Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

kiitos hurjasti kaikille!!![:)][:)][:)]

miehellä ei ole hengenhätää mikä tärkeintä mutta kurja ajankohta sattu tuollekkin. lääkäriltä kysyttiin et jos jotain tapahtuu tuolla alhaalla pääseekö mukaan synnytykseen. sanoi että kätilöt sen lopullisen päätöksen tekee mutta kun ei ole mikään tarttuva tauti niin ehkä onnistuiskin. tosiaan hampaasta johtuva tulehdus joka oli levinnyt sitten melkee leukaluuhun , hammas poistettiin mutta turvotus ei häivy niin siksi vielä osastolla ja ku vointi heikko kuiteski . meidän molempien suurin toive ny ois et pääsis synnytyksen näkemään edes jotenkin kun ensimmäinen lapsukainen on ja enkä mä sinne oikeen ketään muutakaan halua. et se on yksin sit menoa jos on. tää on just yks niistä asioista mihin en ois halunnu kauhiaa säätöö mut mut.....saa nähä[:@]

eilen alko maitotuotanto toimia [:)]

viimeset kaks yötä pn ollu ihan tuskaa liikkua, polttaa luita ja ytimiä ehkä enemmän kuin noita oikeita suppareita. en tajua miten voi olla näin kovat kivut ihme paikoissa. noh...miätii et n.3kg tossa häpyluun päällä köllöttelee ylimäärästä ni kyl se varmaan pistää paikat koville.
 
Huomenta,

Ihana hiljaisuus täällä kotona eli poika on esikoulussa. Ajattelin tänään olla tekemättä yhtään mitään tän yksinäisen hetken ja mennä vain sänkyyn makoilemaan ja lukemaan kirjaa, kun koko viikonloppu meni kyläillessä, kestittäessä ja muuten vain touhutessa.

Hirveästi taas synnyttämään lähtijöitä/lähteneitä ja vauvan saaneita. Kyllä minäkin sitten jossain vaiheessa kun poju viitsii vaivautua mutta mun puolesta voisi kyllä tulla vaikka heti. Perjantaista asti olen ollut ihan hirveän turvoksissa [:'(] kunnon pallo, seei riittänyt että oli nestettä kerääntynyt ihan hirveästi, niin eilen vielä piti sitten hamstrata ilmatkin sisuksiin. Jouduin ottamaan kihlasormuksenkin pois sormesta nyt sitten, onneks en käynyt pienentämässä sitä ennen raskautta niin pysty pitää edes tähän asti [:D]

Nyt kirja kutsuu mutta pitää kyllä aina välillä käydä täällä kurkkimassa jos joku oli taas poksahtanut tai lähdössä poksahtelemaan.
 
Huomenta!

Kyllä mä oon pettyny, koko viikonloppu on menty ku hullu ja touhotettu ja en paljoa ole ehtiny istumaan, saunassakin käyty ja löylyä heitetty urakalla, niin ei mitään kipuja. Oikeastaan paremmassa kunnossa ku pitkään aikaan. Nyt varmaan tuli nukuttua liikaa(reilu10tuntia) niin on pää kipiä, perhana. No tänään en tee muuta kuin makaan sohvalla ku ei ole tyttökään kotona ja jossain vaiheessa teen pitkän lenkin.

Pojanäiti: Ihana tuo teidän poitsu, onhan se nyt tärkeää ilmoittaa muillekin vauvan nimi, mitä sitä nyt salailla. [:)]

HaniMami: Jaksuja loppu metreille, lähtö voi tulla milloin vain sullekin.

Mamma: Eiköhän sun uni pian ole ihan todellistakin. [;)] Eikö ne neuvolassa voisi tarkistaa sen tilanteet sinne alakertaan?

Uninen: Juu nestettä kerätään täälläkin, tuli kyllä vähän herkuteltuakin, olo on kuin pallokalalla. [X(] Ja ei mee sormukset juu sormeen, viikon jo ollu hyllyllä jemmassa! Join eilen illalla melkein litran vettä ja vähän mehuakin, ajattelin jotta hyppään varmaan koko yön vessassa niin piti vain 2kertaa käydä ja tulosta ei paljon tullut, että mihin lie se kaikki neste jäi!?

Maanantain jatkeita kaikille, pyörin varmaan täällä tsekkailemassa tilannetta pitkin päivää...
 
