Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta vielä..

Yö meni ihmeellisen hyvin.. menin maate puol 12 jälkeen ja aika pian sain unta. 3.15 kävin syömässä vähän ja takaisin sänkyyn. Sain hetken pyöriskelyn jälkeen unta ja nukuin n. puol seiskaan asti.. jee [:D]

Päätä vaan pikkasen viel juiluttaa, tai sellainen hömelö olo niinku aina kun on edellisenä päivänä särkeny kunnolla päätä tai ollu migreeni.. Voi olla et jännityksestäkin johtuu et on ihan toistaitoonen olo. Viel pitäis käydä suihkussa ja pakkaa läppäri ja pimulle eväät kouluun. Taitaa sitäkin jännittää kun koulu alkaa vasta klo 10 ja pomppi hereille jo 7 aikaan sekin, joten se siitä viimeisen aamun rauhasta.

Kauhee kun janottais ja tekis mieli kupposellista aamuteetä. Muutenkin sellainen tunne kuin kurkussa olis kökkö, ei oo kauheen paljon paniikkihäiriöoireita tän raskauden aikana ollut, tosin lievää se on mulla muutenkin mutta nyt tuntuu et saas nähdä pyörrynkö vai oksennanko sairaalassa [:D]

Tälläisiä liirumlaarumeja tässä vielä hermostuksissani sepustan.. Arrggh.. olis jo ohi..
 
Minzkuli: Kovasti onnea sektioon! Nyt on se suuri päivä[:)]
Taisi jollakin muullakin olla tänään operaatioa. Onnea siis!

Mitäs täällä: päänsärky jatkuu. Eilinen meni ihan jotenkin kummallisissa fiiliksissä, muutaman kipeän supistuksen+ lämmön nousun ja nukkumisen merkeissä. Nyt aamulla alkoi kaamea aamupahoinvointi, joka toi mieleen alkuraskauden ihanuudet. Tunnin päästä pitäisi lähteä taas kohti neuvolaa, mutta selkeästi nää huonosti nukutut yöt ja kivut alkaa verottaan voimia.

Kaika: samaa mieltä, että joko synnytys tai sitten suht normi olotila loppuun asti. Aikaste epäinhimillistä tällainen edes taas huopaaminen ja pikkuiset toivonkipinät ja kipuilut, että jotakin tapahtuisi, sitten kun alkaa tuo liikkuminen olemaan sanonko mitä vaappumislyllerrystä niin hermo menee.  Nyt oon ollut viikon suurimman osan ajasta sängyn pohjalla pitenevien ja aina vaan kivuliaampien supistussessioiden takia, eikä enää jaksa, jos vielä viikon joudun olemaan tässä sohvan/kodin vankina niin saa nähdä mitä tästä päästä on enää jäljellä. Toivon kaikille vähän nopeampaa prosessia.

Millamariaa: aivan varmasti pärjäät synnytyksessä yksinkin loistavasti. Tekemisen puutetta, kyllä[;)] Mutta kohta ei enää ole, vaan taitaa olla pikemminkin tekemistä kädet täynnä.

Mites Vesseli jatkuiko supparit? Celinakin on pitänyt hetken hiljaiseloa?
H1987lla taitaa olla nyytti sylissä[:)]

Ihan pikkuisen toivon, että terkka lähettäisi mut Kättärille, mutta tuskin. Eilen jo väläytteli, että jos ei verenpaine laske, niin sitten ehkä lääkitys, mikä mun korvaan kuulostaa maailman hullummailta asialta, kun ollaan jo melkein viikon yli ajalla. Ymmärtäisin lääkityksen, jos laskettuun aikaan olisi vielä pitkä matka, mutta jos verenpaine nousee vasta lasketun ajan jälkeen, kun vauva selkesti vaikeuttaa jo liikkumista ja muuta, niin eiköhän se merkitse, että voisi sen vauvan pikkuhiljaa pistää syntymään, eikä mitään lääkkeitä tuputtaan[:@]

Purri, PoikienÄiti ja muut vauvautuneet: jotenkin teidän elämä tuntuu niin kaukaiselta ja oudolta nyt, vaikka se on ihan oven takana täälläkin. Kovasti odotan teidän kirjoituksia tuonne vauva arjen ja imetys/syöttö osioon[;)]

Mut jospa sitä alkaisi aamutoimille!
Mukavaa päivää!
 
