Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Huomenta

Ilmoittaudun vaan... Yhtä mahaa edelleen ja eritteet valuu ihan väärästä päästä.
Neuvolaan tänään, tuun sit jossain vaiheessa kertoileen.

Tiistai Päivän Jatketta!!!

Kuulumisia odotellessa....
 
Huomenia!
 
Täälläkin olis neuvolapäivä ja sama, et eritteet valuu ihan väärästä päästä ja yskä ei ota lähteäkseen. Yöllä oli aika kivuliaita suppareita ja nyt hirmusärky alaselässä..Vois tulla jo ulos mua kiusaamasta [:)][:)]
 
Myöhemmin sit päivittelen neuvolajuttuja tuonne toiseen paikkaan [:D]
 
Hyvää tiistaita täältäkin [:)]
 
Huomenta!

Täällä taas suppareiden sekoittama yö...osa on varmaan unissa ja osa oikeita. Puolelta öin piti ottaa banadolia ja se vähäsen autto. Eilen tuli sit käveltyä 4kilsaa, hitaasti mutta varmasti edeten. [:D] Ens neuvolassa ei saa paino enää nousta noin paljoa ku eilen ja jos vähän katsois mitä tonne suuhunsa tunkee.

Flunssa voitettu, tai nyt ei ole viikonlopun jälkeen enää ollu mitään. Paranemisia muille flunssan kanssa taisteleville!

HaniMami: Ihana tuo kakkublogi, voi kun ois noin taitava käsistään! Kiitos akupainanta linkistä, testaillaan kun ehtii.

Annnie74: Itselläni ollut päivittäisiä kipeitä suppareita noin 28viikoista lähtien mutta ei mitään säännöllistä ja sietävyyden rajoissa pysynyt.

Minzkuli: Vaunut olivat hienot, kyllä kelpaa kurvailla! [;)]

Mammaliina: Toivottavasti olet saanut nukuttua edes vähän.
 
huomenta täältäkin suuntaa,

täällä aamu on alkanut varsin hyvin. totesin siipalle, että tää päivä on hyvä ja sen ihmetellessä että mistä mää tiijän, vastasin että kun joka paikkaan ei kolottanut jo heti sängystä noustessa ja kun sängystäkin pääsi ylös ilman erityisiä ähellyksiä... aah. ihanata.
eilinen päivä oli ihan järkky - selkää poltti, vatta koko ajan kovana ja suolet oli hirmu arat. vasta illalla otin hiukan lääkitystä, se ois pitäny tajuta tehdä jo aikasemmin.. ois mielenkiintoista tietää mitä tonne alapäähän kuuluu, kun viime viikolla oli kohdunkaula jo kadonnu ja aukeamaan päin...

anniekohan se oli, joka kysyi kivuista: täällä sellasia pahoja päiviä on ollut kerran-pari viikkoon noin ja alkoi joskus viikolla 35, kipeitäkin supistuksia, selkäänpolttelua, nivelet kipeinä (häpyliitos on ollut kipiä jo varmaan kesäkuusta). nyt viime viikolla alkoi kolottamaan vielä enemmän, eilinen oli kauhia päivä. kyllä mäkin täällä mietin että mitenköhän pitkään tätä ois vielä jaksettava. voimia sinne!
edit: niin, nyt siis viikkoja jotain 37 + 5

tää taita lähtä hakemaan lankaa ja puikkoja isosta omenasta. jos ehtis kotiutumisasusettiin vielä neulomaan nutun ja pöksat.. :)

ihanata tätä päivää, voikee mammat hyvin, pyöräytelkee pienoikaisia :)
 
Huomenta!

Täälläkin edelleen yheskoos[:D] Jotenkin tää olotila ei nyt enää niin harmita.

