Suurperheellisten pulinapalsta <3

Kiitos :Heartred
mä tiesin tän melko varmasti jo alkuviikolla.. pidin pään kylmänä ja vasta tänään testasin..

Jos vaan pysyy nyt kyydissä niin tämä olis kuudes. Yli vuosihan tätä yritettiin ja tärppäsi kierrosta,josta vähiten uskoin plussaan..
Laskurin mukaan la olis 20 tai 21.10. Eli nyt on rv 5+2 tai 5+3. :rolleyes: :love7
 
Aivan mahtavaa Rosaliina!!
Se on ihme miten se usein tärppää just siitä "luovutuskierrosta".
Nyt vaan vauvaliimaa ja hurjasti onnea teille :Heartred
 
Voi ihanaa Rosaliina ja paljon onnea! :Heartred

Miten kaikilla menee? Täällä alkaa ensi viikolla hiihtoloma ja vettä on satanu kaks päivää non stop :meh: meillä on päässy kylppäristä kosteutta ilmeisesti seinän läpi lastenhuoneeseen ja maanantaina sitä tullaan selvittämään. Kiva tässä kohta kaksi viikkoa käydä porukoilla pesulla:yuck:

Nuorimmaisen kanssa käydään kromosomikokeissa tuon huonon kasvun vuoksi. Kävelee hyvin tukea vasten ja kovasti odotellaan koska lähtee kävelemään, ikää 1v2kk.
 
Voi ihanaa Rosaliina ja paljon onnea! :Heartred

Miten kaikilla menee? Täällä alkaa ensi viikolla hiihtoloma ja vettä on satanu kaks päivää non stop :meh: meillä on päässy kylppäristä kosteutta ilmeisesti seinän läpi lastenhuoneeseen ja maanantaina sitä tullaan selvittämään. Kiva tässä kohta kaksi viikkoa käydä porukoilla pesulla:yuck:

Nuorimmaisen kanssa käydään kromosomikokeissa tuon huonon kasvun vuoksi. Kävelee hyvin tukea vasten ja kovasti odotellaan koska lähtee kävelemään, ikää 1v2kk.
Meilläkin alkoi hiihtoloma eilen, ja mä jouduin ainakin nyt viikon saikulle. Otin vain viikon ja koitan sit töihin. Mahakivut vaivaa ja supistelee. Sellaista verensekaista vuotoa välillä ja hirvee hiiva :sad001

Oho, onko teillä Metsätähti88 kuin vanha kämppä? Vuonna 2000 tuli vasta vedeneristys lakisääteiseksi ja meillä oli just - 99 rakennettu rivari, niin pelättiin siellä kosteusongelmaa, mut olikin onneks jo vesieriste siellä. Miten miehen kans?

No, hyvä että kehitystä tutkitaan. Ainahan syytä ei löydy ja sit ne vaan alkaa kävelee. Vielä on pieni kuitenkin, eikä kannata stressata.

Meillä kans kaikenlaista testataan. Kuopuksella maidon kaksoissokkoaltistus menossa. Syksyllä oli ummetus ja oksenteli niin jätettiin maito pois. Nyt sit hoidetaan ummetusta ja testataan onko kuitenkaan allergiaa.

Tokalla pojalla löytyi jalasta joku muutos. Hyvänlaatuinen mutta syytä ei tiedetä. Viikko sit otettiin mri mut lääkäri ei oo vielä sanellu sitä.

Mä sain sitten radin vaikka eka rasitus oli viikolla 16 hyvä. Pah. Tylsää :sad001

Muuten ihan jees. Hautomoa. 26+2 tänään
 
Onnea rosalina plussasta:)

Mie en oo tänne ehtiny kirjoittaa, lukenu kyllä oon. Mummo tosiaan kuoli marraskuussa ja häneltä jäi omakotitalo ja sieltä löytyi tämän vuoden alussa laaja kosteusvaurio. Sitä ollaan tässä selvitelty, ei kiva. Mies perusti yrityksen vuoden alussa, käy päivät ulkopuolisella töissä ja illat ja viikonloput työskentelee omassa. Mie pyöritän arkee muksujen harrastusten, kerhojen ja koulujen aikataulujen mukaan. Mun isä oli tällä viikolla avosydän leikkauksessa, joka on mennyt hyvin, nyt odotellaan et hän pääsee kotiin sairaalasta. Pienin tulee maanantaina 9kk ikäseks, nyyh, mun viimeinen vauva.
Twistedille tsemppiä radin kaa olemiseen:)
 
Täällä kans lapsilla alko hiihtoloma. Ja miehellä loma. Mie oon ens viikon töissä. Nuorimmaisella on jo toista kertaa silmätulehdus tän kuun aikana. On muutenkin ollut flunssanen. Onneksi kaikki muut ollaan selvitty.
Iskias on alkanut vaivaamaan nyt oikein kunnolla. Nyt on menos 23+5.
 
