Suurperheellisten pulinapalsta <3

Voi että miten oon etsinyt tätä ketjua, suurperheelliset, ja nyt vasta mä löysin tänne! 😂 Moikka vaan kaikille! Täällä siis viidettä odotellaan joulukuussa syntyväksi ja tosi paljon on tullut mietittyä että miten ihmeessä sitä pärjää sitten kun perheessä on vauva, kolme teini ikäistä tyttöä ja yksi 4v uhmassa poika 😅 vai meneekö kaikki omalla painollaan sitten vauvan synnyttyä?
Mutta nyt siis tämä lapsi jää viimeiseksi, en olis joskus nuorena uskonut että mulla tulee olemaan viisi lasta joskus 😊

Varmasti teinien kanssa on omat kommervenkkinsä, mutta musta tuo kuulostaa ihanteelliselta. 4-vuotiaskin osaa vaikka mitä jo itse, niin sulla on kädet vapaana vauvaa varten. Vauvan tarpeet ovat toisaalta niin erilaiset, että ehdit hyvin antaa aikaa isoveljelle, ja teinit saavat sitten taas aikuislokeron. Heistähän ehkä saa jo maksettua lapsenvahtia, niin pääsette miehen kanssa kahdestaankin iltaa viettämään, jahka vauva on isompi.

Kai mä olen vähän kamala, mutta ja haaveilen jo tulevaisuudesta, kun saadaan rempata miehen kanssa koko päivä, ja tuo meidän nyt 10-vuotias huolehtii muonituksesta. "Äitii, isää, syömään!" :D

Kiva kun löysit taas tänne!
 
Varmasti teinien kanssa on omat kommervenkkinsä, mutta musta tuo kuulostaa ihanteelliselta. 4-vuotiaskin osaa vaikka mitä jo itse, niin sulla on kädet vapaana vauvaa varten. Vauvan tarpeet ovat toisaalta niin erilaiset, että ehdit hyvin antaa aikaa isoveljelle, ja teinit saavat sitten taas aikuislokeron. Heistähän ehkä saa jo maksettua lapsenvahtia, niin pääsette miehen kanssa kahdestaankin iltaa viettämään, jahka vauva on isompi.

Kai mä olen vähän kamala, mutta ja haaveilen jo tulevaisuudesta, kun saadaan rempata miehen kanssa koko päivä, ja tuo meidän nyt 10-vuotias huolehtii muonituksesta. "Äitii, isää, syömään!" :D

Kiva kun löysit taas tänne!
Heh, kyllä saa jo haaveilla tulevasta ja kyllä täytyy sanoa että on näistä isommista jo paljon apua, ovat kyllä jo vahtineet tätä 4v pikkuveljeään ja toinen tekee, ovat siis kaksosytöt, täyttävät 15v, niin tosiaan toinen tekee jo ruokia, ihan omasta tahdostaan, leipoo myös paljon. Toinen kaksosista ei sitten vois vähempää keittiö tai kotiaskareista kiinnostua, mutta touhuaa just sitten paljon pikkuveljensä kanssa 😁 mutta tosiaan niin olen ajatellut että kaikki loksahtaa sitten kohdalleen kun vauva syntyy ja siitä se uusi arki alkaa muodostua.
 
Mä haluaisin vielä sen neljännen, mielellään pienellä ikäerolla. Joku 2v ilis hyvä :Winking Face:
Mutta ostettiin ihan vasta talo. Sovittiin vuoden lyhennysvapaasta, ja sitten pitäis munkin mennä töihin. Ei miehen palkalla makseta sekä lainaa että asumuskuluja ja muuta elämistä. Että järkivalintahan tässä täytyy jo tehdä.
Mutta ehkä vielä jossain vaiheessa. S
 
Meillä näyttäisi nyt mahdollisesti olevan viides tulossa 😍 raskaustesti ollut viikon positiivinen ja vahvistunut hyvin. Ultraan toki vielä useampi viikko.
Ihana juttu! :smiling face with heart-eyes: Täälläkin pidetään peukkuja vauvelin puolesta! Tsemppiä väsyihin ja muihin oirehtimisiin.
 
Mä haaveilen vitosesta aina välillä, sitten välillä tulee fiilis että näin on hyvä. Olen niin paljon yksinäni lasten kanssa miehen töiden takia, niin en tiedä kestääkö pakka enempää lapsia. Nämä neljä nyt vielä menee ihan kivasti yksinkin hoidettuna. Toki asiaa voi miettiä uudestaan vaikka 5v päästä 😁
 
Meillä tämä raskaus nyt päättyi kuitenkin.
Oli heterotooppinen raskaus, kohdussa olevalla ei sykettä. Toinen sykkeellinen alkio löytyi johtimesta, ja se jouduttiin repeämän takia poistamaan kokonaan. Mies on sitä mieltä että yritys oli nyt tässä. Vielä kuitenkin elättelen toiveita, että (taas) muuttaa mieltään kunhan tästä yli pääsee. Nyt vaan huonommat mahdollisuudet tulla raskaaksi.
 