Kirsikka86: täällä myös hiljaista, vaikka kuinka toivoisi että edes jotain lupaavaa alkaisi jo tapahtumaan. Meillä näyttää muuten olevan lasketut ajatkin samana päivänä, katsotaan kummalla alkaa tapahtua aiemmin [:)] Toivottavasti ei jouduta odottelemaan enää kauan mekään.

lasi: tsemppiä, toivottavasti saat miehesi mukaan synnytykseen!


Uuden viikon alkuja kaikille! Täytyy lähteä tästä neuvolaan, mutta tuun taas illalla katsomaan kuulumisia.

PS. Synnytystarinoita odotellaan kovasti [:)]
 
Mamma: Meillä ainakin yliaikaskontrollissa katsotaan, että missä tilassa se alakerta on, sitten sen mukaan jäädään joko heti sairaalaan tai sitten sanotaan, että parin päivän päästä uudestaan[:@] Itsellä tuo aika on torstaina rv 41+5 ja oon ihan varma, että sanovat, että tuu maanantaina uudestaan. Aion kyllä silloin jäädä sinne, vaikka sitten sen teltan kanssa leiriin[;)]

Lasi: hurja juttu kyllä tuo miehen tulehdus ja tietty just tähän aikaan[:@] Toivottavasti antibiootti puree nopsaan ja miehen vointi vahvistuu, eikä pikkuinen ihan vielä olisi tulossa. Tuo häpyluu on täälläkin kovilla, varsinkin jos nousee ylös sohvalta/sängyltä[:@] mieluummin on joko jalkojen päällä tai makuuasennossa, siten sattuu kaikista vähiten[:D]

Kirsikka: jaksamista myös sinne suunnalle. Oon kanssa huomannut, että mitä enemmän touhuan, sitä vähemmän mitään tuntuu tapahtuvan. Siksi yritän todella vaan lepäillä enää.

Näin viime yönä sellaista unta, että olin halvaantunut lantiosta alaspäin. Kovin on kivuliasta tuolla alhaalla, niin johtuukohan siitä[:D] Supistuksia vaan kuuluu aina silloin tällöin, mutta ei mitään pysyvää. Oon tosiaan asennoitunut siihen, että torstaina saa lisätietoja, sitä ennen tuskin mitään tapahtuu. Pääsenpäs vielä keskiviikkona shoppaileen, kun tulee "tili".

Mitäs Purri on puuhastellut?
PojanÄiti: toivatko vieraat ne kahvipullat mukanaan[;)]
Ja kaikkien muidenkin kuulumisia odotellessa. Onkos nyt niin, että vauvautuneet on liian kiireisiä ja me mahakkaat ei vaan enää jakseta tätä raskautta.

Voimia kaikille tilanteesta riippumatta! Niitä näköjään tarvitaan..

PS. täälläkin odotellaan synnytystarinoita[;)] Sitten kun vaan jaksatte ja ehditte vauva-arjelta[:)]
 
HaniMami: Mitäs minä oisin puuhastellu? En mitää [:D] Oon vaan tota vauvaa yrittäny pakko syöttää koko hiton päivän ja illan, et saatais kaikki  yöllä ees vähä nukuttua.. Neiti ku tuppaa valvottamaan yöt. Ei viihdy sängyssään, ei sitten millään[>:]

Kaveri kävi tossa kylässä ihastelemassa neitiä. Oli kovasti mukaansa ottamassa, mut jätti onneks kuitenkin mulle [;)] Tosin sano itteki, ettei lapsi-ihminen ole, et jo senki takia jättää ihan suosiolla [;)] Mun isä on soittanu päivittäi kuulumisia ja varsinki näin neuvolapäivänä soittaa ja tiedustelee neidin vointia. Tosta neuvolasta kirjotan enempi tonne imetys-osioon, ku liittyy siihen tuo neuvolakäynti. Vähän hurjaa tää arki vielä, ku ei tietenkää vielä mitää rytmiä neidillä ole.. alkaa kyllä pikku hiljaa muotoutumaan, että eiköhän se tästä [:)] Sit ku sais ittensäki sopeutuu neidin rytmiin, ni hyvä ois [:D]
 
Moikkelista...

