Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs tänne kaikille kuuluu? Kovasti on hiljentynyt näemmä tämäkin palsta. Välillä olen käynyt tälläkin puolella lukemassa, mutta kommentoiminen on jäänyt.

Meillä on siis jakauduttu ja vauva-arki on alkanut. :love017 Aika ihanaahan tämä taas on, vaikka aika rankkaa tän poikkeustilanteen takia. Toivottavasti olisi pian ohi ja pääsisi taas normaaliin arkeen kiinni.

Tsempit kaikille omiin tilanteisiin ja kirjotelkaahan kuulumisia! :)

Mitäs tänne kaikille kuuluu? Kovasti on hiljentynyt näemmä tämäkin palsta. Välillä olen käynyt tälläkin puolella lukemassa, mutta kommentoiminen on jäänyt.

Meillä on siis jakauduttu ja vauva-arki on alkanut. :love017 Aika ihanaahan tämä taas on, vaikka aika rankkaa tän poikkeustilanteen takia. Toivottavasti olisi pian ohi ja pääsisi taas normaaliin arkeen kiinni.

Tsempit kaikille omiin tilanteisiin ja kirjotelkaahan kuulumisia! :)
Oi onnea!! :Heartbigred
Millainen paketti teille tuli? Entä miten meni synnytys?
Tää "kotikoulu" pitää kyllä kaikki kiireisinä :wacky:..

Oi onnea!! :Heartbigred
Millainen paketti teille tuli? Entä miten meni synnytys?
Tää "kotikoulu" pitää kyllä kaikki kiireisinä :wacky:..

Kiitos! :Heartred
Sellainen himpun vajaa 4,5kg pikkujättiläinen syntyi :dummy::Heartblue. Synnytys oli aika nopea ja raju. Salissa kerettiin olla noin 40min ennen syntymää. Pienet traumat ja pelko jäi, mutta nyt kun on hetki aikaa kulunut, suurin järkytys on onneksi laantunut. Ehkä kerran vielä joskus :wink, vaikka salissa vannotin miehelle kirosanojen siivittelemänä, että nyt on kyllä viimenen kerta :rolleyes::grin.

Miten teidän vauva-arki on sujunut? :)

Sellainen himpun vajaa 4,5kg pikkujättiläinen syntyi :dummy::Heartblue. Synnytys oli aika nopea ja raju. Salissa kerettiin olla noin 40min ennen syntymää. Pienet traumat ja pelko jäi, mutta nyt kun on hetki aikaa kulunut, suurin järkytys on onneksi laantunut. Ehkä kerran vielä joskus :wink, vaikka salissa vannotin miehelle kirosanojen siivittelemänä, että nyt on kyllä viimenen kerta :rolleyes::grin.

Miten teidän vauva-arki on sujunut? :)
No niin, kunnon köriläs :grin! Mun viides oli samankokoinen ja sen jälkeen tuli vähän pienempiä.
Täällä nyt paljon helpottanut, vauvalla on selkeät rytmit ja oma keho alkaa palautua. Kyllä se alku vaan on aika rankkaa vaikkei mitään erityistä olisikaan.
Mä just kerkesin ajatella että yritän sosialisoitua äiti lapsipiiriin seurakunnalle yms kun iski tää aika. :grin no ei sitten :hilarious:..

No niin, kunnon köriläs :grin! Mun viides oli samankokoinen ja sen jälkeen tuli vähän pienempiä.
Täällä nyt paljon helpottanut, vauvalla on selkeät rytmit ja oma keho alkaa palautua. Kyllä se alku vaan on aika rankkaa vaikkei mitään erityistä olisikaan.
Mä just kerkesin ajatella että yritän sosialisoitua äiti lapsipiiriin seurakunnalle yms kun iski tää aika. :grin no ei sitten :hilarious:..

Mulla ei ole hirveästi liikkumisiin vaikuttanut tää poikkeustilanne, kun olen muutenkin sellainen kotihiiri :joyful:. Mutta tää etäkoulu kyllä vähän kiristää hermoa :grin. Ei ole ihan niin rauhassa päässyt pesimään vauvan kassa, kun haaveiltiin miehen kanssa.

Onnea nuppunen MashaAllah.

Taalla rv 20+2 menossa ja eilen tuntui potku kateen. Neiti kuulemma tulossa InshaAllah ja ollut kiiretta vaikka vuodelevossa olisi pitänyt olla.

Taalla rv 20+2 menossa ja eilen tuntui potku kateen. Neiti kuulemma tulossa InshaAllah ja ollut kiiretta vaikka vuodelevossa olisi pitänyt olla.
Ai että kun toisten raskaus se vaan etenee niin hurjaa vauhtia! Justhan sä plussasit ja nyt jo puoliväli :Heartred omena tyttö lupauksesta :)

Täällä luetaan vaan ja välillä koitan jotain kommentoida. Onnea Nuppunen! Poikako siis tuli? Ihan hyvän kokoinen kyllä :D jotain synnytystarinaa vois kyllä kuulla :)

Kuka on seuraava? Montako huhtikuusta tässä olikaan? Marsupilami tais olla toukokuinen? Muistanko väärin :)

Edit: ei kun Marsupilami oli maaliskuinen kans, joko on vaavi ulkona? :)

Junibea, tervetuloa! Pikaista plussaa sinne <3

Oi niitä ihania liikkeitä vatsassa onkin ikävä taas. Onnittelut tyttölupauksesta! :dummy1: Tsempit lepoon, se onkin aika ajoin raskasta, kun on muitakin huolehdittavia.

