Suurperheellisten pulinapalsta <3

Mä välillä kauhistelen itse tätä meidän menoa. Meillä on tosi äänekkäät ja vilkkaat lapset 😅
Ja sitten vielä haaveillaan koirasta tähän tohinaan.
Mutta tää on meidän elämä, ja mä rakastan tätä meidän enemmän tai vähemmän hallittua kaaosta ❤️

Meillä on kans vilkkaat lapset eikä todellakaan ole hiljaista 😄 Mutta just niin, tämä on meidän elämää ja elämästään kannattaa tehdä oman näköistä 😊♥️
 
Hallittu kaaos, juurikin se! Meillä myös:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ehkä siksi harvemmin käy vieraita.. 🤨😂
Olen huomannut että ne joilla lapset ovat jo kasvaneet ja muuttaneet omilleen, eivät enää muista millaista se elämä on pienten kanssa. Aika kultaa muistot ja antaa jokaiselle pilvelle kultareunuksen.
Hämmästelyä on mekin saatu osaksemme silloin kun koko pesue lähtee liikkeelle, kieltämättä useammasta lapsesta lähtee enemmän ääntä kuin yhdestä 🤭 Lapset ovat rikkaus ja olen ylpeä näistä jokaisesta saadusta rakkaasta :Heartred
 
Mä olin kerran kaupassa kaikkien kolmen kanssa, ja sisko tuli sinne omansa kanssa, sen ainokaisen. Sovittiin, että muksu lähtee siitä mun matkaan meille leikkimään.
Siinä epäilevänä hidasteli vielä omaa lähtöään, että pärjäätkö varmasti...
Ja mun mielestä siinä ei edes ollut mitään kummallista menossa ja kaikki oli ihan hallinnassa. Mutta kai se meno näyttää kaoottiselta sellaisen silmiin, joka siihen ei ole tottunut 😄
 
Kyllä! ♥️ Ja kuinka sekin aika vielä koittaa, kun kotona on taas hiljaista ja siistiä eikä aamuisin ekana saa nauttia kirkkaista silmistä ja iloisista hymyistä 🥺

Äkkiä siihen tottuu että on monta lasta kaitsettavana! Mun mies oli joskus helisemässä kahden kanssa, nyt se pärjää neljän kanssa jo hyvin (jos vauva ei olisi niin kovasti minun perään) 😁
 
Mä niin haluaisin lisää tohinaa! Tuntuu ihan riittämättömältä tämä viisi. Vaikka nyt kun sairastellaan koko ajan, niin tässäkin piisaa toki.

Onnea vauvauutisista, Rosaliina!

Mun sukkasysteemissä aikuisten sukat löytävät omansa itsestään (oikeasti ei), keskimmäisillä pojilla on oma likaisten sukkien kori, josta ne pitäisi siirtää pesupussiin (ei tapahdu). Varhaisteinin pyykki pestään omana koneellisenaan, niin sukat löytyvät helposti. Pikkutytöillä käytetään enimmäkseen sukkahousuja. Sitten mulla on parittomien sukkien laatikko, josta aika ajoin metsästetään pareja tai puhtaiden sukkien loppuessa suht samannäköisiä.

Joskus ennen koitin sukkanipsuja, mutta ei ne minusta näin monen muuttujan perheessä toimi, pitäisi olla äidin tarkempi ja huolellisempi kuin minä olen.
 
Mä olin lasten kanssa viemässä postiin pakettia, kun joku tuntematon mummo sanoi mulle "ootte porukalla lähteneet viemään pakettia", ja kysyi vauvan ikää. En tiedä oliko hyvillään vai päivittelikö pahalla että oltiin porukalla 🤔 kai hyvällä, lapsetkin oli niin rauhassa siinä kuin ankan poikaset jonossa 😅


Meillä hajosi uuni isänpäivänä, liesi siinä vielä toimi. Tänään piti tulla uusi uuni/liesi, vietiin yöllä miehen kanssa vanha terassille jo pois tieltä. No oli paketti ottanut niin osumaa kuljetuksessa, ettei meille sitä tuotu vaan uusi tilaukseen 😑 todenäköisesti joulu ilman kinkkua torttuja ym... ja ruokana mikro aterioita, koska mies ei ala rouraamaan vanhaa liettä takaisin paikallensa.... 😏
 
Voi ei! Miten nuo laitteet hajoo aina silloin kun olis niille käyttöä! Ja ainakin ennen jotain tärkeää juhlaa ne hajoo.

Meillä hajosi suihkukaapin ovi viime viikon alkuviikosta mun käsiin 😵 Kyllä oli muutenkin niin surkea viikko, huipentui siihen että ajoin torstaina ojaan lasten kanssa 🙄 Nyt onneksi mieli taas paljon parempi, oli alkuviikosta itku herkässä.
 
