Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ongelmaa, ettei uusista viesteistä tule ilmoituksia? 🙄

Mä kuumeilen ajoittain neljännestä, mutta meidän jatkuva sairastelu kyllä hillitsee tätä hieman 😏
Lisäksi esikoisella on menossa astmatutkimukset ja oireilee muuttoa ja koulua tic-oireilla. Että on tässäkin kolmen pakassa tekemistä.

Meidän pienin on ihan just 10kk, tosi taitava pieni typykkä ❤️

Jos seuraava pieni meilläkin olisi sitten koiravauva 😍
Ja ensi syksynä meen itse töihin, katsotaan sitten ruuhkavuosien sykkeestä vieläkö otetaan vauvat puheeksi 🙈

Onko muilla ongelmaa, ettei uusista viesteistä tule ilmoituksia? 🙄
Välillä tulee ilmoitukset toisinaan ei, saa käydä foorumilla silloin tällöin varmistamassa onko uusia viestejä.

Koiravauva on osoittautunut kunnon riiviöksi 😆 Täyttää ylihuomenna 13vkoa. On kyllä myös aivan ihana ja on ihana katsoa koirien leikkiä. Isompikin koira on ihan piristynyt ♥️

Mulla vitosen kuumeilua on hillinnyt miehen työt, kun olen niin paljon yksin lasten kanssa. Kyllä välillä tuntuu ettei kaikkea ehdi tehdä tai että kaipaisi apukäsiä esim pyykin viikkaukseen. Aikansa kutakin, kyllä tämäkin taas helpottaa kun lapset kasvaa eivätkä ole niin riippuvaisia minusta. Mutta olishan se kiva että mies olisi läsnä myös arki-iltaisin eikä vaan viikonloppuna. Jotenkin myös tämä pimeys on aika rankkaa ollut, vaikka tykkäänkin talvesta. Ehkä keväällä on pirteämpi fiilis!

Muokattu viimeksi:
Koiravauva on osoittautunut kunnon riiviöksi 😆 Täyttää ylihuomenna 13vkoa. On kyllä myös aivan ihana ja on ihana katsoa koirien leikkiä. Isompikin koira on ihan piristynyt ♥️

Mulla vitosen kuumeilua on hillinnyt miehen työt, kun olen niin paljon yksin lasten kanssa. Kyllä välillä tuntuu ettei kaikkea ehdi tehdä tai että kaipaisi apukäsiä esim pyykin viikkaukseen. Aikansa kutakin, kyllä tämäkin taas helpottaa kun lapset kasvaa eivätkä ole niin riippuvaisia minusta. Mutta olishan se kiva että mies olisi läsnä myös arki-iltaisin eikä vaan viikonloppuna. Jotenkin myös tämä pimeys on aika rankkaa ollut, vaikka tykkäänkin talvesta. Ehkä keväällä on pirteämpi fiilis!
Noh, onneksi sinulla on vielä aikaa vaikka kuinka! Annetaan vauveleiden kasvaa, olet sen verran nuori että ehdit tekemään vielä sarjan iltatähtiä nykyisten jatkoksi. Aloitinhan minäkin kunnolla vasta 35-veenä. 🌈 Muutama vuosi lisää niin katraasta löytyy apukäsiä vaikkapa niiden pyykkien kanssa. Meillähän sukkaparien etsiminen on koko perheen hupi, ja minä alan jäämään jo toiseksi nuorempien kyvyille tässä. :tears:

Noh, onneksi sinulla on vielä aikaa vaikka kuinka! Annetaan vauveleiden kasvaa, olet sen verran nuori että ehdit tekemään vielä sarjan iltatähtiä nykyisten jatkoksi. Aloitinhan minäkin kunnolla vasta 35-veenä. 🌈 Muutama vuosi lisää niin katraasta löytyy apukäsiä vaikkapa niiden pyykkien kanssa. Meillähän sukkaparien etsiminen on koko perheen hupi, ja minä alan jäämään jo toiseksi nuorempien kyvyille tässä. :tears:

Oikeassa olet! Jos saisi tätä muuta kaaosta vähän kuriin ennen uutta kierrosta 😄 mun pitäisi kans nakittaa lapset parittamaan sukkia! Nykyään on melkein aina kaikilla parittomat, kun niitä pareja ei vain löydy 😅

