Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hurjasti onnea tytöstäMeidän pikkuseiska syntyi 2vkoa sitten Ihan alakautta syntyi vaikka neuvolassa on sanottu alusta asti että synnytystapa on sektio. Äippäpolilla sanoivat kuitenkin että mahdollisuudet alatiesynnytykseen on koska ensimmäisestä sektiosta on 10v aikaa ja sektioiden välissä on 4 alakautta syntynyttä.
Käynnistettiin kalvot puhkaisemalla (kuudennen ison koon vuoksi) ja vaikka oli synnytyksessä pari mutkaa matkassa kun vauva ei lähtenyt laskeutumaan vaikka olin jo pitkään ihan auki ja vielä viisto avosuutarjonta oli ja sai viimeiseen asti jännätä tuleeko alakautta vai sittenkin sektiolla niin lopulta onnistui kuitenkin synnytys ihan ok. Olen niin onnellinen tästä Koska vielä yksi lapsi on toiveissa, tosin tällä hetkellä en halua ajatella enää koskaan synnyttäväni
Ja tyttö tuli vaikka luulin toisin 5 tyttöä on nyt ja 2 poikaa
Kaikki lapset on ihan onnessaan vauvasta ja varsinkin taapero on kova silittelemään ja haluaisi ottaa vauvaa kokoajan syliin. Ei säikähdä edes vauvan itkua ollenkaan
Arki sujuu ihan hyvin, vauva saa maitoa pullosta lisäksi kun paino alkoi laskemaan eikä tunnu nyt oma maito riittävän. Paluu arkeen todellakin kun mies lähtee huomenna muutaman päivän metsästysreissulle ja vanhempainiltoja pukkaa jokaiselle viikolle ja erityislapsen palaveria yms. missä olen varmasti todella virkeänä vähillä yöunilla kun saan vauvaa herätellä 2-3h välein syömään
Onnea pienestä
On niin vaikiaa ei vain mikää tunnu oikealta ja kaikki tuntuu kaatuvan hetikkö ois vain meren pohjaa
Onnea!Tervetuloa Nepeta Cataria
Meistäkin kai tulossa suurperhe, varmat päivät ei ollutkaan niin varmoja ja näin vahvat viivat tänään
View attachment 106325
Toukokuussa olisi laskettu aika.. mutta mulla on tosi vahva tunne että tulee menemään kesken tänään pitäisi olla rv4+4, ei muita oireita kuin väsymys ja kuumeinen olo on sellainen samanlainen tyhjä olo kuin 2019 kun meni ihan alkuviikoilla kesken...
Tervetuloa ja onnea!Onnea Lavendoralle!
Toivottavasti jaksat kirjoitella välillä kuulumisiakin. Liityn nyt uutena keskusteluun, suurperhe jo täälläkin ja lisää tulossa, 5. olisi syntymässä helmikuussa 2022. Nuorimmaiset ovat syntyneet parin vuoden välein niin nyt tietysti vähän mietityttää että kuinkas arki suttaantuu kun talossa on monta pientä. Mutta sama ajatus oli edellisenkin kohdalla, ja käytäntö on osoittanut että lapset kasvavat.. kun perheeseen on tullut pikkuruinen suurine tarpeineen, on jo sisarukset ehtineet hitusen kasvaa ja osaavat jo hitusen odottaa itse tai passata itse itseään tai auttaa sisarustaan.
Mutta vauvavuosi on kyllä varmasti melkoista höykkyytystä. Pitää muistaa sitten ottaa rautaa ja b-vitamiinia, minun salainen ase kroonista väsymystä vastaan. Edes yksi pieni asia jolla voi yrittää vaikuttaa voimiinsa, kun lapset tarvitsevat niin paljon ettei muuten tahdo jäädä aikaa itselle.
