Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Vihdoin nyytti tuli. Tuossa se tuhisee viekussa, kohta herätellään syömään. Synnytys meni nopsaan, kun vuorokausi sitten käynnistyi. Ihana prinsessa. Kivuilta en välttynyt, supistukset loppu kesken ponnistusvaiheen, joten repesi sitten häpyhuulet, ai saa[:@]t.. kirjoittelen synnytystarinan vielä sitten paremmalla ajalla. Pikkuisen masu kipua ja omia alapää kipuja huomioimatta voidaan hyvin ja ollaan ilosisa suloisesta neitokaisesta.
 
Custos: Sain ilokaasua vasta kun tikattiibn sitä kohdunkaulaa, eli olin siinä saanut jo aika paljon kaikkea muutakin lääkettä. Mutta parista vedosta tuli jo pahaolo ja oksentelinkin sitten loppu illan ja yölläkin vielä. Kätilö kyllä sanoi, että ei se siitä johdu vaan kaikista muista lääkkeistä. Mutta aika outoa, että se pahaolo alkoi samantien ilokaasun saannista. Eli mä sanon, että kyllä voin pahoin siitä.
 
Täällä tosiaan hieman hiljentyneet pulinat. Jotenkin taitaa olla välivaihe, kun osa porukasta odottelee vielä malttamattomana vauvaansa ja osa hoitelee jo omaansa.

Aivan ihana on ollut lukea jo vauvautuneiden arkikuulumisia ja katsoa pikku palleroiden kuvia. Vaikka kovasti olen laittanut itselle jäitä hattuun ja päättänyt olla hermoilematta ennen laskettua aikaa niin kyllähän teidän juttuja lukiessa alkaa itsekkin olla malttamaton. [:)]

Ihana Hanimami kuulla pikaiset kuulumiset, että kaikki sielläkin hyvin. Tosin tuo häpyhuulten repeäminen, AUTS!!

Custos: Täällä on ollut välillä pientä huimaamista nyt loppuaikana. Sitä on tosin sen verran harvoin, että en ole päässyt selville mikä sihen vaikuttaa. Yleensä sitä tulee illasta, joten en tiedä vaikuttaako nuo syömiset, kun minulla sokerit melko alhaalla.

Tsemppiä Pojanäidille täältäkin tupakanhimoihin!! Hyvä, että lenkki auttoi siihen! Itselläni harmittaa ihan älyttömästi ukko, joka on ollut vuoden alusta asti polttamatta, mutta nyt yhtäkkiä alkanut polttamaan taas. Kysyin syytä miksi on ruvennut polttamaan taas, mutta ei sitä kuulema ole. Eilen hänelle palasi mystiset vatsakivutkin, joista on kärsinyt aikaisemmin. Olen satavarma, että tuo tupakanpoltto aiheuttaa niitä, kun nyt kuluneen vuoden aikana niitä ei ole ollut. Minuahan ukko ei tietenkään usko, kun mainitsin tuosta yhteydestä!! Arghh!! Kyllä ärsyttää!! Täytynee yrittää saada lopettamaan tuo polttaminen ja vedota vaikka vauvan hyvinvointiin! [:@]

Purri: Ihan uskomatonta juttua tuolta miehen veljeltä! Samaa mieltä kuin muut, että nuo jutut voi jättää ihan omaan arvoonsa! Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta tulla arvostelemaan toisen arkea!! [:@]

Täytynee tässä alkaa pikkuhiljaa aamupalalle ja sen jälkeen vähän siivoilemaan. Jospa sen myötä saisi aikaiseksi vähän supistelujakin.. [:)]
 
Huomenta jälleen!

Custos: Itse oon käyttänyt ekassa synnytyksessä ilokaasua ja minulle se vaikutti hyvin, olo oli kuin jossain huuruissa. Kerran tai kaksi mua piti siitä pediltä herätellä kun otin vähän tiuhaan tahtiin hatseja! [:D] Ekan kerran ku maskin otin ja kokeilin meinasin oksentaa mutta kun jatkoin ottamista niin ei tehnyt enää pahaa yhtään. Itse olen miettinyt jotta ne jotka oksentaa ilokaasusta niin oksentavatkohan helposti myös alkoholia juodessa, sen vaikutus kun on vähän kuin kännissä olisi.(kaikkee sitä pitää miettiäkkin) toivottavasto oot saanu nukuttua.