Tää meidän talo on rakennettu vuonna -75. Mutta kaikenlaista kivaa täällä on rempattu siinä välissä, esim keittiössä on hienosti laitettu kodinkoneet ja kaapit suoraan betonin päälle ja lattia alkaa vasta siitä:wideyed::grin

Tänään kävi kosteusmittaaja ja yllätys yllätys, ei oo vesi-eristystä seinässä eikä lattiassa! Voi video, ei nyt tässä joudutaan aukaisemaan seinä ja lattia kylppäristä. Tässä kuumeisesti mietin, että pitäisikö tuo purku tehdä itse vai ottaa ihan tuo sama firma sen tekemään. Hinta-arviota myös odotellessa. Nyt kun on kotihoidontuella niin ei olis kauheesti varaa tehdä kylppäriö uusiks:oops: säästöjä löytyy jonkun verran, mutta olin ajatellu olla kotona edes kun kuopus on 2v.

Meillä oli se kuopuksen lastenpoliaika nimenomaan hitaan kasvun vuoksi, muu kehitys on ihan ikätasoista, tuo fyssari tuli sen vuoksi kun 1v neuvolassa vain ryömi, mutta siitä 1kk eteenpäin konttasi, käveli tukea vasten jne, mutta ollaan saatu hyviä jumppaohjeita. Esikoinen lähti kävelemään 1v3kk :happy:

Miehen kanssa ei mitään kummempia, mulla on kiinteytysprojekti oman kropan kanssa menossa. Painoa on lähtenyt sen pari kiloa. Hitaasti, mutta varmasti :) eipä muuten muutoksia, ja nyt on semmonen, etten jaksa edes alkaa mitään, ettei tarvii pettyä.
 
Sen ikäinen talo kyseessä että todennäköistä on että jossain on asbestia, ja asbestityöt on luvanvaraisia töitä. Kannattaa selvittää ennen kuin itse menee purkamaan:)
 
Täälä hirvee tuuli jälleen kerran.. Toissa päivänä tuli vettä ku kesällä et juu pikkasen ilmat muuttuu... Mitäs äippälle kuuluupi? Toki muillekkin....
 
Metsätähti, korvaako teillä vakuutus mitään?

Meillä on tänään ihana ilma. Nolla astetta ja aurinko paistaa. Kävin naapurin koiran kans lenkillä, niin ja ton hiihtolomalaisen kanssa. Vein pienet pojat hoitoon, niin sain rauhassa siivota ja laitella vauvalle kamoja :) en kyllä koko viikkoa pientä tarhassa, kun oon saikulla, mut pari päivää lomaa tekee itselle hyvää. Huomenna on neuvola.

Sokerit olleet hyvät nyt kotiseurannalla ja en oo herkutellut. Lauantaina leivottiin tiikerikakku, eikä noussu sokerit vaikka kolme palaa söin :D
 
Just tänään laittaa se ukko raportin menemään vakuutusyhtiölle, joten pidetään peukkuja että edes jotain korvaa, mutta oma vikahan tää on kun luotti liikaa että on hyvin tehty:sorry:
 
Täälläkin on auringonpaistetta, mutta niin kylmä tuuli että hyi että:yuck: hyvä kun sokerit on pysyny hyvänä twisted! Mun siskolla on ylihuomenna toinen kontrolliultra radiin liittyen. Meinaa vähän sokerit heitellä hällä vaikka mittaa sokereita ja syö nyt säännöllisesti.
 
Metsätähti, miten siskon ultra meni?

Mulla oli sf mitta niin yläkäyrillä että kuukauden päästä laitetaan äitipolille painoarvioon ja sit vielä 36 viikolla kans. Vaikka sokerit on ollut hyvät niin en halua synnyttää taas yli 4 kiloista. Kuopus oli 4405g joten ei päästetä niin isoksi.
 
