Suurperheellisten pulinapalsta <3

Tsemppiä Lavendora viimeisille viikoille :happy: onko teillä aiemmat syntyneet myös sektiolla?

Miehellä alkaa ensi viikolla kesäloma ja tällä viikolla tulee uudet lattiat joita ruvetaan työstämään kun mies jää lomalle. Koko yläkerta, hommaa riittää ja sen jälkeen rakennetaan meille yhdestä avoinaisesta huoneesta makkari ja esikoinen (poika) saa oman huoneen ja tytöt saa jakaa toisen huoneen.

Onko muilla kesälomasuunnitelmia?
 
Metsätähti88 Kiitos :) Esikoinen ja kuudes on syntyneet kiireellisellä sektiolla. Niin suunniteltu tulee nyt. Haikeaa kun ei enää saa synnyttää ja toisaalta viimeksi oli niin kamalaa etten ehkä edes uskaltaisi niin siinä mielessä sektio on helpotus. Vaikkakin tietty omat ongelmansa tuo sektion jälkeinen aika kun mies voi pitää vaan sen 3vk lomaa ja en saisi nostella taaperoa.
 
Puolet kesälomasta menee tietyömaata kuunnellessa ja asfalttikäryjä haistellessa :hungover:aikovat uusia pikitien aivan tästä meidän talon vierestä..

Ei suurempia suunnitelmia, reissuun jos isäni luo pääsisi jossakin välissä kunhan saadaan ajokalusto huollettua.
Isommilla on heinäkuussa muutaman yön leiri ja vanhin lähtee viimeisellä lomaviikolla Saariselälle vaeltamaan :) Muuten taitaa aika mennä kotosalla, hieman remppaa siellä täällä olisi tehtävä eteenpäin.
 
Me ollaan koko perhe koko kesä lomalla, joten ehtii ihan eri tavalla nyt kerrankin yhdessä tekemään. Ensiviikolla lähetetään mökkeilemään, kunhan mies saa auton kunnolla huollettua, juuri vaihtaa talvirenkaita pois :hilarious:
Tehdään ainakin n. viikon reissut molempien sukujen mökeillä, muutamissa kansallispuistossa ainakin tarkoitus tehdä päiväretkiä, ellei pidempikin.
Myös miehen isomummoa (94v) olisi tarkoitus käydä katsomassa 500km päässä kun ei uusinta perheenjäsentä ole vielä tavannut, eikä tiedä milloin sitten aika jättää, toistaiseksi oikein hyvä vointinen.
Myös perus huvipuisto retkiä tiedossa, sekä projektina yrittää opettaa 7v (ja myös 5v) uimaan.
 
Meillä on kesäsuunnitelmat vielä auki... Ollaan yleensä oltu joka kesä viikko Norjassa. Nythän sinne yllättäen pääsisi mutta meillä on vielä asuntovaunun remppa kesken ja on jo rv31 menossa... Ajateltiin ettei Norjaan pääse ja tarkoitus oli käydä jossain Hossa/kuusamo/Ranua (Ranuan eläinpuisto) suunnalla ja nyt ei sitten oikein tiedetä mitä tehdään. Mutta pitäisi saada tuo remppa valmiiksi ensin.

Miehellä ei ole yhtään varsinaista kesälomaa mutta on kuitenkin saanut pitää yleensä jossain välissä viikon vapaata. Paljon töitä siis keväästä syksyyn, kellon ympäri, varsinkin just kesällä. Voisin lähteä lasten kanssa yksinkin johonkin mutta meillä on vaan yksi auto ja mies tarvii sitä töissä. Tosin ei kyllä onnistuisikaan ajaminen tällä mahalla :hilarious: 80km päässä mökillä yritetään käydä viikonloppuisin uimassa.

Ja mun siskon ja molempien lasten (9kpl 1-10v) kanssa mennään maalle meidän isän luo heinäkuussa viikoksi.

Muuten vaan puistoillaan ja pyöräillään... Ja tosiaan 2xvko nelosella terapiat niin silloin täytyy olla kotona.

Mietin että olisikohan niin rohkea että lähtisi lasten kanssa kaupungille päiväksi:cool: Siis ei nyt kaupungilla shoppailtais vaan käytäis eri puistoissa ja syötäis eväitä, yhdessä isossa puistossa olisi sorsiakin. Pitäisi mennä vaan miehen kyydissä ja olla siellä 7-16. Jaksaakohan tän mahan kanssa noin vauhdikasta päivää:p
 
Mitä teille kuuluu? Kerkeääkö kukaan täällä edes käydä lukemassa näin kesällä? :grin

