Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Iltaöitä!

Täällä on ahkerasti taustailtu, pitää joka päivä käyä tarkistamassa tilanteet [;)]

Hanimami, kirjoittelit noista ilmestyneistä mustelmista.. täällä on ihan sama juttu [&:] En ite ollut kiinnittäny niihin huomiota, mutta tänään neuvolatäti huomasi ja ihmetteli että oonko ite huomannut tai onko kipeät. Ilmeisesti ne itellä ainakin olisivat arvista johtuvia kuitenkin vaikka onkin siinä ylempänä ja ei ole punainen vaan ihan mustelman värisinä.. Mut jospa ne vaikka häviäisivät.

Mammaliinalle voimia ja paranemisia!!

Maya_L, Ihanaista hääpäivää sinne teille! [:)]
Itsellä kans ollut tuon hemoglobiinin kanssa vähän taistelua, mikään rautavalmiste ei pysy sisällä, joten oli tippunut 102. Olo ei mitenkään heikko, mutta pääsärkyä on edelleen.. lähen koko raskauden ajan ajoittain ollut, tiiä sitten oisko tuo alhainen hb sitten osana siihen.

Kaika, täällä tuntuu nuo kuivailemasi nipistykset ja kivistykset aika ajoin. En tiiä mitä ne sit on, mut tuntuu kyllä.. jospa ne vaikka jotain kypsyttelisi. Lisäksi on taas liitoskipumaiset oireet tulleet takaisin, tuntuu kuin joku puikolla pistelisi tuolla alapäässä [&o]

Supistuksia on päivittäin ja öittäin, mutta ei ainakaan vielä oo tullut tunnetta että pitäis lähtee. Yöt menee vaihtelevasti, välillä maksimissaan tunnin välein heräämistä mutta viime öinä saanut sen 10h nukuttua parilla heräämisellä. Iltaisin oonki ihan suosiolla ottanut särkylääkkeen, neuvolassa oli sitä mieltä että jos auttaa nukkumaan niin suositteliki ottamaan.

Vauva onki tänään tainnut punkea itteänsä ihan urakalla alemmas. Alavatsan seutu ihan hellänä ja kipeänä ollu päivän ja tuntunu painetta ja kun vaavi liikkuu niin kipuilua osittain. Hyvä kun vessassa taipuu istumaan. Muutenkin tänään on tuota liikettä riittänyt, jospa kohta rauhoituttaisiin yöpuuhiin [:)]

Vauvantuoksuisia hetkiä jo nyytin saaneille ja muille tsemppiä odottamiseen!

Öitä!

38+5
 
Hyvää yötä!

Täällä vietetään unetonta sellaista..uni ei vaan tule, vaikka en ole edes päiväunia tänään ottanut. Mistähän nyt tuulee? Kummallista, ettei edes väsytä vaikka viime yönäkin pyörin ja pyörin asentoa vaihdellen. Lonkkakipuilu tuntunut vain pahenevan yö yöltä, vaikka kuinka tyynyin asentoa helpottaisi.

Nyt olen huomannut myös iskias-tyyppistä kipuilua oikean pakaran ja reiden seudulla. Välillä iskee kuin salama ja tuntuu ihan kuin sähköisku tulisi jalkaan (tai sellaiselta voisin kuvitella sähköiskun tuntuvan, onneksi ei ole tarvinnut oikeata sellaista koskaan kokea).Onko muilla tällaista kipuilua?

Eilen ahkeroin siivoamalla ja sitten illalla olinkin ihan sippi. Tänään sain vielä päähäni, että koirat on saatava siistittyä ja trimmattua ennen vauvan syntymää, jottei sitten ihan heti tarvitse niiden turkkien hoidosta välittää peruspesuja enempää. Enkä sitten osannut järkevästi jakaa hommaa esim. kahdelle eri päivälle vaan pakko oli saada molemmat heti trimmattua (jos vaikka yllärilähtö tulisi jo vaikka heti huomenna) . Istuskeltuani sitten sen 3-4 kovalla kaakelilattialla todella huonossa asennossa, selkä ei oikein tykännyt puuhistani. Nyt on sitten armoton särky alaselässä ja ihan vain omaa tyhmyyttäni voin siitä syyttää. Pitipä olla taas ajattelematon..Onneksi Panado auttoi hieman asiaan ettei nyt hammasta purren tarvitse kärvistellä.