Annnie: kipuiluja on tuntunut sieltä rv36 asti, että reilun kuukauden nyt. Kuten edellä on mainittu, niin toisina hetkinä vähemmän ja toisina enemmän. Nyt siis viikkon 40+4 ja kaikkia kotikonsteja koittettu aina vadelmanlehiteestä, SSS ja akupisteisitä nännien stimulointiin[:D]

Mies eilen paineli tuota lonkassa olevaa akupistettä, niin joka kerta, kun osui oikeaan, sain kamalan naurukohtauksen. En muutenkaan kutia helposti, niin oiskohan siitä ollut sitten jotakin apua[8|][:D]

Tänään sitten tehdään yllärihyökkäys! Oon valmis viimeiseen koitokseen. Tän päivän jälkeen luovutusvoiton vie sitkeä lapsonen. Tänään on myöskin tuo toinen LA, mikä siis on ennustettu NT-ultrassa, muuten käytetty sitä 3.9 eli tänään on joko 40+0 tai 40+4. Miehellä olisi keskiviikkona yksi palaveri, mihin sen olisi pakko päästä, katsotaan nyt että pääseekö. Ja torstaina haluaisin ehdottomasti katsomaan ilotulituksen SM-kisoja, kun en ole koskaan päässyt vaikka joka vuosi yrittänyt, toivottavasti en pääse tänäkään vuonna[:D][;)]

Voi harmi, että monella on kova flunssa! Toivottavasti helpottaa pian. Ei muuta kuin Mamman valkosipulimaitoa ja Purrin hunajaista versiota, niin toivotaan, että niistä olisi apua. Paranemisia!

Pikkuhiljaa kohti SSS-hyökkäystä[;)][:D]

Moi!
 
Pikailmoittautuminen tänne. Vielä ollaan yhes koos. Tosin vaihdoin maisemaa ja hengailen vanhemmilla osan tästä viikosta kun ukko on useamman päivän poissa maisemista. [&o] [8|]

En muista oonko täällä maininnutkaan, mutta mulla on ollut suunnilleen joka toinen päivä aivan mystisiä päänsärkykohtauksia alkaen viime viikon keskiviikosta. Torstaina neuvolahoitaja sitten sanoi, että jos vielä tulee ja turvottelee, niin soita välittömästi hänelle. Perjantaina kun kävin käyrillä Kätilöopistolla, niin taas sama. Meinas pää haljeta siinä lavetilla. Eilen aamulla sitten toistu tuo särkykohtaus. Särki niin kovaa, että tuntu kun hampaat ois voinut tipahtaa suusta. Ja ei oikein kunnolla nähnyt eteensä... vähän kun olis ollut huntu vedettynä silmille. Panadol ei auttanut kunnolla ja ei ollut kyse tällä kertaa siitä, että olisin syönyt tai nukkunut huonosti.

Pääsin pikapikaa sitten pyörähtämään neuvolaan. Pissassa, paineissa ja hemoglobiinissa ei ollut mitään ihmeellistä. Painoa oli tullut kyllä lisää, eli turvotukset on vaan lisääntynyt. Nyt sitten sain hoitajalta käskyn, että jos sama episodi toistuu, niin soitto Kättärille ja terveiset, että neuvola ei asialle voi enää mitään tehdä. [8|]

Eilen illalla taas supisteli oikein ihanan kivuliaasti iltakävelyn jälkeen, mutta ei sitten tullut lasta mutta paskaa kyllä. [:D] Perjantaina neuvola, jos ei mitään eriytymistä ala tapahtumaan ennen sitä. Järki tässä lähtee varmaan ennen kun kakara on pihalla... [:@]
 
Hyvvee päivee!

Celina: Ai.."Sano terveiset Kättärille, ettei neuvolassa enää mitään tehdä[8|][8|]"- kiva.
Pikkasen sellainen tänx for nothing- meininki.
Mutta anycase, tosi kurjaa, että loppu raskaus on tommosta- eessun taassun kipuilua, särkyilyä ja ravaamista.
Onko se mies sellaisen matkan päässä, että ehtii laitokselle mukaan, JOS vaikka lähtö tulee?

HaniMami: Mä peukutan sulle ja SSS- hyökkäykselle. Toivottavasti tulos nähdään mahdollisimman pian!

Mammaliina: Saitko unta?

Dalla: Eikös olekkin ihanaa, ku on hyvä olo aamusta? Oletko paljonkin ehtinut nuttuja kutomaan?

