Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Iltasta vielä!

Purri: sori, en nyt tullut sinne kättärille samaan aikaan[:D] Ihania vauva hetkiä teille!

PojanÄidille ja kaikille muillekin vauvatteluja[:)]

Nyt on päivä pulkassa ja SSS-operaatio suoritettu. Siivottu (kiva tulla vauvan kanssa puhtaaseen kotiin, ei täällä nyt viikossa niin likasta tule, jos menee käynnistykseen asti), Pyykkiä pesty, leivottu, saunottu, syöty tulista ruokaa, heiluteltu peittoa. Ja nyt on aikaste rento ja aikaan saanut olo, mutta ei muuta[:D][:D] Ajattelinkin tuossa päivällä, että jos tästä päivästä ei muuta hyötyä ole, niin saapahan ainakin makeat yöunet. Selkäkipukin helpotti saunassa ja tuli aivan mahtavan rento olo[:)] Nilkat on vaan vaihteeksi hävinnyt ja varpaat näyttää juustonaksuilta[:D]

Mutta tää lähtee nukkumaan ja huomenna aamulla viimeiseen neuvolaan, kun viikon päästä sitten viimeistään käynnistetään.
Palataan!
Öitä!
 
Purri kaika mää nostattelen maitoja puolikkaalla karpalo-lonkerolla[:D] Pthui- tuhma tytö[8D][8D] Nam*

Ilta meni kivasti. söötiin ja pelattiin, samalla sählättiin kädettöminä vauvajuttuja.
sitä oli ihan unohtanu perus asiatkin.[&:]
nyt toinen pojista tuhisee omassa sänkyssä ja toinen isän rinnuksilla. AWWW...
Yötä odotellessa, viime yö oli aika rankka joten nyt toivotaan pitempiä unia.

Nälkä ei ole hävinny, voisin syödä hevosen (onneksi nyt saankin[;)])
Onneksi kaikki tulee ulos tisseistä, eiks ni?

Nyt sitten illan ilo-uutinen!!!
Kakka on tullut!!![:'(][:'(][:'(][:'(]
Sitä on odoteltu!
Pisu pikkasen kirvelee, kun sekin reitti pikkasen "naarmuuntui" tohinoissa.
Mulla jouduttiin leikkaamaan välilihaa iso poika kun oli, sain sinne 5 tikkiä.
Istuminen onnistuu jo osittain, mutta tuolin pitää olla pehmeä.

Mulla jäi sen verran vielä tota masua ettei naapuri uskonu kun sanoin että poika syntyi sunnuntaina.[:D][:D][:D][:D] Hänellä kun kuulemma ollu tän kokoinen kun omaansa meni synnyttämään. thih!!!

Mutnyt alan tuijottelemaan noita miehiä tuossa viekussa, samalla otan pikkasen sitä hevosta lautaselle...
 
Iltaa täältäkin..

Viimeisiä yksissä nahoin viedään, huomenna odottelen että milloin laitokselta soittavat että sinne passaa tulla torstaina. Pitäisi vielä kämppä siivota niin ei ukkojen tartte varpajaisia hirmusotkun keskellä juhlia. Oli kuulemma ukko jo isältään tosta naapurista pizzaa tilannut [:D] Appiukko tekee kyl tosi ihania pizzoja, pitää mankua siltä et tuo laitokselle pari palaa kans..hehehe

Kaika
Musta toi sun Topic idea tosta palautumisesta oli ihan huippuhyvä, mä ainakin mielelläni otan vinkkejä vastaan millä tyästä lähtee kroppaansa parantelemaan. Samoin oisko joku halukas lisäämään myös Topicin Imetyksestä, minne vois kysellä viisaammilta tyhmiä jos homma ei ihan het ota sujuakseen.

Mä illan istuin kaikessa rauhassa ja tein vauvakansiota, raskausaika alkaa olla läjässä. Nyt vaan odotellaan että pääsee pikkuIhmeestä kirjuuttelemaan sinne kaikkea. Pakkasin sairaalakassiin mukaan kartonkiläpyskän mihin sairaalassa kävijät voivat kirjoittaa nimensä ja tervehdyksensä. Ajattelin sen sitten lisätä tuonne vauvakirjaan ensimmäisten päivien kohdalle [:D]

Onko muille tullu raskauden aikana tollaisia ihme molluskaluomia? Musta tuntuu et niitä on tullu mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Onneksi ne on pieniä mut silti. Kainalon reunaan, kaulaan, nännipihaan.. jne.. Omituisia..

Kai sitä pitäis kipittää ukon viereen maate.. sanoin sille tänään et huomenna sit heilutetaan peittoa oikein kunnolla kun sitten joutuukin taas alkaa miettimään ehkäisyä kun tää masu häviää.. [:'(]

Suppareita ja kaikkia muita herkkuja niitä toivoville. Flunssasille pikaisia paranemisia. Tuoreille äideille ihania tuhinatöhinöitä..
 
"Laskettuun aikaasin on 1 viikko ja 6 päivää" [:-] MMMitä? Ei taas pysty ajattelemaan tuota.