Ihmeellisiä ovat tosiaan ajatukset ja tunteet välillä. Aika laidasta laitaan mullakin ajoittain menevät. Välillä on niin malttamaton olo, että miettii miksi synnytys ei jo ala ja vauva synny, ja välillä tuntuu ihan hyvältä vielä hetki odotella niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Onkos muuten muilla vielä odottavilla etukäteen tiedossa synnytys ab-tipassa? Tai onko jo synnyttäneillä vastaavia kokemuksia?
Mulla siis todennäköisesti tuo edessä raskauden aikaisen virtsatietulehduksen takia. Mietin vain, että pitääkökän tuosta johtuen synnärille mahdollisesti lähteä jo hieman aiemmin kuin ns. normisynnytykseen? Ja missä vaiheessa synnytystä ab annetaan?
Mun piti tuota viime neuvolakäynnilla kysyä, mutta unohdin. Täytyy nyt maanantaina muistaa kysellä.

Jospa yrittäisin taas tuonne unten maille pikku hiljaa päästä. Huomenna olisi vieraita tulossa, joten aamulla on herättävä suht ajoissa jotain tarjottavaa leipomaan.

Kauniita unia kaikille! [:)] Ja synnärillä oleville synnytystä edistäviä supparituulia!
 
Täälläkin vielä yhres koos..

Muuten menee oikein loistavasti, MUTTA.. perkele että ärsyttää muut ihmiset. Siis nämä joihin ei juurikaan ole yhteyksissä. Harvasen päivä tulee viestiä, että jokojokojoko, no joko nyt! [:@][:@][:@] Sitten kun kertoo että ei, ei vielä eikä oo edes semmonen olo niin sitten tämä että "mulle täytyy sitten heti ilmottaa kun jotain tapahtuu!". Anteeks vaan mutta minkä helvetin takia ilmotan semmosille ihmisille, että nyt se on menoo joihin en muutenkaan pidä yhteyttä?!!? ARGH! [:@] Anteeksi avautuminen, mutta ei oo muutakaan mistä valittaa. [:)]

Custos, mulla olis edessä tuo ab-tipassa synnyttäminen streptokokin takia. Mulle synnytystapa-arviossa lääkäri kerto, että jos lapsivesi menee niin täytyy heti lähtee sairaalaan että sit aletaan tiputtaa antibioottia ja se tietty yksikkömäärä tiputetaan aina 4h välein ja serppi (crp) otetaan 12h välein niin kauan kun vauva on sit ulkona. Tämä siis tapana Kuopiossa, en tiedä onko eri tapa eri sairaalassa. Josko tuo selventi jotain. [:)]
 
Aamuja/öitä... vai mitä tää nyt sitten on... (unimatti eksyi matkalla meille...)

Perkl....[:@] Tää on sitte harvinaisen hajottavaa puuhaa...[:@] Ensin on supistuksia päivittäin ja lähes koko päivän ja siinä samalla on myös tässä viikon ajan ollu ongelmia ton nukkumisen suhteen, niin, ahaa!!! Nyt ne kivut loppu kun seinään ja tuntuu että mahakin olis hävinny, MUTTA MUKULA ON VIELÄ MAHASSA!!!![:@][:D] MIKSI???
Ei kohta pää eikä mies kestä mua enää...[&o]
Eikö vois vaan kävellä sinne synnärille ja sanoo että ottakaa tää pois mun mahasta..??!![:D] Kiits!![:D]

juu anteeks.. tuli avautuminen... oli pakko [&o]

kaikille supistus-tuulia kovasti!!!![:D]
 
Huomenta!

Kollektiivisesti: Kurjuus, paska ja voihan V, voimia kaikille taistelussa pään hajoamisen kanssa, kipujen, flunssan tai kadonneiden synnytystä enteilevien oireiden kanssa!
Tuntuu olevan kohta melkein jokaisella meistä joku ed mainituista[&:][&:].

CF: Laita kylmästi puhelin kiinni aika-ajoin ja vastaajaan viesti "emme ole laitoksella vielä- ilmoitan kyllä kun lähtö koittaa"[;)][:D]?