Huomenta!

Aamun Vali-Vali...

Tulin pikaseen ilmoittautumaan, että yhtä mahaa edelleen... Eilinen ssss jäi vajaaksi, Naperolla tuntui olevan energiaa, sai mun olotilan taas niin tukalaksi että &%¤#¤!! Välillä oikein mietin, että kuvitteleeko todellakin anuksesta tulevansa pihalle [:'(] Koita siinä sitten heilutella peittoa, perhana! Tunkeminen jatkuu, mutta nyt oikeaan paikkaan...Eipä siltikään tunnu mukavalta. Eileinen saunominen vei sitten loputkin supparit [&:]

Torstai Toivoa Täynnä!!
Eli vauvoja plop plop!!! [:D][:)]

Minzkuli: Tsemppiä koitokseen, iltapäivällä sulla on jo tuhina viekussa[:)]

H1987: ???

Kaikki Muutkin ihanaiset, koitetaanhan jaksella kukin omalla tahollaan, oli sitten kyse vauva-arjesta tai vielä odottelusta [:D]
Olette aivan ykkösiä ja parasta vertaistukea mitä olen koskaan saanut! Ihanat!! <3
 
Minzkuli saa vauvan tänään! Jee[:)][:)].
Hyvin se menee.

HaniMami- no todella erikoista, jos laitavat lääkkeille[8|][8|].
Kyllä minunkin maalaisjärki sanoisi kans, että lääkettä sinne jalkoväliin. jotta vauva tajuis mönkiä kohti valoa..

Voi kun ei tiedä, onko porukoilla kirjautumisvaikeuksia vai ovatko jo laitoksella..esim. Celina, Mamma...

Ohjelmani tänään: Pian kävelylle lyllertämään, kaupan kautta noukin hiusvärin, hiusten värjäys ja sitten lounaalle ukos kanssa.
Sitten olisikin se normi läksy-kotiuttamis-rumba ja ruokahuolto ja leikki-luku-löhöömis-tunnit ja siitä sitten iltapala-nukkumaanmenot.
Voisin kyllä lisätä tohon lounaan jälkeiseen aikaan lapsivesien ja synnärille menon[;)].

Mutta näillä mennään.

Mieli on virkeenä, kun nukuin epänormaalin sikeesti ja pitkään.

Palaan taas!

editedit: Mamman uutiset tulikin tässä raapustamiseni välissä..
 
Nyt sitten jännitetään tämän viikon loppuun vauvautumisen määrää. Hyvältä näyttää osan syyskuulaisten puolesta. Tsemppiä koitoksiinne! Voi sitä ihanuutta kun saatte nyytit vierellenne.

Kyllähän tähän forumiin on jäänyt pahasti koukkuun ja todella, joka aamu pitää tarkistaa "päiden lukumäärä" niin kadoksissa olevat kuin tuplaantuneet. >0D

Celina: Ihana runo, kiitos!

Uudet topicit olivat tervetulleita - niitä on ollut ilo käydä seurailemassa.

Neuvola-puolelle laitoinkin jo kuulumisemme. "Helmi" olisi jo alhaalla, vaikka edelleenkään mitään ei juurikaan tunnu. Ne muutamat aave-jomotukset ja viillon tunteet - ei kertakaikkiaan vakuuta. S-tekniikat on käytössä harva se päivä, vuorollaan ainakin jokin niistä, mutta ilmeisesti neitokainen on yhtä jääräpäinen kuin vanhempansa. Eilen kävin vielä ratsastamassakin. Emme enää voi puntata kuin intervalleittain, toistaen muutaman minuutin settejä, mutta saapahan päälle tekemistä - ilman tammasta ja hurttasia talomme lattiat olisivat kuluneet jo puhki.

Odottelen tässä iltapäivän lisälabrojen tuloksia, kun hemppa on laskenut 98:aan - kummallista kyllä, ei tämäkään tunnu missään. Kunhan vain varmistetaan ettei laps'rakkaalla ole mitään hätää.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille; paranemisia potijoille, helpotuksen oloa kipuilijoille ja onnen hetkiä nyytteilijöille!
 