PojanÄiti: Juu eilen olis ollu hyvä päivä lähtee synnyttämään mutta ei niin ei. Ja tyttökin kotiutuu tänään mummulasta joten ei menny mun suunnitelmat putkeen ku meinasin tällä välin vauvan käydä pyöräyttääs ku neiti on pois kotoa. No seuraava etappi mulla on 16. tai 17. päivä, jompikumi niistä päivistä kuulostais kivalta päivältä syntyä. [:)]

Piia84: Toivottavasti et turhaan joudu osastolle ja toivottavasti paineet on pysyny normaalin rajoissa. Itsellänikin paineet ovat hiljalleen nousseet, syntyis nyt tää mukula niin ei tarvis jännitellä niitäkin.

Uninen: eikös ne laiskottelupäivät oo ihan kivoja välillä ja ansaittuja tässä olotilassa! [;)]

Jos pesis pyykkiä tänään ja yrittäis saada ajan kulumaan jotenkin...tv:n katselukaan ei oikein innosta enää. MÄ HALUUN JO SUPISTELUITA JA KAIKKEA MAHDOLLISTA....EN HALUA ENÄÄ ODOTTAA!!! Mutta onneks tyttö koitutuu tänään, ja onhan jo keskiviikko, kohta taas on viikko menny.
supparituulia kaikille haluaville!
 
Eee helevatun kerpelettä tää odottaminen alkaa nyt tosiaan riittäämään täällä. [:@] Tässä on nyt jo toista päivää semmonen olo, että tää kakara ei tosiaan ole tulossa ulos - ei sitten kirveelläkään (tai no ehkä sillä). [:@]

Ja sitten syy miksi ketuttaa:
1. Ukko on ihan hyvällä omalla tunnolla popsinu jääkaapista jo kohta kaks sinne ostettua fazerin hasselpähkinärouhesuklaalevyä, jotka oon vartavasten aina erikseen hankkinut sairaalaan menoa varten. Jos kerta mieli tekee noin saaketasti makeeta, niin ostakoon itteleen omat mässyt. [:@]

2. "Tässä alkaa jo hävettämään, kun ei laps tule pihalle ja työvuorot on järjestetty niin, että ei töissä tarttis olla kun se 8 tuntia per päivä jos siltä tuntuu"? Oli meinaan ihan hilkulla etten hypänny silmille tuon jälkeen. Mä oon täällä SSS-upseroinnut perse ruvella kohta kolmatta viikkoa. Siivonnut kämppää, riuhtonu ja raahannu painavia pakaaseja, juossu pihalla piskin kanssa ja kiipiny portaissa kun ripulitautinen orava niin, että tuntuu haarovälissä luut laulaa hoosiannaa joka saamarin tilanteessa ja asennossa, öitä ei saa nukuttua ja laps vaan ei tule ulos. Ja toki, mussahan se vika on kun kakara ei vaan halua tulla pihalle. Samaan syssyyn voin ottaa niskoille nälänhädän ja jonkun pienen paikallisen sodan... [>:]

Vielä on kokeilematta:
- ipanan huuhtominen pihalle paloletkulla [:-]
- tehokkaan fikkarin tökkääminen tuonne haaroväliin ja himmee jollotus "poikani, mene valoon..." [8|]

Toki laskettuun aikaan on vielä päivä (woooaah), mutta kummiskin... [8|]
 
Celina: Mäkin jo isännälle tuumasin jotta pitääköhän sitä tunkee maglite tonne toosaan ja huhuilla jotta "tänn päin, tänne päin, täällä se uloskäynti on!"
 
Celina: Sori, mutta sä sait mut nauramaan.[:D]
Aika saastamoisen epätoivostahan tää on jo!! Just Nuo: "Ai SÄ et ole vieläkäään pullauttanu" ja "Koitas Nyt Mennä synnyttämään." &#¤¤#% Kun se oliskin Meistä Tulevista Äideistä Kiinni!!! Prkele!!

Mulla niin kihisi Purri tuon sun ukkos veljen jututkin, että arg! Virtuaalinen kuristus sille hyypiölle!!