Custos on laittanut tuulemaan! Mä voin vaan kuvitella, kuinka sun selkäs ja issias tykkäs trimmaussessiosta[&:].
Mitä meinaat leipoa?

Mä toivon ihan samaa, että ne kipuilut tekis jotain esityötä kohdun suulla, Maisuli!
Tämä vauva kans punkeilee ihan hirmuisesti alas.

Mamma- Ystävät vaan on niitä parhaita[:)].
Heiii- sulla ei ei ole enää kauan, että vauvan saat- käynnistyksellä tai ilman..

Purri- Toihan kuulostaa jo hyvältä tahdilta! Ja mä uskon, että kunhan tytön painokäyrä alkaa nousta, annetaan lupa nukkua unien mukaan.
Onko sulla maito noussu jo kuinka hyvin?

Maya_L: Hyvää hääpäivää!
Ihana mies, kun on noin huolehtivainen[:)].


Nyt se on nähty- ensimmäinen synnytyuni!
Mä olin laitoksellla ja pääsin kokeilemaan uutta synnytyshärpäkettä (sellaista, jossa kaikki maailman synnytysasennot luonnistuu..). Menin ilokaasulla koko matkan ja ihmettelinkin, että onpas kivutonta tällä kertaa..sitten olin jo kokonaan auki ja sain mennä siihen laitteeseen haluamaani asentoon ponnistamaan...sitten molemmat kätilöt (joista toinen oli kuopusta avittamassa maailmaan ihan oikeesti) häippäsivät huoneesta jonkun hätätapauksen vuoksi ja mä jäin ittekseni ponnistelemaan.
Ponnistin kerran ja tunsin, kuinka vauvan pää tulee ulospäin ja samalla myös kakkaa- olin unissani ihmeissäni, että miten voi tulla vaikka suoli oli huuhdeltu[8|][8|]- sain hyvän idean- teenpä itse nyt siinä tilanteessa huuhtelun, jotta on miehellä ja kätilöillä kivempaa[8|][8|] (..ihme juttu, kun en todellakaan ole mikään kainostelija ja tiedän, että pikku kakki kuuluu synnytykseen toisinaan..).
No- kun olin tyhjentämässä pönttöön suoltani- tuli vauva roimasti ulos samalla. Siinä mä istui pöntöllä ja pitelin vauvaa päästä kiinni, ettei tipu pönttöön. Mulla oli kakkaa kädet ja vauvan pää täynnä[:'(][:'(] ja siinä mä mietin, että mä jään "kiinni" tekosistani ja mitä sitten[8|][8|][8|].
Huusin sisäpuhelimeen ihan täysiä, että nyt joku jumaluta ottamaan tää vauva pesuun, että pääsen itsekkin. 
..siihen loppui muistikuva unesta..
semmoosta.

Asiasta seinään- mä "sain" nyt sitten tänne ihan kunnon liitoskivut ja sanonpa vaan, että jumankauta halua näistä kärsiä mahdollisesti jopa yli kahta viikkoa...nytkin jomottaa kokoajan.

Mutta nyt mä menen kaffen keittoon ja mietin, josko sitä menis sateen raikastamaan ilmaan kävelylle.
 
Huomenta Kaikille!

Ilmoittaudun
ja yhdyn Kaikan ensimmäisiin kahteen lauseeseen!
 Ja sitten siirryn tuonne toiseen topickiin [;)]
 
Huomenia!

Täällä onkin yöllä käynyt melkoinen pulina, taitaa useampaa vaivata univaikeudet näin raskauden viimeisillä metreillä.

Maya L: ei huono idea, että laittaisin zumbailujeni ajaksi webbikameran päälle ja suoran lähteyksen youtubeen, olisi ainakin joillakin hauskaa[:D] Ja todellakin, vaikkei siitä pyllyn keinuttamisesta mitään apua olisikaan, niin ainakin se rentouttaa, kun saa hetkeksi jotakin muuta ajateltavaa. Mukavaa hääpäivää myöskin[:)]

Custos: kuulostaa siltä, että vauva painaa jotakin hermoa ja siitä tulevat ne sähköiskun kaltaiset tuntemukset. Itsellä oli alkuraskaudessa. Toivottavasti vaavi vaihtaisi asentoa, niin tuntemukset saattaisi hävitä.