Meillä tämä raskaus nyt päättyi kuitenkin.
Oli heterotooppinen raskaus, kohdussa olevalla ei sykettä. Toinen sykkeellinen alkio löytyi johtimesta, ja se jouduttiin repeämän takia poistamaan kokonaan. Mies on sitä mieltä että yritys oli nyt tässä. Vielä kuitenkin elättelen toiveita, että (taas) muuttaa mieltään kunhan tästä yli pääsee. Nyt vaan huonommat mahdollisuudet tulla raskaaksi.
Voi ei! Jaksamista suureen suruun💐
 
Meillä tämä raskaus nyt päättyi kuitenkin.
Oli heterotooppinen raskaus, kohdussa olevalla ei sykettä. Toinen sykkeellinen alkio löytyi johtimesta, ja se jouduttiin repeämän takia poistamaan kokonaan. Mies on sitä mieltä että yritys oli nyt tässä. Vielä kuitenkin elättelen toiveita, että (taas) muuttaa mieltään kunhan tästä yli pääsee. Nyt vaan huonommat mahdollisuudet tulla raskaaksi.
Voi ei! :loudlycrying: Voimia!
 
En tiedä mistä tämä pompsahti eteeni mutta tämähän on ketju jota olenkin etsinyt! 😍

Täällä myös muutama tuttu näköjään foorumilta! 😊👋🏻

Meillä pojat vuosimallia -15, -17 ja -20. Neljäs olisi yhä toiveissa, tällä hetkellä tosin ainoastaan ajatuksen tasolla.
Kuitenkin ehkä kevyemmin mielin jo miettii neljättä kuin mitä kolmannen kohdalla oli. Se tuntui silloin tosi suurelta ja hankalalta päätökseltä! Vaikka ainahan se on suuri päätös. ☺️

Mekin ollaan sairasteltu nyt koko alkusyksy, oikein koko perheen voimin. Kyllä laittaa sekin miettimään hieman sitä omaa jaksamista.. mutta ehkä tätä nyt ei ole tarkoituskaan jatkua vuosi tolkulla, sairastelua siis. (Ainenkaan toivottavasti 🤪)
 
Meillä tämä raskaus nyt päättyi kuitenkin.
Oli heterotooppinen raskaus, kohdussa olevalla ei sykettä. Toinen sykkeellinen alkio löytyi johtimesta, ja se jouduttiin repeämän takia poistamaan kokonaan. Mies on sitä mieltä että yritys oli nyt tässä. Vielä kuitenkin elättelen toiveita, että (taas) muuttaa mieltään kunhan tästä yli pääsee. Nyt vaan huonommat mahdollisuudet tulla raskaaksi.
Voi ei! :Broken Heart:😭
Voimia! :Heartred
 
Meillä tämä raskaus nyt päättyi kuitenkin.
Oli heterotooppinen raskaus, kohdussa olevalla ei sykettä. Toinen sykkeellinen alkio löytyi johtimesta, ja se jouduttiin repeämän takia poistamaan kokonaan. Mies on sitä mieltä että yritys oli nyt tässä. Vielä kuitenkin elättelen toiveita, että (taas) muuttaa mieltään kunhan tästä yli pääsee. Nyt vaan huonommat mahdollisuudet tulla raskaaksi.
Voi eikä 😭
Voimia! ❤️
 
Mä puhuin tänään miehen kanssa miten ihanaa olisi, jos olisi vähän isompi ikäero lapsilla kuin se 2v. Ja mikä annettaisiin nimeksi jos meille tulisi toinen tyttö. Mies tuntui olevan ihan mukana jutussa 🤭 Lohdullista että on mahdollisuus vielä tulevaisuudessa (jos halutaan), kun jossain kohdassa mies puhui jo piuhojen katkaisusta. Mutta nyt tuntuu hyvältä eikä ole sitä palavaa vauvakuumetta, joka on aina aiemmin tullut jo tässä vaiheessa (nuorin on nyt 9kk). Seuraavaksi meille tulee hauvavauva 😍 Se on ollut mun haave jo piiiitkään!
 
Koiravauva tuli ja se on aivan ihastuttava ♥️ Eräs läheinen tuumasi "vitsillä", että toivottavasti se saa munasarjat pysymään hetken rauhallisina. 🙄🙄
 
Takaisin
Top