Luomista: Puhuinkin jo aikasemmin täällä etten tiennyt raskauden lisäävän niitä, etenkin niitä yökkis-"molluskaluomia" [:'(] Ennen raskautta ei ollut yhtään niitä ja nyt kainalon alueelle tullut pari. Yksi tosin oli niin heikkoa tekoa, että kun vähän raapaisin kainaloa niin tipahti [:D] Toivottavasti ne kaikki tipahtavat!

Purri: Hyvä kun mies oli mukana! Ja kiva ettei saanut traumoja [:)][:D]

Syöminen on työtäni: Joo, perkele. Olen vedellellyt pari yötä cookieseja ja eilen meni vielä daim-patukkakin! Mulle on tullut hieman univaikeuksia.. Tai siis jotenkin en vaan malttaisi nukkua. Varmaan turhautuneisuuteenkin tulee vedeltyä [:-] Tänään siis kauppaan ostamaan jotakin terveellistä, paljon hedelmiä ja niitä sitten vedän taas jos on pakko jotakin syödä yöllä.
Niin, nyt sitten nousin jo viideltä ja olin sängyssä hetken ja sitten kun kello löi kuusi niin puuhailemaan. Nyt mennään tämä päivä varmasti ylikierroksilla..

Ärrmurr-kohtauksia: Isäni, äitini ja exän äiti pistää välillä niiiiiin pään kuumenemaan. Sitten ensin raivoan mielessäni kaikille ja jälkeenpäin olen taas tosi huonona "miten minä voinkaan ajatella noin pahasti, rumasti" [:o] Olisi kiva, jos täällä olisi kanssani joku jonka kanssa jakaa näitä tunteita.. Mutta kun ei ole, niin välillä unohdankin että tämä kuuluu raskauteen.. Taas kerran voi todeta että onneksi on tämä paikka!
Kyllä pistää välillä huvittamaankin, minua nimittäin ärsyttää se kun ihmiset tuijottavat välillä liian pitkään (mahaani ja varmaan turvonnutta feissiä!) niin olen nyt alkanut UNISSA tekemään niin, että menen ja työnnän KESKISORMEN keskelle tuijottaneen ihmisen naamaa ja viuhdon ja huidon raivoisasti keskaria siinä naaman edessä [:D][:D][:D] Erittäin vapauttava tunne mutta onneksi tapahtuu vain unissa! [:D][8D]

Tuntuu, että taas olisi hirveästi tekemistä! Tänään menen metsästämään kaktusmultaa,sitä kun ei löytynyt Robbarista eilen[&:]

PojanÄiti: Auts, hyvä että hieman helpottanut! [X(]

Hirveesti omaa napaa, lukekoon ken jaksaa!
 
Huomenia!
 
Noista luomista, niin todellakin on tullut..[:'(][:'(] Pieniä, mut tosi inhottavia..Mulla kans tullut kainalon viereen, kaulaan ja jopa pari navan viereen!![&:]
 
Vide että väsyttäs, viime yö meni kipuillessa, selkää särkee kokoajan ja suppareita tuli n. 20min välein ja oli jo kivuliaita, mut silti yhdessä koossa täällä viel pitäs pyöriä, kun aamun tullen ne sit harveni [>:]
 
Voi kun olisikin noin ihana anoppi, että tulisi auttamaan, mutta tänne sitä ei ole osunut.. Tai on ihana, mutta vauvauutisen kuultuaankin ei ollut mitenkään ihmeissään/iloinen, vaikka ensimmäinen lapsenlapsi tulossa heille..Mutta heille meidän isot asiat olleet pieniä.. Oma äiti kyllä ollut enemmän, kun innoissaan, vaikka ei ole edes ensimmäinen tulossa, vaikkakin meille on. [:)]
 
Väsyttäis ihan hirmusti, mut ei pysty mennä makaamaan, kun selkä niin jumissa..[&:]
 
 
Onneks mä en ole ainoa, jolle suklaa ja keksit ja herkut maistuu, nam [8D][8D] Välillä oikeen ihmetyttää, et en mä ennen syönyt oikeen mitään makeaa ja nyt menis kaikki mitä kotona on [:D][:D]
 
Ihania vauvoja kaikille jo syntynyt, tahtoo kans!!!!!! [:)]
 
 
Hide, tulipas vaan oikeestaan omaa napaa, mut ei voi minkään [&:][&:]
 
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!! [:)][:)]
 
Nyt kahvia ja puuroa.......
 
Huomenta Taas itse kullekkin!

Olisin juu eilen tullut miljuuna kertaa kirjottelemaan, mutta jostakin helvatun syystä en päässy  kirjautumaan!!![:@] Tänä aamuna oli todella lähellä että viskaan tän koneen seinään, jossen pääse tänne purkautumaan.Mutta ihme tapahtui, ja tsadaa!!! (Miten niin kiinni foorumissa?!!)[;)]

Vauvoja on plopsahdellu ovista ja ikkunoista, mutta omani piruilee vieläkin vuokra-asunnossaan vaikka sopimus on irtisanottu [&:] Olen NIIN Turhautunut, ja nyt on alkanut näkymään samoja merkkejä miehessäkin. Ollaan saatu vauva uutisia useammalta taholta, ja omaa vaan edelleen odotellaan.Niin mielialahan ei ole ihan Yes..Sitä on  vähänkuin "sulku"-tilassa, painettu kaukosäätimestä pause-nappia [&o] Ukko koittaa piristää kömpelöillä vitseillään, silittelyllä ja kauniilla sanoilla ja...