Kaikalla oli sitten melkoisen hurja uni[:D]

Omaa.. Näin sellaisen unen, että ilmoittauduttiin miehen kanssa Fitness-kisoihin tammikuussa. Vähän siinä unessa mietin, että ehdinkö saada kropan kisakuntoon siihen mennessä[:D][:D] Ja ei tosiaan olla mitään Fitness-ihmisiä todellisuudessakaan. Mistä lie tullut ajatus.

Matkin sitten Kaikaa ja kävin tallustelemassa tuolla ihanan viileässä tihkussa heti aamusta, kun kerrankin on mukavan raikas ilma. Sitten tein täytettyjä croisantteja aamupalaksi[8D] Nam. 

Havaitsimpas mistä se mustelma mahaan on tullut. Kun vaihdan kahvinkeittimen ja leivänpaahtimen sähköjohdon paikkaa seinässä, niin vatsa on sen verran iso ja keittiön taso sen verran syvä, että masu osuu siihen reunaan silloin ihan huomaamatta[8|][:D] Voihan se olla sellainen raskausarpikin, mistä maisuli kirjoitti.

Sateista lauantaita!
 
Huomenet!

Erehdyin sitten eilen kirjoittelemaan tänne ettei liitoskivut ole erityisemmin vaivanneet [:D] Yöllä oli nivuset ja alamaha, häpyluu niin kipeänä ja koko ajan kääntyessäni sain hokea aijaijaiajaiajai.. Pitää opetella kunnon taktiikka kääntymiselle, ennen tätä onnistunut suht helposti. Ehkä kipeintä tekee, jos unissaan vetäsee haarat levälleen ja yrittää siintä haarat auki kääntyä.. Eilen meinasi tulla kyyneleet silmiin, auts [&:] Kävelykin aiheutti kipua aamusella.
Yöllä myös supisti niiden kaikkien kipujen yhteydessä, enkä enää tiennyt koskiko jo supistuksetkin.. Nyt on aamulla mahan kovettumiset tuntuneet ilkeiltä ajoittain ja nytkin vähän supistaaaaah ja vähän tekisi mieli jo heijjailla itteään vaikkei kivut vielä edes pahoja mutta tuntuvat menkkamaisen inhottavilta tuolla jossakin alaselän/pepun luona [:-]

Kirsikka: Voi harmi niitä verhoja :(

ChildishFear: Onpa outoa käyttäytymistä niiltä.. Siis eivät ole mitään läheisiä/hyviä ystäviä? [:-]

Kaika: Nähtävästi sullakin alkaneet kunnon kivut [:D][:D] [&:]

Tunnemyrskyt, exän äiti huhhhuh: En tiedä kuvittelenko, vai onko oikeasti exän äiti joku maaninen paha perfektionisti.. Tänään hän alkoi selittämään, ettei lauantaimakkaraa kannata syödä, koska on muka pahaakin paskaa! "En ole pojillekkaan syöttänyt ikinä..". Olen niin kusessa tulevaisuudessa tuon ämmän kanssa.. Ei varmaan voi sietää mitään eineksiä, harvemmin itsekkään niitä kyllä syön mutta kuitenkin silloin tällöin (viikonloppuna joskus, mökkeillessä ja nakeista tykkään!). Hänen miehensä ostaa välillä Lidlistä lihaa ja leipää ja tuo nainen ei suostu pitämään mitään Lidlin tuotteita "omien tuotteittensa" lähellä tai samalla hyllyllä. Voin jo kuvitella miten tuo tulee sanomaan "syötätkö pojille sitä!". Hän myös haukkui minun ja exän jouluvalot nyt jälkeenpäin, haukkui myös olohuoneen kellon, kun luuli sen olevan poikansa "Voisi yhtä hyvin heittää menemään ja särkeä sen mustan kamalan kellon!". Jokaisella on oma maku, sanoin hänelle ja sanoin, että minä pidän siintä kellosta (ja se on myös muistona minulla exästä, koska yhdessä valittiin tuo ja se muistuttaa minua myös muustakin). Ymmärrän, että hänelläkin on oma makunsa mutta onko silti aivan pakko koko ajan olla arvostelamassa tavaroiden laatua, ruokaa, sisustusta! En jaksa tällaista, hän on moneen muuhunkin tavaraan sanonut "sen voisi kyllä polttaa, sen voi kyllä hävittää..". Tietenkin tällaisen ihmisen kanssa ei tule tylsää kun voi kuunnella hänen kritisointiaan kaikkea maasta taivaisiin.. Mutta jos jokainen puhelu on aina samanlainen niin ei jaksa.
Myöskin minusta jokaisella tuleekin olla oma maku, mutta tulee muistaa ettei omat mielipiteet ja ajatukset ole ainoita oikeita ja pitäisi vähän miettiä kuinka niitä kellekkin laukoo. Luulisi kaikkien tämän muistavan..
Onneksi minulla ei ole tarvetta miellyttää tuota naista, arvostelkoot kaiken lyttyyn.. Uskon vaan joskus vielä kireänä päivänä kilahtavani hänelle [&:]
Kaikenlisäksi on helvetin ärsyttävää että tuo nainen soittaa minulle ja itse puhuu, puhuu ja puhuu ja välillä kun on edes pieni tauko yritän sanoa jotakin niin hän keskeyttää aloittaen jo uuden jutun? Ainoat mitä voin sanoa hänelle puhelimessa on "Joo-o, nii-in, oho, joo-o, aivan, nii-in, ahaa, joo-o...".
Ainoa miten selviän näistä tilanteista on huumori.
Vai onko itselläni tässä vaan kasvunpaikka ja valitan täysin turhasta asiasta itse? [:D] Äh, en jaksa enää edes miettiä.. Kohta on oma kuuppa sekaisin [:D][:D]

