Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Freya88 plussasta! Elokuu on ihana laskettuna aikana, esikoinen syntynyt silloin ja tykkäsin siitä eniten, sai ison mahan kanssa olla vähissä vaatteissa :Hugging Face: nyt laskettuaika toukokuussa, eli todenäköisesti saa kulkea takki päällä loppuun asti... 2. lapsi myös toukokuussa, ja 3. maaliskuussa.

Mä joskus täällä kerroin että mulla varmaan laskeumaa, kävin siitä lääkärissä ja hänen mukaansa ei ole, eikä osannut oikein kertoa miksi mulla sitten menkkojen aikaan kohdunsuu tulee ihan emättimensuulle :Grimacing Face: no, nyt ei ainakaan ole tuota ongelmaa ollut, vaikka vauvakin painaa jo n.300g +lapsivedet ym, toivottavati ei tuota vaivaa näy ollenkaan koko raskauden aikana8. Tuo mun vaiva näyttäis vaan liittyvän menkkoihin jotenkin, olisi kyllä kiva saada joskus jonkilainen selitys asialle.

Tervetuloa Sointu-Helmiina! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Onnea Freya88 plussasta! Elokuu on ihana laskettuna aikana, esikoinen syntynyt silloin ja tykkäsin siitä eniten, sai ison mahan kanssa olla vähissä vaatteissa :Hugging Face: nyt laskettuaika toukokuussa, eli todenäköisesti saa kulkea takki päällä loppuun asti... 2. lapsi myös toukokuussa, ja 3. maaliskuussa.

Kiitos, eipä tarvitse tällä kertaa jännätä liukasta keliä jos/kun ambulanssi pitää soittaa, toivottavasti vaan saapuu puolta nopeammin sitten kesäkelillä..

Kiitos, eipä tarvitse tällä kertaa jännätä liukasta keliä jos/kun ambulanssi pitää soittaa, toivottavasti vaan saapuu puolta nopeammin sitten kesäkelillä..
Onko sulla ollut nopeat synnytykset, siksi ambulanssi?

Itsellä meni viimmeksi hilkulle keretä sairaalaan, ihme kyllä kerettiin ja 4min sairaalassa kun tyttö syntyi :side_tear:
Oli kyllä sellaista pidättelemistä koko auto matka. Onneksi oli sulat tiet vaikka olikin maaliskuu, ja aamuyö niin ei ollut liikennettä!
Synnytys kesti 3h, tunnin ajomatka sairaalaan, mutta mies ajoi sen vähän reilussa puolessa tunnissa :Grimacing Face: vieläkin syytän itseäni, kun olin tyhmä enkä herättänyt miestä heti kun ekat supistukset tulivat. Olin vaan varma että ne lakkaisi, ja pääsisin vielä takaisin nukkumaan :side_tear: meni turhan jännäksi synnytyskokemus.
En nyt sitten tiedä, käynistetäänkö tämä? Ei olla neuvolassa vielä puhuttu mitään asiasta. Itseä vaan jännittää kun synnytyksen kestot puolittuneet aina, ja kun pieniä lapsia on, niin kotoa lähteminen ei olekkaan niin yksinkertaista ja nopeaa. Toisaalta toivoisin että synnytys saisi alkaa luonnollisesti. Se on ollut yhtä kutkuttavaa odottaa niitä ekoja merkkejä alkavasta synnytyksestä kuin odottaa plussaa testiin :red-heart:

Onko sulla ollut nopeat synnytykset, siksi ambulanssi?