*Etsii sitä ajatusta, joka katkes just*[8|]

Luomista: Jep, löytyy [:'(]

Purri: Hienoa että ukkos "pääsi" mukaan [;)]

PoikienÄitee: Tiedän tuon tuntemuksen alapäässä, esikoinen "teki tehtävänsä" syntyessään. Lisänä tikkasivat 2 tikkiä liian kireelle, joka taas aiheutti lisää kipua ja repeilyä. Neuvolasta kun tulivat kotikäynnille, hoitsu otti ne 2 pois, ja sano,että jää pieni "palje" mutta ei tule haittaamaan. Lämpöinen käsisuihku auttaa tuossa vessakäynnillä saman aikaisesti. VinkkiPirkka [;)]
Ja kylläpäs on suloinen poju, Ja sun synnäritarinas sai mut itkemään ja nauramaan [:(][:D]
ja Jännä Kaunis teijän rinsessa, vai että sininen ranneke!! [:D][:)] Pitää olla tarkkana kun sinne synnärille joskus PÄÄSEN [;)]

Laitan nuo kaksi topiccia alkuunsa, jossei joku jo ehtiny mun pulinan aikana...Tosi hyvä idea!![:D]

Taas katkes ajatelma, kun ihana poikani..päästeli sammakon suusta[>:]..."millon äiti sä oikeen menet sinne sairaalaan?" *lasken sataanmiljoonaan ja hengittelen rauhallisesti* Huh!

Eilen llalla oli taas kerran Kivoja suppareita ja ihan 10 minuutin välein, ja viimeisin vetäsi jo ihan puuskuttamaan. Miehelle sanoin,että jopas oli mojova, mutta nää loppuu taas 21.00 mennessä. Niinku loppukin...ja turhautuneena menin nukkumaan klo.21.30 ja näin kakenlaisia ihme unia koko yön, kävin klo.5 veskissä, ja sitten en saanu nukuttua, kun nuorimies yski keuhkojaan viereisessä huoneessa. [&o]
Nyt mä olen tässä...ja en muuten kirjaudu ulos [:D]

Voi Naiset! Kyllä me tästä selvitään, tavalla tai toisella. Nyt vaan alkaa tuntumaan että kaikki on syvältä pimeästä paikasta. [>:][8|]
Aamupuuroa, rakkautta ja supstraalia tiedossa mulla, joten päivän jatkeita!!![:)]
 
Keskistä viikkoa kanssakärsijöille. Kuten Mamma tuossa ylempänä manaili, niin sama palstaraivo meinas puskea eilen illalla täällä esille. Ei päässyt palstalle kirjautumaan, ei itkun, potkun tahi raivareiden saattelemana vaikka kuinka olis ollut asiaa. [:D]
 
Ja nyt sitten yön nukkumisen jälkeen pää on ihan tyhjä! [:@]
 
Öööh... *mietimietimietimieti*
 
H1987:lle piti tulla antamaan supporttia. Osanottoni mummosi poisnukkumisesta. Toivottavasti laps alkaa tulemaan ulos nyt sairaalakäynnin aikana.
 
PojanÄitille, Purrille ja muille viime päivinä jakaantuneille oikein seesteistä vauva-arkea. [:)] Vähän huojensi mun mieltä, kun pojan äiti kirjoittelit, että siellä ihmetellään yhtälailla sen vauvan kanssa, vaikka ei olekaan ensimmäinen teillä. [:)]
 
Molluskaluomista oli tuossa kanssa puhetta ja kyllä, voi kuin niitä on tullut juur kainaloon, rintoihin, nänneihin, kaulaan. Olen muutenkinaika dalmatialaisnainen, eli luomia mulla on muutenkin hurjan paljon ja osa olemassaolevista on tummentunut ja kasvaneet tässä raskauden aikana, ja uusia on tullut lisää. Suunnitelmana on, että jos jossain välissä imetyksen jälkeen kävisin poistattamassa muun muassa selästä kohollaan olevia luomia. Ei ole eka eikä varmastikaan vika kerta, kun noita käyn poistattamassa.. Inhottavaa puuhaa. [>:] 
 
Täällä odottelun loppuvaiheet alkaa olemaan mitä ilmeisimmin ihan käsillä. Eilen tuli ulos limatulppa. En usko, että se mitään muuta on voinnut olla. Sellainen reilu sormen mittainen venyvä ja vanuva klimppi. Väri ei tosin ollut mitenkään kirkas vaan semmoinen samean kellertävä. Google on soinut eilen illalla ja vielä tänä aamunakin tuon värin takia. En nyt kumminkaan tohdi/jaksa/viitsi olla huolissani enää. Kakara elämöi normaalin tapaansa. Myös valkovuodon määrä on lisääntynyt ja supisteli voimallisemmin kuin aiemmin.
 
Olin vaan itse niin naatti kun kävin nukkumaan, että totesin muksulle ajatuksissani, että äitees nukkuu nyt hyvät unet, joten älä jumalavita kuvittelekaan, että ulostaudut sieltä ens yön aikana... Tungen siut muuten takaste ja laitan rätin tukkeeks... Ei tullut ulos ei. [:D]
 
Runotuttaa hieman...
Tämä on omistettu kaikille, jotka kovasti odottelee pientä tulevaksi jo.
 