Tuli paljon omaa napaa [&:]
 
Milamariaa: tosi inhottavalta kuulostaa tuo ex-anoppi. Selvähän se, ettei kaikki tykkää kaikesta, mutta ei sitä ihan päin naamaa tarvii kertoa eikä varsinkaan puhua toisen tavaroiden tuhoamisesta[8|][:@][&:] Eiköhän se ruokapuolikin oo ihan sun oma valinta. Ja kun kerran suomessa ollaan, niin ei ne Lidlin tuotteetkaan mitään myrkkyä ole[:D] Hassu täti toisaalta[:D] Eikös hän ollut se sama täti, joka niitä tietyn laatuisia pyyhkeitä poltteli? Koita jaksaa hänen kanssaan ja just niinku sanoit, niin on sun omia asioita, tuollaiset mielipiteet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja jos joku päivä kilahdat hänelle, niin en ihmettele, jospa vaikka sitten ymmärtäisi omaa käytöstään.

Ostinpa äsken leffaliput, jos vaikka jotakin alkaisi tapahtuun. Näytös alkaa 6h päästä, että saas nähdä tapahtuuko ennen sitä jotakin tai leffassa sitten[;)]
 
HaniMami: Joo, hieman menee yli kaikki nuo sen jutut. Hirveästi tuntuu olevan jopa sairaalloisia ennakkoluuloja juuri noihin ulkomaisiin merkkeihin (ellei laatu-laatua).. Muistan kyllä kun Lidl tuli niin useat miettivät uskaltaako sieltä esim. lihaa ostaa mutta nykyään useat siellä käyvät enkä itsekkään kyllä huomaa eroa mistään.
Exän isoveli varoitti minua joskus puhelimessa, että heidän äitinsä on hieman omalaatuinen.. No, minäpä ajattelin "äh, ainahan joku ajattelee jotakin omasta äidistään.." [:D] Nyt kyllä huomaan mitä tarkoitti.
Mitkäs liput ostit? [:)]
 
Hyvää lauantaita kaikille ja synnytystuulia kanssa!

Childishfear tiedän hyvin mitä tarkoitat! Ihmiset joista ei ole kuullut pitkään aikaan soittelevat ja kyselevät alituisesti, että joko? Ihmetyttää tollanen. Ja tosiaan kaikille olen itse luvannut ilmoittaa kun on jotain kerrottavaa. Miksi eivät usko?