Juup- näyttääpi siltä että tässä joku siirtymävaihe on päällä itse kullakin,
Toiset opettelee vauva-arkea ja toiset pyörittelee vielä peukaloita.
Kohta tosiaan kaikki pulistaan sitä tissiä ja kakkaa niikuin mamma jo tokaisi aikaisemmin.

Täällä ei mitenkään kiireistä ole arki, rentoa meininkiä.
-tissiä ja kakkaa---[;)]
Vauva on kasvanut tuohon kylkeen kiinni joten olen vaan käynyt lueskelemassa.
Nyt taas suostui isoveikan sykkyyn torkahtamaan, nin pyrähdin heti koneelle.

hanimami -kyyl on pullat tajuttu tuua omasta takaa, [:)]
ja olenkin jo ihan hyvästi addiktoitunut kaikkeen pullaan ja kaakkuun[:D][:D][:D]
--voisinkin kipaista kaupasta jotain...

Purri Kovasti stemppejä painon nostatukseen!!!!!![:D]
Kuulostaa siltä että joudut tosissaan tekemään töitä, voimia!!!

Lasi Hyvä ettei miehellä ole hätää!! Täällä on peukut pystyssä jotta pääsette yhdessä saliin!!!

nyt pusketaan vielä hetkeksi puistikkoon.
illanjatkoja!!!!
 
PojanÄiti: Juu kiitosta vaan! [:)] Ärsyttää kahta kauheammin, kun en millää haluis herätellä pientä [>:] Mut sit mulla välähti myös, että eiks imetysasennollaki oo aika suuri merkitys siihen, paljonko vauva saa imettyä sitä maitoa??? Kun siis mullehan ei kukaan kerennyt näyttämään oikeaa imetysasentoa, ku vauva oli joko nukkumassa sillon tai mulla oli vieraita, kun oisivat näyttäneet... Mä sitten menin nyt netistä tsekkaamaan, millasessa asennossa sitä vauvaa pitäis imettää -> vauva imiki entisen tunnin sijaan 15min kumpaaki rintaa ja nukahti syliin... Ja siis ei tykkää normaalisti omassa sängyssään nukkua ollenkaan, ni nyt se on jo puol tuntia omassa sängyssään koisannu [:-]

Pitää pitää sormet ristissä, että saan tytön painon nousuun!!! Tosin mies on innoissaan tosta pulloruokinnasta, ku hän voi osallistua syöttämiseen.. omituinen mies kyllä... Eikä muakaa pulloruokinta haittais, jos kyseessä ois tilanne, ettei multa heru maitoa, mut mä en vaa tajua, et missä vaiheessa mun omasta maidostani sit tulee tarpeeks vahvaa, että vauva pärjää sillä????? Koska maito on siis noussu tosi nätisti ja välillä vuotaa "yliki", jos vauva ei oo sitä imemässä... Argh, menee pää ihan sekasin tästä hommasta[:@][:@][:@][:@]

Edit: Piti kertoa, ku kävin kättärillä tänää hakee lapsesta syntymätodistuksen.. Mul oli hississä sit joku nainen ja se jotain siinä höpötti ja sit se rupes ihan omin lupinensa nostelee harsoo vaunujen edestä pois et näkis vauvan!!! Sanoin kyl tosi tiukasti sille, et antaa olla ku vauva nukkuu, ettei se herää.. No sit se otti kätensä pois siitä ja totes "Tää on kyl ihan kauheeta, ku joudun täällä ravaamaan, ku synnytin muutama kuukaus takaperin kuolleen lapsen".. En voinu muuta, ku pahotella, mut pakko myöntää et tuli semmonen olo, et sitä suuremmalla syyllä ne näpit irti mun vaunuistani... Siis ihan vaa siitä sen olemuksesta tuli semmonen, et meinas paniikki iskeä ittelleni.. Tuskinpa se nyt tyttöä ois kaapannu siitä, mut se oli vaa jotenki tosi omituinen tilanne..
 
Morot muijille ja mukuloille. Pikapäivitystä...

Suppareita on tullut ihan kivasti, mutta kun sitten pitäis ihan oikeasti alkaa/ryhtyä, niin jotenkin ne sitten häviää.