Lapsi pieni tule pois
Täällä sulla parempi olla vois
Täällä odottaa jo vaarit ja mummit
Sekä perheen karvaturrit
Tule lapsi rakas, tule kotiin
Tule äitis rinnalle, isin syliin
 
Huomentaa!

Mulla samalla lailla yöt kuin Milamariaalla- tänäänkin ennen viittä heräsin ja kuudelta alkoi pyykkirumba.
Liittynnee myös muuttuvaan hormonitoimintaan ja kroppa se yrittää jo valmistautua tulevaa...

Mä vein eskarin jo retkellensä- ja voin sanoa, että eiliset herkut ja rasvaiset lihat ovat tehneet tehtävänsä- en meinaa  pystyä edes kirjoittamaan kunnolla[:D][:D][8D][8D].


Ja pian lähden käpyttelemään koululaisen kanssa neuvolaan, tosin esikko menee kouluun..

Mitäs muuta..nii Mamma- oletko/olitko alalla, jossa saat käyttää hyödyksesi sanallisia valmiuksiasi? Sulla selvästi lahjoja mainosmaailmaan- tekstejä tms tekemään[;)]

Omanapaisuudesta- musta tuntuu, että tässä vaiheessa raskautta ei kyllä muu pyörikkään mielessä kuin oma raskaus ja tuleva synnytys[;)], joten ei pahoitella viestien itsekeskeisyyttä, eihän?

Taidan kysäistä, jos lääkäri olisi paikalla, että tutkisi (kovalla kouralla[;)]) josko vielä on ok mennä uimaan..*sormet ristissä, että en saisi lupaa*..ei siis pääasia uimaluvalla vaan sillä kovakouraisella ronkkimisella...nooh katellaan, onko lekuri edes vapaa tahi paikalla.

Jopas on turhaa jorinaa täältä- taidanpa ottaa huikan vettä, jotta pissiä riittää purkkiin ja ei kun matkaan!

Palaan neuvolan jälkeen!
 
Huomenta huomenta!

Luomia, luomia: juu on tullut raskauden myötä, erityisesti käsivarsiin ja rintamukseen+ ympärille[:@]. Jalkahoidossa ilmeni myös, että on tullut syyliä jalkapohjiin[8|] Kuulemma sekin yleistä raskauden aikana ja todennäköisesti ne häviää raskauden myötä.

Milamariaa: Ei oo sullakaan pitkä aika! Kait voi jo sanoa, että koska vaan voi jo alkaa tapahtua[;)] Onko sulla tukihenkilöä synnytykseen vai haluatko mennä yksikseen? Kirjoittelehan tänne vaan tuntemuksista! Ihan samanlaisia ärrimurri- oloja mullakin on, että välillä ärsyttää kaikki ja erityisesti se mies ja mutsi. Että ei siitä miekkosesta oo niissä tunteen purkauksissa paljon apua, kun en viitis kuitenkaan hänelle huutaa, vaan puhisen itsekseni, kun tunnistan itsekin, että suurin osa kiukun kohteista on ihan naurettavia ja raskauden aiheuttamaa..  Cookiseja ja daim-patukkaa[8D]

Mamma: kiitos tuhannesti! Heti tuli hyvälle mielelle, kun luin noiden sun pistämien topiccien nimet[:D][:D][:D] Muuten täällä taitaa olla samat turhautumisen ja tuskastumisen merkit kuin sielläkin, kun on tosiaan tuo vuokrasopimus sanottu jo irti[;)] Ja täällä kanssa tuntuu, että vauvauutisia tulee ovista ja ikkunoista+ soittelijat[:@], jotka ei usko, että kyllä sitten ilmoitetaan, kun jotakin alkaa tapahtua. No nyt yritän vaan nauttia näistä viimeisistä hetkistä. Nautinnollisia hetkiä teillekin sinne. Eiks ens viikko oo sielläkin kuitenkin takaraja? Nopsaan se aika menee, vaikkei päivisin ja tuskaisin öisin siltä tunnu.

Luin tuolta elokuisten ristiäis/nimiäsi-topicista, että muutamat siellä keräävät sellaista laatikkoa vauvalle, mihin tulee muistoja ensimmäisisestä vuodesta mm. sairaalasta kotiutumisvaatteet, ranneke, vauvakirja + muistokirja ensimmäisistä vierailijoista ym. Se annetaan sitten vauvalle, kun on isompi. Samanlaista aion alkaa kerään omalle pikkuiselle, kun on niin ihana idea[:)]

Ainiin.. Kummasti on alkanut sairaalakassiin varatut naposteltavat häviään sieltä[:D][:D][;)][8D]

Kärsivällistä odotusta meille yhes nahois oleville ja ihanaa tuhinaa vauvautuneille[:)]

Pikkuhiljaa kohti viimeistä neuvolaa ilman pienokaista..
 
Huomenta! Siis mihin nää päivät kuluu, nyt on jo keskiviikko.

