T
Tähti ★
Vieras
Tähti, teippivaippa voisi olla sopivampi, kun pystyy itse säätämään.
Kiitos! Tämä on totta :) Jotkut vaipat vuotaa silti, mutta lienee huonoa tuuria
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tähti, teippivaippa voisi olla sopivampi, kun pystyy itse säätämään.
En ole vaipoissa asiantuntija. Meillä on käytössä muumit ja kestovaipat. Pampersissa on kamala haju, joten niitä en voi kuvitellakaan. Housuvaippoja en ole katsellut sillä silmällä.Yölento :) Onko joku tietty vaippamerkki ihan paras?
Löytyykö teippi vaippoja mihin kg:n asti? Muumiin haluaisin luottaa, mutta sieltä saatiin postilla mainos 8kg++, vain housuvaipasta, eikä kaupastakaan löytynyt muita.
Kuitenkin näköjään nämä housuvaipat vuotaa, ja yössä on pitänyt vaihtaa vähintään kerran, joskus jopa kaksi kertaa. Ihan pelkän pissan takia.
Pampersia ei olla vielä kokeiltu...
Meillä pienempänä tirpulla falskasi vaippa usein öisin yhdessä vaiheessa. Silti se ei ollut mitenkään yli täynnä. Tulkitsin, että johtui siitä, että kiehnää ja liikkuu ja pyörii niin paljon öisin, että vaippa menee "huonoon" asentoon/ valuu tms ja falskaa siksi. Silloin koin, että juuri Muumit olivat selkäpuolelta tiiviimpiä ja tulivat korkeammalle, jolloin pissafalskauksia tuli niissä öisin vähemmän. Mutta riippuu toki ruumiinrakenteesta, miten vaippa istuu käyttäjälle.Yölento :) Onko joku tietty vaippamerkki ihan paras?
Löytyykö teippi vaippoja mihin kg:n asti? Muumiin haluaisin luottaa, mutta sieltä saatiin postilla mainos 8kg++, vain housuvaipasta, eikä kaupastakaan löytynyt muita.
Kuitenkin näköjään nämä housuvaipat vuotaa, ja yössä on pitänyt vaihtaa vähintään kerran, joskus jopa kaksi kertaa. Ihan pelkän pissan takia.
Pampersia ei olla vielä kokeiltu...
Kohelletaan meilläkin vaipanvaihdossa, mutta siihen auttaa lelu. Ihmettelin aikoinaan kun kaveri antoi soivan hiiren vaipanvaihtoa varten, mutta en ihmette enää Mä tykkään teippivaipoista enkä usko et siirryn housuvaippoihin ihan äkkiä. Ainakin Liberolla on teippivaippoja vielä koossa 5 myös.
Hieno juttu, teillä kuulostaa varsin mukavalta! Ja olette sen ansainneet :) Ja mukavaa kevättä myös!Moikka Siskot! Tulitte yhtäkkiä mieleen ku mulla ei ollu mtn tekemistä, ni tulin kurkkimaan viestejä.
Täällä elo alkaa tasaantumaan. En tiedä mihin kaikkeen pitää vielä vauvan kanssa varautua, mutta kaikesta on tähän saakka selvitty, päivä kerrallaan. Poika meni kolme vkoo sitte hoitoon, eli oli 9kk ja 1pv. Heti ku vanheimpainvapaat oli lusittu. Sain sille paikan kunnallisesta perhepäivähoidosta, siellä on vain yksi 2v lapsi. Ihana paikka ja noin kilsan päässä. On siellä 4pv/vko, kela maksaa mulle joustavaa hoitorahaa kun mun työaika on alle 100% /vko. Mun stressit loppui kun pääsin töihin. Alkoi ikäänkuin normaalielämä.
Meillä on hyvä rytmi. Poika menee illalla ennen kasia nukkuu ja herää aamulla seiskan jälkeen. Ei heräile yöllä, ehkä kerran kahteen vkoon, yöheräämiset on tasaisesti vähentyneet. Radikaalisti jäivät pois silloin 6kk, kun lopetin yösyötöt. Viikonloppuna vaihdan sille aamulla vaipan ja annan maitopullon sänkyyn, ni jatkaa unia viel tunnin-puolitoista :). Ilman tota sen hyvää unirytmiä en olis yksin jaksanut. Olin kaukaa viisas kun opetin sen nukkuu silloin 3-4kuisena, siis että nukahtaa sänkyynsä ite, nyt ei tarvi ku viedä se sänkyyn ja häipyä huoneesta. Ja nukkuu myös kahdet 1,5 h päikkärit edelleen.
Se on mahdottoman iloinen vesseli. Ei vierasta ketään ja hymy on herkässä. Pitää kauheeta kikatusteatteria heti ku joku alkaa sen kanssa kikattelee. Ollaan oltu terveinä. Poika oppi 8,5 kk ryömimään ja siitä seuraavana pvänä lähti konttaa. Tällä vkolla nousi seisomaan tukea vasten. Kunhan ei vielä kävelis... Tai juoksis... :D Ens vkolla vasta 10kk. Hampaita on alhaalla kaksi.