Itsellä meni viimmeksi hilkulle keretä sairaalaan, ihme kyllä kerettiin ja 4min sairaalassa kun tyttö syntyi :side_tear:
Oli kyllä sellaista pidättelemistä koko auto matka. Onneksi oli sulat tiet vaikka olikin maaliskuu, ja aamuyö niin ei ollut liikennettä!
Synnytys kesti 3h, tunnin ajomatka sairaalaan, mutta mies ajoi sen vähän reilussa puolessa tunnissa :Grimacing Face: vieläkin syytän itseäni, kun olin tyhmä enkä herättänyt miestä heti kun ekat supistukset tulivat. Olin vaan varma että ne lakkaisi, ja pääsisin vielä takaisin nukkumaan :side_tear: meni turhan jännäksi synnytyskokemus.
En nyt sitten tiedä, käynistetäänkö tämä? Ei olla neuvolassa vielä puhuttu mitään asiasta. Itseä vaan jännittää kun synnytyksen kestot puolittuneet aina, ja kun pieniä lapsia on, niin kotoa lähteminen ei olekkaan niin yksinkertaista ja nopeaa. Toisaalta toivoisin että synnytys saisi alkaa luonnollisesti. Se on ollut yhtä kutkuttavaa odottaa niitä ekoja merkkejä alkavasta synnytyksestä kuin odottaa plussaa testiin :red-heart:
Nopeasti ovat tulleet, viimeisin 2 tunnin päästä ensimmäisestä kipeästä supistuksesta. Minä hölmönä ajattelin ettei nämä nyt vielä olleet NIITÄ mutta tulivatkin heti säännöllisesti 5min välein. Ilmeisesti tunnin puhisin supistusten kanssa kunnes totesin miehelle ettei tässä enää omalla autolla lähdetä jos ei halua itse ryhtyä kätilöksi. Käskin soittamaan 112 ja sitä autoa saikin sitten odotella. Omalta kylältä tuli ensimmäisenä ensivaste kymmenessä minuutissa. Olisi syntynyt jo silloin mutta pakottivat pidättelemään kunnes saatiin lanssi pihaan. Tähän meni 40min! Tyttö syntyi siis lopulta kotipihassa, minut oli juuri saatu paareilla autoon.

Tälläkin kertaa jännittää se että milloin sitä tajuaa lähteä, korkean kipukynnyksen omaavana on todella vaikea arvioida oikeaa hetkeä, liian aikaisintaan en haluaisi mennä, siitäkin kokemus jolloin koko synnytys pysähtyi tunneiksi. Sitten taas kun alkaa tuntua oikeasti kipeältä on jo liian myöhäistä lähteä. Meiltä sairaalaan 50km.

Onnea Freya! :smiling-eyes:

Minäkin menin kuopuksesta eli kolmannesta piipaa-kyydillä sairaalaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tajusin vasta pari tuntia ennen vauvan syntymää että olen ihan oikeasti synnyttämässä, sitä ennen vaan vähän supisteli ja ajattelin ettei ne johda vielä mihinkään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olisi syntynyt todnäk omaan keittiöön mutta oli aluksi vähän huonossa tarjonnassa, mikä hidasti synnytystä. Meiltä on sairaalaan 35km ja aluksi lanssi oli mennyt toiseen kuntaan... sitten piti soittaa hätäkeskukseen uudestaan ja saatiin vihdoin auto oikeaan osoitteeseen. Aika pahoja kömmähdyksiä!

Mulla tänään 32+1 ja rupesin jo pesemään pieniä kestovaippoja ja taaperon kanssa katsottiin pikkusiskon vaatteet valmiiksi odottamaan omaa pesuvuoroaan :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: jotenkin alkaa vihdoin konkretisoitua tämä vauvan saapuminen, kun tähän asti se on ollut niin kaukainen ajatus. Meidän keskimmäinen syntyi yllättäen jo 38+0 että jos tämäkin päättäisi tulla silloin, niin eihän tässä enää ole montaa viikkoa jäljellä :Weary Cat Face: veikkaan että menee johonkin lasketun ajan tienoille, niin kuin muiden kanssa on mennyt. Viimeksi tiesin alusta asti minä päivänä vauva syntyy, mutta nyt ei ole sellaista tunnetta ollenkaan.

Tälläkin kertaa jännittää se että milloin sitä tajuaa lähteä, korkean kipukynnyksen omaavana on todella vaikea arvioida oikeaa hetkeä, liian aikaisintaan en haluaisi mennä, siitäkin kokemus jolloin koko synnytys pysähtyi tunneiksi. Sitten taas kun alkaa tuntua oikeasti kipeältä on jo liian myöhäistä lähteä. Meiltä sairaalaan 50km.

Itselläkin juuri tuo, en osaa arvioida omaa kipua.. varmasti jos mies olisi ollut yöllä hereillä mun kans kun supistukset alkoi niin olis sanonut että nyt lähdetään.
Ihan kuin 2.lapsen syntymä, mies sanoi että "nyt soitat äitilles että tulee tänne ja me lähdetään sairaalaan", toimin käskystä, ja pääsimme pian lähtemään, silloin kerettiin olemaan 2h sairaalassa että poika syntyi.. en tiedä kuinka viimme tinkaan olisin sillloin jättänyt lähtemisen :Grimacing Face:
Ja en itsekkään halua lähteä turhan takia... juuri 2.lapsen odotuksessa kävikin niin että supisteli ja pyysin jo äidin meille vahtimaan esikoista, mutta supistukset lakkasivat kokonaan kun äiti tuli meille, eikä sitten lähdettykkään sairaalaan. :Smirking Face: ja varsinkin jos supistukset alkavat yöllä niin ei viitsi ketään alkaa herättämään, jos onkin väärä hälytys... :Smirking Face:

Onpa teillä ollut nopeita synnytyksiä! Tunnistan itseni tuosta korkeasta kipukynnyksestä, mulla kövi neljännen kohdalla niin, että mentiin turhaan kääntymään parikin kertaa, kun menin vaan ikään kuin "vanhasta muistista", että tältä näiden kuuluu tuntua, kun on tositoimissa. Viimeisellä kerralla olikin jo autossa ponnistusolo, ja vauva syntyi tunnin päästä synnärille saapumisesta. Viides sitten käynnistettiin, niin kyllä se helpotti logistiikkaa. Oli iso vauva (mulla ovat kaikki olleet) ja raskausdiabetes (sitä vain kahdessa viimeisessä), niin halusivat käynnistää. Varmaan ihan hyvä, oli viikolla 38 jo 4,4 kg tytteli. :tears:

Meillä on jouluvalmistelut aivan vaiheessa, ei mitään koristeita esillä edes, koska tosiaan sairasteltiin pahemman kerran. Tänä viikonloppuna ollaan leivottu kuitenkin torttuja ja kohta pipareita, niin lapset tuntuvat ihan jo jouluisissa tunnelmissa olevan. Ja kyllä itsekin.

Onnea @Freya88 ! Elokuu on ihana aika synnyttää, ja heinäkuu myös, minulta kolme on syntynyt niihin aikoihin. Mukavaa kun pärjäilee puutarhakengissä ja venyvissä kesämekoissa loppuraskauden. Suosikkimekkoni oli tuolloin kietaisumekko - aina oikean kokoinen! :smiling-eyes:

Tervetuloa @Sointu-Helmiina , otetaan rennosti joulu. Eiköhän lapsille ole tärkeintä yhdessäolo (ja lahjat). :rolling: Mummolta toivoin joululahjaksi joululeipomuksia, kun tuo oma jaksaminen on vähän niin ja näin tällä hetkellä. Arjen jaksaa pyörittää mutta sitten tuo kaikki extra vetää vähän veteläksi, ja rehkiähän ei saisi.

Mitäpä tässä... Laskettuun aikaan on nyt vajaa 2kk (31+3 menossa) ja alan olla muhkeassa kunnossa, mieheltä lainattu toppatakki menee enää nippanappa päälle. Alennusrekistä ostin jo miesten XL-kokoiset toppahousut joita pidän päällä litsit auki henkseleiden kanssa. Onneksi täällä ei ole kovin liukasta, muuten mies saa alkaa laittamaan nastat minulle kenkiin. Mediassa väläytellään sulkutiloja ja lasten etäopetusta mikä sopisi minulle erittäin hyvin, muutenkin meidän talous voisi kotoilla mahdollisuuksien mukaan vauvan syntymään asti jotta vältettäisiin pahimmat flunssat. Muutenhan tässä on syksy mennyt sairastellessa vuoron perään, olisikohan nyt menossa flunssakierros nro. 4. Onneksi itse on välttynyt kuumeilta.

Kyllähän tuo synnytys mietityttää. Luulin et mun 4. syntyisi nopsaan, mutta kattia kanssa... kärvistelin 1,5 vrk latenssivaiheen kanssa, ja lähdin sairaalaan ku tajusin että en pysty nukkumaan suppareiden kanssa, vaikka ne eivät vielä olleet tarpeeksi tiheitä että olisin synnärille päässyt. Ottivat kuitenkin osastolle ja sain jotain kipulääkettä jonka turvin torkuin tunnin pari. Ja avauduin tarpeeksi synnytyssalia varten. Mun 4. kynti tulemaan avotarjonnassa mikä hidasti hommaa huolimatta siitä että omat supistukset olivat voimakkaat ja ponnistutti, eli aika alas sain hänet lopulta ponnistettua avotarjonnasta huolimatta. Spinaalipuudutuksen turvin kätilö sitten sai sen verran kättään sisään että sai vauvaa työnnettyä takaisin ja käännettyä päätä niin että syntyminen onnistui. Eihän se 3,7kg iso ollut, mutta avotarjonnassa hän ei minun lantiosta läpi meinannut tulla. 5h oli merkitty synnytyksen kestoksi.