Huomenta päivää!

Toivottavasti muilla on parempi aamu kuin mulla.
Turha käynti neuvolassa, liian aikanen herätys, ja järkyttävä painon nousu 3ssa päivässä!!! Mä en siis tajuu, mä en oo herkutellu, syöny mielestäni normaalia ruokaa, käyny kävelemässä reippaasti päivittäin ja paino vaan nousee ja nousee!! Aivan itku tuli kun kotiin pääsin, läski musta tulee ei se auta, isäntäkin varmaan kohta karttaa mua ku turpoon ku pullataikina ja neuvolatätikin vaan tuumas jotta mihinkähön se paino menee, että toivottavasti ei kovin paljon vauvaan. Kai se muksu on jo joku kauhee 5kilonen jöllikkä ku mä vaan lihon ja lihon vaikka yritän kaikkeni!! Miks nää kaikki rasvat jää lanteille ku odottaa, hyvin se paino ennen raskautta on kurissa pysyny vaikka silloinkjaan en mitenkään himo liikkuja ole ollu ja en syömisiäni ole sen kummemmin seurannut!

Minzkulille tsemppiä tulevaan!

HaniMami: Luulis nyt jotta eivät mitään lääkitystä enää aloittaisi,toivotaan niin ainakin.

Mamma: Jaksamisia myös sinne viimeisiin päiviin, eiköhän se teidänkin vauva sieltä pian jo tahdo ulos!

Kaika: toivottavasti hyvin nukuttu yö on merkki tulevasta/lähenevästä synnytyksestä, olis ainakin voimia koitokseen kun on nukkunut hyvin. Voi munkin pitäis värjätä pääni, josko ens viikolla sais aikaaseks!

Maya_L: Toivottavasti labravastaukset on hyviä ja vauvalla kaikki olisi hyvin. Jännä jotta noin matala hb ja et ole mitenkään yli väsynyt. Itse olisin varmaan puoli kuollut jos oisi noin matala, jos itselläni hb laskee vähänkin niin huomaan sen heti olossani!

Nyt tää painuu peiton alle itkemään pahan olon pois, jos sais vaikka muutaman gramman tiputettua painoaan sillä. Tyttö saa vahdata koko päivän tölsyä ja me ei tehdä mitään!!!
Viettäkää te muut ihanaiset ihana päivä!! [;)][:)][:D]
 
Kirsikka: ei sitä rasvaa nyt ihan niin paljon kolmessa päivässä voi tulla. Tai sen yhden kilon painon nousun eteen pitäisi syödä sen 9000 kcal verran ylimääräistä+ normaalit ruoat päälle. Mulla ainakin heittää paino tuon verran jo ihan ennen aamukakkaa ja sen aamukakan jälkeen[;)] Turvotukseksi veikkaisin, vaikkei sitä välttämättä huomaakaan, niin salakavalasti sitä tulee ties minne.

Mamma: jaksamista sinne suunnalle.
Kaika: täällä toinen lyllertäjä[;)] Toivottavasti oli mukava lounas miekkosen kanssa.

Juu ei aloitettu lääkitystä. Nyt vaan odottelu jatkuu. Illalla meen kyllä kattoon ilotulituksen SM-kilpailuja, vaikken millään jaksaisi, niin menen silti.

Jospa jotakin ruokaa laittais..
 
Myöhänen ilmoittautuisi mukaan syyskuun porukkaan[:)]

Olen täällä jo jonkin aikaa käyny lueskelemassa ja nyt sain sitten vihdoin kirjaudutta että pääsen itsekkin kirjoittelemaan, aika meinaa välillä tuntumaan niin pitkäveteiseltä odottaessa. Tekemistäkin olis jos jonkun näköstä mutta kun ei oikein jaksa montaa tuntia putkeen paahtaa menemään ja tää pojan eskari aika pitää tietenkin käyttää laiskotteluun sillä kun esikko saapuu kotiin niin laiskottelu loppuu siihen.