Custos, Childishfear mulle sanottiin samalla lailla kun streptokokki löytyi että lapsiveden mentyä täytyy heti lähteä sairaalaan juuri tuon tipan takia. Mulla todettiin tuo streptokokki b viikolla 12. Nyt kuitenkin naistenklinikalta sanovat että se ei muuta mitenkään tilannetta. Ihan rauhassa saa kotona olla sen 12 tuntiakin jos supistuksia ei ala tulemaan. Synnytystapa arvioinnissa lääkäri vahvisti tämän minulle vielä. Sanoi vaan että turhaa hysteriaa tuollainen että se muka vaikuttaisi jotenkin? Että ketä tässä nyt sitten uskoisi? Sanoivat muuten naistenklinikalta vielä että jos se on todettu kuten minulla esim viikoilla 12 niin sitä ei välttämättä enää ole edes elimistössä ?!

Kaika ei sitten päästy Naistenklinikalle yhdessä eilen... höh... Koska sulla oli muuten tutustumiskäynti siellä?

Tää päivä matelee niin hitaasti eteenpäin ettei tietoakaan... Pitäiskö sitä vaihteeksi syyä jotain herkkuu ja yrittää väkisin kattoo vaikka joku leffa.. Ois tuo Sinkkuelämää 2 tuossa koneella ladattuna, hmm [:D]
Ihme että parin tunnin yö unien jälkeen ei edes nukuta niin paljon että jaksais mennä päikkäreille, vaikka oma järki sanoo että nyt kannattais levätä niin paljon kun vaan pystyy. Noh ei sitä omaa järkee oo ennenkään kuunneltu [:D]
Mies laitto näköjään saunan päälle, eli sinne siis jos nää kivut selässä vaikka helpottais hetkeksi kun ei tuo panadol tunnu auttavan ollenkaan. Ootteko muuten koskaan kuulleet koirasta joka saunoo? Ollaan tosiaan muutettu tähän asuntoon pari kuukautta sitten ja meidän koira (kääpiöpinseri) on aivan hurahtanut saunomiseen. Aikaisemmin ei saunassa ollut käynyt. Nyt se selkeesti vaatii pari kertaa viikossa että pääsee saunaan, ja istuu kunnon löylyissä ylimmällä lauteella ja juo löyly kiulusta vettä. Huvittavaa kattoa kun kaveri makaa ketarat ojollaan mun ja miehen välissä [:D][:)]
 
Hei!

Nyt on neiti tyytyväisenä sitterissä.. ehdin ehkä jotain kirjottelemaankin [:D] Neiti ei siis enää viihdy tietsikan ääressä sylissä, kun ei saa äidin täyttä huomiota [;)]

ChildishFear: Mulla oli tota ihan samaa! Sen takii mä pidinki suuni tukossa kaikilta, joitten kanssa en pahemmin muutenkaa ollu tekemisissä, et jos FB:s tai messengerissä kuulumisia kyselivät, ni en sanonu niille yhtää mitää. Nyt ku oon sitte maininnu, et tyttö tuli, ni pari tyyppii on kysyny et oonko ollu salassa raskaana, ku he eivät oo mitää tienny[;)]

Kaika: Maito on noussu kyl, oon sillä pumpullaki kattonu, ni ihan nätisti saan sen 40ml pumpattua, ennen ku käsi väsyy... Ja siis yhestä rinnasta. Toisesta ei vielä nii kauheesti sitä pumpulla saa, mut kyl toi neiti ihan nätisti kuitenki syö. Nyt ku sais miehenki vielä tajuamaan, et jos neiti on liian nälkänen ni se kiukkuaa sitä, eikä "osaa" syödä sen takia, eikä kysymys ole siitä, ettenkö kykenis syöttämään neitiä[:@] Hitto siitä tuli pikkasen ylihuolehtivainen isukki [:@] Mut plussaa saa siitä, ku on oma-alotteisesti parit kakkavaipat käyny vaihtamassa ilman mua [:)]

Veljeniki pääs tossa äsken käymään[:)] Ja mitä meiä neiti tekee? Syö, syö, syö ja syö[:)] Siis mun kannalta kauheen kiva, ei siinä mitää[;)] veli totes tulevansa seuraavan kerran sitten, ku neidissä on vähä enempi "eloa"...
 