Eilen sit ajattelin jotta kun tytön kanssa touhuiltiin kaikenlaista, että onpa kiva kun masukki on vielä mahassa ja saa siellä vielä ollakkin laskettuun aikaan asti. Pääsee vielä pari viikkoa vähän vähemmällä työllä ja saa nukkua enemmän. Ehkä nämä ajatukset kumpus siitä kun sain osakseni sellaisiakin suppareita jotta oksat pois ja pala larvaa, vähän pisti jännittämään jotta mihin sitä päänsä onkaan tullu laitettua. [&:]

Purri: Kiva että miehesikin "pääsi" kokemaan tytön syntymän alustaloppuun asti, ja hyvä ettei traumoja jäänyt! Jaa, että heti neuvolaan tytön kanssa, jännä kun eivät ehdi kotikäynnille.

Kaika: Ihana anoppi sulla, ja kiva että osaat ottaa auttavat kädet vastaan. Mistä niitä tuollaisia anoppeja jaellaan, meidän joutais vaihtoon!

HaniMami: kuinka yö meni, saitko nukuttua vai alkoiko supistelut?

Minzkuli: Ihanaa kun jaksat väsätä kaikkea tuollaista. Itsellä ei kyllä ole yhtään askartelijan taitoja eikä hermoja.

Milamariaa: Oliskin hauskaa kun alkais tuolla ihmisille keskaria heilutteleen naaman edes, et ehkä ihan hyvä jotta saa unissa purettua vihan tunteensa. [:D] Mutta on kyllä rasittavaa tuo ihmisten tuijottaminen ja rasittava hymyily myötätuntoisesti. Ja se kun ai sitten vasta, ja jo noin iso maha...no ei tässä mun mielestä nyt enää niin pitkä aika ole ja pitää sen mahan iso ollakkin. Koskaan ei oo muiden mielestä hyvä, joko liian iso tai liian pieni, no jätettäköön ne omaan arvoonsa ja jos yrittäis ite ottaa opikseen ettei koskaan sano kenellekkään raskaana olevalle komenttia mahan koosta!

Mamma: Juu en minäkään enää päässy iltapäivän jälkeen kirjautumaan ja olin ihan hiilenä, että miten niin koukussa?!? [:D][8D]
Ja eiköhän se teidänkin vauva sieltä pian tajua pihalle tulla, jaksamisia viime hetkiin!

Ja nyt ulkoilemaan. Sais alaselkäänsä vähän auki kävelemällä kun tuntuu olevan niin jumissa jotta ei tosikaan. [:-][>:]
 
Huomenta mammalaiset!

Täälläkin tälle aamua omaa napaa [8D]

Eilen yllätyin positiivsesti kun miehuus tuossa autoa ajaessa totesi, että" jos me mennään sinne ***** synttäreille viikonloppuna, niin juodaan vaan kahvit [:)] Tässä viimeviikonloppuna kun juteltiin just että nyt tarttis vähentää sitä kerralla otettavien alkoholiannoksien määrää korkeintaan kahteen olueen/ilta (mies ei siis juo jarki-iltoina, ellei 1-2 saunakaljaa ota,  mutta noita vkl hulina- pyyntöjä kun tuntuu edelleen satelevan jokapuolelta) ja nekin semmosella varauksella että saa tissutella ne niin hitaasti että ajokunnossa ollaan vaikka heti [:D]  Se tosiaan tartti sen suomenkielisen selostuksen mahdollisesta synnytyksen alusta, jonka sille kirjasta pitäen sitten luin *naur*[:D][:D][:D]
Eilen sitten tuon keskustelun seurauksena kun kävin kaupassa, ostin miehelle sikspäkkyrän olutta ja chilipähkinöitä, ja totesin että nauti nyt vähään aikaan viimeisen kerran mallasjuomaa [:)] Sängyssä sitten ihmettelin itekseen kun selkää jomotteli... lopulta kipu levisi toispuoleisesti oikealle puolen alamahalle, ja kun se toistui puolentoista tunnin sisään neljä kertaa, n.20min välein, tajusin että jonkinnäkösiä supistuksia kai ne oli ja perhana mun suusta ei varmaa ikinä oo kuulunu niin monta voimasanaa kerralla kun manasin ettei nyt voi mitään tapahtua! että on ##""%**## ##**&%¤ kummaa hommaa jos nyt pitää alkaa mitään tapahtumaan, kun vielä ITTE ostin kaupasta kaiken ja hyvillämielin annoin että ota ja ryyppäse pois! No, siihen ne sitten loppuki [8D] Tajus joku ylempi voima että nyt voi olla tosiaan huonompi hetki... Mutta eipä siinä, harkkareita siis ootellessa kun niitä kerta alkaa nyt sittenn tännekkin paukkumaan [:)]

Milamariaa:n kanssa samoilla mennään noitten töllötyksien kanssa, ei vide että pistää itteessä vatuttamaan, mie oonki alkanu töllistelemään takasin ihan samallalailla sitä henkilöä joka mua kattoo (silmissähän mulla vilkkuu vaan sillähetkellä pätkä siitä, miten juoksen sen akan tai ukon eteen kansainvälisiä sormimerkkejä näyttäen ja huutaen kaikkea mahollista sontimaa) ja olin jo kerran sanomassa yhelle(siinä melkein iholla kiinni ja ei silmiään saanu irti mun mahasta) kun mies mies vetäs mut kaupassa toisen hyllyn väliin ja piti saarnaa siitä miten kaupassa käyttäydytään [:D][:D]. teinirykelmät jotka menee ihan hiljaseksi, kun ohi kävelen aiheuttaa ihan samalaisia reaktioita välissä.... vaikka vois kai sen ajatella niinkin että niillä sentään saattas liittyä siihen hiljentymiseen sekin että ne kunnioittaa sen verta... tai sitte ne tekee niinku aina tekee ja jäävät seläntaakse puhumaan [;)] Pienet lapset sen sijaan kun katselevat niin lähinnä pistää hymyilyttämään [:)]

