Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

No jopas se päivä hurahti!

Mammalle onnittelut uudesta luurista!

Mammaliinalle pikaista paranemista. Ja kyllä sä olet tosi loppu,jos mieskin sen jo huomaa[;)].

Milamariaa: Täälläkin on kuulunut naksumista mahasta- veikeetä[:D]
Hyvät yöt!

PojanÄiti: Vai nimi on nyt sitten selvä- tarviko vääntää kovastikkin?
Onnittelut päätöksestä.

Mitenkäs Kirsikan päivä meni? Yhtään parempi fiilis?

Tänne pärähti broidi yllärivisiitille ja siinä tää ilta menikin- kestitellessä ja pyykätessä.
Mä en edelleenkään tajua mistä noi pyykit meille tulee.
On toi kuopus metroseksuaali ja vaihtaa vaatetta fiiliksen mukaan..
Alkaapa turvottamaan näin iltaa kohden sormia ja varpaita[:'(][:'(] mitä lie..
AUTS- supistus- just nyt-puuskuttaa..hui! ja jatkuu vieläkin--jee[:D][:D] no ni -ohi män.

Nii broidi heitti "kivan" kertomuksen ja nyt mun mies on jo tilaamassa ambulanssia;
elikkäs heillä on molemmat tulleet lähes syöksysynnytyksenä ja tokan kanssa olivat ehtineet laitokselle ja 15 min siitä oli vauva ulkona...joten yritä tässä nyt rauhoitella miestä, että ei se nyt ole kovin yleistä noin[8|][8|]

Mutta nyt iltapalaleipiä tälle!
 
Heippa kaikille!

Taalla taustaillaan ahkerasti, mutta tekstia ei kauheesti saa aikaiseksi. [:)] On hauskaa seurata muiden syyskuisten tohinaa. Taalla tullaan hitaasti, mutta varmasti perassa ja seurataan mita on edessa. [;)]

Taalla ollaan viela oireettomia synnytyksen suhteen. Pikkusen taytyy selvasti saada kasvaa mahassa loppuun asti. Ehka aitikin tarttee viela henkista valmentautumista.[:)] Unettomuus, mahan tiella olo ja tylsistyminen hieman vaivaavat. Kodinlaitto ja siivousvimma selvasti karttavat mua.

Onneksi saat taalla nayttavat viilentyvan. +30-keleissa ei oo tehny mieli lahtea pois kotoa. Jos taas sais itsensa etananvauhti kavelyille. Liitoskipujen ja lampotilan takia kavelyt on rajoittuneet minimiin.

Tsemppia kaikissa vaiheissa oleville tasapuolisesti!!![:)]
 
Iltaa tai jo melkein yötä!

Mammaliina: loppu häämöttää onneksi jo. Toivottavasti tauti paranee nopeasti, että olisi helppo hengittää.

PojanÄiti: uteliaisuudesta kihisen, että minkä nimen ootte valinnut, kun esikoisellakin on niin kiva nimi[:)]

Milamariaa: oon kanssa ihan hermoraunio näiden lämpötilojen kanssa. Saisi tulla jo todellakin ne kauniit viileänraikkaat syysaamut!

Purri: lähen sit vaik sunnuntaina sinne käpylään ihan noin vaan käymään, jos tässä nyt ei mitään tapahdu[;)] Meen vaik kättärille kahville tai jotakin[8|] Toivottavasti ihottumalle löytyy selitys, eikä noi kait niin helpolla tartu, jos ei sitä ihottumaa koko ajan raavi ja jos raapii, niin muistaa sen jälkeen pestä/desinfioida kädet.

Ilotulituksen SM oli mahtava käydä katsomassa. Edelleen yhes koos siis[:D] Päivällä tuli sitten kunnon Zumbat vedettyä ja vähän masua kirsteli sen jälkeen, mutta eipäs ole kiirettä minnekään, paitsi makeille yöunille illan kävelyjen ja ulkona hengailun päälle. Nyt vaan pelottaa, kun mies sai uudenvuoden päivänä viimeksi epilepsiakohtauksen, kun oltiin ilotulitus edellisenä iltana katsottu, että tuleeko nytkin, kun kohtauksen laukaiseva tekijä ei ole tiedossa varmasti. Äkkiä kaikki unohtuu, kun ei tullut edes mieleen, että olisi silloin voinut aiheutua ilotulituksista[&o] Taidan valvoa ensi yön miestä seuraillen, enkä uskalla hälle mitään sanoa asiasta. Toivotaan, että ne kohtaukset aiheutu siitä aivokasvaimesta, jota ei enää oo, niin ei tulisi mitään kohtaustakaan.