Perjantaina oli hyvät alut, mutta loppui sitten. Lauantaista en muista mitään. Sunnuntaina oli koko päivä supistuksia, illalla puuskututti jo ja tänään aamuyöllä sitten heräsinkin niihin polttoihin. Meikä mandoliini siinä sitten, että eihän nyt parista supparista. Tunnin päästä olikin niin muheva meno ja rytmit suunnilleen 5 minuutin väleissä. Kipu oli parhaimmillaan sitä luokkaa, että alkoi tulla ihan pahoinvointia. Herättelin jo miestä, että nyt voipi tulla lähtö. Nousin ylös ja kävin vessassa yökkäämässä ja pesemässä naamaa. Menin sänkyyn vielä ihmettelemään, että mikäs väli on nyt, jos vaikka soittais laitokselle. Jostain syystä tuo meno laantui taas. [&:] Onnistuin vähän torkahtamaan ja totesin, että vielä pärjään näin hyvin, niin ei varmaan tarttekaan soitella. Koiran käytin 5 aikaan kun ei oikeasti uni tullut ja kattelin vähän leffaa sohvalla. Takas nukkumaan menin joskus 7 pintaan ja heräsin uudestaan 10:ltä.

En tiedä olisko tässä jotain psykologista pelon poikasta taustalla, jolla onnistun blokkaamaan sitten sitä jatkumista? Sitä hämmästelen, että jos meno jatkuu tämmösenä, niin miten sitä jaksaa synnyttää mitään kun kroppa on niin rikki ja mentaalipuoli on lähempänä jotain rajatilatapausta. Voi olla kätilölle mielenkiintosta menoa kattoa vierestä... [:D]
 
Purri näppärä tytö kun asennot tajusit tarkastaa!!!
Näin naisen logiikalla kuulostais siltä että neiti sai ihan oikeasti nyt syödäkseen,
jospa se olikin vaan siittä kiinni!!!
Mahtavaa, peukkuja sinne!!!

Celina Sielläkin supistellaan[:)][:)]
Porteilla ollaan selkeästi... [;)]
Täältä toivottelen kovia kipuja sinullekin[8D][;)]

Makeenhimoooooooooooooo.

Ja kaaaaaaameeee tupakan himoooo.
Nyt kun on vielä toipilaana eikä hirveesti tule lenkkiä tai muuta harrastettua nin on alkanu mussutus, varsinki iltasin. Ihan kamalaa kun ei kykene itteään hillitsemään, tänään on pakko vaikka kevyesti venytellä tai vähän tallustella tota tramboliinia. ja toi syöpärulla tulee nyt jotenkin niin ihon alle ja uniin. Siihenkin kun on korvikkeena ollut urheilu... plaah. Pakko vaan kiristellä hampaita siihen asti että selkä, toosa, issias yms helpottaa. mennään sitten vaikka karkin voimalla mut kaikki tarkoitus olisi olla loppuelämä polttamatta. piste!!!!
 
Herätin ton neidin melkee tunti sit syömään.. söi sit taas reilun vartin ja nukahti syliin.. Nyt koisaa taas omassa sängyssään.. Ja yks minkä huomasin tosta imetysasennon vaihtamisesta: neiti alko puklaamaan! Ei oo tähän mennessä kertaakaan puklannu ja nyt sit tänää jo 3 kertaa.. Mä niiiiiin toivon, että toi imetysasennon korjaus tekee tehtävänsä ja neiti saa painon nousemaan... Ja siis lähinnä toivon sitä, et kyse oli tosta imetysasennosta eikä mistää vakavasta ongelmasta.

Celina: toi kuulostaa lupaavalta [:)] Ja kyllä sitä kummasti jaksaa, mäki menin synnyttämään maha tyhjänä ja valvoin koko yön supistusten takia ennen ku sain aamulla luvan ponnistaa.. Sanoin kyl jossai vaiheessa kätilölle et on voimat niin vähissä, et sais kätilö ihan itte repiä sen vauvan sieltä pois [:D]

PojanÄiti: Kyllä sä selätät sen tupakanhimon [:)] Etkö sä tähänki asti oo ollu polttamatta?
 
voihan pylly, mä en enää tiiä jotta näänkö noin todentuntusia unia suppareista vai onko niitä mulla öisin...voi ku olisikin. Mä haluun vauvan jo sylkkyyn, olen malttamaton. [;)] Mulla olis jo kaikki ihan valmiina joten haluan tosi hommiin jo, nyt olis levättykin ja olis valmiina koitokseen.
Tänään ajattelin käydä lenkillä ku eilen en päässy ja sit päiväsaunaan, rentoudun vielä tänään. Huomenna tytsy taas kotituu niin alkaa taas arki pyörimään, että ehkä nää ajatukset synnyttämään lähtemisestäkin jäis vähän vähemmälle.