Kirsikka tiedän miltä susta tuntuu, olen aivan varma että minun poju ei ulos tule ennen kuin "kovat otteet" otetaan käyttöön. Jokaisella neuvola/lääkäri käynnillä kaikki muu on ennallaan paitsi tietenki tuo ah niin ihana paino ja sit kyyneleitä nieleskellen istun loppu ajan. Kovat on kyllä toiveet että tulos ajoissa ulossillä nyt ollaan jo veikattu 4,5kg jytkyä ja ens perjantaina mennään taas tarkistelee mittoja kättärille.

Luomista sen verran että esikoista odottaessa mulle tuli 2 luomea alapäähän ja raskaana olessa ne pallomaisia ja sit esikoisen syntymän jälkeen ne oli kuin ilmat olis päästetty pois ja nyt taas ovat ulkonevia. Muita luomia ei onneks ole ainakaan tietääkseni tullut.

Pitänee nousta tästä sohvalta illä h päästä pitäis lähteä liikenteeseen :)
 
HaniMami: juu toista odotan ja kai ne paikat joskus valmistautuu koitokseen...toivotaan näin! [;)]
Eikös se niin ollu jotta et oo koskaan päässy sinne ilotulituksen SM-kisoihin vaikka oot meinnut mennä, josko et tänäänkään pääsisi vaan tekisit ylläri lähdön sinne synnärille. [:)][:D]

Uninen: tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan! [:)]
 
Tervetuloa pulisemaan uninen!

Nyt on kuulkaa tukka punainen, ku mikä ja lounas oli varsin onnistunut- oli herkullisia silakkapihvejä ja mielettömän hyvä saldebuffa.

Nyt otan kylkiasennon sohvalla ja kirjan kouraan = päiväunet[:D].
 Sitten alkaakin päivärumba lasten kanssa.

Tsemppiä kaikille!

On tää palsta vaan niin hyvä juttu, kun pääsee purkamaan tai hölisemään jonninnjoutavia (..niin kuin mä nyt[:D])

Heippaaaa!
 
Minzkuli: mulla tuli siitä peräruiskeesta (tai mikä lie vesipussijuttu olikaa) vaan semmonen olo, et "ei tää voi toimii näi nopee" ja sit oli ihan pakko tarkastaa pöntöstä et tuliks sinne muuta ku vettä [:D][:D][:D][:D][:D]

Hani: Kannattaa yrittää vaa liikkua vaik sattuis.. Ne laittaa sut Kättärillä kuitenki kävelee, jos ei oo paikat auki tarpeeks.. ja pyllyn pyöritys kuulemma ois tehokasta kans [;)] Tai näin se kätilö mulle sano ja ku aloin pyörittää ni se totes vaa et "ei nyt noin nopeasti, vaan hiiiiiiiitaasti ja rauhallisesti".. En ite kyl muista et kui nopee mä muka yritin pyörittää [8|] oon niin kivuissani ollu ja niiiin väsyny.. Syö salmiakkia verenpaineeseen [;)] Sitä saa kuitenki sen 50g syödä ihan hyvällä omalla tunnolla. Sillä mäki mun paineet pidin sallituissa rajoissa [:)]
 
Tääl vielkii koossa. Tuohon toiseen ketjuun päivitin kuulumiset - tai kuulumattomuudet. Pohdin, että pitäskö huomenna neuvollassa uskaltautua kysäsemään käynnistysmahdollisuudesta. Alkaa tuo mentaalipuoli olemaan pikkasen hakusessa tääl. [&o]
 
Celina: tuollaiset ikävät uutiset on aina raskaita, varsinkin, jos tässä tilassa sellaisia kuulee. Harmin paikka. Jaksamista teille. Mentaalipuoli alkaa täälläkin oleen aikas hajallaan ja säröillä. Mies vaan ihmettelee, että mikä on, kun välillä itkeskelen ja oon vähän myrtsinä. Niin mikäköhän on, alkaa oleen vähän tuskasta..