Kirsikalla kuulostaisi edistystä tapahtuvan..[;)]

Vesseli ja Mamma: Täällä kans väärästä päästä limaa pukkaa- toivottavasti teillä nyt flunssa helpottaa kuitenkin!
Neuvolauutisia odotellessa..

Omaa: Yö meni niin ja näin..nukuin sen n. 4,5 tuntia yhteen soittoon- valvoskelin pari tuntia ja sitten olisiko joku tunti kaks unta... no- ei väsytä ja sehän on pääasia[;)][:)].
Kävin reippaan aamulenkin- 1,5 tuntia meni ja supisteli jonkin verran..kiire meinas tulla kakkoshädälle[:D].

Anoppi tulee viikon päästä meille, mutta mitäs jos vauveli ei ole silloinkaan syntyny[8|][8|][:D][:D]
No--saanpa kävelyseuraa aamuisin[;)]. Heh hee- ei taida olla lenkkiseura anopilla mielessä..

Mutta nyt jotain lisäruokaa- kamala nälkä!

Palaan taas!
 
Täällä vietellään Tylsää Tiistaita [&:]
Kokkasin tänään vähän ja nipsaisin omakasvattaman chilin pataan.. No, minäpä ajattelemattomana hieroin molempia silmiä chilisillä käsillä! Ensin meinasin itkeä, sitten ei voinut muuta kuin nauraa: Minä haahuilin silmät tulessa ympäri kämppää.. [:D] Mikä näky!
Onhan tätä kipukynnystä hyvä kasvattaa näin asteittain, mitäköhän sitä huomenna tekisi? Murtaisi pikkuvarpaan? Synnytyskään ei sitten tunnu niin pahalta kun on runnonut itsensä silmistä varpaisiin [;)][:D]

Puutteessa: Unissa harrastan seksiä ja taas seksiä.. Naisia ja miehiä [:D]

Celina: Voi johtua hormoneistakin päänsärky.. Eikös joku hormoni lisäänny loppuraskaudessa ja käynnistä sitten synnytyksen? No kuitenkin, ei varmaankaan vakavaa jos ei neuvolastakaan mitään löytynyt.

Kaika: Oh, sulla tänään täydet 40!

Emcy saanut vauvan myös, ihanaa! :'))
 
Täällä ei ole tapahtunut mitään erikoista, yritän kovasti joka päiväksi keksiä jotain tekemistä jotta aika kuluisi nopeammin.
Supistuksia ajoittain, mutta ei mitään säännöllistä. Hyvin pystyn noiden kanssa vielä arkiaskareita tekemään ja koiria lenkittämään [:)] Päänsärkykin on onneksi helpottanut.

Eilen sain vihdoin kelasta äitiysrahapäätöksen ja kävin verotoimistossakin uutta verokorttia varten. Lähettivät suoraan kelaan, joten nyt vihdoin sekin homma tehtynä. Tänään kauppareissu vielä edessä miehen kanssa, jospa sitä saisi viimeiset vauvatavarat hankittua ja pakkaseen jotain valmista ensipäiviksi kun sitten joskus kotiin sieltä sairaalasta palataan.

Hurjasti nyt vauvoja alkanut syntymään, ihan jännittää tulla aina kurkkaamaan ketkä jo saaneet nyytin kainaloon [:)] Saispa jo kohta itsekin, tai menisi ainakin nämä päivät nyt vähän nopeemmin. Mä hassusti odotan aina kamalasti iltaa, niin voin ruksata yhden päivän kalenterista taas [:D] (pienet ne on ilot tässä vaiheessa) [:D]
 

ALKUPERÄINEN: Custos
(pienet ne on ilot tässä vaiheessa)


Hahhaa- niinpä onkin[:D][:D]

Mulla olis huomenna neuvola. olispa jo vika...
Mutta ihanaa lueskella noita synnytystarinoita ja jännäillä, kuka on seuraava..
Viikko olisi laskettuun mulla, ja eipä mitään kummosta supisteluakaan...ehkä jotain, mutta nekin voin sivuuttaa ajattelemalla muita hommia.

Aa- huomenna neuvolan jälkeen menemme miehen kanssa lounaalle, joten sitä odotan[8D][8D] Kaikki jälkkärit mulle!!
 