Onko kellään laskeumaa? Mun mielestä mulla on, kai. Menkkojen aikaan kohdunapukka tulee ihan emättimen suulle :wtf: mutta ei ole kipuja tm :wideyed: eikä häiritse elämää milläänlailla paitsi mietityttää miten kävisi jos tulisin vielä raskaaksi :confused005 ajattelin että pitää soittaa äitiysneuvolaan ja kysyä asiaa, jos vaikka sitä uskaltaisi antaa neljännelle luvan tulla :rolleyes:
Mä sain haamuplussan kuukaus takaperin, tai ehkä vain viivanpaikka, mutta erottui tosi selvästi eikä tarvinnut tihrustaa, mutta muut testit oli negoja ja menkatkin oli. Eikä siis ollut yritystä.
Mutta tuosta jäi sellainen kamala kaipuu vauvaan, raskauskaikaan jne. Vähän ehkä innostuin haamulaisesta ja sitten petyin kun ei tarkoittanutkaan mitään. Nyt on taas se tunne kun kohtu huutaa tyhjyyttä ja mielessä ei pyöri mikään muu kuin vauva :dummy1::dummy: :oops:
 
Huh hellettä! Talvesta tulee varmasti kylmä :wacky:

Kesä on kotoiltu, laitettu puutarhaa, jatkettu remonttia, uitu ja pienesti reissattukin.

Kuukauden päästä isommat palaa lomalta kouluun ja meillä koittaa taas erilainen arki kun kotona on vain 1/5 lapsista. Meidän viisivuotiaskin menee koulujen alkaessa päiväkotiin ja aloittaa viskarin. Vanhin siirtyy yläasteelle. Niin ne vain kasvaa ja kohta käyvät kotona enää kääntymässä :sorry:
Vielä sen kuudennen ja viimeisen vauvan haluan, kuopus ei vain tissistä tunnu hevillä luopuvan ja raskautuminen näyttää olevan mahdottomuus niin kauan kun hän tissillä roikkuu.. Meille ei siis ehkä ole tarkoitettu kahta vaippaikäistä samaan aikaan, kaikella tarkoituksensa :rolleyes: Katsotaan mitä aika tuo tullessaan :happy:
 
Kesä on mennyt hurjan äkkiä! Paljon puuhaa ollut ja tietysti uimista! Muutamia yöreissujakin tehty.
Vauva kasvaa kamalaa vauhtia ja konttaa, touhuilee kovasti :happy:
Vauvakuumetta poden yhä, pahenee vaan vissiin..olishan se ihana vielä yksi palleroinen saada... mutta... :rolleyes:
Nautitaan nyt tästä pallerosta toistaiseksi. :dummy1:
 
Täällä myös kesä menee vauhdilla. Lähdettiin sen enempää suunnittelematta helteitä pakoon Norjaan autolla telttaillen, nyt kyllä ollut pakko olla pari yötä hotellissa, kun säät surkeita. Kotimatkalla ollaan jo ja joulupukkiakin käytiin tapaamassa, hyvin on lapset jaksanut istua nyt n. 3000km autossa ja vauvakin tykkäsi nukkua teltassa :) Matkailuauton osto harkinnassa, niin pääsisi jatkossa vähän järkevämmin matkustelemaan :rolleyes:
Vauva nyt 4,5kk ja kotiin tullessa varmaan aletaan soseita maistelemaan, saas nähdä mitenhän kierto tästä asettuu, nyt menkat jostain syystä loistaa poissaolollaan, vaikka 2 ehti synnytyksen jälkeen tulla, raskaana en kuitenkaan ole. Tavallaan nautin tästä +3v ikäerosta, ihan eri tavalla ehtii vauvan kanssa touhuamaan, mutta sitten taas toisaalta olisi myös ihana saada tälle sisarus pienellä ikäerolla.
 
Oi, Lappi kuulostaa kivalta, mistäs moinen twisted?

Tässähän tämä, päivä kerrallaan. Syy sairastumiseen ei oo selvinnyt ja voi olla ettei selviikkään. Mies on välillä osastolla saamassa hoitoa. On välillä virkeempi ja sit on niitä huonompia päiviä myös. Nyt ollaan lähdössä viikoksi kylpylään, kun saatiin tuettu loma sinne, ainut mikä vähä jänskättää on tuo koronatilanne... Loman jälkeen mies menee taas sairaalaan joksikin aikaa. Yrittävät saada suostuteltua, että saisivat ottaa sydämestä koe paloja, mutta mies ei oo oikein innokas ja ymmärrän kyllä, onhan se varmasti pelottava toimenpide. Tuolla käynnillä selvii varmaan sekin että jääkö tuo nyt pysyvästi työ kyvyttömäksi, mikä on kyllä todennäköistä, kun ei voi kantaa mitään, nostaa käsiä ylös, olla pää alaspäin ja muita rajoitteita, niin ei ainakaan yritys tule jatkumaan. Ja mie en oikein koko aikaisesti voi lähtee töihin, kun tuota ei voi lasten kanssa keskenään jättää, kun on noita rajoitteita ja huonoja päiviä, kun ei jaksa kun pötkötellä. On muutaman kerran tullu mieleen, ettei elämä oo reilua kun tällä tavalla p***** tulee niskaan, mutta eipä auta itku markkinoilla.
 