Tämmöstä täällä tälle aamua. Kahen jälestä menen käymään työpaikalla tuon meidän vanhemman koiran kanssa, vähän mummoja ja pappoja ilostuttamassa :) samalla saan kuulla itekkin sitten uusimpia juoruja (saa edes jonkinmoista tekemistä!)

Sitä muuten huomenna oltas lääketieteellisesti täysiaikasia!!! vaikka tuo lillypie näyttääkin sitä tällepäivää...
 
Hei!

Jess!!! Sainpas neidin nukkumaan!! On kyl semmonen yökyöpeli ettei tosikaan ja vielä kengurun poikanenki! Mä toivon, että helpottaa sitten ku ehtii tottuu kodin tuoksuun ja ääniin yms. (ja kohta joku teistä joilla on kokemusta vauvoista tulee ja sanoo "ei helpota"[:D][:D][:D])

Celina: mulla limatulppa oli kirkasta/kirkasta veriviiruilla/beigeä/ruskeaa/kellertävän ruskeaa [:D] Kaikki noi tuli nähtyä... Mut en mä sit tiiä millasta sen pitäis olla?

Kirsikka: joo niillä on kuulemma joku Tyky (tms.) (?) päivä ja henkilökunta on jumppailemassa kimpassa jossai.. tai mitä ne nyt noilla päivillänsä sit tekevätkään.. Mun oma neuvolantätini ois halunnu tulla tai ois tullukin, mut on lomalla loppuviikon ja Kättäri haluaa tällä viikolla tietää neidin painoa.. eli pakkosyöttöä tämä viikko[>:]

Mut nyt meen itteki torkuille, jos vaikka sais vähä koisattua, ku tosiaan viime yö meni vauvaa hyssyttäessä...
 
Päiviä kaikille!

Mamma: Kiitti nuista uusista topiceista, hymyn veti huulille heti ja varmasti tulee vilkasta keskustelua molempiin ketjuihin, kunhan tässä päästään jakaantumaan ja vauveleita hoitelemaan. [:D]

Purri: Kiva oli täälläkin lukea, että kätilö oli ukkos laittanut mukaan synnytykseen.

Pojanäiti ja Jännä: Aivan ihania kuvia oli teidän pikkunyyteistä!

Kiitos kun olette jaksaneet kirjoitella jo nuita synnytyskertomuksia, täälläkin niitä on luettu tippalinssissä. Kaikilla niin erilaisia tarinoita. Nuita lueskellessa tulee kyllä tunne, että haluaa itsekkin tositoimiin. Ihana kuulla myös, että kaikilla on vauvojen kanssa lähtenyt arki hyvin luistamaan.

Luomista: Täällä niitä on myöskin ilmestynyt loppuraskauden aikana. Yksi päivä ihan säikähdin, kun huomasin kasvoihin tulleen uusia pieniä luomia ihan hirveästi. Toivottavasti pitää paikkaansa toi mitä Hanimami kirjoitteli, että ne häviävät (ainakin osa) raskauden jälkeen. On tämäkin, että sanotaan ettei raskaus ole sairaus, mutta empä olisi ikinä uskonut mitä kaikkia vaivoja yms. se tuo tullessaan.. [:D]

Omaa: Kohta viikon verran podettu kamalaa väsymystä. Hempparit on ihan kohdallaan, mutta jospa tuo luontoäiti laittaa nyt lepäilemään kunnolla, että jaksaa sitten tulevat ponnistelut. Ja nuista syömisistä ja herkutteluista.. Huoh! Voisin syödä koko ajan, nälkä on vähintään kahden tunnin välein. Ja makeaa menee! Kaupassa saa olla välillä itselleen tosi tiukkana, että herkut jää hyllylle. Kotona sitten kaivetaan kaikki kaapit, että eikö jostain löytyisi edes pientä keksipakettia! Kamalaa! Noh vauvelin syntymän jälkeen onkin sitten kova työ päästä takaisin omiin mittoihin.. [:@]

Kovasti suppareita ja tsemppiä kaikille jo täydet viikot saavuttaneille. Toivotaan, että pian päästään lukemaan teidänkin synnytyskertomuksia!! [:)]
 
Juu täällä ollaa ja ei olla tällä viikolla ainakaa käynnistämässä[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
Ensi viikon keskiviikkona sitten käynnistetää ja mä olin jo melkein sen lääkärin kurkus kiinni ja kehtas vaa suorastaa sanoen vittuilla mulle. Kai sinä tiedät että voi mennä viisikin päivää ennen kun synnytys käynnistyy, kun pillereillä käynnistetään? Vastasin samanlailla takaisin että esikoinen syntyi seuraavana päivänä, että en tyhmä oo.