On tää kyllä metkaa. Taas tuntuu, että pöksyihin olisi valahtanut jotakin, mutta lyön vaikka pääni pantiksi, että kun meen tarkistaan, niin ei siellä mitään ole[:-]

Huomenna on päivä uus ja yksi yö vähemmän siihen, että vauva syntyy, joko vapaaehtoisesti tai väkisin, mutta koskaan ei kait ole vielä kukaan masuun jäänyt[;)]

Hyvvee yötä!

Edit: IInes: oonkin jo hetken ajatellut, että jokos ootte saanet pienen. Kiva kuulla pitkästä aikaa ja kyllä se henkinen valmistautuminen on ihan tärkeetä kanssa, ettei välttämättä mitään kiirettä synnyttään[:)]
 
Huomenta!

Taas tuli nukuttua kuin tukki..sen 5-6 tuntia[:)] Ihmeellistä nukkua näin sikeesti.
Miehen kanssa meillä molemmilla on aikaistunut rytmi tooosi paljon ja ukkokin könyää sänkyyn jo 22 aikoihin viimeistään..meitsi yrittää pinnistellä tv: n kanssa vähän pidempään, mutta olen joka ilta nukahtanut sohvalle viim 23[:D].

Kiva kuulla iineksestä ja että siellä kaikki hyvin.

HaniMami: Nukuitko lainkaan vai menikö yö miehestä huoliessa?

Mitenkäs Pippula, Custos, Celina, Tiitiäinen, Candy, Pilpa. jousimiehen äiti ja kaikki muut? (ei nyt jokaista muista..sorry[&o])

Tänään siis kävellään lenkki aamupalan jälkeen- ajattelin lyllertää/vaappua/kävellä/laahustaa sen puolitoista tuntia[;)]. Sitten lounasta ja pojille viikonloppureppu valmiiksi ja (tässä kohtaa toivotaan muutamia kivuliaita supistuksia[:D]) sitten nokka kohti nurmijärveä ja pojat mummolaan, jossa voisi sitten vedet mennä ja siitä sitten nkl:lle synnyttämään[:D][:D]- Mitä veikaatte- onnistuuko toivomalla?[8D][8D]

Nyt tämä yli-innokas äitee lähtee värkkäämään aamupalaa lapsosille, jotka vielä sikeessä unessa
 
Huomenta!

Kaika: totta kai se synnytys käynnistyy ajatuksen voimalla. Nyt vaan joogahengityksen suuntaamista myöskin sinne alakertaan, niin eiköhän viimeistään Nurmijärvellä ala tapahtua[;)] Pidetään peukut pystyssä. Eipä mennyt koko yö miehestä huolehtiessa. Onneksi se kuorsaa niin kovaa, ettei tarvii koko aikaa olla vierellä ihmettelemässä[:D] Ja silleen ajattelin, etten sille kohtaukselle mitään voi, jos on tullakseen, mutta sen verran erilainen/kova ja pelottava ääni miehestä sen aika lähtee, että siihen varmasti herää naapuritkin.

Amandasta kanssa oon odotellut kuulumisia? Ketäs muita on vielä ilmoittautumatta?

Taidan vielä yrittää torkahtaa. Se olisi taasen perjantai, kummallista, että aika kuitenkin kuluu, vaikka ei tunnu siltä[8|]
 
Huomenta!!

Today: 40+5!!!!!!

Nou Mitään, loputkin supparit tuntuu hukkuneen jonnekkin...

Tänään heti aamusta sinne neuvolaan rapsuteltavaksi, pitäkäähän peukkuja isosti [;)]
Tulen sitten ilmoittelemaan, kun jakselen...

SYYSPÄIVÄN JATKETTA!!!!
 
Huomenta!

Näin aivan järkyttäviä unia aamulla. Heräsin niin tuskastuneena puhisten hokien aivan tosissani "jos tapatte minut niin tulen kuoleman jälkeen piinaamaan teitä kummituksena!" [:D] Kiva herätä noin tyhmään lauseeseen [:D]
Niin, näin siis unta jossa äidilläni ja mummillani oli jotenkin naksahtanut ja he alkoivat listiä 13-15 vuotiaita siellä paikkakunnalla, jossa siinä unessa asuin ja olin siinä unessa juuri siinä iässä, että heidän oli pakko tappaa minut.
Olin ihan kamalaa. Toivottavasti en ole huutanut unissani täällä kämpässä [:D]
Näin myös kivoja unia, rakkautta, rakkautta :) Voisin haluta samanlaisen miehen ihan oikeasti!

Mulla on kymmeneltä jo neuvola ja sitten menen metsästämään jotakin luettavaa kirjastosta..

Mamma: Ooohoh, joku on varmaan anastanut itselleen sinun supparit [:-][:D][&:] No ei, mutta varmasti inhottavaa..

HaniMami: Hyvä ettei kohtausta tullut!

Kaika: Voi, kumpa osaisikin itse käynnistää synnytyksen [:D] Voihan sitä toivoa!
 