Ystävä toi vauvalle jo ensipupun lahjaksi kun nähdään niin harvoin ettei vauvaa heti kuitenkaan nää, totta mä nyt aloin itkemään ku sen vauvan petiin laitoin odottamaan omistajaansa. Voi ku se peti odottaa jo tuhusijaa. [;)]

Hiljaiseloa täällä on havaittavissa, no eiköhän se tästä kohta taas jo tasaannu.

Custos: Juu jännätään kumpi saa nyytin ensin, mulla kyllä taitaa mennä sinne laskettuun aikaan asti jos nää "oireettomat" päivät vaan jatkuu..

HaniMami: Hui mikä uni..onneks vaan unta!

Purri: Toivottavasti imetysasennolla on merkitystä ja tytön paino lähtisi nyt nousemaan, tsemppiä. Ja muista syödä itsekkin monipuolisesti niin uskoisi sillä sen maidon olevan tarpeeksi vahvaa.

Celina: Lähtö tuntuu olevan jo lähellä, kyllä se siitä jatkuu varmasti pian loppuun asti ja saat nyytin syliin.

PojanÄiti: Toivottavasti tupakanhimo ottaa ja laantuu, pidän peukkuja. Mieluimmin syö vähän ylimäärästä herkkua ku aloittaisi tupakoinnin, kilot saa kuriin mutta tupakista uudelleen eroon pääseminen on taas hankalaa. Tiedän vain itse tunteen ku olen ensimmäisen odotuksen aikan polttelun lopettanut ja synnytyksen jälkeen taistelin jotta sain pidettyä itseni siitä erossa, mutta onnekseni sain pidettyä tupakit askissaan ja muutaman lisäkilon jätin sitten ku korvasin himon herkuilla.

Nyt jos katsois töllötintä, menis sinne lenkille ja saunaan...mitäs sitten keksis, toivon hartaasti jos synnytys lähtisi käyntiin[:D][;)][8D][:)]
 
Pikainen piipahtaminen vain... Viikonlopun olin sairaalassa, kun ei enää henki kulkenut ja eilen pääsin pois. Hengitettävä avaava lääke auttoi onneksi(niinku ajattelinkin) Huomenna olisi sitten se käynnistys[:)]

Kyl mä vaa sanon että perjantaina lääkäri oli kyl jostain muropaketista lääkärioikeutensa saanut ja asiakaspalvelu alttius jossain anaalissa[:@][:@]
Mä olin sen käynnin jälkeen niin masentunut jne[:(] Kaipa se valitus lähtee, kun saatana multa kysyy että mitä hänen pitäs tehdä yms?
Joo, mutta tänään vietetää Niko päivää eli viedää poika kattomaan liskoja,käärmeitä yms ja mäkkiin syömään[:D]
 
Terrrve!

Meillä kävikin yöllä niin, että neiti nukkui omassa sängyssään koko yön!!! Sai siis ensin rintaa ja muistaakseni 80ml vastiketta ja nukku ehkä kaks tuntia, isänsä heräs syöttää eli en tiiä paljonko sai vastiketta, mut nukku sen jälkee ehkä kolme ja puol tuntia ja annoin sit 80ml vastiketta ja nukku siitä vielä noin neljä tuntia! Sit oon nyt tähän mennessä imettäny tytön kolmisen kertaa ja nyt on nukkunu puolisen tuntia omassa sängyssään! Sormet ristissä, että saa neiti tarpeeks ravintoa!