Sain mä 6 jälkee nukuttuu johkuu 10:30-11 asti. Ääni tiessää oli, niin aamupäivä meni lappuja kirjoitellessa. Sit keuhkoihin sattuu ihan kamalasti, hyvä ku henki kulkee(pieni rasitus astma,mutta lääkkeitä ei oo) ja koko ajan yskittää. Tos kaupast lähettyä mua alkoi niin kivuliaasti supistaa, että hyvä ku kävelee pystyin. Saa nyt nähä että tuleeko jo tänään lähtö. Tänään ois tasan 38 viikkoa ja huomen aamust se kontrolli. Koht lämpöseen suihkuun taidan mennä.
 
Hei vaan kaikille!

Ihan pikasesti tästä tulin vaan moikkailemaan [:)] SannaKoo tosiaan oli ihana ja tuli raportoimaan mun puolestani meidän "rääpäleen" syntymästä [:)] Synnytyskertomus on tonne jo kirjattukin [;)]

Milamariaa: Juu kato, meiä suvussa ei sopimuksista laisteta! Tosin tämä neiti syntyi "aikataulusta edellä", kun isäni sanoi ettei ennen klo 18 saa syntyä [;)]

Tosta SSS-hommasta: lisätkää sinne semmone "ei saa syntyä" soppari [;)]

Flunssailijat: Tunkekaa jotain chiliä ruokaan niin maan julmetusti! Se kyl avaa noi hengitystiet ja ainaki mulla se vie flunssaa pois [:)]

Ainii tosta mun synnytyksestä vielä: Mies oli mukana KOKO homman ajan [:D] Se siis sanoi vielä aamusellaki, että hän ei sit jää kattomaan, ku vauva syntyy, mut meiä kätilö sit vaa värväs sen siihen avuks[:D][:D] Eikä jääny traumojakaan [;)]

Neuvolaankin mun pitäis sit vielä perjantaina lykkiä tuo neiti. Eivät kuulemma kerkeä kotikäyntiä tekemään [8|] No minäpä sinne sujahdan sitten heti aamusta [:D]

Mulla tuli Kättärillä samaan huoneeseen tossa aamuyöstä joku flunssainen äiti [:D] Aamutokkuroissani katoin ensin et "oho HaniMami tais tullaki" mut sit ku katoin uusiks, ni ei ollukaan.. Hurjasti oli vaan samannäkönen [:)] Mut hän sit pelkäs et tartuttaa meille flunssansa, ni oli pakko todeta et "no kyllähän jokainen jossai vaiheessa sairastuu, että älä stressaa meiä takia"

Nyt meen köllii ton neidi viekkuun hetkeks ja sit jatkan veden tankkaamista [;)] Josko saisin vaikka maidon nousemaan paremmin ja jos ei nesteen tankkaus auta, ni sit ostan kotikaljaa [;)]
 
Hilirimpsis!

Meillä tulikin purri kuitenkin samana päivänä vaikka kummatki otti varaslähdön[:D][:D]
Nyt on päivälleen saman ikäset vauvelit.

Mää kipasin jo ihan issekseni kaupassakin, mies hois poikia kotosalla, tosin pienin ei paljon vaivaa ollut aiheuttanut kun kerran vain piti tuttia käydä korjaamassa.
Isoveli on vielä hieman kummissaan, mutta vietellään tänään erikoisnastaa perheiltaa. Tiedossa hesen ravitseva ateria ja lautapelimaratooni[:D][:D][:D]. Samalla varovasti vauvaa tutkiskellaan...

Meillä tulee hyvin maitoa ja nännit on jo riekaleina.[:@]
Tutti jouduttiin ottamaan kun tisseistä meinasi tulla lelut eli pikkuinen mieluusti lutkuttelisi ja torkkuisi samalla.
Panin heti käytännön että tissistä syödään ja tutilla leikitään, nyt hän jaksaa jo pikkaisenkeskittyä rinnalla itse asiaankin.

Jaa- ravitseva laihdutus megaateria extrakaikella saapui, nyt illan viettoon.

Tsemppejä kaikille teille ihanille tyypeille!!!
 