Nyt sitten vähän jännittää tuleva synnytys. Jos tämä vauveli on myös avotarjonnassa niin tuskainen taival voi olla samanmoinen. Mutta jos hän sieltä on sukeltamassa suotuisassa asennossa niin synnärille pitää kyllä ampaista vauhdilla tai mies saa opetella kätilöimään. Meillä on synnärille 30min ajomatka ja ambulanssi tulisi varmaan vielä nopeammin, eli saa tässä tarkkana olla oman vointinsa kanssa ja pitää lastenhoitaja-mummo langanpäässä. Onneksi olen usein selvinnyt tuonne lasketun ajan viikolle asti, mikä vähän helpottaa näiden hoitojärjestelyiden sopimisia.

Täällä myös 2. ja 3. syntyi vauhdilla. (30min ja 1,5h)
4. odotettiin myös tulevan yhtä nopeasti ja saliin siirtyessä sanottiinkin että nyt on sitten puudutusten aika jos haluan niitä tällä kertaa ehtiä saada. Ei tuntunut silloin vielä olevan tarvetta. Pyh, melkein 5h oli sitten synnytyksen kesto ja ehdottomasti olisin ponnistukseen jotain halunnut. Oli kyllä myös kilon sisaruksiaan isompi, niin uskon että se hidasti.

Viikko pitäisi vielä malttaa että voi raskaustestiä tehdä. Ei kyllä paljoa ole tästä kierrosta toiveita kun makkarissa ollut hiljaisempaa sairastelun takia.

Onnea @Freya88 ! Elokuu on ihana aika synnyttää, ja heinäkuu myös, minulta kolme on syntynyt niihin aikoihin. Mukavaa kun pärjäilee puutarhakengissä ja venyvissä kesämekoissa loppuraskauden. Suosikkimekkoni oli tuolloin kietaisumekko - aina oikean kokoinen! :smiling-eyes:

Tervetuloa @Sointu-Helmiina , otetaan rennosti joulu. Eiköhän lapsille ole tärkeintä yhdessäolo (ja lahjat). :rolling: Mummolta toivoin joululahjaksi joululeipomuksia, kun tuo oma jaksaminen on vähän niin ja näin tällä hetkellä. Arjen jaksaa pyörittää mutta sitten tuo kaikki extra vetää vähän veteläksi, ja rehkiähän ei saisi.

Mitäpä tässä... Laskettuun aikaan on nyt vajaa 2kk (31+3 menossa) ja alan olla muhkeassa kunnossa, mieheltä lainattu toppatakki menee enää nippanappa päälle. Alennusrekistä ostin jo miesten XL-kokoiset toppahousut joita pidän päällä litsit auki henkseleiden kanssa. Onneksi täällä ei ole kovin liukasta, muuten mies saa alkaa laittamaan nastat minulle kenkiin. Mediassa väläytellään sulkutiloja ja lasten etäopetusta mikä sopisi minulle erittäin hyvin, muutenkin meidän talous voisi kotoilla mahdollisuuksien mukaan vauvan syntymään asti jotta vältettäisiin pahimmat flunssat. Muutenhan tässä on syksy mennyt sairastellessa vuoron perään, olisikohan nyt menossa flunssakierros nro. 4. Onneksi itse on välttynyt kuumeilta.

Kyllähän tuo synnytys mietityttää. Luulin et mun 4. syntyisi nopsaan, mutta kattia kanssa... kärvistelin 1,5 vrk latenssivaiheen kanssa, ja lähdin sairaalaan ku tajusin että en pysty nukkumaan suppareiden kanssa, vaikka ne eivät vielä olleet tarpeeksi tiheitä että olisin synnärille päässyt. Ottivat kuitenkin osastolle ja sain jotain kipulääkettä jonka turvin torkuin tunnin pari. Ja avauduin tarpeeksi synnytyssalia varten. Mun 4. kynti tulemaan avotarjonnassa mikä hidasti hommaa huolimatta siitä että omat supistukset olivat voimakkaat ja ponnistutti, eli aika alas sain hänet lopulta ponnistettua avotarjonnasta huolimatta. Spinaalipuudutuksen turvin kätilö sitten sai sen verran kättään sisään että sai vauvaa työnnettyä takaisin ja käännettyä päätä niin että syntyminen onnistui. Eihän se 3,7kg iso ollut, mutta avotarjonnassa hän ei minun lantiosta läpi meinannut tulla. 5h oli merkitty synnytyksen kestoksi.