Huomenta!

Ei se eilinen loppupäiväkään menny ihan putkeen, kaveri tuli laittaa mulle keittiiöön verhot ku en viittiny ite kiipeillä niin olin sit mun lempi verhot pessy väärässä pesuohjelmassa ja ne oli kutistunu(tai väitin kyl jotta ikkuna on varmaan venähtäny). No ja taas itkettiin, et eilinen oli kyllä niin sensuuripäivä!!!!

Tänään ajattelin sit ottaa luutun käteen ja pesen lattait kontaten läpi listoja myöden. Pakko saada jotain supisteluita aikaseks edes. Ja illalla taas käveleen jos saatais taas hyviä lukemia puntariin ens viikolla(mulla kun tuntuu tuo kävely nostattavan painoa lähinnä eikä pidä sitä aisoissa) joo ja mä oon eelleen niin katkera tosta eilisestä puntarin lukemasta, kiitos vain tsempityksistä mutta ei se paljoa auttanu. [X(]

PojanÄiti: Onnea nimen valinnasta! [;)]

Milamariaa: Tiedän nuo lämpöaallot. Itsellä samanlaisia lämpökohtauksia, hiki virtaa yhtäkkiä kuin pienellä possulla, oon miettiny jotta onkohan ne vaihdevuode oireet tällaisia sitten. [:D]
hui mitä unta oot nähnyt, vähemmästäkin herää varmasti [&:]

Mamma: Onnea uudesta puhelimesta!

Mammaliina: Pikaisia paranemisia!

Iines76: Kiva kuulla pitkästä aikaa, hyvä että kaikki hyvin siellä suunnalla!

HaniMami: Löytyikö sieltä pöksyistä mitään? vai oliko vaan mielikuvituksen tuote? [:D]

Kaika: kannattaa ainakin toivoa, voihan se olla jotta kun oikeen uskoo niin jotain pian tapahtuukin! [:D]

Nyt tää suuntaa hetkeks tölsyn eteen katsoon eiliset salkkarit nauhalta, sit se luutu käteen ja konttaamaan lattaialle.(saanpa ainakin selän ja polvet kipiäks ellei muuta tapahdu)

Onkos muuten teillä muilla kellä tuo häpyluu särkee, niin mikä auttanut siihen särkyyn öisin? Mulla ei auta tyyny jalkojen välissä ja särkylääkekin auttaa niin hetkellisesti, ja olis niin kiva nukkua ilman kipua tuolla alapäässä. Rasittava yhdistelmä alaselkä jumissa ja häpyluu järjettömän kipeä!! Vai onko tämäkin vaiva vaan niitä jotka häviää vasta kun vauva on pihalla....
 
Kivaa perjantaita teille--- mulle tuli hiivasieni[:@][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(]
Mä saan sellasen ihan kaikesta, nyt luultavasti näistä vaipoista joita pitää pitää kokoajan...[>:][>:][>:]

Kaika käytä käänteis psykologiaa[:D][:D]
se kun kuulemma kaikkiin lapsiin toimii.
Kiellät tulemasta ainakaan just nyt, nin varmana tulee.[8D]
Niin ja ihanan hätänen tuo miehesi...[:D][:D][:D] Eikös se hänelle esikoinen ollut tilauksessa?

Nimi tuli mieheltä spontaanisti synnytys-salissa, Sanoi vain että kyllä tää nyt vaan näyttää ihan pikku "pekalta". se siitä sitten tulee[;)] Mut päästiin yhteis ymmärrykseen nyt myös toisesta ja kolmannestakin nimestä joten kokonaisuus on valmis. Nyt mutustellaan nimeä kutsumalla vaavia "pekaksi".

Iines Kiva kuulla kuulumiset sieltäkin suunnalta! Voimia loppusuoralle[:D][:D]

Milamariaa olitkos kouvulasta päin?? Mulla asuu loput perheestä siellä (isä, äiti, pikkuveli (naittaisin jos olisi vielä sinkku[;)][;)]) Tosin jokainen omassa osoitteessaan. Itsekin olen siellä melkein koko lapsuuteni/nuoruuteni viettänyt. Kyläilen aikas usein, voisinkin laitella pk-seura ilmoituksia kun seuraavan kerran eksyn sinne nurkille jos vaikka sumpit nautittais tai vaunulenkillä kipastais[:D]

Kirsikka siellä ÄSSÄÄ tiedossa, kerrohan tuliko Puhdasta/supistuksia??[:D]

Hani Niiin kade noista tulituksista!!!

Purri kuinkas siellä yö ja aamu on mennyt? Onko tissiraivoja vielä kovastikin ilmassa?