PoikienÄitee: Lujaa TahdonVoimaa tuohon Tupakkahimoon, itte kans pelkään miten käy kun mukelo pullahtaa. (tai sitten oikeesti jää asumaan tuonne) Mulla on muutomana yönä ollu hirveet himot, ja olen lähtenyt klo.5-6 piiiitkälle kävelylle. Yks kerta oli tupakka toisessa kädessä ja toisessa sytkäri...mutta en polttanu.Ja se tupakkaakin oli ihan rutussa ja märkä, kun tulin takaisn kotiin. Mies kysy, mitä hittoa olen touhannu [>:][:D] No hemmetti!!! vähemmästäkin sitä tekee mieli, kun järki meinaa lähteä tän odottamisen ja vatvomisen kanssa.

Nyt pistin ukon pojan mopoa tuunailemaan, että saan RAUHASSA siivoilla ja riehua ympäri kämppää [:D][;)]

Eli imuri käteen ja menoks -----> MORO!
 
Kirsikka ja pojanäiti, no ei onneksi osastolle jouduttu [:D] mutta aikalailla sanoin samoin kyllä myös th:lle tänään neuvolassakin [8D] lisää neuvolasta sitten kohta tuolla toisella puolen...

Ei muuta ku maglitet käyttöön tytöt! mä jo kattelin tuolta siivouskaapista, samalla kun imuriin pusseja etin [:D][:D] siskokin tais mainita tuossa viikko sitten että oonko kokeillu mahan päältä valon kanssa miten reagoi? vaan mielumminhan sen sitten suoraan tuonne alemmas työntää nii puskee ittensä ulos asti [8D]

nyt imuroimaan niin pääsee käymään kaupassa ja koirien kans ulkona ennenku vettä tulee kaatamalla
 
Celina
Täältäkin kiitokset upeasta tekstistä, pelkäsin että mun tikit repee kun nauroin niin mainiosti.
Voimia sinne, kyllä se siitä. Kohta silittelet nyyttiä ja ihmettelet että millä tän hyllyvän jäljelle jääneen masun saa pois [:D]

Mulla on ajatukset ollu jotenkin niin levällään et oon lähinnä seuraillut teidän tekemisiä ja päivitellyt tota syntyneiden listaa [8|]
 
Kaika Oltiin sitten kun oltiinkin samaan aikaan naistenklinikalla [:D][:D][:D]
Harmi kun en tajunnut siellä sitä, kun en päässyt päivittelemään tänne koneelle.
 
Custos: Mulla ei ainakaa ilokaasusta tullu muuta ku krapulainen olo.. pää ihan pöhnässä ja oksetti [:'(] Mulla taitaa ihan synnytyskertomuksessaki lukea (siis siinä minkä laitokselta kotiin sain) ettei siitä mulle ollu mitää iloa [:D] Ja toi sun pyörryttävä olos voi johtua ihan verenpaineesta, jos se laskee liian nopeasti.. mulla siis on aina ollu alhanen verenpaine, niin raskauden aikana huippaili lähes päivittäin.. Salmiakkia nassuun vaan [8D]

Tosta miehen veljen mielipiteestä: Siis normaalisti kykenisin täysin ohittamaan mokoman asian, mut nyt ku on muutenki huoli päällä tytöstä ja väsymys painaa koko aika päälle, vaikka kuinka nukkuis päikkäreitä, niin kyl se vaikeaa on.. Kovasti kuitenki yritän olla ajattelematta asiaa.

Celina: Mitä jos kokeilisit suklaalla houkutella sitä vauvaa ulos? Heiluttelisit jalkojen välissä et "tseh tseh, tuu ulos, ni saat suklaata?" Ehdotin mun pikkuserkulle kerran samaa, ku se kans tuskaili [:D] En sit tiiä kokeiliko vaiko eikö, mut aika pian se muksu tuli sit ulos [:D]
 
Do dii!

Kotikoneella- vihdoin!! Hitto, ku eilen yrittelin kirjailla kännyllä vaik ja mitä-->selain teki tenän ja multa meni hermo..joten nyt sitte jotain pikaiseen..

PojanÄiti: Lenkkiä lenkkiä- hyvä sinä!
Tupakin himoa vastaan taisteluun superisti tsemppiä!

Tiitiäinen: Eikä, oltiinko? Me oltiin osastolla 61, missä te?

Purrin lanko kommentteineen vois vaikka painua kuuhun- idiot!