*Tiitiäinen*: Voi, että mikä koira :')) Minä muistan kun meidän tutulla oli kaksi sekarotuista koiraa ja aina mökillä se toinen halusi ehdottomasti mukaan saunaan.. muistaakseni toinen niistä ei tykännyt yhtään saunomisesta :D
Kuuluuko teidän hauva myös kaikkiruokaisiin? [:D] Minua aina huvittaa kuulla miten jonkun koira syö metsässä mustikat, kotipihan pensaista marjat, tykkää porkkanasta ja salaatinlehdistä! Kai minä olen tottunut näihin koiriin, jotka aina läähättävät kakkupalan nähtyään [:D]
 
päivää!

Ajattelin tulla vain ilmoittautumaan tälle päivää...oon niin väsyksissä ettei jaksa kirjoitella sen kummemmin. Eilisen päivän siivoilin pitkin kattoa ja lattioita, vauvan sängynkin siirsin meidän makuhuoneeseen omalle paikalleen! [:)] Illalla ihanan rentouttava sauna ja nukahdinkin sitten samantien kun vaan sänkyyn pääsin, aamuyöstä jonkin verran supisteli mutta sain jatkettua unia. Aamulla alkoikin leivonta rumpa kun huomenna tulee vieraita tytön synttäreitä viettämään. Keittiö pitäisi siivota vielä mutta nyt ei enää jaksa, jos ottaisi pienet unet ja laittaisi sitten paikat kuntoon!

Palailen illemmalla josko sitten olis virtaa enemmän!
 
Tulin äkkiseltään huikkaamaan täältä laitokselta että kaikki on hyvin [:)]

Vallan suloinen lapsi on sylissä. Kirjoittelen lisää kun kotiudun, mikä on toivottavasti jo huomenna
 
Milamariaa: Teet sen ex-anoppis kanssa just niin kuin susta tuntuu- ja ymmärrän kyllä, kun/jos joskus kauniina päivänä menee kuppi nurin[;)].

Kirsikka: Kiva huomat, että (ehkä) jo pikkasen paremmalla mielellä siellä tänään[:)].

Tiitiäinen (menninkäinen, metsän pieni....jne.): Ihana koira! Meillä on täällä kissa, joka tulee löylyihin keveriksi loikoilemaan - ja se on aina koko yön saunomisen jälkeen siellä kuumismmassa kohdassa...ihme elukoita.
Meillä oli 3-4 vkoa sitten tutustumiskäynti. Ja mehän mennään sitten samaan aikaan synnärille puskemaan[;)].
Lähdetäänkö jo[;)]?

Purri: Hienostihan sulla tulee maitoa. Ja aikas hellyttävä se sun miehes on- rauhoittuu varmaan pikkuhiljaa tosta huolehtivaisuudesta...*sormet ristissä* toivotaan.

Mitä menette tsiigamaan HaniMami?

Täällä on lauantai menny ihan kivasti- jos noita hermon menettämisiä ei lasketa..ei vaan jaksa ton miehen "hyviä heittoja"...eihän se mitään pahaa tarkoita, mutta kun en vaan jaksa välillä, ku toi ukko on niin kova pölisemään[&o][&o] ja joo- tiedän, sehän on ihanaa, kun mies haluu puhua ja pölistä, mutta silti...mä arvostan hiljaisuutta.[:D][:D]
Kävin 1h 40 min reippaalla kävelyllä ja jouduin menemään tien sivuun pissalle kesken lenkin, käytiin miehen kanssa äsken syömässä ja laitoin oikein meikkiä "juhlan" kunniaksi..
Nyt loppu päivä lukemista, löhöömistä ja Mad Men kausi 1...jos ei kerta tarvi lähtee synnärille..
Sounds like a plan!
 
Täällä on nyt tunnin sisällä supistellut useammin kuin aiemmin.. En ole kellotellut mitään, kun eivät aiheuta niin hirvittävää kipua... Vähän tulee supistuksen aikana huono olo, joten voisin veikata oksentavani synnytyksessä. Ilokaasua en edes uskalla ottaa synnärillä, koska sitten oksennan varmasti ja enemmän [&:]
Ajattelin vielä mennä tänään nyt sitten saunaan, kun en viime viikonloppuna mennytkään ja viime saunasta kohta 3 kk:ta.. Vähän jännittää, jos alkaakin ruokkimaan noita suppareita enemmän [&:]
En ole tänään edes hirveästi liikkunut, siivonnut ja kaappeja siistinyt..
(No, katsoin nyt sitten kellosta, että viiden minuutin sisällä tullut nyt pari kertaa peräkkäin yksi supistus.. Jääköhän nämä päälle? :OO [:-])
Taas yksi.. Ja naama kalpeana :DDD
Uskallankohan edes saunaan mennä.. Taidan hakea jumppapallon varuiksi tuohon lattialle..

