Suurperheellisten pulinapalsta <3

Mitäs kuuluu?

Mulla tänään raskausviikkoja 16+0 ja pahoinvointi helpottanut, ei kokonaan, mutta ei ole enää tarvinnut käydä pöntöllä asian takia
Mitä mieltä olette sukupuolesta, luottaisko enenmän tunteeseen vai oireisiin? Mulla siis 2poikaa joista pahoinvointia mitättömän vähän, tytöstä saikin oksentaa, ja nyt ollut kaikista pahin, oksennus lentänyt tuon tuosta... ja pojista teki mieli suolaista ja rasvaista, tytöstä makeaa. Ja nyt tekee myös mieli makeaa, rasvaiset ällöttää.
Eli oireiden perusteella olisi selvästi tyttö tulossa. Mutta mulla on tosi vahva tunne että poika tulee! Meninpä tänään jopa ostamaan ekat vauvan vaateet face kirppikseltä, ja tietty poikamaisia Astonished FaceBeaming Face With Smiling Eyes oon kyllä hämmentynyt jos tuleekin tyttö vaikka oireet siihen viittaavatkin Beaming Face With Smiling Eyes
Onko teillä muilla ollut näin että pahoinvointi onkin voimakkaampaa, kuin edellisillä kerroilla? Mä olin varma että tulisi kaksoset, niin paha olo oli, ja sitten tulikin ajatukset että jos on jtn pielessä... nyt olen ajatellut että ehkä olen vain tullut vanhaksi... tai voiko ylipaino vaikuttaa asiaan.. edellisissä raskauksissa olen ollut normaali painoinen, nyt ylipainoa Astonished Face ollut vaikea hyväksyä voimakasta pahoinvointia kun 3edellistä raskautta meni kummiskin suhteellisen helposti Astonished Face
Mulla ekasta oli rajuin pahoinvointi. 2 seuraavaa meni paljon vähemmällä, olin tosin myös kotona lasten kanssa enkä töissä ja sain levätä silloin kun halusin. 4. olo oli myös ihan karsea. 1. ja 4. 3pv synttäreissä eroa, eli odotukset osui samaan vuodenaikaan ja molemmista olin töissä raskaana ollessa.
Itse luottaisin sukupuolesta omaan oloon. Mulla se mennyt joka kerta oikein.
3. oireiden perusteella veikkasin helpomman pahoinvoinnin takia tyttöä kuten 2. Lapsi. Omassa päässä ajattelin kuitenkin poikaa ja unissa näin pojasta unta. Ultrassakin tyttöä sitten lupailtiin. Poika kuitenkin syntyi :)

Vauvakuume vaivaa kunnolla, menkatkin alkoi kunnolla kuukausi sitten. Nyt odottelen seuraavia, nega testejä tehty muutamia, huomenna taas seuraava jos vaikka olisikin tärpännyt. Vauva ensiviikolla 9kk ja töihin palaan tammikuussa, mies jää kotiin ensi syksyyn saakka. Toivottavasti olisi siihen mennessä uusi raskaus alkanut, niin olisi helpompi suunnitella tulevaisuutta.
 
Foreverfever, pikaista tärppiä! Olikos sulla muut raskaudet alkaneet kuinka helposti?
Eka yk 28, toka yk 18, kolmas yk 3, km yk 4 ja sen jälkeen neljäs yk 4. Eli jostain syystä nuorempana ei niin helposti onnistunut, ja nyt tullut paljon helpommin raskaaksi. Jotenkin toiveikas olo, että saattaisi nopeasti onnistua, mutta aika paljon varmaan tuurista kiinni, kun ei kummastakaan mitään vikaa lapsettomuustutkimuksissa aikanaan löytynyt.
 
Kp 1, eikun uutta yritystä. 31pv oli kierto, eli aika hyvä tilanne kun kierto heti normaalin mittainen. Yösyötöt tarkoitus jouluna lopettaa, jos vaikka olisi taas suotuisa vaikutus :)
 
Mitäs kuuluu?