Sit taas ehdotti että mä olisin voinut mennä osastolle kaheks päivää nukkuu väsymyksen takia[:@] Hah! Menkööt ite ja vetäkööt unilääkkeitä yliannostus viel.

Eilen illalla oli kaks kipeetä supparia sitten viel ja P lens kun varpusparvi.
Kuitenkin olin vain 2cm auki ja mikä kohdunsuu vai mikä viel olikaa, niin oli epäkypsä. Ne lääkkeethän kypsyttää sitä!!! Ei voi vaa tajuta.

Sit viel päätin varata ajan arvauskeskukseen, kun ei tää mun yskiminen ja hengenahdistus oo helpottanut. No keuhkoputkentulehdus viel tähän tuli. Kuumetta ei ollut, mut crp oli 32. Viikon antibioottikuuri ja avaava lääke+ kortisoni piippu.
Mitää ei voikkaa tehdä tässä kunnossa[:o] Hyvä kun hereil jaksan olla...
 
*Puhinaa!!*

Siivoilua päivällä, ja pientä järjestyksen vaihtoa pojan huoneessa, tulista sapuskaa, sauna lämpeämässä ja jos sais samalla "varvit" [:D][:)][:-][;)]

Topiceista: Ollappa Hyvät [;)] [:D]

Kaika: Lasten parissahan minä, runoja rustailen sillon kun oikeen masentaa. Yläasteella oli kaupalliset valinnaisena, tosin ei siellä mitään tuommosia opetettu. Ihan tulee "perintönä" isältäni [;)]

HaniMami: En tiedä mikä on täällä ns. takaraja, ilmeisesti siihen vaikuttaa monikin tekijä. Jos vauva ja äitee voi hyvin, täällä annetaan mennä pitkällekkin. Mun esikoisesta olisi käynnistetty syntymäpäivänään, koska oli niin iso kokoinen. Poika päätti tulla kuitenkin ihan ilman lääkityksiä[;)]

Suppareita ja ei suppareita, yks hyvä puoli ainakin harjoittelu supukoissa on,vatsa toimii monta kertaa päivässä,eikä ole sitä ummetusta[:D][;)]

Mammaliina: Voi Paska!!! Halitusta!!!! Ilmeisesti sun kohdun kaula ei ole tarpeeksi kypsynyt, mulle kätilö antoi vinkin esikoisesta pehmentää tuota..Eikä siittä mun mielestä mitään haittaakaan ole,jos ei autakkaan. Vauvojen panadol suppo SINNE illalla, ja side housuihin.(on valuvaa tavaraa)[;)]

Jaahas, jos sitä Saunailemaan lähtis [;)]
 
Mammaliinalle voimia, että paranet!!!! Itelläni just kamala yskä helpottamassa ja arvauskeskuksessa sanottiin vaan, että voi voi ja annettiin ohje ottaa panadolia.. Lihas oli revähtänyt oikean rinnan alta ja vaikea hengittää [:@][:@][>:][>:]
 
Täällä ollut viime yön ja koko päivän aika kivuliaita suppareita, että meinaa joutua oikein haukkomaan happea välillä..Kaupassa käynti oli tuskaa, kun vähän väliä piti kyykkiä jossain hyllyjen välissä.. Vois tulla kyl pikkunen jo ulos, odotan kauhulla ens yötä, kun ei varmaan taas saa nukuttua [&:]
 
Ihania kuvia pikkusista ja kiva lukea, kun niin erilaisia synnytyksiä ollut. Koukussa taidan olla itsekin tähän paikkaan, kun monta kertaa päivässä käyn lukemassa juttuja [8D][8D]
 
Jeppisjee, tää lähtee nyt kuumaan suihkuun, jospa helpottais tuota selkäsärkyä..Nyt ensisynnyttäjänä pelottaa se, että mistä tiedän sit, kun pitää lähteä laitokselle, ettei vaan liian myöhään tai liian aikasin jopa..Ei huvittais mennä sinne ja sit ne käännyttäs takasin [&:] Ehkä sen sit aavistaa, kun se aika tulee..Toivottavasti. Tai sit lehdestä saa lukea kun olen autoon synnyttänyt [:D][:D] Helppoa olis, jos vedet menis, mut jos ei nii...Noh, turha stressata vielä [:)]
 
Jep, suihkuun ja sit jos tänään viel tännekin palailis takaisin. Pakkohan se ennen sänkyyn menoa on käydä vielä lukemassa teidän juttuja ja naurattanut täälläkin hauskat jutut hulluna [:D][:D][:D] 
 
Minä taas!

Vesseli: Olikos se niin, että jäät sitten huomenna tutustumiskäynniltä sisälle[;)]?
Tsemppiä yöhön, jos kipeet supparit jatkuu..

Mamma: Täälläkin on vatsa alkunut toimia useampaan otteeseen päivässä..
Ja semmoista tunnetta ajoittain peräpäässä, että tarvis mennä, mutta mitään ei tulekkaan...
Antautuiko ukkeli?

Mammaliina: Mä en oikein enää osaa sanoa sun tilanteseen mitään muuta kuin, ihan hirmusesti tsemppiä ja koeta saada itsesi mahd. terveeksi..

Pikatsu: Täällä kans nukuttanut tänään ja tietty herkut maistuu[8D][8D].
Ja kunhan synnytyksestä tokenee- reenii reenii vaan ja kyllä ne kilot lähtee.
Tsempataan toisiamme sitten[:)].