Purri: juu oonhan tuota liikkumista koittanut päivittäin. Ravannut rantoja välillä melkosta laukkaa ja välillä hitaasti ku etana, kiivennyt rappusia ja ylämäkiä...[:@][:@] Välillä liikunta aiheuttaa suppareita ja välillä vie mennessään[:D] Ota nyt tästä selvää. Kokeilin tuota H1987 vinkkiä tuosta lantion humpuuttamisesta tuossa samalla, kun ruokaa laittelin, niin sain aikaiseksi 2 isoa vessa hätää, mutta en muuta[:D] Tulee, kun on tullakseen.. Ehkä pistän jonkun lattarilevyn soimaan ja alan harrastaan kunnon lantionketkutusta täällä keskenäni nyt.
 
Celinalle osanottoni- tuplana[:(][:(].
Ja ainahan sitä kannattaa kysyä käynnistyksestä.

HaniMami: Toivon sinulle todella myös supistuksia ja lapsivesien menoa ja kaikkea- ihan niinkuin Celinallekkin ja Mammaliinalle ja kaikille, joilla ei pää/paikat enää kestä.

Omaa: Nukuttaa, nukuttaa ja nukuttaa..yli tunnin päiväunet tuli taas nukuttua.
Päivän ruokahuolto on ihan retuperällä..elikkäs jotain puolivalmista tässä perheessä tänään[;)].
Joskus näinkin.
Huomista odotellessa- mun äiti halusi pojat viikonlopuksi luokseen jotta saan levätä (taas) viikonlopun [:)][:)].
..jaahas- esikoisen kavereita tuli meille--> jos vaikka jotain vaatetta laittais päälle, ettei pojan tartte pallomammaa hävetä[:D][:D].
 
Hani: se on sun vaa mentävä Zumbaamaan [;)] Tai lähe käymää Käpylässä ihan vaa huvikses [;)] Mullaki ylty supparit sen jälkee ku olin siellä talsinu [:D]

Äitini toi tytölle satukirjan [:)] Ja pikkareita ja mulle imetysliivit!!!!!!! Mä tunnen oloni ihmiseks!!!! Eikä tarraa nännit enää paitaan kiinni, josko vaikka sais pidettyä ne ehjänä [:)] Luin tytölle tarinan samalla ku imetin ja neiti nukahti! Tää päivä onki ollu jo inhimillinen, ku tyttö on nukkunu about tunnin päikkäreitä ja ollu melkee tunnin sit kans aina hereillä [:)]

Mut sit huomasin, että mulla on joku omituinen ihottumaläntti reidessä... näyttäis vähän samalta ku märkärupi ja nyt sit pelottaa, et mitä jos tartutan sen tolle neidille [:(] Tää on kolmatta kertaa mun jalassa, mut ne aiemmat 2 kertaa on lähteny aika liki itteksensä pois, ettei oo tarttenu mitää tehdä asialle, mut nyt jotenki en uskalla ottaa riskiä, eikä siis kannatakaan ottaa.. pitää näyttää huomenna neuvolassa tota, jos saisin vaikka jotain salvaa siihen..
 
Onpas täällä hiljanen ilta!

-Kaikki on vissiin synnyttämässä[:D] Onko siellä ketään enään ehjänä?

Me testattiin kiesit --> huoltoa vaille. kitisivät ja inisivät.
Isäntä lupasi öljytä ja kiristellä ruuvveja nin sit on huomenna uusi koitos[:D]

Kunto on vielä aika nollilla,
se lenssun perkele ennen synnytystä kun vei jo hyvin kertyneen varaston
ja sitten itse maratooni otti loput.
Huomenna kipasen sauvoilla sen minkä jaksan,
kuntopyörä saa odotella episiotomian paranemista ja tramboliini maidon tasaantumista[8D][;)][:D]
Mutta tästä siis ylöspäin[:)][:)] Tänään vielä herkutellaan ja löhöillään ilman huolta.
(huomennakin ehkä hieman, mutta vasta lenkin päälle)

Tänään alkaa beck-leffat, jes!!!! Onkin taas etappeja mitä odotella :) Vaikkei nyt tarttekaan enään odotella...

ps. meillä on nimi... thihiihiiii. Nyt voin alkaa suunnittelemaan ristiäisiä.
 
Helloouh!