Nyt sitten vähän jännittää tuleva synnytys. Jos tämä vauveli on myös avotarjonnassa niin tuskainen taival voi olla samanmoinen. Mutta jos hän sieltä on sukeltamassa suotuisassa asennossa niin synnärille pitää kyllä ampaista vauhdilla tai mies saa opetella kätilöimään. Meillä on synnärille 30min ajomatka ja ambulanssi tulisi varmaan vielä nopeammin, eli saa tässä tarkkana olla oman vointinsa kanssa ja pitää lastenhoitaja-mummo langanpäässä. Onneksi olen usein selvinnyt tuonne lasketun ajan viikolle asti, mikä vähän helpottaa näiden hoitojärjestelyiden sopimisia.

Kiitos!

Yrität asennoitua, että nyt se tulee ihan tavallisesti, ei kai avotarjonta edellisellä välttämättä tarkoita, että seuraavakin on? Mä toisaalta tiedän huvittavan vähän synnytyksistä näin viiden lapsen äidiksi. Vaikka ainahan synnytys vähän jännittää joka tapauksessa, luulisin.

Kiitos loppuraskauden kuvauksista, tuoreena mielessä. Hillitsee tehokkaasti vauvakuumetta. Mä olin kahdessa viimeisessä raskaudessa todella väsynyt, varsinkin viimeisimmässä, jossa rauta oli huono. Sain infuusion loppumetreillä, ja nyt kun siitä on kaksi kuukautta, en tunnista itseäni. Ai tällainenko minä oikeasti olinkin. Tsemppiä, ei ole pitkään enää. :red-heart:

Tulipa jotenkin kökösti kirjoitettua. Nepeta Cataria, tarkoitin siis sitä, että paras mennä vauhdilla, koska jos ei sitten tulekaan kiire, se on mukavampi huomata niin päin kuin miestä laittaa kätilöhommiin. Kyllähän tuo 5 tuntiakin silti aika nopeaa toimintaa on. :Smiling Face With Open Mouth

Yrität asennoitua, että nyt se tulee ihan tavallisesti, ei kai avotarjonta edellisellä välttämättä tarkoita, että seuraavakin on? Mä toisaalta tiedän huvittavan vähän synnytyksistä näin viiden lapsen äidiksi. Vaikka ainahan synnytys vähän jännittää joka tapauksessa, luulisin.
Mun kolmas ja neljäs yrittivät tulla avotarjonnassa. Pikkuruinen kolmonen siinä onnistuikin, mutta nelonen ei. Ei kahta ilman kolmatta? No mutta toivotaan parasta! Kyllähän nuo vauvat mahtuvat pyörimään paremmin lantiossa kun on useita synnytyksiä takana eikä edellisestä ole edes kovin pitkä aika. Mutta toisaalta sitten asennon voi saada vaihtumaan kesken synnytyksenkin. Eipä näitä voi oikein tietää etukäteen, ei auta kuin toivoa parasta. Ja tietää et kyllä siitä avotarjonnastakin selviää. Ei vaan pidä leikkiä sankaria ja koittaa selvitä pelkällä ilokaasulla, vaan ottaa ihan kunnon puudutukset ja asennoitua urakkaan. Kyllä tämä tästä. :folded:

Hauskaa joulua kaikille! Täältä taas päiväunille nukutukselta kirjoittelen. Näppärää, kun tulee itsellekin pakkolepohetki, vaikka tekemistä olisi niin paljon, etten millään malttaisi. Joulusaunaa odotellaan. Kuusta oli poikkeuksellisen ihanaa koristella tänä vuonna, koska 2-vuotias oli niin haltioissaan. Tarttui meihin muihinkin. :smiling face with heart-eyes:

Hei pitkästä aikaan ja hyvää joulua kaikille:smiling-eyes: paljon onnea plussanneille:smiling face with heart-eyes: meillä nuorin täytti lusian päivänä kolme :loudlycrying: outoa haikeutta ilmassa, jotenkin vaikka on ”vaan” kolme lasta niin nyt on leppoisa vaihe kun ei oo pikkuvauvaa. Tässä pitäis menkat alkaa parin päivän päästä ja kun gynekologilla kävin niin katsoi ovulaation tapahtuneen kp 13, päivää ennen oli ollu seksiä:Kissing Face: että menkkoja odotellessa :No Evil Monkey: kp 24 tuli ruskeaa tuhrua jota kesti päivän ja loppui. Tänään testi nega. Miehellä on kova vauvakuume, mutta itse vähän epäilen. Olin asennoitunut siihen että nämä kolme riittävät, mutta en ole enää varma itsekään. Oon ollu 4kk nyt töissä, sitä ennen melkein 7v kotona lasten kanssa. Ajoitus on vähän huono ja mietin, miten töiden kanssa käy kun oon viihtyny nykyisessä paikassa ja oon vaan sijainen. Mitä mietteitä teillä on ison perheen ja työn yhdistämisestä? Eihän tässä paljon töihin jouda jos on niitä jotka viihtyvät kotona

