Suurperheellisten pulinapalsta <3

Onnea Lavendora :Heartred Tuota alkuaikaa on ikävä, muuten vauvavuosi on itsellä ollut välillä haastavaa. Kummipoika onneksi on juuri syntymäisillään, niin pääsee vauvaa sylitteleen :Heartred
 
Onnea pienestä:happy:
On niin vaikiaa ei vain mikää tunnu oikealta ja kaikki tuntuu kaatuvan hetikkö ois vain meren pohjaa:sad001
 
Meidän pikkuseiska syntyi 2vkoa sitten :Heartred Ihan alakautta syntyi vaikka neuvolassa on sanottu alusta asti että synnytystapa on sektio. Äippäpolilla sanoivat kuitenkin että mahdollisuudet alatiesynnytykseen on koska ensimmäisestä sektiosta on 10v aikaa ja sektioiden välissä on 4 alakautta syntynyttä.

Käynnistettiin kalvot puhkaisemalla (kuudennen ison koon vuoksi) ja vaikka oli synnytyksessä pari mutkaa matkassa kun vauva ei lähtenyt laskeutumaan vaikka olin jo pitkään ihan auki ja vielä viisto avosuutarjonta oli ja sai viimeiseen asti jännätä tuleeko alakautta vai sittenkin sektiolla niin lopulta onnistui kuitenkin synnytys ihan ok. Olen niin onnellinen tästä :Heartpink:Heartpink Koska vielä yksi lapsi on toiveissa, tosin tällä hetkellä en halua ajatella enää koskaan synnyttäväni :hilarious:

Ja tyttö tuli vaikka luulin toisin :grin 5 tyttöä on nyt ja 2 poikaa :Heartred

Kaikki lapset on ihan onnessaan vauvasta ja varsinkin taapero on kova silittelemään ja haluaisi ottaa vauvaa kokoajan syliin. Ei säikähdä edes vauvan itkua ollenkaan :grin

Arki sujuu ihan hyvin, vauva saa maitoa pullosta lisäksi kun paino alkoi laskemaan eikä tunnu nyt oma maito riittävän. Paluu arkeen todellakin kun mies lähtee huomenna muutaman päivän metsästysreissulle ja vanhempainiltoja pukkaa jokaiselle viikolle ja erityislapsen palaveria yms. missä olen varmasti todella virkeänä vähillä yöunilla kun saan vauvaa herätellä 2-3h välein syömään :hilarious:
Hurjasti onnea tytöstä :Heartpink
Tuotahan se on, isonperheen arki iskee heti vastaan kun sairaalan portit kolahtaa. Kaikki ne vanhempien illat vauva pöytäkoristeena :hilarious:.. Tässä kyllä korona on tuonut helpotuksen, ei ole vanhempien iltoja :gen014!
 
Onnea pienestä:happy:
On niin vaikiaa ei vain mikää tunnu oikealta ja kaikki tuntuu kaatuvan hetikkö ois vain meren pohjaa:sad001
:Heartred
Saatko mitään apua tilanteeseen, itselle, kodinhoitoon, lapsille, teille pariskuntana? Kuulostaa hirveältä! Eikä taida ihan hetken homma olla teillä siellä.
 
Onnittelut lavendora pienestä!

Ja kiitos kaikille tsempeistä, paska tilanne, mutta eteenpäin elävän mieli. Hirveästi ne toivoo on antaneet sairaalasta, että kyllä tuosta vielä jonkinlainen eläjä tulee❤, vaikka ei töihin enää pystyisikään.
Nyt on virinnyt meillä keskustelu, että meille vielä yksi mahtuisi, vaikka tilanne on mikä on, niin vauva olisi toiveissa, yritys ei vielä ole ajankohtainen, mutta tulevaisuudessa ehkä mahdollinen( autoa vaihdettiin 2 viikkoa sitten, kun mies ei enää tarvii autoa eikä saa pitkiä matkoja ajaa, niin meillä on nyt enää 8 paikkainen nelikko siltä varalta jos vaikka sattuis perhe joskus vielä kasvamaan siihen 8 henkeen tulevaisuudessa)
 
Onnea Lavendoralle!

Toivottavasti jaksat kirjoitella välillä kuulumisiakin. Liityn nyt uutena keskusteluun, suurperhe jo täälläkin ja lisää tulossa, 5. olisi syntymässä helmikuussa 2022. Nuorimmaiset ovat syntyneet parin vuoden välein niin nyt tietysti vähän mietityttää että kuinkas arki suttaantuu kun talossa on monta pientä. Mutta sama ajatus oli edellisenkin kohdalla, ja käytäntö on osoittanut että lapset kasvavat.. kun perheeseen on tullut pikkuruinen suurine tarpeineen, on jo sisarukset ehtineet hitusen kasvaa ja osaavat jo hitusen odottaa tai passata itse itseään tai auttaa sisarustaan.