Nyt lähden torkuille, meni yö taas pikkasen reisille unien suhteen,
mutta onneksi edes jollain on tyytyväinen olo ja maitoa maha täynnä[:)][:)]
Illemmalla lenkille ja siiten testaamaan noita rasvattuja kiesiä!
Ja jos vaikka kuttuis appi-ukkoa kaffel,
kun ei hän sairaalaan päässyt ja siis ensi treffit tulokkaan kanssa käymättä.
 
Huomenta,

Nyt on poika saatettu esikoulu taksiin ja aamu kävelyllä käyty koiran kanssa. Nyt on sitten istua hetkeks alas netteilemään ja katsomaan eilinen Mentalist.
Mies on veneilemässä loppuviikon ja aloittisen jo eilen ilotulitus reissulla. Mulla täällä kotona iltasin pimeellä mielikuvitus laukkaa hieman turhan paljon ja oli ihan pakko sulkee kaikki verhot kun mukamas ikkunoiden takana seisoo ties mitä hiippareita, murhaajia jne. [:D]

Mamma jos se vaikka kerää voimia "viimeistä koitosta" varten ja kohta se alottaa ulos tulon oikein kunnolla.

Kaika meillä mennään kanssa ajoissa nukkumaan, hyvä että kymmenen uutisia jaksaa katsoa ja sit on pakko könytä sänkyyn. Mulla on kyllä joka aamu sitten herätyskello 7 soimassa että kerkeen ruokkia pojan ennen kuin taksi noutaa.

Olis kyllä todella kätevää kun lapsi syntyisi oikeasti aina sovittuna päivä niin ei tarvitsis sitten mietiskellä sitä asiaa... Meillä olis lokakuun alussa esikoisella synttärit ja nyt en oikein voi järjestellä sille ensimmäisiä kaveri synttäreitä täällä "uudessa" kodissa uusille kavereille kun en tiedä olenko kotona ja sitten olisi miehen veljen häät ja niihinkään ei ole voinut vahvistaa vielä menevänsä, lokakuunpuolessa välissä olisi äidin 50v. synttärit ja onneks silloin kyllä pitäisi pojan olla syntynyt. Viikon päästä olisi kättärillä kotrolliaika ja silloin päätetään annetaanko mennä yliaikaiseksi jos ei itsestään käynnisty niin sen jälkeen ehkä osaa jotain suunnitelmia tehdä lokakuun alkuun.

Nyt telkkaria tuijottamaan....
 
Perjantai huomenia!

Pojanäiti: Toi hiiva on niin ärsyttävää! Mulle se kans tulee suht. helposti, joten sitä sitten ilmeisesti odotellaan jälkivuotojen yhteydessä! [:'(]

Kirsikka: Tsemppiä uuteen päivään, toivottavasti tänään parempi päivä kuin eilen!

Lämpöaalloista:
Niitä on täälläkin! Tavallisesti palelen tosi herkästi, nyt illalla tulee kunnon hikiaaltoja.. Tosin anopin oikeita kuumia aaltoja vierestä seuranneena tää on vielä pientä! [:D]

Milamariaa: Karsea uni! Mulla on viime aikoina tullut myös omistuisia unia. Viime yönä näin unta, että vauva syntyi tasan syyskuun viimeisenä päivänä (toivottavasti enneuni, kun la 26.9). Edellisenä yönä näin unta, että kävin vauvelin synnyttämässä, mutta vauva jäikin synnärille, kun itse pääsin samantien kotia. Seuraavana päivänä hoitaja vaan soitteli vauvan kuulumisia ja kyseli miten oma alapääni on toipunut. Totesin kaiken olevan muuten ok (hitsin nopeaa toipumista), mutta halusin vauvaa imettämään. Pääsinkin imetyshommiin sairaalaan, mutta kesken imettämisen vauveli hihkaisi hoitajalle, että äiti maitoo!! Siihen heräsin. [:D] Ai miten niin synnytys ja imetysasiat mielessä!?![:)]

Mamma: Voi hitsi, toivottavasti supparit palaa pian ja sellaisella voimalla, että sitten pääsetkin heti tositoimiin! Ehkäpä nuo rapsuttelut auttaa, peukut täällä pystössä!

Kaika: Kovasti vaan toivot niin eiköhän se siitä, tai ehkäpä toi Pojanäidin käänteispsykologia toimii paremmin! [;)]

Mammaliina: Toivottavasti olo paranee!

Celina: Kovasti voimia!

Mitenköhän H1987? Siellä täytyy olla jo vauveli sylkyssä..