Hei pitkästä aikaan ja hyvää joulua kaikille:smiling-eyes: paljon onnea plussanneille:smiling face with heart-eyes: meillä nuorin täytti lusian päivänä kolme :loudlycrying: outoa haikeutta ilmassa, jotenkin vaikka on ”vaan” kolme lasta niin nyt on leppoisa vaihe kun ei oo pikkuvauvaa. Tässä pitäis menkat alkaa parin päivän päästä ja kun gynekologilla kävin niin katsoi ovulaation tapahtuneen kp 13, päivää ennen oli ollu seksiä:Kissing Face: että menkkoja odotellessa :No Evil Monkey: kp 24 tuli ruskeaa tuhrua jota kesti päivän ja loppui. Tänään testi nega. Miehellä on kova vauvakuume, mutta itse vähän epäilen. Olin asennoitunut siihen että nämä kolme riittävät, mutta en ole enää varma itsekään. Oon ollu 4kk nyt töissä, sitä ennen melkein 7v kotona lasten kanssa. Ajoitus on vähän huono ja mietin, miten töiden kanssa käy kun oon viihtyny nykyisessä paikassa ja oon vaan sijainen. Mitä mietteitä teillä on ison perheen ja työn yhdistämisestä? Eihän tässä paljon töihin jouda jos on niitä jotka viihtyvät kotona
Itsellä ei ole aikomusta yrittää sovitella töitä ja perhettä toisiinsa mitenkään päin niin kauan kun kotoa löytyy alle kouluikäisiä. Täällä palkat on niin surkeita ettei ole järkeä lähteä kituuttamaan +10h päiviä jos joutuu hoitomaksuja maksamaan ja näillä polttoaineiden hinnoilla, huh hei! :Grimacing Face:

Meillä on 4 muksua. 1.5v + 5v + 8v + 10v. Aloitin elokuussa työt it-alalla testaajana. Ei oo kokemusta mutta mies opetti jotain ja kävin pari verkkokurssia ja sain paikan. Aiemmin olin lähihoitaja kotihoidossa, vakituinen paikka mut työmatka 40km. No, vaihdoin mielelläni etätöihin ja parempaan palkkaan. Lisäksi kun työpaikka joustaa niin paljon ettei mitään hätää minkään kanssa niin teen töitä mielelläni :)

Meillä on lapset nyt kotona koska päikkyläiset sairastu joulukuun alussa rs-virukseen ja 5v sairastui vielä siihen itp sairauteen. Hyvin ollaan miehen kans (ollaan samassa firmassa) saatu sumplittua työt. Tammikuussa noi palaa hoitoon ja nyt ollaan lomalla :)

Esim kun ei oo työaikaa niin teen aikaisin aamulla pari h töitä ennen kuin lapset herää. Sit afkaan pari h, aamupalat, ulkoilua jne. Sit teen töitä lounaaseen asti ja sit laitan tytön nukkuu ja jatkan töitä, 5v voi pelata silloin. Sit kerkeen pari h tehdä hommia. Kun tyttö herää, pidän lounastauon ja kun koululaiset on tehnyt läksyt niin ne leikkii pienten kans ja sit onkin työpäivä pulkassa eikä kello oo kuin puoli 3 :)

sit kun in kertynyt plussaa niin voin lopettaa vaikka 12 ja ei tunnu missään. Ei loppujen lopuksi tunnu juuri eriltä kun olin kotona ja nyt saa kuitenkin rahaa tästä 3000€ kuussa. Lisänä se että jos ei nappaa päivällä tehdä niin voin tehdä illalla :)

mä aiemmin ajattelin että oon kotona kunnes kaikki koulussa mutta nyt on ollut kyllä ihanaa palata töihin kun oon työssäni hyvä ja on kiva jutella ihmisten kanssa :)

mutta kyllä arvostan jokaista joka kotona on. Oon ollut yhteensä melkein 6v kotona :)

Takaisin