Mulla tänään raskausviikkoja 16+0 ja pahoinvointi helpottanut, ei kokonaan, mutta ei ole enää tarvinnut käydä pöntöllä asian takia
Mitä mieltä olette sukupuolesta, luottaisko enenmän tunteeseen vai oireisiin? Mulla siis 2poikaa joista pahoinvointia mitättömän vähän, tytöstä saikin oksentaa, ja nyt ollut kaikista pahin, oksennus lentänyt tuon tuosta... ja pojista teki mieli suolaista ja rasvaista, tytöstä makeaa. Ja nyt tekee myös mieli makeaa, rasvaiset ällöttää.
Eli oireiden perusteella olisi selvästi tyttö tulossa. Mutta mulla on tosi vahva tunne että poika tulee! Meninpä tänään jopa ostamaan ekat vauvan vaateet face kirppikseltä, ja tietty poikamaisia Astonished FaceBeaming Face With Smiling Eyes oon kyllä hämmentynyt jos tuleekin tyttö vaikka oireet siihen viittaavatkin Beaming Face With Smiling Eyes
Onko teillä muilla ollut näin että pahoinvointi onkin voimakkaampaa, kuin edellisillä kerroilla? Mä olin varma että tulisi kaksoset, niin paha olo oli, ja sitten tulikin ajatukset että jos on jtn pielessä... nyt olen ajatellut että ehkä olen vain tullut vanhaksi... tai voiko ylipaino vaikuttaa asiaan.. edellisissä raskauksissa olen ollut normaali painoinen, nyt ylipainoa Astonished Face ollut vaikea hyväksyä voimakasta pahoinvointia kun 3edellistä raskautta meni kummiskin suhteellisen helposti Astonished Face
Minulla joka kerta vain pahentunut pahoinvointi, viimeksi kesti yli puolet raskaudesta eli 6kk. Muutaman viikon sain 'nauttia' raskaudesta kunnes alkoi loppuraskauden liitoskivut vaivaamaan.
Ensimmäinen oli poika joka myös helpoin raskausajalta, sen jälkeen neljä tyttöä jotka toinen toistaan pahempia huonovointisuuden osalta.
Siltikin siitä kuudennesta haaveilen, luultavasti tyttö sekin mikäli tärppi käy.

Nyt on mennyt vuosi siitä kun menkat alkoi 8kk synnytyksen jälkeen ja ehkäisyä ei ole tänä aikana käytetty. Tjottailu meiningillä menty eikä uutta raskautta ei ole vielä näkynyt. Perhanan 3x/vrk imetys ehkäisee näköjään liiankin hyvin!
Ovisten tarkkailu otettu seurantaan ja hyödynnetään mahdollisimman hyvin. Oi jospa jo jouluksi saisi plussan menkkojen sijaan :)
 
Meille tulee seitsemäs lapsi elokuussa jos kaikki menee hyvin. Testasin eilen kun ei menkkoja näkynyt. En kyllä muistanut viimeksi merkata niitä ylös, mutta kyllä ne oli jo myöhässä.

Meillähän on talon rakentaminen meneillään. Onneksi ammattilaiset rakentavat sen, niin ei tarvi itse kun valita materiaalit. Ja nekin valinnat ovat jo kohtuullisen pitkällä. Mutta on tässä aika tiukka puristus, kun asumme ahtaasti kolmiossa ensi kesään asti ja muutto ja la asettuvat lähekkäin.
 
Meille tulee seitsemäs lapsi elokuussa jos kaikki menee hyvin. Testasin eilen kun ei menkkoja näkynyt. En kyllä muistanut viimeksi merkata niitä ylös, mutta kyllä ne oli jo myöhässä.