Omaa: Olo on edelleen sama kuin aikaisemmin eli juuri mitään ei ole tapahtunut. Eilen vähäsen supisteli ja illalla kipuili selkää, mutta siinä mun oireet. Vielä en jännitä synnytystä, mutta eilen huomasin että nuiden pienten oireiden jälkeen alkoi kummasti hymyilyttämään ja jänskättämään! Tänään luvassa täälläkin siivouspäivä ja jospa sitä viikonlopun aikana saisi sairaalakassitkin pakattua viimeinkin, kun ukko niistä päivittäin muistuttelee! [:D]

Hyvää perjantaita ja viikonloppua kaikille! Toivottavasti viikonlopun saldona on roppakaupalla uusia vauvautuneita! [:D]
 
Juu yöllä puol kahdelta sitten vasta nukkumaan piru vie[:@]
Joskus aamulla ennen 8 alkoi alavatsa ja kyljet kipuilee oikein kunnolla. Tää rykiminen on raskasta, kun vatsaan oikein vihloo tää yskiminen[&o][&o] Liitoskipuja oli mukavasti tuossa, kun koiran kaa kävin ulkona.

Taas semmoinen superkipee olo mulla ja veetutus[:@] Tuntuu että lapsivedet tulee täl rykimisel koht ulos. Ainiin limaa oksennettu tänään ja katotaa miten käy aamupalan kaa.

Mielialat jossain muualla kuin taivaissa.

Kiva kuulla Iineksen kuulumisiakin.

Mammalle onnittelut uudesta luurista ja HaniMammalle nimen valinnasta[:)]
 
Moikka kaikille!

Täällä mennään viikoilla 41+0 ja ei tietoakaan synnytyksestä saati sitten supistuksista! [&:] Ens viikon keskiviikkona aletaan käynnistelemään jos mitään ei tapahdu. Alkaa ahdistaa tää himassa kykkiminen. Kaikki kaapit on siivottu miljoonaan kertaan ja pihakin puunattu, tekemistä kun vaan ei ole enää [:)] Elokuvia en jaksa enää kattella kun sairaslomankin jouduin aloittamaan jo viikoilla 27 niin on elokuvat hyllystä katteltu aika moneen kertaan [:D][:D]
Noh meinaan käyttää tota käänteis psykologiaa mistä tuolla mainittiin. Mies sanonut mulle moneen kertaan että jos sä sitä hätyyttelet koko ajan ni ei se tuu sieltä pois ollenkaan ja korvat tulee sillä vaan kipeiksi [:D] Hah!

Mulla ei varsinaisia supistuksiakaan oikeen oo tullu, varsinkaan kipeitä. Muutama silloin tällöin mut ei mitään säännöllistä. Limatulppaa irronnut jo pari viikkoa mut ei sekään näköjään mitään merkkaa. [:-] Nuo kolme Ässää eivät ole meillä auttaneet,
eikä oikein mikään muukaan konsti. Pitää vissiin kokeilla sitä tissi hierontaa vielä jos se sais aikaiseksi jotain [:D]

Nimi asia meillä jo päätetty! Vihdoinkin kaikki kolme nimeä valmiina! Jesh! Onnea Pojanäidille myös nimen valinnasta!

Hanimami musta tuntuu kans monesti päivän aikana et jotain valahtais housuun, ja kun meen kattoo ni ei sieltä mitään löydy kuitenkaan ?! Ai oli kivat tulitukset? Meidänkin oli tarkoitus mennä mut juutuin sit sohvalle miehen kans, kun sillä silmätulehdus ja kaipas extra huomiota [:D]

Onko kellään pahentunut Iskias kipu nyt viime metreillä? Mulla kipuillut koko raskauden ajan mutta nyt pari päivää ollut ihan mahdoton tuo kipu. Yöllä ei oikein tunnu saavan minkäänlaista asentoa kun kipuilee niin pahasti. Kipu ulottuu alaselästä pikkuvarpaaseen asti. Enemmänkin oikeassa jalassa. Tuntuu kun koko jalka olisi "liekeissä". Käveleminen ja istuminenkin välillä hankalaa.

Milamariaa kauhea uni! Eipä ihme jos oot jotain huudellut [:D] Itse kanssa nään melkeinpä joka yö jotain unta ja ei ne unen aiheet kovin järkeviä ole.

Kaika sulla samanlaiset suunnitelmat kuin mullakin. Jos sitä päivän päätteeksi pääsis vaikka synnyttelemään [:D].
Huomasin meillä olevan sama sairaala, eli nähdään siellä! [:)][:)]

Nyt ehkä aamupäikkäreiden aika! Hyvät päivänjatkot kaikille!!
 
Neuvolassa käyty.. Ja kaupassakin kävin ja taas hedelmähyllyllä minua kiusasi ampiainen.. Ihmiset katsoivat minua kuin hullua, kun aina välillä otin pari askelta taakse ja kipitin nopeasti sitä ampiaista karkuun ja katselin vainoharhaisen näköisenä eteen, kattoon ja sivuille [:D] Kyllä, kyllä mun inkkarit vaihtoivat parempaan kanoottiin [;)]

Häpyluun kivuista: Auttaisiko se lämpötyyny tällaiseenkin vaivaan? Mulla ei hirveän usein ole kipuillut mutta välillä hieman..