Muokattu viimeksi:
Hulille voimia paljon !:Heartred

Lappi kuulostaa ihanalta Twisted :love7

En tiedä onko mun kierto palailemassa synnytyksen jälkeen... vähän semmosia tuntemuksia.. o_O imetän kyllä edelleen paljon. Mulla yleensä imetys pitää paussilla kierrot.
 
Tiedättekö sen tunteen ku paljo pitäis tehdä ja ajatukset on muualla ja kaikki ahistaa:sad001 tyttö muutti pois kotoa ja on jotenkin tyhjää vaikka joo meillä vielä moni kotona mut silti se tunne on erilainen mut tiedän et pärjää eikä nyt oo maailman äärissä...ja sit tähän työ parisuhde rumpaan joka ottaa hajotaksen ja ottaa hajottaakseen pään..enstrks eletään vaikeita aikoja sairastamisien ja muittenkaa ja nyt tuntuu ettei vai vain voi enään elää tässä näin ja pää lyö tyhjää:sad001 anteeks ku vaivaan teitä mit tuntu et pitää saada johonkin purkaa
 
Voimia Huli, teillä on kyllä hirveä tilanne :sad001:Heartred

Meidän pikkuseiska syntyi 2vkoa sitten :Heartred Ihan alakautta syntyi vaikka neuvolassa on sanottu alusta asti että synnytystapa on sektio. Äippäpolilla sanoivat kuitenkin että mahdollisuudet alatiesynnytykseen on koska ensimmäisestä sektiosta on 10v aikaa ja sektioiden välissä on 4 alakautta syntynyttä.

Käynnistettiin kalvot puhkaisemalla (kuudennen ison koon vuoksi) ja vaikka oli synnytyksessä pari mutkaa matkassa kun vauva ei lähtenyt laskeutumaan vaikka olin jo pitkään ihan auki ja vielä viisto avosuutarjonta oli ja sai viimeiseen asti jännätä tuleeko alakautta vai sittenkin sektiolla niin lopulta onnistui kuitenkin synnytys ihan ok. Olen niin onnellinen tästä :Heartpink:Heartpink Koska vielä yksi lapsi on toiveissa, tosin tällä hetkellä en halua ajatella enää koskaan synnyttäväni :hilarious:

Ja tyttö tuli vaikka luulin toisin :grin 5 tyttöä on nyt ja 2 poikaa :Heartred

Kaikki lapset on ihan onnessaan vauvasta ja varsinkin taapero on kova silittelemään ja haluaisi ottaa vauvaa kokoajan syliin. Ei säikähdä edes vauvan itkua ollenkaan :grin

Arki sujuu ihan hyvin, vauva saa maitoa pullosta lisäksi kun paino alkoi laskemaan eikä tunnu nyt oma maito riittävän. Paluu arkeen todellakin kun mies lähtee huomenna muutaman päivän metsästysreissulle ja vanhempainiltoja pukkaa jokaiselle viikolle ja erityislapsen palaveria yms. missä olen varmasti todella virkeänä vähillä yöunilla kun saan vauvaa herätellä 2-3h välein syömään :hilarious:
 
Voimia Huli, teillä on kyllä hirveä tilanne :sad001:Heartred

Meidän pikkuseiska syntyi 2vkoa sitten :Heartred Ihan alakautta syntyi vaikka neuvolassa on sanottu alusta asti että synnytystapa on sektio. Äippäpolilla sanoivat kuitenkin että mahdollisuudet alatiesynnytykseen on koska ensimmäisestä sektiosta on 10v aikaa ja sektioiden välissä on 4 alakautta syntynyttä.

Käynnistettiin kalvot puhkaisemalla (kuudennen ison koon vuoksi) ja vaikka oli synnytyksessä pari mutkaa matkassa kun vauva ei lähtenyt laskeutumaan vaikka olin jo pitkään ihan auki ja vielä viisto avosuutarjonta oli ja sai viimeiseen asti jännätä tuleeko alakautta vai sittenkin sektiolla niin lopulta onnistui kuitenkin synnytys ihan ok. Olen niin onnellinen tästä :Heartpink:Heartpink Koska vielä yksi lapsi on toiveissa, tosin tällä hetkellä en halua ajatella enää koskaan synnyttäväni :hilarious:

Ja tyttö tuli vaikka luulin toisin :grin 5 tyttöä on nyt ja 2 poikaa :Heartred

Kaikki lapset on ihan onnessaan vauvasta ja varsinkin taapero on kova silittelemään ja haluaisi ottaa vauvaa kokoajan syliin. Ei säikähdä edes vauvan itkua ollenkaan :grin

Arki sujuu ihan hyvin, vauva saa maitoa pullosta lisäksi kun paino alkoi laskemaan eikä tunnu nyt oma maito riittävän. Paluu arkeen todellakin kun mies lähtee huomenna muutaman päivän metsästysreissulle ja vanhempainiltoja pukkaa jokaiselle viikolle ja erityislapsen palaveria yms. missä olen varmasti todella virkeänä vähillä yöunilla kun saan vauvaa herätellä 2-3h välein syömään :hilarious:
Onnea pikkuisesta!
 