Mutta vauvavuosi on kyllä varmasti melkoista höykkyytystä. Pitää muistaa sitten ottaa rautaa ja b-vitamiinia, minun salainen ase kroonista väsymystä vastaan. Edes yksi pieni asia jolla voi yrittää vaikuttaa voimiinsa, kun lapset tarvitsevat niin paljon ettei muuten tahdo jäädä aikaa itselle.

Meillä idea viidennestä sai alkunsa viime keväänä, juurikin kun nuorimmainen oli sen 6kk. Olisi pitänyt tehdä jonkinlainen ratkaisu ehkäisyn kanssa pidemmäksi aikaa, mutta en sitten pystynytkään kun kävi mielessä että mitäs jos vielä yksi... kerroin epäröintini miehelleni, ja asiaa ei auttanut että hän hetken pohdittuaan tuli vähän samaan tulokseen et katsotaan et kuin käy. Ja vauveli lähti kesän alussa aluilleen. :)
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Nepeta Cataria :happy:

Meistäkin kai tulossa suurperhe, varmat päivät ei ollutkaan niin varmoja ja näin vahvat viivat tänään :Heartred :woot:
20210909_172055.jpg


Toukokuussa olisi laskettu aika.. mutta mulla on tosi vahva tunne että tulee menemään kesken :oops: tänään pitäisi olla rv4+4, ei muita oireita kuin väsymys ja kuumeinen olo :confused005 on sellainen samanlainen tyhjä olo kuin 2019 kun meni ihan alkuviikoilla kesken...
 
Tervetuloa Nepeta Cataria :happy:

Meistäkin kai tulossa suurperhe, varmat päivät ei ollutkaan niin varmoja ja näin vahvat viivat tänään :Heartred :woot:
View attachment 106325

Toukokuussa olisi laskettu aika.. mutta mulla on tosi vahva tunne että tulee menemään kesken :oops: tänään pitäisi olla rv4+4, ei muita oireita kuin väsymys ja kuumeinen olo :confused005 on sellainen samanlainen tyhjä olo kuin 2019 kun meni ihan alkuviikoilla kesken...
Onnea!
Ainakin mun silmään testi näyttää noille viikoille tosi hyvältä! Toivottavasti pysyy kyydissä!

Onnea Lavendoralle!

Toivottavasti jaksat kirjoitella välillä kuulumisiakin. Liityn nyt uutena keskusteluun, suurperhe jo täälläkin ja lisää tulossa, 5. olisi syntymässä helmikuussa 2022. Nuorimmaiset ovat syntyneet parin vuoden välein niin nyt tietysti vähän mietityttää että kuinkas arki suttaantuu kun talossa on monta pientä. Mutta sama ajatus oli edellisenkin kohdalla, ja käytäntö on osoittanut että lapset kasvavat.. kun perheeseen on tullut pikkuruinen suurine tarpeineen, on jo sisarukset ehtineet hitusen kasvaa ja osaavat jo hitusen odottaa itse tai passata itse itseään tai auttaa sisarustaan.

Mutta vauvavuosi on kyllä varmasti melkoista höykkyytystä. Pitää muistaa sitten ottaa rautaa ja b-vitamiinia, minun salainen ase kroonista väsymystä vastaan. Edes yksi pieni asia jolla voi yrittää vaikuttaa voimiinsa, kun lapset tarvitsevat niin paljon ettei muuten tahdo jäädä aikaa itselle.

Meillä idea viidennestä sai alkunsa viime keväänä. Olisi pitänyt tehdä jonkinlainen ratkaisu pidemmäksi aikaa, mutta en sitten pystynytkään ja kävi mielessä että mitäs jos vielä yksi... asiaa ei auttanut että mies hetken pohdittuaan tuli vähän samaan tulokseen et katsotaan et kuin käy. Ja vauveli lähti kesän alussa aluilleen. :)
Tervetuloa ja onnea!