PojanÄiti: Juu, kuulostaa kivalta! [:)][8D]

*uninen*: Asutteko omakotitalossa? Minäkin äidilläni asuessani aina suljin heti pimeän tullen verhot, tarkistin monta kertaa oven olevan lukossa.. [:D]

*Tiitiäinen*: Mutta eikö ole lohduttavaa että sitten käynnistellään! [:)]
 
Heissan!

Hani: Se ihottuma näytti terkkarin mielestä märkäruvelta.. Kävin sit apteekista ostamassa siihen jotain salvaa, et toivottavasti menee pois sillä. Me voidaa tulla vaunuilla ihmettelee ku köpöttelet siel Kättärin nurkilla [;)] Meiltä sinne on tosiaan matkaa se 15min, että ei ois pahakaan nakki [:D]

PojanÄiti: Kiukkua kiukkua kiukkua kiukkua [X(] Nukahti kyl jossai vaiheessa mun viereen ja sit heräsin varmaa neljältä ruokkimaan tyttöä.. Asiaa ei tosiaan toi ylisuojeleva isä mitenkää auta, ku se heti luulee et nälkä itku on jotai ihan muuta ja on heti menossa kävelemään ympäri kämppää neidin kanssa.. hyvä ettei kesken ruokailun vedä tissistä irti, jos vähänki parkasee... Että siinä meillä on "kurinpitäjä" tolle tytölle.. Mutta aamu ja nyt tää aamupäivä on menny tosi kivasti, ei oo turhia kiukunnu vaan nimenomaan nälkäänsä ja oon kyl tosi nopee sen jo heittänyki tohon käsivarren mutkaan syömää vaikka ite puuhaisin mitä samalla.

Nyt oottelen kaveria saapuvaksi ja vähän tarkkailen kelloa, et pitääkö neitiä herätellä vaiko eikö. Ärsyttävää tän ruokinnan kanssa, ku pitää koko aika olla vahtaamassa[:@] Neuvolasta sanottiin, etten yölläkää saa antaa nukkua ku korkeintaan 4h, mut anteeks vaan, mähän en tota yöllä herätä! Ei se kyllä nukukaan nii pitkiä välejä, mut en silti herätä! Päivällä voin herätelläki, että tajuaapi olla päiväsaikaan valveilla.
Mut painonlasku oli sentää pysähtyny ja jopa noussu täs 3 päivän aikana vajaa 40g.. enemmän tietty pitäis nousta, mut hitto eihän mulla maitokaan oo viel kunnolla noussu, ni milläs nostat ton painoa! Onneks kaveri tuo rintapumpun, ni testaan sillä sitten.
 
Iltapäivää!

Mamma: toimikos neuvolan rapsuttelut? Kovasti toivoisin sinulle jo edistystä. Eikä täälläkään mitään suppareita oo[X(]

Milamariaa: johan on unia[:D]

Lämpöaaltoja: välillä villasukat ja verkkarit jalassa peiton alla ja seuraavassa hetkessä alasti tuskaisen kuumana[:D][:D]

Kaika: No kokeilitkos ajatuksen voimaa vai käänteispsykaa? Toimiko?

Kirsikka: tuo Purrin ehdottama lämpötyyny saattaisi auttaa siihen häpyluuhun. Eikä siellä pöksyissä mitään näkynyt, mitä nyt liian vähän valkkaria.

PojanÄiti: argh.. ärsyttävä hiivasieni. Toivottavasti menee pian ohi.

Tiitiäinen: tsemppiä sen yliaikaisuuden kanssa. Täälläkään ei ole enää mitään siivoamatta[;)], eikä myöskään mitään oireita[:@]

Purri: Toivottavasti se ihottuma menee ohitse sillä salvalla. Katsotaan sitä Kättärille kahville menoa lähempänä, kun tää väsymys on ainakin nyt aikaste uskomaton.. Näen nyt itseni siellä vaappumassa Kättäriä ympäri hitaasti mutta varmasti hullun kiilto silmissä[:D][:D] Otan noi sairaalakassitkin mukaan, niin eiköhän joku mut sinne sisään jossakin vaiheessa tajua ottaa[;)] Toivottavasti rintapumpusta on apua. Kummalliselta tuntuu, että pitäisi pikkuista herätellä yöllä, jos toista nukuttaa. Kait siihenkin on joku syy?