Metsätähti, miten siskon ultra meni?

Mulla oli sf mitta niin yläkäyrillä että kuukauden päästä laitetaan äitipolille painoarvioon ja sit vielä 36 viikolla kans. Vaikka sokerit on ollut hyvät niin en halua synnyttää taas yli 4 kiloista. Kuopus oli 4405g joten ei päästetä niin isoksi.
Hyvä että seuraavat :happy:!

Täytyy nyt taas "suurperheellisenä" ihmetellä miten sitä onkaan jaksanut niin monta vauva - aikaa :hilarious:, on tää meinaa aika raskasta vaikka ihan terveistä lapsista onkin kyse. Huono yö takana ja päätä jomottaa, etoo ja palelee sen seurauksena. Yleensä mä nautin näistä aamuhetkistä mutta nyt ei oo kivaa :meh:. Nyt oon kyllä kiitollinen ettei niitä kaksosia koskaan meille siunaantunut :smiley-angelic001, "yksin" vauvaa hoitavana vanhempana loppuisi varmaan voimat aika haipakkaa..
Ja nää surkeat hetkeyhän menee äkkiä ohi, nyt jo panadolin voima auttaa :grin. En vaan muista oliko nuorempana tää valvominen yhtä raskasta, raskaampaa vai helpompaa..? Aika kuultaa muistot? Huomenna varmaan jo unohtunut.
Funtsin rankasti tuleeko vauvakuume enää kylään vai oliko se tässä :confused005. Ikäloppu joutuu miettiä näitä jo ajoissa, ennen en ole tässä kohtaa vielä murehtinut jatkoa.. Toisaalta nyt tuntuu perhe valmiilta ja sopivalta, toisaalta on vaikea luopua "vielä yksi" haaveesta-sen kanssa on kuitenkin pian 20 v matkaa taivaltanut.
 
Hyvä että seuraavat :happy:!

Täytyy nyt taas "suurperheellisenä" ihmetellä miten sitä onkaan jaksanut niin monta vauva - aikaa :hilarious:, on tää meinaa aika raskasta vaikka ihan terveistä lapsista onkin kyse. Huono yö takana ja päätä jomottaa, etoo ja palelee sen seurauksena. Yleensä mä nautin näistä aamuhetkistä mutta nyt ei oo kivaa :meh:. Nyt oon kyllä kiitollinen ettei niitä kaksosia koskaan meille siunaantunut :smiley-angelic001, "yksin" vauvaa hoitavana vanhempana loppuisi varmaan voimat aika haipakkaa..
Ja nää surkeat hetkeyhän menee äkkiä ohi, nyt jo panadolin voima auttaa :grin. En vaan muista oliko nuorempana tää valvominen yhtä raskasta, raskaampaa vai helpompaa..? Aika kuultaa muistot? Huomenna varmaan jo unohtunut.
Funtsin rankasti tuleeko vauvakuume enää kylään vai oliko se tässä :confused005. Ikäloppu joutuu miettiä näitä jo ajoissa, ennen en ole tässä kohtaa vielä murehtinut jatkoa.. Toisaalta nyt tuntuu perhe valmiilta ja sopivalta, toisaalta on vaikea luopua "vielä yksi" haaveesta-sen kanssa on kuitenkin pian 20 v matkaa taivaltanut.
Onhan se rankkaa. Kyllä se aika vaan hoitelee muistin.

Tsemppiä tähän päivään, toivottavasti kyseessä on vain yksi huono yö. Muistan kyllä et vaikka meilläkin vauvat pääsääntöisesti nukkui yöt hyvin niin pari paskaa yötä jos tuli niin olin valmis kirjautuu hoitokotiin :D kauhunsekaisin tuntein odotan millainen tää pikku neiti on nukkumaan.

Nyt on itellä tunne et perhe on valmis. Kunhan tää kirppu syntyy. 3 poikaa ja vihdoin se prinsessa. En vois olla kiitollisempi olla. Puhuttiin eilen neuvolassa jo steristä, kun ei noi hormonivalmisteet mulle sovi. Se kuulostaa ihan hyvältä ratkaisulta :) sit voin vain rauhassa hoitaa pesueeni ja alkaa odottaa mummoutta joskus :)
 
Takaisin
Top