(taas omaa napaa, hyi minä itsekäs norsu!)
 
Kaika ja Tiitiäinen: sovitaanko treffit naistenklinikalle vaikka samantien? [:D] Mä voisin liittyä seuraan [:)]

Mustikkapiirakan sain aamulla tehtyä, sitten laitoin karjalanpaistin uuniin muhimaan ja nyt on sekin valmista. Kohta syömään!
Vieraat tuleekin vasta huomenna, mutta kaipa tuota piirakkaakin on pakko maistaa jo tänään kun niin tekisi mieli.

Tänään selkäsärky jatkunut ja ajoittain supistuksia (kuitenkin liian harvoin jotta kannattaisi alkaa toivomaan mitään tapahtuvaksi ihan hetkeen).

Juu, sukulaiset soittelevat tännekin vähän väliä. Luulisi että nekin kohta väsyisivät kun aina vastailen samalla kaavalla [:D]

Lauantain jatkoja kaikille!
 
Milamariaa: vau, sullahan kuulostaa lupaavalta! Tsemppiä! [:)]

Mullakin tiedossa saunomista tänä iltana, jospa se siitä sitten lähtisi...? [:D] (äh, kuitenkaan mulla mitään tapahdu)
 
Milamariaa juu tosiaan kuuluu meidän piski näihin kaikkiruokaisiin myös. Pihalta häviää mustikat ja muut marjat. Kilpikonnan kupista hävii salaatinlehdistä lähtien kaikki jos ei vahdi tarpeeksi. Vielä en oo keksinyt mitään mitä se ei söisi [:)].
Porkkana on ihan lempparia samoin kurkku [:D]. Mutta lihakin kelpaa todellakin. Mutta jos ei sitä tarjolla niin tyydytään kasviksiin, hah [:D] Huomasin myös et mulla tulee kovin paha olo supistusten kans, oksennan aivan sata varmasti kun se aika on. Mulla saunassa tullut joka kerta supistuksia, suosittelen siis sitä jos haluut supistuksia saada aikaiseksi[:)] Ja lupaavaltahan tuo jo kuullostaa!!! Toivotaan että rupeis jo tapahtumaan!![:)]

Kirsikka86 meillä laiteltiin kanssa vauvan sänky kuntoon ja siirrettiin se meidän makuuhuoneeseen pari päivää sitten. Vauvan oma huone myös valmis jo kauttaaltaan, onneksi. Luulin etten saa sitä koskaan valmiiksi. Äitini ompeli vauvalle äitiyslaatikkoon pehmusteet ja rimpsureunan, niin ei tarvitse isoa pinnasänkyä roudata vauvan huoneesta meidän pieneen makkariin.

Kaika meillä oli sairaalaan tutustuminen 13.8, mietin vain että oltiinko samalla kierroksella [:)]. Mennään vaan samaan aikaan puskemaan, käy hyvin. Oon miettinyt kovin tuota perhehuone tavallinen huone vaihtoehtoa. Taidan sen tavallisen huoneen valita kun perhehuoneeseen täytyy kuulemma sitoutua miehen sillai et se ois siellä koko ajan, ja eipä olis meillä kovin helposti järkättävissä. Eli sinne vaan sit mun kans ni ois jo tuttuja sitten siellä valmiina [:D]

Custos sinne vaan meidän kanssa!!

Omaa napaa:
Soitin öisestä mahdollisesti valahtaneesta lapsivedestä/valkkarista ja sain pyynnön tulla käymään siellä illalla 8 aikoihin, tarkastetaan kumpaa oli. Jos lapsivettä, jään sisälle. Ja jos taas ei niin kotiin laittavat. Nyt siis pidetään peukkui että saisin jäädä sinne samantien. Toivon niin todella että pääsis jo sinne... Rupeis vaikka käynnistämään, ihan miten vain. Kunhan ottaisivat mut sisälle. Otan laukun mukaan ja sanon jääväni sinne [:D][:D]
 
Takaisin
Top