Se on aina kivaa, kun puoliso yllättää positiivisesti, piia, ei kuitenkaan ihan joka päivästä ole[;)][;)][;)].

Kirsikka: Täällä kans noita "missä mun järki oli, kun suunniteltiin vauvaa"- fiiliksiä..
kuuluu varmaan asiaan[:D]

Mitenkäs HaniMamilla? Ja Celinalla?

Omaa: Supistelee silleen, että kiristelee ihan kunnolla, paineen tunnetta pepussa, ja sellaisia vihlaisuja tossa edessä (kohdunsuun tienoilla[8|][8|]) ja sitten ajoittain heijastelee kipua tonne reiden ulkosyrjään.
Mutta ei oikein muuta.

Kiva päivä ollu tänään, mutta nyt alkaa olla raskasta- kävely oli tänään hidasta ja työlästä[&o].
Ajoittain todella toivoin, että menis vedet tjt..

Joko niin, että pystyy liikkumaan normisti vielä kaksi-kolme viikkoa tai sitten jumalauta saa tulla ulos tää vauva. Murr.

No mutta jos ton fittnes pallon päälle menis lantiota keikuttamaan..

Jännä nähä, mitä huomenissa tapahtuu syyskuisille[;)].
 
Iltaa!

Nonniin, pienempi chili pääsi tänään isompaan ruukkuun [:)] (Ihan kuin olisin isommankin jutun tehnyt mutta tuntui tärkeältä saada noille kasveille hyvät oltavat ennen vauvan tuloa! [:D])
Tänään nukuin pitkästä aikaa päikkärit ja kyllä sai pään toimimaan! Milläköhän ihmeellä sitä selviää sitten vauvan kanssa? Pitänee kai vaan totutella juurikin noihin päikkäreihin aina jos mahdollisuus niihin [8|][8D]

Synnytyksestä: Todellakin nämä päivät tuntuvat ikuisuudelta.. Keksimistä pitää keksiä, jottei mene sohvalla joka hetki. Tänään tuli hetken kivuliasta settiä ja niinä hetkinä pystyn ajattelemaan "voi tapahtua milloin vain, jo nyt" mutta sitten kun ne laantuvat niin *töks*, ihan kuin olisi vuosi edessä odottelua! [:D] Ja synnytykseen menen yksin.. Vähän jänskättää, mutta menen näillä mitä annettiin [:D]

Tunnemyrskyt: Tänään taas siskoni oli aivan ihana ihminen, ihailin häntä kun auttaa ystäviään ja minuakin, vaikka hänellä kolme lasta kotona huollettavana.. Eli aah, nytten mennään sitten tätä rataa vaihteeksi [:D] Minulle kelpaisi se kultainen keskitie edes hetkeksi! [:D]

Celina: Hiih, sullahan alkaa varmasti tapahtua jo kohta! [:)] Jännittävää!

Piia84: No hyvä kun ei lähtenyt käyntiin vielä silloin [:D][:)]

Purri: AAEEAAWW :')) Haluan minäkin jo vauvan tänne!

Mammaliina: Voi kun sinä pääsisit jo sinne synnärille synnytyspuuhiin! [:o]

Vesseli2010: AIJAI! [&:]
 
Milamariaa: etköhän sä kohta saa[:)] ja varmasti tuut pärjää hienosti yksinki siellä synnytyksessä[:)]

tulin vaa pikasesti katsastaa tilanteen.. nyt syömään [:)]
 
VIIMEISTÄ VIEDÄÄN [:D]

Soitin itse sinne Hyvinkäälle kun aloin olemaan jo kolmen aikaan iltapäivällä ihan hermorauniona kun niistä ei mitään kuulunut.
No sain sitten selville että oon kolmas ja mun leikkuriaika on n.12.30. Eli ei sinne tartte 7.30 vielä mennä, sanoivat että jos puol 11 aikaan tultais. Ohjeissa myöskin sanotaan et 12 jälkeen ei sais enää syödä, no kätilö kuitenkin tuumas että menee niin myöhäseen aamuun että herää yöllä syömään, nyt onkin klo soittamassa 3.15 jolloin aattelin kanakolmioleivän ja mustikkakeiton käydä syömässä niin jaksaa sitten odotella leikkausta.
Kakkimisesta sen verran et on aika paska juttu toi peräruiske mikä piti laittaa, huoh.. Ei ikinä, siis IKINÄ oo niin kiire tullut pöntölle. Jäi reissuripulit ihan heittämällä toiseksi [:'(]

Koko päivän oon puuhaillu kaikenlaista ja yrittäny itelleni uskotella et oon ihan tyyni ja ei jännitä. No illasta sainkin sit kivan migreenin näköhäiriöineen kaikkineen. Onneksi se meni Panadolilla ja levolla ohi, mut silti. Jäi ukon kanssa viimeinen peiton heiluttelu ihan vaan puheen tasolle, mä oon ku keitetty spagetti.. Ei jaksa..

Katsotaan jos ehdin viel aamulla tuntoja kirjuuttelemaan [:D] Jos en niin seuraavaa raporttia sairaalasta sitten kun tulee sopiva hetki..
 
Takaisin
Top