Celina: Osaat asettaa sanasi hienosto- ei jäänyt epäselväksi, mitkä tunnetilat ovat.
Tsemppiä loppumetreille!

Mamma: Mikäs siellä on tilanne- koska sulla olikaan seuraava kontrolli tjt?

ILOKAASUSTA: Meikä taas diggaa ihan kybällä!!!
Suosittelen lämpimästi, MUTTA vasta kun on saanut hyvän ohjeistuksen. Mulla meinaan ekassa synnytyksessä tuli kans ihan kamala yrjö-paskaolo ja en ollut aikonutkaan enää moiseen paskaan koskea..
Mutta tokassa synnytyksessä oli maailma ihanin kätilö, joka rohkaisi mua kokeilemaan kerran ja antoi kunnon ohjeet- ja TOIMI!![:D][:D][:D][:D] Voi sitä iloa, ilokaasusta!

Muutta mutta..meikä ei nyt muista, kenelle kaikkea piti kommentoida..joten alan kirjailemaan synnytysstooria tonne oikeaan osioon.

Nii- täällä voidaan mainiosti ja nyt totutellaan uuteen arkeen uuden tulokkaan kanssa.
Pikkuhiljaa..
 
[:D][:D][:D][:D][:D] Voi Celina sun juttujas.... Mä niin repesin täs päiväsalissa että huh huh... Toi suklaalla houkuttelu vois tepsiä[:D]

Juu näkyi eilen liskoja, käärmeitä, kilpikonnia yms. Niko hyppi kilpaa sen ainoan paikan linnun kaa[:D] Sai viel anakondan mukaansa(lelu onneksi) ja sitten lastenaterian mäkistä. Olihan tuota kiukkua yms matkassa välillä[&:]

Mä joskus 13:48 sain ekan pillerin alapäähän ja on vähän supistellut jopa, mutta mä niin oon kiukkuinen vaa+ en mä osaa laskee sitä aikaa ja kuinka usein niitä tulee, koska mulla on ollut samanlaisia kipuja aikasemmin, niin en tiedä onko vaa kipu vai suppari loppupeleis. Mullahan oli toi käyrä aamul ja siinä oli komiat suppari käyrät, mutta en mä oo mitää tuntenut[8|]
Reilusti sormella olin auki ja kohdunsuu pehmeä, ku lääkäri ronklas. Tais eilinen iltanen kunnon pano auttaa[:D]
Sitten viel mun korviin sattuu mukavasti, joten lääkäri kattoo ne ettei oo tulehdusta. Eka keuhkopussin tulehdus ja sitten viel perään korvatulehdus, niin kiitos nam vaa[:'(]

Piia84: Mäkin juu sanoin monta kertaa että en mä lähe turhaa makailee osastolle(kun oli nää kipu kuukaudet), ku yhtälailla kotona ilmatteeksi voin maata. Siis ihan pirun kallista tää osastolla olo[:@] Mies vitsaili että mä voisin saakutti hakee HUSin bonuskorttia[:D]

Voi Hanimama [:o] toivottavasti paikat paranee pian.

Mä kokeilin pojan synnytyksessä ilokaasua ja ei mitää iloisuutta tullut,vaa oksennus.
Mutta nyt syömää ja sitten käyrään takas ja puol 5 laitetaan toinen pilleri...
 
hep!

Täällä pantiin rahaa haisemaan, loppukuuksi hernaria jokaiikalle!!!!
Ostettiin isolle pojalle uusi istuin autoon jotta kaikki mahtuu paremmin,
mamma sai uuden takin(kalliin ja snadisti naftin, kannustimeksi lenkille lähtöön)[;)]
Miehelle ostettiin iso paketillinen vessapaperia[8D]
Lisäksi kaikenlaista pientä ja tarpeetonta.

Kaika mahtavaa kuulla uutisia sieltä!
Kuulosti kyllä kadehtittavan lepposalta synnytykseltä[>:][8D][:D]
Kiitokset stempeistä savuttomuuteen!!! Nää kaikki lisää intoa jatkaa ilman pötkylää elämistä.