Meillähän on talon rakentaminen meneillään. Onneksi ammattilaiset rakentavat sen, niin ei tarvi itse kun valita materiaalit. Ja nekin valinnat ovat jo kohtuullisen pitkällä. Mutta on tässä aika tiukka puristus, kun asumme ahtaasti kolmiossa ensi kesään asti ja muutto ja la asettuvat lähekkäin.
Mekin rakennetaan juuri uutta taloa valmispaketilla :)

lapsia tosin ei ole tulossa lisää, mutta neljän lapsen kanssa kolmiossa on tiivistä olla, saati 6 kanssa :D
 
Mekin rakennetaan juuri uutta taloa valmispaketilla :)

lapsia tosin ei ole tulossa lisää, mutta neljän lapsen kanssa kolmiossa on tiivistä olla, saati 6 kanssa :D
Missä vaiheessa teidän raksa on? Me saatiin tontti jo yli vuosi sitten, mutta meni aikaa että päästiin alkuun kun ensin oli vaikea löytää arkkitehti ja sitten rakentaja. Mutta nyt on tehty ennen lumia pohjat ja perustukset, jotka suojattuna odottavat tammikuuta, jolloin alkaa rakentaminen. Heinä-elokuun vaihteessa pitäisi talon olla valmis.

Ja joo, meillä on kolme vanhinta toisessa ja kolme nuorinta toisessa makkarissa. Me nukutaan miehen kans olkkarissa. On ahdasta, mutta kestetään tämä palkinnon voimalla.
 
Missä vaiheessa teidän raksa on? Me saatiin tontti jo yli vuosi sitten, mutta meni aikaa että päästiin alkuun kun ensin oli vaikea löytää arkkitehti ja sitten rakentaja. Mutta nyt on tehty ennen lumia pohjat ja perustukset, jotka suojattuna odottavat tammikuuta, jolloin alkaa rakentaminen. Heinä-elokuun vaihteessa pitäisi talon olla valmis.

Ja joo, meillä on kolme vanhinta toisessa ja kolme nuorinta toisessa makkarissa. Me nukutaan miehen kans olkkarissa. On ahdasta, mutta kestetään tämä palkinnon voimalla.
Me löydettiin tontti elokuussa, tehtiin tarjous ja se meni läpi. Vanha koti myytiin ekasta näytöstä ja saatiin voittoa vähän yli tontin hinnan. Alunperin pystytyksen piti olla ensi vuoden heinäkuussa mutta meille soitettiin pari viikkoa sit että saataisko tehtyä maatyöt tälle vuodelle niin aletaan valaa perustukset viikolla 5 ja pystytys on viikolla 11. Juhannuksena päästään jo muuttamaan :)

Viime maanantaina alka maatyöt ja ne on ens viikon lopulla jo valmiit :)

Tää ahtaus välillä syö kyllä hermoja mutta onneks aika lyheni 3.5kk! Tehdään vielä molemmat etätöitä miehen kans niin palaverit on välillä aika tuskaa pitää varsinkin kun esim tällä viikolla on pienet ollut kotona yskäisenä :D
 
Me löydettiin tontti elokuussa, tehtiin tarjous ja se meni läpi. Vanha koti myytiin ekasta näytöstä ja saatiin voittoa vähän yli tontin hinnan. Alunperin pystytyksen piti olla ensi vuoden heinäkuussa mutta meille soitettiin pari viikkoa sit että saataisko tehtyä maatyöt tälle vuodelle niin aletaan valaa perustukset viikolla 5 ja pystytys on viikolla 11. Juhannuksena päästään jo muuttamaan :)

Viime maanantaina alka maatyöt ja ne on ens viikon lopulla jo valmiit :)

Tää ahtaus välillä syö kyllä hermoja mutta onneks aika lyheni 3.5kk! Tehdään vielä molemmat etätöitä miehen kans niin palaverit on välillä aika tuskaa pitää varsinkin kun esim tällä viikolla on pienet ollut kotona yskäisenä :D
Vau, tuleepa nopeasti! Mistä teille tulee paketti?
Meille rakennetaan talo paikan päällä, niin se vie vähän enemmän aikaa, mutta vain 7kk kirvesmiestöiden aloituksesta.
 