Tosta liikkumisestakin on tullu ihan minimaaliset yö-levottomuudet. Eilen ku laitoin nukkuu, ni sen jälkeen kävin parinkymmenen minuutin sisään kolmesti laittaa sen makuulle ku seisoi siellä kaltereiden takana ja rääkyi :). Nukkui koko yön heräämättä. Tänään ei mitään levotonta. Ihan ihme vauva.
Ainiin, turvaportti asennettiin, koira en diggaa yhtään liikkuvasta vauvasta. Koira tosin meni viime vkolla yhtäkkiä aika huonoon kuntoon, jaksaa vajaan kilsan kävellä. Voi olla, ettei kesää nää, tai sit on vika kesä. Kyllä se kissoja jaksaa stalkata on hyppii ihan villinä, mut lenkkeily ei kiinnosta.
Mukavaa kevättä kaikille!
Miten pitkiä te ootte miehenne kanssa? Ihan normikokoiselta Toivo on vaikuttanut koko ajan, ainakin jos itse ootte lyhyitä. Meillä ollaan nyt 11kk vanhoja ja oma mittaus on nyt 67cm. Mut tietty kyseessä tyttö ja mä olen 158 ja mies 173 joten tytön kasvuennuste on 155-160cm.Sirpalle hyvää kevättä ! Toivolla oli sitten pituuskasvukontrolli eilen. Vappuna tuli 15 kk täyteen. Toivo oli nyt 74 cm pitkä ja paino 9,050 kg. 3kk oli tullut 4,5 cm pituutta ja 600 g painoa lisää. Toivolla on edelleen käytössä teippivaipat, kun ne pysyy paremmin kiinni eikä falskaa. Housuvaippoi kokeiltiin kerran ja ne falskasi lahkeista. Toivo käyttää Libero comfort 4 vaippoja 7-11 kg.
Mahtavaa kuulla Sirpa susta pitkästä aikaa. Mietitty on monesti miten sulla menee. Hyvä kun työasiat alko rullaamaan. Yksityisyrittäjän osa kun ei ole helppo perhevapaiden ym osalta. Meillä ei myöskään ole vielä tullut mitään vierastamisvaihetta vaikka ikää on jo 11kk. Aina nauravainen ja ilkikurinen kakara Moikka Siskot! Tulitte yhtäkkiä mieleen ku mulla ei ollu mtn tekemistä, ni tulin kurkkimaan viestejä.
Täällä elo alkaa tasaantumaan. En tiedä mihin kaikkeen pitää vielä vauvan kanssa varautua, mutta kaikesta on tähän saakka selvitty, päivä kerrallaan. Poika meni kolme vkoo sitte hoitoon, eli oli 9kk ja 1pv. Heti ku vanheimpainvapaat oli lusittu. Sain sille paikan kunnallisesta perhepäivähoidosta, siellä on vain yksi 2v lapsi. Ihana paikka ja noin kilsan päässä. On siellä 4pv/vko, kela maksaa mulle joustavaa hoitorahaa kun mun työaika on alle 100% /vko. Mun stressit loppui kun pääsin töihin. Alkoi ikäänkuin normaalielämä.
Meillä on hyvä rytmi. Poika menee illalla ennen kasia nukkuu ja herää aamulla seiskan jälkeen. Ei heräile yöllä, ehkä kerran kahteen vkoon, yöheräämiset on tasaisesti vähentyneet. Radikaalisti jäivät pois silloin 6kk, kun lopetin yösyötöt. Viikonloppuna vaihdan sille aamulla vaipan ja annan maitopullon sänkyyn, ni jatkaa unia viel tunnin-puolitoista :). Ilman tota sen hyvää unirytmiä en olis yksin jaksanut. Olin kaukaa viisas kun opetin sen nukkuu silloin 3-4kuisena, siis että nukahtaa sänkyynsä ite, nyt ei tarvi ku viedä se sänkyyn ja häipyä huoneesta. Ja nukkuu myös kahdet 1,5 h päikkärit edelleen.
Se on mahdottoman iloinen vesseli. Ei vierasta ketään ja hymy on herkässä. Pitää kauheeta kikatusteatteria heti ku joku alkaa sen kanssa kikattelee. Ollaan oltu terveinä. Poika oppi 8,5 kk ryömimään ja siitä seuraavana pvänä lähti konttaa. Tällä vkolla nousi seisomaan tukea vasten. Kunhan ei vielä kävelis... Tai juoksis... :D Ens vkolla vasta 10kk. Hampaita on alhaalla kaksi.
Tosta liikkumisestakin on tullu ihan minimaaliset yö-levottomuudet. Eilen ku laitoin nukkuu, ni sen jälkeen kävin parinkymmenen minuutin sisään kolmesti laittaa sen makuulle ku seisoi siellä kaltereiden takana ja rääkyi :). Nukkui koko yön heräämättä. Tänään ei mitään levotonta. Ihan ihme vauva.
Ainiin, turvaportti asennettiin, koira en diggaa yhtään liikkuvasta vauvasta. Koira tosin meni viime vkolla yhtäkkiä aika huonoon kuntoon, jaksaa vajaan kilsan kävellä. Voi olla, ettei kesää nää, tai sit on vika kesä. Kyllä se kissoja jaksaa stalkata on hyppii ihan villinä, mut lenkkeily ei kiinnosta.
Mukavaa kevättä kaikille!