Tänään kävin ostamassa halvalla toiset imetysliivit Lindexiltä ja alushousuja tälle taas asteen vähän isommalle pepulle..
Aamulla touhotti taas niin hirmuisesti ja tuli uunia tai no uunin lasia hinkkailtua kauan.. Listoja väänsin tuleville kuukausillekin (lähinnä ostettavia juttuja = siivousaineita yms..) [:D]

Kaupassa tuli niiiiin pirun kuuma, että luulin saavani lämpöhalvauksen! Ihan pää alkoi jotenkin tärisemään [:-] :/ Onneksi sain sitten liivit ostettua ja äkkiä pihalle ja takki pois.
Nyt on sellainen jees-fiilis, että vauva saa todellakin tulla! Tutit on kyllä vielä keittämättä, mutta ne keitän vasta ma ja sängyn laitan sitten valmiiksi viikkosiivouksen yhteydessä.. Varmaan jo huomenna!
Minkä takia pitää tulla vielä noita + 20 asteen kelejä? Kaipaan syksyn raikkautta, enkä seisovaa ilmaa..
Minäkin ehkä tulossa flunssaan.

*uniselle tervehdys ja tervetuloa mukaan!

Maya_L: TSUUH! Noin alhaalla hemppa? On kyllä ihme ettei tunnu [:D] Siskollani taisi tippua 90:een loppuraskaudesta ja kaikki oli ok, ei varmaan hätää sullakaan[:)]

Kirsikka: Turvotusta se kuule on! Ja pois varmaan lähtee yhtä nopeesti mitä tuli.. Rasvaa ei saa kehoon tuota vauhtia, eikä sitä saisi tuota vauhtia poiskaan ;> Elä turhaan itkeskele [:)]

Kaika: Oi kuinka kiva kun äiti ajattelee [:)]

Hihhih, kun laitan käden tiettyyn kohtaan masua niin tuntee sellaista erilaista liikettä ja ehkä jotakin naksumista [:)][:D] Mitäköhän siellä puuhataan.. [:)] <3
Nyt tuli taas sellainen äkkiväsy eli teetä naamaan ja telkun ääreen!
 
Pyörin ja Hyörin edelleen....

Näin tänään kauniin pienen tummatukkaisen prinsessan, kovin lähelle en voinut mennä kun tämä niiskutus edelleen päällä. Kyllä oli suloinen mini neitonen vaaleanpunaisissa ylisuurissa potkareissaan <3 [:)]

Mun ihana aviomieheni oli ostanut mulle uuden puhelimen, missä on kaikki uudet hienoudet [:D]
(Mulla on tuo vanha läppärinokia vedelyt viimoisia jonkin aikaa, ja kun se nyt vielä toimii, ni miks pitäs uutta...Vaatimaton..) tuota olen jo monta kuukautta sanonut,etten vielä tarvi uutta, ja nyt mies oli kaikesta huolimatta.. <3
Noh, nyt mulla on kunnon soitin ja kamerakin samassa, kun sinne SYNNÄRILLE joskus PÄÄSEN [;)][:D] Ja jos ja kun opin tuota käyttämään, saatan chätätä synnäriltä tänne viestiä...Mutta en lupaa mitään [;)]
 
Juu täällä ei olla jakaannuttu[:(]

Oksennettu aamulla sitten taas, yskiminen vaa jatkuu+että mun henki loppuu kun kävelin bussi pysäkille iltapäivällä&tuol ulkona. Ajattelin että pitäskö mennä hartmanin päivystykseen ja sanoo että hitto nyt loppuu henki, mutta onneksi tuossa nyt tasottui. Vieläkin on vähän hankala hengittää, mutta vähän paremmin kuin päivällä. Huomisesta en sitten tiedä että miten käy mun jaksamisen.
Kun rasitus astma painaa, keuhkoputkentulehdus ja vauva painaa keuhkoja, niin koita sitten hengitellä. Mitää suppareita ei ole ollut, parit liitoskivut vaa. Mieskin huomaa että alan olee aika loppu. Poika tulee sunnuntaina kotiin, niin sitten sen kaa täytys jaksaa puuhailla, mutta aina voi toivoo parempaa.

Uniselle tervetuloa porukkaan[:)]

Celinalle sympitia halit. Tiedän tunteen ja toivottavasti saisit käynnistyksen, jos sulla alkaa olee olo semmoinen.
 
Takaisin
Top