Vau, tuleepa nopeasti! Mistä teille tulee paketti?
Meille rakennetaan talo paikan päällä, niin se vie vähän enemmän aikaa, mutta vain 7kk kirvesmiestöiden aloituksesta.
Rakennetaan jo toinen Muurametalo, tehtiin eka 3v sitten ja nyt tulee toinen. Eka oli yksitasoinen ja oltiin supertyytyväisiä, niin päätettiin jatkaa samalla firmalla ja otetaan nyt 2-tasoinen reipas 200m2.

Ei mee sielläkään onneks kauaa kun vain 7kk aloituksesta. :)
 
Rakennetaan jo toinen Muurametalo, tehtiin eka 3v sitten ja nyt tulee toinen. Eka oli yksitasoinen ja oltiin supertyytyväisiä, niin päätettiin jatkaa samalla firmalla ja otetaan nyt 2-tasoinen reipas 200m2.

Ei mee sielläkään onneks kauaa kun vain 7kk aloituksesta. :)
Teille tulee tosi iso talo! Oon tässä miettinyt tuliko meillä tehtyä kuitenkin liian pieni. 145,5m2 yhdessä kerroksessa. Ihan järkevä pohja meillä kyllä on. Makkareita tulee viisi. Vähän on ahdasta seuraavat vuodet, mutta toisaalta pian lähestytään sitä vaihetta kun ensimmäiset lapset muuttavat kotoa.
 
Meillä oli 121m2 yhdessä tasossa ja 4 makkaria ja iso olkkari. Mut kun alettiin molemmat tekee it-alalla ja ollaan etänä niin haluttiin oma toimisto kun ei voi olkkarista pitää palavereja. :S

meille tulee 6mh ja yläkerran aulaan tehdään iso tietokoneaula johon tulee kaikkien pc:t. Näin ollen kaikki voidaan olla samassa tilassa ja pelailla, niin kukaan ei yksinään pelaile omassa huoneessa ja kun vanhemmatkin pelaa niin on yhteistä tekemistä lasten kans. Pienten makkarit on ylhäällä meän makkarin kans, sit alas koululaisten huoneet ja toimisto :)

oltais varmasti mahduttu oleen edellisessä talossa jos oltais haluttu, mutta muuttointoa toi myös se että paikallinen koulu on homeessa ja pojalla alkoi astmaoireet niin päätettiin rakentaa uus.

asutteko Elsa missä päin Suomea? :)
 
Meillä oli 121m2 yhdessä tasossa ja 4 makkaria ja iso olkkari. Mut kun alettiin molemmat tekee it-alalla ja ollaan etänä niin haluttiin oma toimisto kun ei voi olkkarista pitää palavereja. :S

meille tulee 6mh ja yläkerran aulaan tehdään iso tietokoneaula johon tulee kaikkien pc:t. Näin ollen kaikki voidaan olla samassa tilassa ja pelailla, niin kukaan ei yksinään pelaile omassa huoneessa ja kun vanhemmatkin pelaa niin on yhteistä tekemistä lasten kans. Pienten makkarit on ylhäällä meän makkarin kans, sit alas koululaisten huoneet ja toimisto :)

oltais varmasti mahduttu oleen edellisessä talossa jos oltais haluttu, mutta muuttointoa toi myös se että paikallinen koulu on homeessa ja pojalla alkoi astmaoireet niin päätettiin rakentaa uus.

asutteko Elsa missä päin Suomea? :)
Kuulostaa hyvältä. Me mietittiin kans ensin kaksi kerroksista taloa. Sinne olis saanut enemmän neliöitä ja makkareita. Nyt talo vie paljon tilaa tontilta, kun meillä tulee myös isoja terasseja ja autokatos varastoineen samaan kompleksiin talon kanssa. Me haluttiin yksi kerros että kukaan ei ”hautaudu” yläkerran makuuhuoneisiin. Itse halusin meidän makkarin alakertaan. Me asutaan Oulun seudulla. Missä te?
 
