! :) Poika oli niin ylpeän näköisenä tulevan hoitotädin sylissä :) Se on tärkeää, että suhde on hyvä / neutraali, en voisi antaa lasta hoitoon sellaiselle henkilölle, josta lapsi ei pidä.

Lomakkeita piti täyttää tyyliin "sata".. Mutta saatiin parissa tunnissa valmiiksi :) Yhdessä lomakkeessa selvitettiin ruokavalio ja allergiat. Eli erikoisruokavalio olisi mahdollinen, mutta hän oli huojentunut, että kaikki kelpaa :)

Varahoitajaa ei ole, mutta syksyllä tulee joku uusi varhaiskasvatuslaki, joka mahdollisesti tarkoittaa sitä, että sellainen tulee pakolliseksi. Hätätapauksia varten hänellä on kyllä varahenkilö, joka tuuraa esim. sen aikaa, jos hoitaja itse käy lääkärissä.
Mikäli hoitaja sairastuu, eikä voi hoitaa lasta, niin hoitosummasta saa hyvitystä. Vain kesäloma on meille maksullinen hänen vapaa.

Hän sanoi, että näin pienelle on hyvä saada enemmän yksilökohtaista huomiota ja 4 lapsen ryhmässä se onnistuu parhaiten :) Päiväkodissa ryhmäkoko on 7 lasta/ per hoitaja yli 3vuotiailla, eli eivät ehdi kaikkeen. Hänellä saa olla vain 4 lasta, vaikka olisivat jo 3vuotta täyttäneitä.

Kaiken kaikkiaan jäi hirmu hyvä fiilis, tultiin juttuun todella hyvin :) Kemiat ja kommunikaatio toimii. Mikä tärkeintä; tiedän, että jätän pojan syksyllä hoitoon hyviin käsiin:Heartred

Moikka Siskot! Tulitte yhtäkkiä mieleen ku mulla ei ollu mtn tekemistä, ni tulin kurkkimaan viestejä.

Täällä elo alkaa tasaantumaan. En tiedä mihin kaikkeen pitää vielä vauvan kanssa varautua, mutta kaikesta on tähän saakka selvitty, päivä kerrallaan. Poika meni kolme vkoo sitte hoitoon, eli oli 9kk ja 1pv. Heti ku vanheimpainvapaat oli lusittu. Sain sille paikan kunnallisesta perhepäivähoidosta, siellä on vain yksi 2v lapsi. Ihana paikka ja noin kilsan päässä. On siellä 4pv/vko, kela maksaa mulle joustavaa hoitorahaa kun mun työaika on alle 100% /vko. Mun stressit loppui kun pääsin töihin. Alkoi ikäänkuin normaalielämä.

Meillä on hyvä rytmi. Poika menee illalla ennen kasia nukkuu ja herää aamulla seiskan jälkeen. Ei heräile yöllä, ehkä kerran kahteen vkoon, yöheräämiset on tasaisesti vähentyneet. Radikaalisti jäivät pois silloin 6kk, kun lopetin yösyötöt. Viikonloppuna vaihdan sille aamulla vaipan ja annan maitopullon sänkyyn, ni jatkaa unia viel tunnin-puolitoista :). Ilman tota sen hyvää unirytmiä en olis yksin jaksanut. Olin kaukaa viisas kun opetin sen nukkuu silloin 3-4kuisena, siis että nukahtaa sänkyynsä ite, nyt ei tarvi ku viedä se sänkyyn ja häipyä huoneesta. Ja nukkuu myös kahdet 1,5 h päikkärit edelleen.

Se on mahdottoman iloinen vesseli. Ei vierasta ketään ja hymy on herkässä. Pitää kauheeta kikatusteatteria heti ku joku alkaa sen kanssa kikattelee. Ollaan oltu terveinä. Poika oppi 8,5 kk ryömimään ja siitä seuraavana pvänä lähti konttaa. Tällä vkolla nousi seisomaan tukea vasten. Kunhan ei vielä kävelis... Tai juoksis... :D Ens vkolla vasta 10kk. Hampaita on alhaalla kaksi.

Tosta liikkumisestakin on tullu ihan minimaaliset yö-levottomuudet. Eilen ku laitoin nukkuu, ni sen jälkeen kävin parinkymmenen minuutin sisään kolmesti laittaa sen makuulle ku seisoi siellä kaltereiden takana ja rääkyi :). Nukkui koko yön heräämättä. Tänään ei mitään levotonta. Ihan ihme vauva.

Ainiin, turvaportti asennettiin, koira en diggaa yhtään liikkuvasta vauvasta. Koira tosin meni viime vkolla yhtäkkiä aika huonoon kuntoon, jaksaa vajaan kilsan kävellä. Voi olla, ettei kesää nää, tai sit on vika kesä. Kyllä se kissoja jaksaa stalkata on hyppii ihan villinä, mut lenkkeily ei kiinnosta.

Mukavaa kevättä kaikille! :cat:

Moikka Siskot! Tulitte yhtäkkiä mieleen ku mulla ei ollu mtn tekemistä, ni tulin kurkkimaan viestejä.