Oikeassa olet! Jos saisi tätä muuta kaaosta vähän kuriin ennen uutta kierrosta 😄 mun pitäisi kans nakittaa lapset parittamaan sukkia! Nykyään on melkein aina kaikilla parittomat, kun niitä pareja ei vain löydy 😅
0-vaihe pesukone tms syö sukkia, lasten jaloista löytyy myös aikuisten sukkia.
1.vaiheessa Pyykkipoikia eri sukkien riisumispaikkojen lähelle, parit yhteen samantien.
Toki ne pyykkärin apulaiset sattuvat jalkaan niiden päälle astuttaessa, mutta niinhän tekevät pikkuautot, legot ym lapsiperheen muutkin tavarat. Pyykkikone vähentää sukkien syömistä!
2 vaiheessa sukillle avokoreja riisumispaikkoihin, johon sukat saa niiden jalasta irrottua samantien nakata. (Oli ne isot, pienet, kuivat, märät, puhtaat ja likaiset). Märät sukat kastelevat ympäristönsä ja estävät korin muiden sukkien takaisin suoraan kiertoon käytön!
3. vaiheessa pyykkipojat pois ja korit jää... Pyykkiä koneeseen laittaessa korien sisällön tarkastus (ettei mene muutakin kuin sukat).
1,2, 3 Kokeiltu ison uusioperheen arjessa. 0 ja 1-vaihetta ei kukaan takaisin halunnut 😀

Muokattu viimeksi:
Me ollaan ostettu jo monta vuotta citymarketista useampia samanlaisina 10 parin pakkauksia mustia sukkia samaa kokoa. Niitä samoja käyttää 3 lapsista, eikä pareja tarvitse enää koskaan etsiä ja rikkinäisen voi yksinään heittää pois. Kuivausrumpu kutistaa pienempään jalkaan sopivaksi ja venyy kuitenkin myös oikeaan kokoonsa.
Niin joo ja muillakin värikoodatut sukat, mulla (ja tokaluokkalaisella) valkoiset, miehellä harmaat. Ja näissäkin kaikki samaa mallia ja kokoa, niin nopeasti näkee mikä on pari. Vähän tylsää kyllä aina käyttää samanlaisia sukkia, mutta helpottaa.

Muokattu viimeksi:
Me ollaan ostettu jo monta vuotta citymarketista useampia samanlaisina 10 parin pakkauksia mustia sukkia samaa kokoa. Niitä samoja käyttää 3 lapsista, eikä pareja tarvitse enää koskaan etsiä ja rikkinäisen voi yksinään heittää pois. Kuivausrumpu kutistaa pienempään jalkaan sopivaksi ja venyy kuitenkin myös oikeaan kokoonsa.
Niin joo ja muillakin värikoodatut sukat, mulla (ja tokaluokkalaisella) valkoiset, miehellä harmaat. Ja näissäkin kaikki samaa mallia ja kokoa, niin nopeasti näkee mikä on pari. Vähän tylsää kyllä aina käyttää samanlaisia sukkia, mutta helpottaa.
Toi useampi pari samanmoisia olisikin hyvä...
Mulla, aikuisella yksineläjällä, pesukone kai yritti esipesettää koiralla kaikenlaisia ja kuntoisia sukkia! Niitä löytyi koiran teinivaiheessa sen nukkumapaikan lähettyviltä hyvin kostutettuina, jopa eteisen kaapin alakorissa puhtaina syksyisiä saapaskelejä odottaneita villasukkiakin jo pahimmilla kesähelteillä!

Meillä mennään kyllä ihan sujuvasti kaikkialla eri parin sukissa. Myös minä itse 🤭
Ehkä juhliin katson että tulee parilliset jalkaan, mutta niitäkin on niin harvoin.
Eikös joku meidän aidoista isokenkäisista vahingossa ilmestynyt jonnekin median eteen eriparikengissäkin? Eripari sukat tai jopa sukkien puute on paljon pienempi harmi.
Pikkuveljeäni varten (tunnetusti maailman nopein jalkineiden riisuja ja sukkien likaaja) oli äidillä käsilaukussa ja isällä auton hanskalokerossa vähintään yhdet puhtaat varasukat...

Meillä mennään kyllä ihan sujuvasti kaikkialla eri parin sukissa. Myös minä itse 🤭
Ehkä juhliin katson että tulee parilliset jalkaan, mutta niitäkin on niin harvoin.

Sama juttu :D

Näin unta viime yönä että olin raskaana, se oli jotenkin yllätysraskaus että paljastui vasta myöhemmillä viikoilla ettei ihan alussa. 😄

Miten tuntuu että kaikki jo nyt "kauhistelee" tätä arkea kun menoa ja meininkiä riittää. Eilen käytiin mun vanhemmilla ja lähtiessä jotain naurahtivat kun oli tohinaa kun kaikki puki ulkovaatteita. Itselle se on ihan arkipäivää niin ei sitä edes päivittele.

Takaisin