Saatiin mun vanhemmilta joulukortti. Laitoin perään viestiä että niin, tässä on viisi tonttua 🧐🧐😂😘🤭

IMG-20221220-WA0005.jpg
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Huh huh, lomalla oltu ihan koko perhe viikko ja ensi viikko myös. Miehellä nykyään menee lomat aina koulun loma-aikojen mukaan.
Ruuan menekki ihan järkyttävää, hiukan normaalia isommat viikon perus ruoka ostokset ei sitten kestänyt kuin 4 päivää, vaikka kuivakaapin antimiakin (papuja, linssejä, soijarouhetta yms.) koitettu kasvisruokien muodossa hyödyntää päivän toiselle/kolmannelle ruualle (me tykätään syödä ihan kunnon ruokaa usein iltapalaksi). Myös oma työmäärä kasvaa kun koko ajan saa olla kokkaamassa ja tiskikonetta pyörittämässä. Niin odotan kuukauden päästä alkavaa matkaa, ei kovin paljoa kokkausta ja siivousta kuukauteen!
 
Hyvää uutta vuotta!

Mekin ollaan oltu kaikki lomalla nyt kaksi vai kolme viikkoa. En pysy perässä, mutta pitkään kuitenkin 😄 Ruokaa menee kaikki samantien mitä kaupasta kotiin kantaa ja koti on aivan räjähtänyt :D Ollaan tehty remonttia miehen kanssa ja 3v on touhuillut omia juttujaan eli levittänyt tavaraa :D No vähitellen se arki palaa ja taas joku rytmi päiviin!
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Huh huh, lomalla oltu ihan koko perhe viikko ja ensi viikko myös. Miehellä nykyään menee lomat aina koulun loma-aikojen mukaan.
Ruuan menekki ihan järkyttävää, hiukan normaalia isommat viikon perus ruoka ostokset ei sitten kestänyt kuin 4 päivää, vaikka kuivakaapin antimiakin (papuja, linssejä, soijarouhetta yms.) koitettu kasvisruokien muodossa hyödyntää päivän toiselle/kolmannelle ruualle (me tykätään syödä ihan kunnon ruokaa usein iltapalaksi). Myös oma työmäärä kasvaa kun koko ajan saa olla kokkaamassa ja tiskikonetta pyörittämässä. Niin odotan kuukauden päästä alkavaa matkaa, ei kovin paljoa kokkausta ja siivousta kuukauteen!
Teidän tuleva matka kuulostaa ihanalta!! :Sparkling Heart:
 
Mitäs tänne uuteen vuoteen? 😊

Meillä on lapset alkaneet puhua vauvasta. Esikoinen tuumasi yksi päivä että ennen kuin meille tulee vauva, pitää meidän ostaa minibussi, josta on ollut puhetta aiemminkin. Tänään miettivät kaikki kolme isompaa takapenkillä että jos on kaksi tai kolme vauvaa, niin miten ottavat niitä syliin. Että yksi ottaa yhden ja toinen toisen. Kolmevee leikki tänään nuken turvakaukalolla ja sanoi, että hän kantaa tässä sitten sitä vauvaa.

Että semmosia puheita, tietääköhän he jotain mitä minä en 🤭
 
Tuntuu että näitä merkkejä on tullut nyt jonkun aikaa. Niin kuin tuo joulukorttikin 🤭

Oi sinäkin jo niin pitkällä 🥰 onpas ihanaa! Toivottavasti pahoinvointi alkais helpottaa, se on tosi rankkaa!
 
Meillä lapset joku aika sitten puhui vauvoista. Esikoinen haluaa meille vielä kolme vauvaa, keskimmäinen AINAKIN SATA 😂
Joo ei tule. Sen sijaan laitoin meidän yhdistelmät myyntiin 😄
Postissa odottaa juoksurattaat ja kotona on matkikset, eiköhän me niillä pärjätä.

Katotaan niitä vauvoja joskus vuoden päästä vaikka.
 
Ihan kamala vauva kuume, siis sellainen ihan fyysinen, tuntuu kohdussa ja rinnoissa 💔😅 vaikka onhan meillä vielä vauva (9kk)...
Eikä meille enempää tulekkaan. Oma jaksaminen oli viimme raskaudessa ja pikkuvauva aikana todella kortilla... 😑 enkä halua sitä väsymystä ja riittämättömyyden tunnetta enää.
Mutta heti kun vähän alkaa helpottaa arki niin mistä se vauva kuume oikein kumpuaa...
Jotenkin ihan pakkomielteinen ajatus että meille tulisi viides 🙄😅
Jotenkin sitten kun tuo meidän 9kk ikäinen on niin ihana ja suloinen niin se vaan lisää vauva kuumetta 🤭 eli helpottaako tämä kuumeilu sitten kun kaikki vähän isompia? 🤔
 
Takaisin
Top