Kyllä tää aika menee hitaasti. Oon tänään vasta kahdet päikkärit nukkunut, mikä ei todellakaan oo tyypillistä. Eilistä Mentalistia yritin katsella, niin kaksi kertaa nukahdin kesken[:D]

Kummallista. Mun mahaan on tullut mustelma[&:] Kyllähän nuo potkut tuolta sisältä päin on aikas voimakkaita, mutta voivatko ne mustelman aiheuttaa? Vai voiko mahaan tulla suonikohjuja[:D] Raskausarvelta se ei näytä, kun on sellainen sormen pään kokoinen ja sininen, eikä revennyt punainen viiva. Ei enää jymmärrä..

Mukavata viikonloppua!
 
Huh huijakkaa!

Täällä mikään ole muuttunut- kävin vielä kinkissä vetämässä kunnon chilipöperöt- eikä mitään.
Sitten palkitsin itseni isolla jädellä ja snickersillä[8D][8D].

Taidan viettää illan Mad Men 1 kauden kanssa ja sohvaa ajattelin kuluttaa myös.
Ja nukun, nukun ja nukun koko viikonlopun.

HaniMami: Hui- mustelmia..voisko ne olla erikoisia raskausarpia- jotain sekunda-arpia, jotka lähtee kokonaan pois?[8D]

PojanÄiti: Hiiva- yök[:'(][:'(].
Mulla loppuu hiivat, kun en syö vaaleeta jauhoa/sokeria ja syö maitohappobakteereja...niin ja annan ilmakylpyjä pimpsalle[:D][:D].
Teillä on tunnelmaa sitten öisin..ihanaa, että isukki ottaa isomman nyt erikoishuomioon- ihan hirrrmu tärkeetä pojalle.
Mä en malta odottaa, mihin nimeen päädyitte..että koskas olisi seuraava tapaaminen?
Menikö rasvatuilla kärryillä smoothimmin kävely?

Milamariaa: Sä kyllä viet 6-0 hurjaunien taiston täällä syyskuisissa.
Ja kokeile ihmeessa läpötyynyä..mutta viimeistään synnytyksen jälken noi kivut häviää..juu, tiedän, ei paljon lohduta[8|][&o].

Purri: Mulle kans terotettiin sitä, että min 3 tunnin välein ruokittava kuopusta päivin öin..tosin keltaisuuden vuoksi..taisin tehdä niin n. viikon..kun keltaisuus hävisi, annoin nukkua niin kauan kuin kestin ilman, että tissit räjähti.. oliko se niin, että teillä painon takia ruokittava usein?

Tiitiäinen: Juu siellä nähdään, jos hyvä tuuri käy[;)].

Pikatsu- täälläkin aina alkaa jännittämään, jos niitä supistuksia tulee.
On tää niin kihelmöittävää aikaa kuitenkin- loppuodotus.

uninen: Sulla on ihan sama aikataulu, kun mulla-->herätys joka aamu 7:15- ja sitten aamupalat ja pojat siittä sitten koulutielle..tosin kuopuksen vien itse eskariin.

Maya_L: Olitko Lohjalla kahvilassa perjantaina iltapäivästä ja oliko sulla päällä turkoosi trikoopaita?'

Onko teillä ei-vauvautuneilla sellaista kovahkoa kivistystä/nipistystä tossa suunnilleen kohdunsuulla aika-ajoin?

Mutta jään langoille hengaamaan ja seuraamaan, josko joku uusi saisi lähtöpassit synnyttämään.

Moikkis!
 
Ja jälleen piti tulla tekemään "päälaskentaa"... >0D Ihania vauvan kuvia ja uusia syntyneitä. Voi ihanuus! *Huokaa*

Kirsikka86: Älä pelkää sitä painoa - toisille raskausaika on vaativampi kuin toisille - sillä onhan muutokset kehon aineenvaihdunnassa äärettömän isoja - ja turvotuksilla on ISO osa asiassa. Neuvolatätimme sanoi, että on ollut yli 2 kg:n viikkonousuja vain turvotuksista - itsellänikin oli yhdessä vaiheessa 900 g, joka suli pois kun ilmat viilenivät. Tosiasia on, että imetys laihduttaa ja kärryttelyt vauvan, ja ehkäpä miehenkin, kanssa sulattaa kilot kyllä. Miestemme silmissä raskaana oleva puoliso on kaunis - vaikkemme niin tuntisikaan. Malta olla itsellesi armollinen - loppusuorilla mennään.

Tere tulemast *uninen* joukkoon. Aina mahtuu mukaan. The more the merrier - ja tällä porukalla tuntuu hauskaa olevan. ;0)

Hanimami ja H1987: Tuosta lantionkeinutuksesta tulikin mieleeni, että ehkäpä sen neuvolassa jaettavan Helistimen DVD:n sijaan niiden kannattaisi jakaa zumba -DVD näin viimoisella kolmanneksella oleville. Sille voisi olla paljon enemmän käyttöä ja seestyttäisi tuota pääpuoltakin kun odotuksen "henkinen tuska" meinaa käydä liian sietämättömäksi. Tai jos joku on hyvä vetämään zumbaa niin linkitytään web-kameroiden kera kuntopiiriin - voisi ainakin hersyvät naurut irrota... >0D

iines76: Mukava kuulla teistäkin!