Joo ja vielä piti kertoa.. Mies oli sit soittanu veljellensä, et neiti ei saa painoaan nousemaan ja veli halus sit mun kanssa puhua. Se kehtas sanoo mulle aika liki suoraan et "sun maidostas ei oo mitää hyötyä, se on ku vettä eikä vauva saa siitä ravintoa. Siirry kokonaan pulloruokintaan!" Ja siis veli ei ole nähnyt paljonko maitoa on noussut tai ees tiedä kui usein oon neitiä imettäny päiväsaikaan, ku ei mun mieskää tiiä ku tosiaan käy päivät töissä. Ja lisäks miehen veli rupes kertoo mulle mitä kaikkea siinä vastikkeessa pitää olla, että se ois tarpeeks vahvaa [:@] Ei hirveesti kyllä saa tukea sieltä suunnalta tähän hommaan! Ja joo, tiedän ja tunnustan, että mun maitoni on ilmeisesti litkua, mut ei sitä nyt sellasen tarttis alkaa mulle latelemaan, joka ei oo meiä arkea nähny!!![:@][:@]

Mammaliina: Miten ihmeessä lääkäri voi kysyä potilaaltaan, että mitäs tässä tehtäis? [:-] Pistä ihmeessä reklaa menemään tosta! Mitähän se ois sanonu, jos et ois tienny mikä auttaa?

Kirsikka
: Joo kovasti yritän täs miettiä just, et mitähän sitä kaupasta ostais.. Ku kuitenki ruoan pitäis kattaa aika monta aluetta.. Mut kaipa mä jotain keksin.. onneks ei tartte miettiä syökö mies sitä samaa, ku ei se kuitenkaa syö. En vaa itte tykkää montaa päivää puputtaa samaa sapuskaa [&:]
 
Kiitos kaikille tsemppailijoille. Täällä ollaan pötsi koko ajan kivikovana, joten suppareita en erikseen enää tunne. Koen siis olevani ihan pikkasessa lirissä. Kunnon polttoja odotellessa, että tietäs koska olis aika... [:-]

Purri: Voi elämä tuota miehes veljeä! Ihan uskomaton tyyppi. En nyt tiedä pitäskö itkeä vai nauraa... [:@]
PojanÄiti: Nyt vaan luuta kurkkuun ja taistelet sitä röökinhimoa vastaan. Hienosti oot tähän asti pärjänny. [:)]
HaniMami: Tsemppiä sinne kontrolleihin. Pakko nostaa hattua sun hermoille. Jos olisin sinä, juoksisin pitkin seiniä ja kiljuisin kun piesty sika. Nimim: viel 2 päivää laskettuun aikaan ja nyt jo pää rakoilee. [:D]
Lasi: Tovottavasti tein tilanne lutviutuu ja pääsee ukkokin mukaan saliin.
Mammaliina: Aivan usko-vidun-matonta toimintaa... [:-] Ei pysty käsittämään, miksi ihmeessä pistävät kärsimään sut noin. [:(]

Tääl on muutoin vietetty aika hiljaiselopäivää. Aamusta käytin koiruuden taas kävelyllä. Ähisten, irvistellen ja puhisten tehtiin lenkkin, mutta hei: "Kipu on kivaa, tuska luo tunnelmaa ja sääli on sairautta." [:D] Saa nähdä tuleeko illalla mentyä, jos keli jatkuu yhtä surkeena. [8|]

Sitten pesasin koneellisen lakanoita ja käväsin saunassa. Hämmästyttävää, miten mulla lähti taju täysin saunan jälkeen. Hetken torkahdin sohvalla ja kun miehen kaveri oli tuloillaan piti herätä laittamaan vaatetta. En voinut muuta kun nauraa ihan hervottomana vartin verran. Ensiksi en meinannut millään päästä sohvalta ylös ja yläkertaan kipuaminenkin vaati jo kaiteissa roikkumista, kun kaikki raajat tuntui olevan keitettyä spagettia.

Päivän uroteoksi voisi varmaan laskea tulostimen korjauksen? Siinä missä tietotekniikan kanssa lempeät sanat ja lahjonta ei toimi, tulee ottaa käyttöön tarpeeton voimankäyttö ja väkivallalla uhkailu niin johan alkaa homma sujumaan. Mies siis valitellut, että tulostin ei vaan toimi ja tekee paperitukosta joka saamarin väliin. Noh, siinä sitten ropasin ja jostain ihmeen syystä tuolta printterin sisältä löytyi semmonen 15cm pitkä pussinsulkija. Hmmm... Mitenköhän se sinne on alun alkaen edes joutunut... [:-][:D]
 
Reipas lenkki tehty, saunassa käyty(tulipa samalla pestyä saunakin) ja olo on nyt putipuhdas ja virkeä. Pientä poltetta alavatsalle saatu aikaan, nyt loppupäivä vaan rentoutumista ja hyvää ruokaa! [;)]

Mammaliina: Tsemppiä huomiseen! Kivalta kuulosti tuo teidän päivä ohjelma. [:)]

Purri: Varmasti raskasta kuulla tuollaisia kommentteja tuollaisessa tilanteessa, jätä ne omaan arvoonsa ja luotat itseesi.