Samat Mammalle!!! Tsempit sinne kanssa!!! Jalkaa maahan ja tahdonlujuutta!!!

hanimami Sieltä kanssa lisä uutisia odotellaan,
mutta ottakaa nyt löysinrantein ja naattikaa toisistanne!
Kiva kuulla että ruhjeista huolimatta siellä ollaan ihan kondiksessa!

mammaliina kyllä sua koetellaan!!!
Nyt laitan manauksen tulemaan jotta vauva nytkähtäisi sieltä liikkeelle pikana!!!

Celinalla
on varsin hervotonta menoa siellä[:D][:D][:D][8D][8D]
kyllä sitä täälläkin pikkupissi tuli tekstiä lukiessa!!![;)]

minzkuli tää löllö masu ihmetyttää täälläkin... saas nähä, lähtisköhän tuo vaikka irtokarkeilla!!![8D]

mut tää olis taas täsä, nää viestien kirjottelut kestää nykyään luvattoman kauan. nyttenkin on jo toistamisen imetetty kommentointien välissä...
 
Kaika: Huomenna olis Taas neuvola käynti, ja siellä on nyt joku hiton sijainen. [>:]
Maanantaina on synnärille arvio aika heti aamulla kukon laulun aikaan.
Nyt kun koko päivän riehunu, taidan ottaa kupin kuumaa teetä ja istahtaa soffalle ukon kainaloon [;)]

Pst. Kärritkin tuunattu, ja valmiina odottelemassa naperoa. Karvakamut on käyny vuorotellen tutkimassa moista kapistusta,jospa ei sitten kiinnostas niin hirveesti, kun napero siellä köllöttelee [;)]
 
Iltaa taas! Ihanaa kun tyttö saapui kotiin, on paljon enempi taas elämää! [;)]

Mamma: jos nyt siivouspäiväsi lopuksi kun istut rauhoittumaan menisi vaikka lapsivedet ja pääsisit vihdoin tositoimiin.

Vai että suklaata, täytynee kokeilla sitä konstia jos vauva olis perso makialle, kiitos vinkistä Purri! [8D][:D]

Kaika: Sun synnytys kyllä kuulosti tosi helpolta.

Mammaliina: Toivottavasti synnytys lähtisi käyntiin nopeasti ettei tarvitsisi montaa päivää odotella! Tsemppiä!

PojanÄiti: onnea uudesta takista! [:)]

Tänään on tehty kaks piristävää lenkkiä, äskenen vesisateessa mutta piristi kummasti sekin ja nyt saunaan(taas) [;)] Illan jatkoja itse kullekkin [;)]
 
Mamma: ei kait tuossa tilanteessa muuta voi kuin ottaa teetä ja olla- miehen kainalossa paras.
Onko sulle annettu jossain vaiheessa jotain painoarviota, JOS olisi syntynyt laskettuna aikana?
Mutta edelleen mä pidän peukkuja, ettei sun maanantaina enää tarvi mihinkään kontrolleihin mennä

Kirsikka: Juu- täytyy sanoa, että olen äärimmäisen onnekas, kun olen saanut kokea kaksi ns. unelma synnytystä...ekasta meinaan jäi aikamoinen synnytypelko, pääsin yli siitä joogan ja juttelun avulla.
Oliko tytsyllä ollu kivaa?

Mä en ny oikein tiedä, kummassa pitää jutustella, mutta jutustelen ny täällä, kun kaikki ei ole vielä vauva-arjessa mukana...

Nyt on katettu lasit viiniä ja juustot ja tytön tervetuliaskakku- pojat meni nukkumaan ja vauva söi ja nukkuu, joten eiku skool miehen kanssa[:)][:)].

Huomenna sitten lisää.

Ihanaa iltaa kaikille ja supistuksia niitä kaipaaville!!
 
Ilmoitin miehelle tässä, et huomenna painokontrollin jälkeen kysäsen neuvolasta kannattaisko meiä siirtyä kokonaan pulloruokintaan... Sain sit järkytyksekseni vastauksen mieheltä "ei, kyllä sä imetät myös. Me ei siirrytä kokonaan pulloruokintaan"... Siis mitä ihmettä?!?!?! Ensin se on veljensä kanssa sitä mieltä, ettei mun maito oo "tarpeeks hyvää" ja nyt ku voisin ihan huoletta vaihtaa kokonaan pulloon, ni ei käy. Ja sit ne kehtaa vielä väittää, että NAISET vaihtaa mieltään koko ajan!!!
 
Takaisin
Top