Ja tämä lahopää sitten unohti soittaa ne labrat! Tosin käydessäni tk:ssa sain tietää ettei se plasmasta otettu olisi vielä ollutkaan valmis, joten maanantaina - ensi töikseni, selvittelen tämän asian. Kiitos Milamariaa kannustuksesta. Olo on täällä sen verran hyvä - että tuntuisi hurjalta jos jotain olisi pahasti pielessä. "Helmikin" on jälleen jumpannut päivä toisensa jälkeen - kummallisen paljon tilaa hänellä tuntuu olevan tai sitten hänelle on kehittynyt kohtuuttoman hyvä kyynpää-taktiikka...

Ja mites Mamma jaksaa? On siul kyllä ihanainen mies - kännykkäpäivityksiä odotellessa...

PojanÄiti: Komppaan Kaikaa tässä vaaleiden jauhojen ja sokerin välttämisessä hiivan nujerruksessa. Yleensä myös vihreiden lisääminen mm. proteiinit saattavat auttaa nopeastikin muuttamaan flooran koostumusta normaaliksi. Pikaista paranemista.

Mammaliinalle kovasti paranemisia. Tuo siun yskiminen kuulostaa kyllä todella hurjalta. Onko siul mitään avaavia millä helpottaa oloa?

*Tiitiäiselle* suppareita lähetellään näin virtuaaliteitse. Toivotaan, että vaavi päättäisi ennen keskiviikkoa lähteä itsekseen tulemaan. Täällä on ensi to viimeinen neuvola, jonka jälkeen lähete yliaikaseurantaan, jos ei ala jotain tapahtumaa - sitä odotellessa...

Kaika: Tuohon aikaan taisin olla vetämässä valmennusta tammasen "varapersukselle". >0D Olisi kyllä ollut oikein mukava rehvata.

Tämä viikonloppu on "pienesti speciaali" (siltikin keikun Reilun Kerhon hengessä netissä). Tänään on 5 v. hääpäivämme ja sunnuntaina on sitten laskettuaika, vaikka tickeri muuta väittääkin. En saanut isännän mielestä lähteä enää ajelemaan yksikseni, joten isännän yllärilahja on edelleen kaupassa - mutta josko huomenna menisimme sitten ihan yhdessä. Nyt hän laittoi saunankin tulille - mikä on todella ihanaa lenkin jälkeen - on se kumma jos tämä nappula ei kohta muksahda tuolta jo ulos - kaikkemme yritämme...

Loistavaa viikonloppua kaikille!
 
Kaika: joo painon takiapa hyvinkin.. nyt oon tänää n. 2h välein ruokkinu ja ihan kivasti menny.. Tarvittaessa oon siis kyl useamminkin, jos on tyttö näyttäny et haluu syödä. Ja tosiaan kaveri toi pumpun tänää, ni pääsen sitä jossai välis kokeilee[:)]

Hani: juu, kattellaa toki [:D] Ja siis ei se terkkari mitää syytä sanonu siihen herättelyyn.. tai siis muuta ku sen et sais neidin painon nousee enempi.Tosin se sijainen nyt oli kaikesta, et "no en mä kyl kauheesti tiedä".. et maanantaina tiedustelen omaltani et mikä on homman nimi.
 
Täällähän minä vieläkin...
Juttelin ystiksen kanssa 1½ tuntia puhelimessa, ja käsky tuli rentoutua ja rauhottua NYT. Ja kun oikein sitten ajattelin asiaa, niin sehän se tässä mättää...Mun niska/hartiaseutu on jännitystilassa ja vaikka kuinka koitan rentoutua, ei auta kun nuo patit pitää hieroa pois. Tämä aktiivimamma ei kykene täysin rentoutumaan, vaikka yrityshyväkymppi...Nuo mun hartiat on aina ollunna se jännityksen/stressin kohde, vaikka en muuten tiedostaiskaan sitä.
Ajatukset on pyöriny ihan toisaalla, ja ystävä sanoi heti maagiset sanat:"Mites sun niskat?Oletkos ajatellu asiaa ollenkaan..." [8|] No eeeen...

Huomenna alkoi niska/hartiaseudun rentouttaminen, eli ukko hieromaan ja sen jälkeen lämpöpussukkaa [;)] Kaikkia keinoja pitää testailla..

Nyt painun vatsani kanssa nukkumaan. Öitä!!

Dääm! Anteeks, meni taas omaan napaan...[&o]

Mutta hei katsokaas tämä: http://www.youtube.com/watch?hl=fi&v=wvxihqDstSo [:D][:)][;)]
 
Takaisin
Top