Celina: voin vain uskoa, että ihmetyttää miten pussinsulkija voi joutua tulostimeen!? [:D]
 
Täällä on ollu kyllä kunnon laiskottelu päivä tänään, neuvolassa ja kaupassa olen saanut käytyä ja siinä kaikki. Imurointia olen siirtänyt aamusta asti ja se olisi kyllä ihan pakko hoitaa tänään.

Celina meillä esikoinen pienenä mummilla ollessa teki mummin kannettavasta säästöpossun, tunki disketin kolosta kolikoita mikä tietenki hajoitti koneen. Mummi sitten sen tyhjens naapurinsa kanssa ja vei töihin ja sanoi että ei ymmärrä mikä koneelle tuli [:D] totesivat sitten että onhan se kone jo niin vanha että olikin jo aika vaihtaa uuteen.

Tupakan himosta sen verran että kun tää raskaus on ruvennut lähenee loppuaan niin on ruvennut taas näkee unia tupakasta ja muutenkin tekemään mieli tupakkaa. 35 viikkoa meni ihan helposti mutta nyt on tullut sellaisia pieniä hetkiä kun ajattelee että nyt olis ihan polttaa yks tupakka tai kun joku miehen kaveri istuu meidän terassilla juo esim. lonkeroa ja polttaa tupakkaa niin muistuu mieleen kuinka hyvää se MUKAMAS oli. Kovasti tulen taistelemaan tupakkaa vastaan enkä halua sortua siihen taas.

Mutta nyt äkkiä imuroimaan ennen kuin mies tulee kotiin että ei pääse sanomaan että en ole mitään saanut aikaseks tänään [8|] vaikka niinhän se on kun aamu lenkkikikin jäi väliin neuvolan takia. Miehen ei kumminkaan tarvitse ihan kaikkea tietää [;)]
 
Täällä taas!

Ihan vaan PIENIÄ vieroitusoireita oli kun ei oo päässyt koneelle ja TÄNNE! [8D][8D][8D]

Ihan vaan omaa napaa:
Täällä sitten ihan kunnolla tökkiny viime päivät. renkaiden maahantuojat tökkii ja sen myötä auton katsastus viivästy, kone meni tosiaan sen verta rikki että oli sitten sama hommata uus kone sille hintaa... Se mistä nyt on hyvä mieli on se, että huomenna saan KAIKKI laskut (isotkin) pois meidän elämästä ees hetkeksi aikaa ja eiköhän se elämä taas tästä sitten lähe liikenteeseen...

Mie oon jo ihan  kärsimättömänä täällä, vaikka onhan siihen laskettuunki vielä se kaks viikkoa aikaa. yöt on alkaneet taas mennä huonommin lonkkakipujen takia ja maha pinkeenä ku koittaa nukkua niin eihä siitä mitään tuu, ku pysty ees kääntymään. Lauantaina turvauduin ekaa kertaa panadoleihin kun aamulla 5.30 etin ekan että sais nukuttua vielä vähän... illalla sitten alko niitä menkkajomotuksia ja varsinki ristiselän kipua kuulumaan, ja tottahan me oltiin kyläilemässä koko ilta [&:] ei muutako lääkettä taas nassuun. Sen jälkeen meni taas pari päivää ettei oo mitään ja nyt taas tää päivä ollu kyllä semmonen paineen tunne alapäässä-päivä ettei oo tosikaan!!! [>:]

ja kieltämäti nyt alkaa mennä hermo niin tuttuihin ku tuntemattomiinki ihmisiin. Tuttuihin sen takia, että kyselevät ja soittelevat koko ajan ja tuntemattomien avoin möllötys ja mun mahasta puhuminen.. ääh! naapurin mummoki ihan paras, me juostaan jo kumpiki miehen kanssa sitä karkuun minkä vaan jaloista pääsee kun sen näkee jostain tulevan!