Meillä idea viidennestä sai alkunsa viime keväänä. Olisi pitänyt tehdä jonkinlainen ratkaisu pidemmäksi aikaa, mutta en sitten pystynytkään ja kävi mielessä että mitäs jos vielä yksi... asiaa ei auttanut että mies hetken pohdittuaan tuli vähän samaan tulokseen et katsotaan et kuin käy. Ja vauveli lähti kesän alussa aluilleen. :)
Onnea!
Ainakin mun silmään testi näyttää noille viikoille tosi hyvältä! Toivottavasti pysyy kyydissä!
Tervetuloa ja onnea!
Itsellä vauvakuume sen kuin kasvaa, ollaan kyllä päätetty aloittaa 5. yritys kunhan menkat vaan suostuu alkamaan. Joku yhden päivän vuoto oli muutama viikko sitten ja ehdin jo luulla että nyt vihdoin pääsee kunnolla yrittämään. Nega testejä olen huvikseni tehnyt parin viikon välein jos vaikka sattuisi tärppäämään yrittämättä :) Vauva on 6kk ja syö hyvin kiinteitä, jospa se kroppakin tästä alkaisi jossain vaiheessa normaalisti toimimaan.
Onnea! Vahvat viivat testissä näyttävät hyvältä. :) Jospa pikkuinen pysyisi kyydissä, nämä ekat viikot kun ovat aina vähän jännäämistä.Tervetuloa Nepeta Cataria
Meistäkin kai tulossa suurperhe, varmat päivät ei ollutkaan niin varmoja ja näin vahvat viivat tänään
View attachment 106325
Toukokuussa olisi laskettu aika.. mutta mulla on tosi vahva tunne että tulee menemään kesken tänään pitäisi olla rv4+4, ei muita oireita kuin väsymys ja kuumeinen olo on sellainen samanlainen tyhjä olo kuin 2019 kun meni ihan alkuviikoilla kesken...
Meillä Peugeot 5008 7 paikkaisena. Ollaan kyllä tykätty, mutta jos tässä viides vielä saadaan, niin vaihdetaan kyllä johonkin pakettiauto/minibussi malliin. Ei jää muuten yhtään tavaratilaa.Vauvavuosi menee kyllä melkoista kyytiä! Tosiaan!
Millaisilla autoilla teillä ajellaan? Meillä olisi auton päivitys edessä, jotta saisin mahdutettua kerralla kyytiin nuorimmaiseni kerho- ja myöhemmin eskarikyytejä varten. Tällä hetkellä ajelen Mondeolla, ja harmaita hiuksia tuottaa takapenkin ahtaus, mahtuu kaksi turvaistuinta + yksi koroke nippa nappa rinnakkain, ja vöiden kiinnittäminen on tuskaa.
Meillä on tällä hetkellä mersun ML 400 7-paikkaisena. Suksiboksi katolle jos pidemmälle lähdetään. Harvemmin kuitenkaan kaikki liikutaan, lomilla lähinnä.Vauvavuosi menee kyllä melkoista kyytiä! Tosiaan!
Millaisilla autoilla teillä ajellaan? Meillä olisi auton päivitys edessä, jotta saisin mahdutettua kerralla kyytiin nuorimmaiseni kerho- ja myöhemmin eskarikyytejä varten. Tällä hetkellä ajelen Mondeolla, ja harmaita hiuksia tuottaa takapenkin ahtaus, mahtuu kaksi turvaistuinta + yksi koroke nippa nappa rinnakkain, ja vöiden kiinnittäminen on tuskaa.
Hei kiitti vinkistä, Täytyykin katsoa!Asiasta kukkapurkkiin, huomasitteko et Kärkkäinen on avannut ruokaverkkokaupan? Minua lämmittää erityisesti tuo Ruoka/Suurpakkaukset -osio... Esim. ruoka-ainepussista riittää matskut 5,3kg vaikkapa naudanliharisottoon. Pitää tutkia ajan kanssa tarkemmin, sillä tuntuu että käytän tuskaisen paljon päivässä aikaa kokkaamiseen. 5kg risottoa kuittaisi varmaan porukan ruuat parille kolmelle päivälle. :)