Helou!
Kiirusta on vauvan kanssa :) Piialle on pitäny laittaa kommenttia Kyssistä: Minä ainakin sain tosi hyvää hoitoa. Tietenkin siihen yhdeksään päivään jotka olin sairaalassa mahtui monta kätilöä, sairaanhoitajaa ja lastenhoitajaa joten ei kaikki ollu kivoja mutta  kokonaisuutena olen tyytyväinen. Se ehkä eniten häiritsi kun tuntu että joka päivä, joka vuorolla eri hoitaja.. (eihän se oo edes mahdollista et olis vaan yks hoitaja koko ajan[:D] )

Synnytyssalin puolella oli kyllä osaavaa henkilökuntaa ja kätilöopiskelija oli tosi hyvä. Tosiaan nopeeta toimintaa oli kun päättivät että leikataan niin kahdeksan minuuttia siitä vauva oli minusta ulkona. Kiitän kyllä lääkäreiden nopeaa toimintaa. Ei oltas vauvan kanssa näin jos ei olis osaavaa henkilökuntaa sairaalassa.

Puudutteita synnytyksessä suosittelen ottamaan ajoissa. Toista spinaalia odotin noin puoli tuntia kun sen laittajalla oli muita hommia ni sain odotella.. Sama nukutti mut leikkauksessa. Eli tärkeysjärjestyksen ymmärrän:) Mitäs vielä vois kertoa, ei näistä mun jutuista tuu kauheen viisaaks ku ihmiset kokee asiat eritavalla ja on tapauskohtasia hoitoja yms.
Mutta kannattaa luottaa henkilökuntaan!!

Kotiinlähtö synnytyksen jälkeen (vauva 4pvä vanha) tuli nopeesti mutta ei siellä tarvii edes kauaa olla ku jo ite haluaa kotiin:)  (luulin että makaan viikon pedissä, mut toisin kävi. Reippaat hoitajat komensivat vessaan ja suihkuun, kiitos heille siitä. Yritin pistää vastaan mut ei niille voi kiukutella paljoa kun ovat minua varten siellä :) )

Niin niistä huoneista. Minä olin kahden hlö huoneessa ja vieruspetiläinen oli mukava. Viimisenä yönä oltiin vauvan kanssa ihan kahdestaan. Synnyttäjiä oli paljon ja oli myös synnyttäneitä paljon. äitejä ja vauvoja oli myös siellä ns. syntymättömien osastollakin.. Mutta kyllä sinne mahtuu:) Kannattaa olla vauvan kanssa paljon ja hoitaa sitä ite ainakin päivisin että jos tulee nopea kotiin lähtö ni ei iske paniikki. Ei ne kyllä sieltä ketään potki pois.

Onnea ja voimia kaikille mammoille!!

Mein vauva röhisee tuolla sängyssä maha täynnä, jos vaikka sattus nukahtamaan [:)]
 
Purri ja PojanÄiti: ihana kuulla teidän juttuja pitkästä aikaa[:)] Saitte sitten terroristit samana päivänä[:)][:D][:)]

Milamariaa: hyvä kivunlievitystaktiitta sulla[:D] Otahan kuitenkin varovasti.

SSS-hyökkäys: nyt on kämppä siivottu lattiasta kattoon. Keittiönlattia pesty kontallaan[:D] ja hinkattu pölyjä mitä merkillisimmistä paikoista, mitä merkillisimmissä asennoissa. En varmasti siivoa ennen joulua. Todennäköisesti ainoa, mitä tästä operaatiosta on seurauksena on hel** selkäsärky[:D][:D] Seuraavaksi saunaan (ajattelin mennä rappusia tuonne 5 kerrokseen tästä ekasta[;)]) ja sitten niitä tulisia tortilloja. Raporttia myöhemmin lisää..
 
Juu ei ole ollut ton päiväsen supparin jälkeen isoi kipui tai suppareita[:'(] Onhan noita kipui ollut, mutta ei semmoisia mitä päiväl.
Tuntuu että mä synnytän hengityskonees kohta[:(]
Pakko pitää itteeni hereil, että unta riittää. Mä vaa pelkää että nyt takerrutaan mun flunssaan siel[:(]
 
Ehtoota!