Itsellä vauvakuume sen kuin kasvaa, ollaan kyllä päätetty aloittaa 5. yritys kunhan menkat vaan suostuu alkamaan. Joku yhden päivän vuoto oli muutama viikko sitten ja ehdin jo luulla että nyt vihdoin pääsee kunnolla yrittämään. Nega testejä olen huvikseni tehnyt parin viikon välein jos vaikka sattuisi tärppäämään yrittämättä :) Vauva on 6kk ja syö hyvin kiinteitä, jospa se kroppakin tästä alkaisi jossain vaiheessa normaalisti toimimaan.
 
Tervetuloa Nepeta Cataria!:)

Vauvaliimaa ja tarrasukkia marsupilami :Heartred Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Toivotaan kuitenkin että raskaus jatkuu. Kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan :)
 
Onnea!
Ainakin mun silmään testi näyttää noille viikoille tosi hyvältä! Toivottavasti pysyy kyydissä!


Tervetuloa ja onnea!

Itsellä vauvakuume sen kuin kasvaa, ollaan kyllä päätetty aloittaa 5. yritys kunhan menkat vaan suostuu alkamaan. Joku yhden päivän vuoto oli muutama viikko sitten ja ehdin jo luulla että nyt vihdoin pääsee kunnolla yrittämään. Nega testejä olen huvikseni tehnyt parin viikon välein jos vaikka sattuisi tärppäämään yrittämättä :) Vauva on 6kk ja syö hyvin kiinteitä, jospa se kroppakin tästä alkaisi jossain vaiheessa normaalisti toimimaan.

Minä olen sujuvasti raskautunut ilman säännöllistä kiertoa jo kahdesti ja imettäen lähes koko raskausajan. Tokan ja kolmannen välissä ei ehtinyt tulla ainoitakaan kuukautisia kun imetin pitkään, tuli aika luontevasti se 2v ikäero neideille. :) Ja kyllä se hormonikierto rullaa siellä taustalla vaikkei kuukautisia tulisikaan. Kokeiles merkata kiukkupäivät (aka pms-oireet tai sit ne päivät ku puuhailu tuntuu erityisen kivalta) kalenteriin niin saat osviittaa et missä vaiheessa kehon luonnollinen rytmi rullaa. Tuo 6kk ja kiinteiden aloitus ja erityisesti yösyöntien lopettaminen voisi avittaa kiertoa palautumaan tarpeeksi. Fiiliksellähän tuossa kannattaa mennä, kun haluttaa niin ei kun ehdottelemaan miehelle vauva-arvan jättämistä. :)
 
Tervetuloa Nepeta Cataria :happy:

Meistäkin kai tulossa suurperhe, varmat päivät ei ollutkaan niin varmoja ja näin vahvat viivat tänään :Heartred :woot:
View attachment 106325

Toukokuussa olisi laskettu aika.. mutta mulla on tosi vahva tunne että tulee menemään kesken :oops: tänään pitäisi olla rv4+4, ei muita oireita kuin väsymys ja kuumeinen olo :confused005 on sellainen samanlainen tyhjä olo kuin 2019 kun meni ihan alkuviikoilla kesken...
Onnea! Vahvat viivat testissä näyttävät hyvältä. :) Jospa pikkuinen pysyisi kyydissä, nämä ekat viikot kun ovat aina vähän jännäämistä. :Heartred
 
Vauvavuosi menee kyllä melkoista kyytiä! Tosiaan!

Millaisilla autoilla teillä ajellaan? Meillä olisi auton päivitys edessä, jotta saisin mahdutettua kerralla kyytiin nuorimmaisteni kerho- ja myöhemmin eskarikyytejä varten. Tällä hetkellä ajelen Mondeolla, ja harmaita hiuksia tuottaa takapenkin ahtaus, mahtuu kaksi turvaistuinta + yksi koroke nippa nappa rinnakkain, ja vöiden kiinnittäminen on tuskaa.
 
Muokattu viimeksi:
Vauvavuosi menee kyllä melkoista kyytiä! Tosiaan!

Millaisilla autoilla teillä ajellaan? Meillä olisi auton päivitys edessä, jotta saisin mahdutettua kerralla kyytiin nuorimmaiseni kerho- ja myöhemmin eskarikyytejä varten. Tällä hetkellä ajelen Mondeolla, ja harmaita hiuksia tuottaa takapenkin ahtaus, mahtuu kaksi turvaistuinta + yksi koroke nippa nappa rinnakkain, ja vöiden kiinnittäminen on tuskaa.
Meillä Peugeot 5008 7 paikkaisena. Ollaan kyllä tykätty, mutta jos tässä viides vielä saadaan, niin vaihdetaan kyllä johonkin pakettiauto/minibussi malliin. Ei jää muuten yhtään tavaratilaa.
Mekin saatiin mondeoon juuri ja juuri 3 istuinta takapenkille, vöiden pujotus oli kyllä isoimmalle ihan kamalaa.
Niin ja siis mullahan ei korttia, mies ainoastaan ajaa.
 