Asutaan Pirkanmaalla :)

Joo se oli meilläkin tarkoitus että hengataan kaikki yhdessä, siten teinitkin pysyy samassa tilassa kun koneet on kaikki sumpussa ja siihen sohva niin voi kaveritkin hengata. Sit tyttöystävien kans saa olla kaksin omassa huoneessa ja sieltä löytyy myös koulupöytä läksyjä varten ja jos vaikka haluaa lukea tms :)

Olkkariin laitetaan meän tv ja kotiteatteri yhteisiä leffoja varten :)
 
Tosi kivasti ootte ajatelleet yhteisiä tiloja.

Me kaavaillaan keittiön isoa saareketta ”kokoontumispaikaksi” jossa voi olla läppärillä, piirrellä jne. Siinä on ruokapöytä vieressä jossa pelaillaan varmasti lautapelejä. Samassa tilassa on olkkari myös.
Laitan pari kuvaa. Olispa kiva nähdä teidänkin talon kuvat.
A354239F-7314-43C5-ABC0-6436D264BECF.jpeg

5C1A85C5-AF51-4B48-904A-C17258C9C073.jpeg
 
Näyttää hyvältä ja huomaa ettei yhtään hukkaneliötä ole teän talossa! Paljon maksaa teettää arkkitehti / timpurilla? :)
 

Liitteet

  • C04EAB87-51BC-44E7-9ED6-ADAA6A60DF12.jpeg
    C04EAB87-51BC-44E7-9ED6-ADAA6A60DF12.jpeg
    502.1 KB · Katsottu: 80
Julkisivu edestä ja takaa vielä :)
 

Liitteet

  • 668A2480-FBBF-4FCD-A36C-99BE9C848622.jpeg
    668A2480-FBBF-4FCD-A36C-99BE9C848622.jpeg
    721 KB · Katsottu: 58
Näyttää hyvältä ja huomaa ettei yhtään hukkaneliötä ole teän talossa! Paljon maksaa teettää arkkitehti / timpurilla? :)
Kiitos. Hukkaneliöiden karsiminen oli olennainen lähtökohta kuvissa. Minä oon piirtänyt pohjan itse ja arkkitehti on sitä muokannut ja piirtänyt sitten talon ulkoasun. Tosi tarkkaan katsottiin miten päin talo kannattaa laittaa tontille että aurinko paistaa terasseille koko päivän.

Me panostettiin yhteistiloihin, iso oh-k-rt. Toivottavasti on toimivat eteiset ja kodari. Erillinen pukuhuone ja vanhempien makuutilojen yhteyteen vessa jne. Mutta makkarit ovat pieniä ja niitä on yksi liian vähän. Kompromisseja, joita pitää tehdä kun budjetti venyy ja paukkuu. Yli 400t tää maksaa, toivottavasti 420t riittää. Mukaan tulee autokatos, ulkovarasto, 3 terassia… Tän tekee pienehkö firma, joka piirtää vaan asiakkaiden omista kuvista. Mutta ihan avaimet käteen- konsepti heillä yhteistyökumppaneineen.

Teillä tulee ihanan tilava koti. Teillä on panostettu sitten makkareihin, jotka meillä jäi pihistyslistalle. Nytpä sitten erityisesti niitä ihastelen. Ja saunan saatte tuollaisen vastakkaisilla lauteilla olevan, minkä olisin halunnut. Mihin hintaan saatte tuon upeuden avaimet käteen? Kuuluuko autotalli tai vastaava hintaan?
 
Takaisin
Top