Täällä kerätään huomiselle käynnille kunnon turvotuspainolukemat- mutta kun tekee niin mahdottomasti mieli suklaata ja rasvaista lihaa[8D][8D] ja suolaa[8D][8D].
Päivä menny sittenkin hujauksessa ja soitinpa oikein anopille, että mitännää ny meinaa- tuleeko anycase ens viikolla; oli vauva ulkona tai ei..
No, onneksi oli saanut sovittua työpaikallaan, että saa pitää vapaansa sitten, kun vauva syntyy- ilmoittaa pomollensa ja asia järkässä. Oikein korosti anoppi, että antaa meidän kotiutua rauhassa ja asettua uuteen arkeen..ihanasti ajateltu. Tosin naureskelin sille, että kun talossa on 6- ja 7-vuotiaat pojat, ei siitä rauhasta ole tietoakaan, joten on tervetullut koska vaan.
Oon kyllä todella kiitollinen, että haluavat molemmat isoäipät olla mukana alussa jeesimässä- anoppi vauvan kanssa (on sen eka lapsenlapsi..) ja mun äiti voi pyörittää taloutta ja ruokahuoltoa ja poikien arkea, JOS mä olen huonossa kunnossa tj....
Ja muutenkin, kivaa kun saa apua ja tukea ja seuraa[:)][:)]. Pyytämättä vielä.
Nyt kun fiilistelen tulevaa, niin tietty anopista kuorituu joku hirviö, joka omii vauvan ja päällepäsmää joka tilateessa[:D][:D][:D].

HaniMami on laittanut tuulemaan! Loppuraporttia odotellessa[;)].

(kahden)PojanÄiti, eikös se niin menny, että syömällä sitä laihtuu[;)].

Purri: Myös ykkösolut auttaa.
Vai oli mies mukana ku peräpukama- mahtavaa!

kysymys: Pitäsikö meidän avata semmoinen ketju, jossa voidaan puhista ja kertoilla vinkkejä ja kokemuksia synnytyksestä palautumisesta? ..aattelin, että tosta aiheesta saattaa tulla kysymyksiä mieleen..

Mutta nyt lisää jotain Fasun sinistä pähkinöillä ja tv-sarjoja!
 
PojanÄiti: no enhä mä voinu päästää sua "yksin" synnyttää [:)][;)] mäki kävisin ittekseni kaupassa, mut mies on päivät töis ni ei ois ketää vauvan kans...

Nähtävästi vedestä oli ainaki jotai apua maidonnousuun [:)] sit sain viel vinkkinä rooiobos teen.. onks kukaa kokeillu?

Kaika, äiti sano kans et pilsneriä pitäis juoda.. mulla on vaa ongelmana se, etten kalja mausta tykkää yhtään, ni tekee toi kotikaljaki tiukkaa[&:] Mies "joutu" jäämään synnytykseen, ku kätilö vaa ilmotti et sinä teet näin ja näin ja autat vaimoasi [:D][:D][:D] mut ei kuulemma traumoja saanu [;)]
 
kaika: sun anoppi kuulostaa kyllä ihqudaa anopilta, täällä suunnassa anopilla tää meidän mukula ois jo kahdeksas mummotettava, joten enää ei yli-innostusta ole havaittavaissa ainakaan hänen puoleltaan.. :) ja saas nähdä miten sun turvotuslukemien huomenna käy, pitäiskö pitää peukkuja...? [:D][:D]
niin ja siitä neuleesta: etenee, etenee, tässä illan mittaan on tullut vaan väliin sellasii suppareita että kädet hikoo ja piti lopetella..

ja purrin käyttämää ei ainakaan ennen -kikkaa tää kokeili ja tilas huomiseksi kosmetologin. onneksi hänelle sopi sellainen järjestely, että jos mua ei näy, niin sit hän tietää että tuli hiukan tärkeämpää menoo... [;)]

ja kun lukee noita tähän saakka syntyneiden tarinoita, vähän tää oma jännitys vähenee...

ja mammaliinalle peukkuja![:)]
 
Takaisin
Top