Vauvavuosi menee kyllä melkoista kyytiä! Tosiaan!

Millaisilla autoilla teillä ajellaan? Meillä olisi auton päivitys edessä, jotta saisin mahdutettua kerralla kyytiin nuorimmaiseni kerho- ja myöhemmin eskarikyytejä varten. Tällä hetkellä ajelen Mondeolla, ja harmaita hiuksia tuottaa takapenkin ahtaus, mahtuu kaksi turvaistuinta + yksi koroke nippa nappa rinnakkain, ja vöiden kiinnittäminen on tuskaa.
Meillä on tällä hetkellä mersun ML 400 7-paikkaisena. Suksiboksi katolle jos pidemmälle lähdetään. Harvemmin kuitenkaan kaikki liikutaan, lomilla lähinnä.
Autot vaihtuu niin tiuhaan pihassa etten ehdi lukua pitää mutta aina on joku 7:lle rekisteröity. Jos kuudes vielä saadaan niin se on sitten nelivetoisen VW Transporterin etsintä edessä, siihen sopii ja etenee hangessa talvellakin.
 
Meillä oli Toyota avensis verso 7 paikkasena, tykättiin kovasti, ainut huono puoli että pelkkä etuveto. Nyt on Chevrolet Astro 8 paikkasena nelivetona ollut pari kuukautta ja oon niin tykästyny tohon :)
 
Asiasta kukkapurkkiin, huomasitteko et Kärkkäinen on avannut ruokaverkkokaupan? Minua lämmittää erityisesti tuo Ruoka/Suurpakkaukset -osio... Esim. ruoka-ainepussista riittää matskut 5,3kg vaikkapa naudanliharisottoon. Pitää tutkia ajan kanssa tarkemmin, sillä tuntuu että käytän tuskaisen paljon päivässä aikaa kokkaamiseen. 5kg risottoa kuittaisi varmaan porukan ruuat parille kolmelle päivälle. :)
 
Asiasta kukkapurkkiin, huomasitteko et Kärkkäinen on avannut ruokaverkkokaupan? Minua lämmittää erityisesti tuo Ruoka/Suurpakkaukset -osio... Esim. ruoka-ainepussista riittää matskut 5,3kg vaikkapa naudanliharisottoon. Pitää tutkia ajan kanssa tarkemmin, sillä tuntuu että käytän tuskaisen paljon päivässä aikaa kokkaamiseen. 5kg risottoa kuittaisi varmaan porukan ruuat parille kolmelle päivälle. :)
Hei kiitti vinkistä, Täytyykin katsoa!
 
Mitäs kuuluu?

Mulla tänään raskausviikkoja 16+0 ja pahoinvointi helpottanut, ei kokonaan, mutta ei ole enää tarvinnut käydä pöntöllä asian takia
Mitä mieltä olette sukupuolesta, luottaisko enenmän tunteeseen vai oireisiin? Mulla siis 2poikaa joista pahoinvointia mitättömän vähän, tytöstä saikin oksentaa, ja nyt ollut kaikista pahin, oksennus lentänyt tuon tuosta... ja pojista teki mieli suolaista ja rasvaista, tytöstä makeaa. Ja nyt tekee myös mieli makeaa, rasvaiset ällöttää.
Eli oireiden perusteella olisi selvästi tyttö tulossa. Mutta mulla on tosi vahva tunne että poika tulee! Meninpä tänään jopa ostamaan ekat vauvan vaateet face kirppikseltä, ja tietty poikamaisia Astonished FaceBeaming Face With Smiling Eyes oon kyllä hämmentynyt jos tuleekin tyttö vaikka oireet siihen viittaavatkin Beaming Face With Smiling Eyes
Onko teillä muilla ollut näin että pahoinvointi onkin voimakkaampaa, kuin edellisillä kerroilla? Mä olin varma että tulisi kaksoset, niin paha olo oli, ja sitten tulikin ajatukset että jos on jtn pielessä... nyt olen ajatellut että ehkä olen vain tullut vanhaksi... tai voiko ylipaino vaikuttaa asiaan.. edellisissä raskauksissa olen ollut normaali painoinen, nyt ylipainoa Astonished Face ollut vaikea hyväksyä voimakasta pahoinvointia kun 3edellistä raskautta meni kummiskin suhteellisen helposti Astonished Face
 
Takaisin
Top