Täällä elo alkaa tasaantumaan. En tiedä mihin kaikkeen pitää vielä vauvan kanssa varautua, mutta kaikesta on tähän saakka selvitty, päivä kerrallaan. Poika meni kolme vkoo sitte hoitoon, eli oli 9kk ja 1pv. Heti ku vanheimpainvapaat oli lusittu. Sain sille paikan kunnallisesta perhepäivähoidosta, siellä on vain yksi 2v lapsi. Ihana paikka ja noin kilsan päässä. On siellä 4pv/vko, kela maksaa mulle joustavaa hoitorahaa kun mun työaika on alle 100% /vko. Mun stressit loppui kun pääsin töihin. Alkoi ikäänkuin normaalielämä.

Meillä on hyvä rytmi. Poika menee illalla ennen kasia nukkuu ja herää aamulla seiskan jälkeen. Ei heräile yöllä, ehkä kerran kahteen vkoon, yöheräämiset on tasaisesti vähentyneet. Radikaalisti jäivät pois silloin 6kk, kun lopetin yösyötöt. Viikonloppuna vaihdan sille aamulla vaipan ja annan maitopullon sänkyyn, ni jatkaa unia viel tunnin-puolitoista :). Ilman tota sen hyvää unirytmiä en olis yksin jaksanut. Olin kaukaa viisas kun opetin sen nukkuu silloin 3-4kuisena, siis että nukahtaa sänkyynsä ite, nyt ei tarvi ku viedä se sänkyyn ja häipyä huoneesta. Ja nukkuu myös kahdet 1,5 h päikkärit edelleen.

Se on mahdottoman iloinen vesseli. Ei vierasta ketään ja hymy on herkässä. Pitää kauheeta kikatusteatteria heti ku joku alkaa sen kanssa kikattelee. Ollaan oltu terveinä. Poika oppi 8,5 kk ryömimään ja siitä seuraavana pvänä lähti konttaa. Tällä vkolla nousi seisomaan tukea vasten. Kunhan ei vielä kävelis... Tai juoksis... :D Ens vkolla vasta 10kk. Hampaita on alhaalla kaksi.

Tosta liikkumisestakin on tullu ihan minimaaliset yö-levottomuudet. Eilen ku laitoin nukkuu, ni sen jälkeen kävin parinkymmenen minuutin sisään kolmesti laittaa sen makuulle ku seisoi siellä kaltereiden takana ja rääkyi :). Nukkui koko yön heräämättä. Tänään ei mitään levotonta. Ihan ihme vauva.

Ainiin, turvaportti asennettiin, koira en diggaa yhtään liikkuvasta vauvasta. Koira tosin meni viime vkolla yhtäkkiä aika huonoon kuntoon, jaksaa vajaan kilsan kävellä. Voi olla, ettei kesää nää, tai sit on vika kesä. Kyllä se kissoja jaksaa stalkata on hyppii ihan villinä, mut lenkkeily ei kiinnosta.

Hieno juttu, teillä kuulostaa varsin mukavalta! Ja olette sen ansainneet :) Ja mukavaa kevättä myös!

Sirpalle hyvää kevättä ! Toivolla oli sitten pituuskasvukontrolli eilen. Vappuna tuli 15 kk täyteen. Toivo oli nyt 74 cm pitkä ja paino 9,050 kg. 3kk oli tullut 4,5 cm pituutta ja 600 g painoa lisää. Toivolla on edelleen käytössä teippivaipat, kun ne pysyy paremmin kiinni eikä falskaa. Housuvaippoi kokeiltiin kerran ja ne falskasi lahkeista. Toivo käyttää Libero comfort 4 vaippoja 7-11 kg.

Muokattu viimeksi:
Sirpalle hyvää kevättä ! Toivolla oli sitten pituuskasvukontrolli eilen. Vappuna tuli 15 kk täyteen. Toivo oli nyt 74 cm pitkä ja paino 9,050 kg. 3kk oli tullut 4,5 cm pituutta ja 600 g painoa lisää. Toivolla on edelleen käytössä teippivaipat, kun ne pysyy paremmin kiinni eikä falskaa. Housuvaippoi kokeiltiin kerran ja ne falskasi lahkeista. Toivo käyttää Libero comfort 4 vaippoja 7-11 kg.
Miten pitkiä te ootte miehenne kanssa? Ihan normikokoiselta Toivo on vaikuttanut koko ajan, ainakin jos itse ootte lyhyitä. Meillä ollaan nyt 11kk vanhoja ja oma mittaus on nyt 67cm. Mut tietty kyseessä tyttö ja mä olen 158 ja mies 173 joten tytön kasvuennuste on 155-160cm.

Mahtavaa kuulla Sirpa susta pitkästä aikaa. Mietitty on monesti miten sulla menee. Hyvä kun työasiat alko rullaamaan. Yksityisyrittäjän osa kun ei ole helppo perhevapaiden ym osalta. Meillä ei myöskään ole vielä tullut mitään vierastamisvaihetta vaikka ikää on jo 11kk. Aina nauravainen ja ilkikurinen kakara  :angel12
Ootko käyttäny koiraa lekurissa? Mulla kun on ollu kaks isoa koiraa niin oon niille viimeset vuodet saanu lisää liikkuvuutta ja kivuttomamman vanhuuden kerran kuukaudessa annettavilla Carthrophen pistoksilla. Auttaa nivelrikkoon jota tulee vanhuksille. Helppo pistää itse koska annetaan nahkaan eli ei tarvi osata sihdata mihinkään erityiseen paikkaan. Niskavilloista vaan nappaa nahkaa kiinni ja pistää piikin.

Hienoa Sirpa, että sulla on asiat hyvässä järjestyksessä ja vauvan kanssa menee hyvin! :) Ihana kuulla:Heartpink

Takaisin