Voimia Huli, teillä on kyllä hirveä tilanne :sad001:Heartred

Meidän pikkuseiska syntyi 2vkoa sitten :Heartred Ihan alakautta syntyi vaikka neuvolassa on sanottu alusta asti että synnytystapa on sektio. Äippäpolilla sanoivat kuitenkin että mahdollisuudet alatiesynnytykseen on koska ensimmäisestä sektiosta on 10v aikaa ja sektioiden välissä on 4 alakautta syntynyttä.

Käynnistettiin kalvot puhkaisemalla (kuudennen ison koon vuoksi) ja vaikka oli synnytyksessä pari mutkaa matkassa kun vauva ei lähtenyt laskeutumaan vaikka olin jo pitkään ihan auki ja vielä viisto avosuutarjonta oli ja sai viimeiseen asti jännätä tuleeko alakautta vai sittenkin sektiolla niin lopulta onnistui kuitenkin synnytys ihan ok. Olen niin onnellinen tästä :Heartpink:Heartpink Koska vielä yksi lapsi on toiveissa, tosin tällä hetkellä en halua ajatella enää koskaan synnyttäväni :hilarious:

Ja tyttö tuli vaikka luulin toisin :grin 5 tyttöä on nyt ja 2 poikaa :Heartred

Kaikki lapset on ihan onnessaan vauvasta ja varsinkin taapero on kova silittelemään ja haluaisi ottaa vauvaa kokoajan syliin. Ei säikähdä edes vauvan itkua ollenkaan :grin

Arki sujuu ihan hyvin, vauva saa maitoa pullosta lisäksi kun paino alkoi laskemaan eikä tunnu nyt oma maito riittävän. Paluu arkeen todellakin kun mies lähtee huomenna muutaman päivän metsästysreissulle ja vanhempainiltoja pukkaa jokaiselle viikolle ja erityislapsen palaveria yms. missä olen varmasti todella virkeänä vähillä yöunilla kun saan vauvaa herätellä 2-3h välein syömään :hilarious:
Onnittelut pienestä :Heartred
 
Voimia Huli, teillä on kyllä hirveä tilanne :sad001:Heartred

Meidän pikkuseiska syntyi 2vkoa sitten :Heartred Ihan alakautta syntyi vaikka neuvolassa on sanottu alusta asti että synnytystapa on sektio. Äippäpolilla sanoivat kuitenkin että mahdollisuudet alatiesynnytykseen on koska ensimmäisestä sektiosta on 10v aikaa ja sektioiden välissä on 4 alakautta syntynyttä.

Käynnistettiin kalvot puhkaisemalla (kuudennen ison koon vuoksi) ja vaikka oli synnytyksessä pari mutkaa matkassa kun vauva ei lähtenyt laskeutumaan vaikka olin jo pitkään ihan auki ja vielä viisto avosuutarjonta oli ja sai viimeiseen asti jännätä tuleeko alakautta vai sittenkin sektiolla niin lopulta onnistui kuitenkin synnytys ihan ok. Olen niin onnellinen tästä :Heartpink:Heartpink Koska vielä yksi lapsi on toiveissa, tosin tällä hetkellä en halua ajatella enää koskaan synnyttäväni :hilarious:

Ja tyttö tuli vaikka luulin toisin :grin 5 tyttöä on nyt ja 2 poikaa :Heartred

Kaikki lapset on ihan onnessaan vauvasta ja varsinkin taapero on kova silittelemään ja haluaisi ottaa vauvaa kokoajan syliin. Ei säikähdä edes vauvan itkua ollenkaan :grin

Arki sujuu ihan hyvin, vauva saa maitoa pullosta lisäksi kun paino alkoi laskemaan eikä tunnu nyt oma maito riittävän. Paluu arkeen todellakin kun mies lähtee huomenna muutaman päivän metsästysreissulle ja vanhempainiltoja pukkaa jokaiselle viikolle ja erityislapsen palaveria yms. missä olen varmasti todella virkeänä vähillä yöunilla kun saan vauvaa herätellä 2-3h välein syömään :hilarious:
Paljon onnea tytöstä. :Heartred
 
Takaisin
Top