Eilen kävin kirjastossa lainaamassa kirjoja muutaman että ois ees jotain millä aikaa sais kulumaan eteenpäin [:)] harmi kun en saanut sitä Minä en sitten muutu-kirjaa, se ois voinu ollakki hyvää lukemista tähän vaiheeseen [:D][:D][:D]

Ja huomenna taas neuvolaan. RR on ollu tosiaan vähän noususuunnassa ja jos prkl laittaa mut johonki äippäpolille kontrolliin sen takia niin sanon kyllä lekurille suoraan, etten oo MENOSSA VAAN SEURANTAAN makaamaan moneksi päivää mihkään osastolle ja tuomaan sillä makaamisella sairaalalle rahaa (vaikka sitten olis myrkytyskin), vaan sitten tehä tuolle masukillekkin jotain [:D] mä osaan kotonaki maata ja levätä sen rahan eestä... ja saan varmasti nukuttuakin paremmin ku mitä laitoksessa [8D]

Hormonitko ne täällä kopassa jyllää....?? ei kai.....

Oikein hyvää jatkoa teille! tää nyt tulee kans seuraamaan tätä menoa useammin tänne ku pääsee
 
Noniin... kokeillaan uusiks... tekstit hävis kun liian kauan kirjottelin imetysten välillä.

tupakanhimo

Mä himppasen uumoilinkin että kun vauva tulee ulos nin alkaa mieli tekemään,
mutta tää halutuksen laajuus himppasen yllätti.
Kiitokset kaikille tsempaajille, vertaistuki tässäkin asiassa on se paras apu!!!
Käväsin lenkillä vaikka joka paikka nitisi ja natisi.
Mutta kivusta huolimatta se vei huipun pois haluilta ja vain sillä oli nyt merkitystä[:D][:D]
elämä on nyt hieman helpompaa.

Piia siellä näyttää elämä tökkineen urakalla.
pidetään peukut ja ukkovarpaat pystyssä ettet sinne osastolle joudu!

Uniselle myöskin voimaa savuttomuuteen!!!

Kirsikka tuollaisen ihanan reippailu ja rentoilu päivän päätteeksi voisi vaikka sipsutella synnyttelemäänkin, right?

Purri
mahtavaa kun on tyttelillä masu täynnä, itteesäkin nukuttaa hyvin syödyn aterian jälkeen[8D][8D][8D]
Mut toi sun miehes veli.... Whaaaaat????? eihän tollasta puhetta pidä millään tasolla edes noteerata!!!

Mammaliina Miten sujui NIko-päivä? Näkyikö liskoja ja muita iljetyksiä[:D][;)]
Tsemppejä huomiseen!!! Toivottavasti lähtee heti käyntiin ja vauva tulee rytinällä ulos!!!

Hanimami Kai olet jo synnyttämässä?!?! Komppaan celinaa, täytyy ihailla rauhallisuuttasi vaikka huidellaan pitkälti yliajan!!!


Meillä on nyt taas iltatohotus ja tankkaus päällä, mikä jo parina yönä on merkannut pitkiä yöunia meille kaikille[:D][:D]
Tosin ajattelin yrittää nukuttaa poikaa omassa sängyssään...
Mut nyt ÖITÄ!!!
 
Iltaa!

Täällä vietylty päivää kovin rauhallisesti. Päiväunilla korvattu viime yön pyörimisiä ja nyt on unirytmi saatu onnistuneesti ihan sekaisin.
Pakko oli kyllä päivällä nukkua kun oli niin pyörryttävä ja uninen olo kaiken aikaa. Nyt ei sitten nukuta vähääkään..

Onko muilla ollut pyörryttävää oloa nyt loppuaikana? Mulla ei ainakaan hb:sta voi johtua, kun on ollut kaiken aikaa niin hyvä. Toivottavasti ei ainakaan sitten synnytyksen yhteydessä olisi pahempia huimailuja.

Kertokaahan kokeneemmat, onko teille tullut siitä ilokaasusta huono olo? Vai oletteko kokeneet hyvänä?

Tupakanhimoisille tsemppiä savuttomuuden jatkamiseen! :)

Piia84: mä luin kesän alussa juuri sen Minä en sitten muutu-kirjan ja tykkäsin kovasti. Harmi kun et saanut sitä nyt lainattua, olisi ollut oikein
hyvää lukemista :)

Huomiseen! Kauniita unia niille, jotka vielä keräilevät voimia tulevaan koitokseen! :)
 
Takaisin
Top