Juu edellinen hailura meni kipuje ja vuotojenkaa päivystykseen oli väärässä paikassa.. Nyt katellaan miten tässä kierrossa käy

Hui, tuosta en tiennytkään. Lähtikö kuitenkin itsestään pois vai tarvittiinko apuja? Se on jotenkin vielä pelottavampi tuo kohdunulkoinen, kuin km. Onko sulla aiemmin ollut?
Toivottavasti tässä kierrossa tarttuu oikeaan paikkaan ja pitää tiukasti kiinni loppuun asti. :)

Täällä luetaan vaan ja välillä koitan jotain kommentoida. Onnea Nuppunen! Poikako siis tuli? Ihan hyvän kokoinen kyllä :D jotain synnytystarinaa vois kyllä kuulla :)

En viitsi tälle julkiselle puolelle sen yksityiskohtaisemmin synnytystä purkaa, mutta aika nopea ja raju oli. Onneksi kerettiin sairaalaan. Pienet traumat jäi, mutta onneksi aika kultaa muistot. Nyt jo parempi fiilis synnytyksestä. Kyllä sen voisi vielä kerran kokea, vaikka nyt tuntuukin perhe valmiilta.
Kuinka sun raskaus on sujunut? :)

Hui, tuosta en tiennytkään. Lähtikö kuitenkin itsestään pois vai tarvittiinko apuja? Se on jotenkin vielä pelottavampi tuo kohdunulkoinen, kuin km. Onko sulla aiemmin ollut?
Toivottavasti tässä kierrossa tarttuu oikeaan paikkaan ja pitää tiukasti kiinni loppuun asti. :)
Joo tuli itsestään mut jäätävä vuoto ja kivut niin piti mennä näytille.. Sain myös antibiootit... Ei oo ollu ennen... Toivotaan:)

Nuista traumoista kyllä kannattaa puhua jollekki nimittäin itellä seuraavan synnyttäminen ois ollu todella vaikiaa jos en ois niistä puhunu ja niitä ei ois selvitetty... Jos et lääkärille niin avaudu jollekki joka oikeesti kuuntelee vaikka ei vastaa mitään

Kuinka muuten muilla on tää korona vaikuttanut suurperheen arkeen?

Nuista traumoista kyllä kannattaa puhua jollekki nimittäin itellä seuraavan synnyttäminen ois ollu todella vaikiaa jos en ois niistä puhunu ja niitä ei ois selvitetty... Jos et lääkärille niin avaudu jollekki joka oikeesti kuuntelee vaikka ei vastaa mitään

Neuvolassa onneksi pääsin purkamaan synnytystä ja jos vielä joskus raskautuisin, vaatisin ehdottomasti päästä pelkopolille juttelemaan ja varmasti vaatisin käynnistystä tai edes synnytystapa arviota.

Kiitos onnitteluista. Täällä arki normaalia koska ollaan muutenkin pääasiassa kotona joten rajoitukset ei koettelee liiemmin paitsi että on vaikea ostaa mitään kun kaikessa hinnat noussu etenkin hedelmissä ja vihanneksissa lisäksi ihmiset hamstraa.

Saa nähdä missä synnyttää kun suunnittelevat korona potilaiden sijoittamista äitipolille kun ei ole tilaa (uusi sairaala valmis ja tyhjä) lisäksi myös aitipolilla on löytynyt koronaa.

Meillä ei hirveesti oo vaikuttanut mitä nyt opiskelevat kotona mut muuten kyllä samat hommat jatkuu paitsi kaupassa käy vain meistä vanhemmista jompikumpi... Toki siis harrastukset ym on pois eli eivät liiku kotoa:grin ruokaa menee mut menee sitä muutenkin

Mä en oo tänne oikein kirjoitellut, kun en oikein tiedä kuulunko tänne kun on vasta 3lasta, ja hyvin todenäköisesti meille ei enempää tulekkaan, haaveissa vain... :shy:

Tyttö syntyi 25.3, ihanaa kuinka oikeassa tunne tytöstä ihan alkuraskaudesta asti oli :dummy1:
Meille tuli miehen kanssa hiukan kiirus synnyttämään, 50min ajomatka sairaalaan taittui 35minuutissa, sairaalassa kerkesin olla 4min ennen tytön syntymää. Siinä ei kerennyt kuin vaatteet riisumaan ja 2kertaa hengittämään ilokaasua, minuutin ponnistus ja tyttö maailmassa :Heartred
Soitin synnärille matkalla että ollaan tulossa ja mun on päästävä synnytys saliin heti, mikä olikin hyvä, että olivat valmiin ottamaan mua vastaan ja ohjaamassa saliin.
Oli kauhea tuo automatka kun viimmeisen vartin ajan olin jo varma että syntyy autoon, oli jo niin kova paineen tunne, ja meni siinä pidätellessä loppu matka... :confused2
Synnytyksen kesto oli yli 3h, mutta minä tyhmänä en heti tajunnut että on tosi kyseessä kun supistukset alkoivat, ja siksi tulikin niin kiirus :facepalm:

Takaisin