Suurperheellisten pulinapalsta <3

Meno menee villimmaksi taalla kun liitto tekee mita tykkaa ilman seurauksia ja se nakyy hoitajien toiminnassa. Muilla kavi sukua auttamassa mutta itsella kun ei ole sita luksusta. Mun termari oli avattu ja vauvan vaihtovaatteet oli teessa. Juotavaa ei saanut ellei joku tuonut ja sekin jos paasit edes ulkoovesta sisaan (sukulainen tai ystava toissa sairaalassa). Ei ollut vierailukieltoa mutta olivat mielivaltaisia toiminnassa.
 
Tääl oli viikko sit ovis eikä mitään oireita oo :arghh: mä oon aiemmissa tienny heti kiinnittymisestä asti, et oon raskaana... Itsestä alkaa tuntua koko homma niin kaukaiselta, et tekis jo mieli heittää hanskat tiskiin... Toki Joo niitä mun veriarvoja ei oo nyt katsottu, et onko esim se ferritiini noussu yhtään. Vasta 6kk edellisestä mittauksesta katotaan :banghead:

Meidän piti lähteä Kroatiaan viikon päästä koko perheellä, isänkin olis pitänyt olla matkassa. No ei tietenkään olla lähdössä, rahoita ei oo kuulunu mitään, mut jospa ne maksaa takas :nailbiting:
Syksy tuntuu tosi tyhjältä kun ei oo mitään mitä odottaa :sad001

Ihana kun alkoi arki ja 1/2 koulus ja toiset 1/2 hoidossa, illat kyllä tuntuu tosi lyhyiltä kun pitäis kaikki ja mahdollinen hoitaa. Ootteko muut uskaltanut ilmoitella lapsia/itseänne harrastuksiin? Mä täs mietin, et mitä teen kun sit hyvityksiä ei saa jos käy kuten keväällä nii rahat menee ihan hukkaan:bored:

Onnea plussa meille ja Gatusalle pienestä :dummy:
 
Tääl oli viikko sit ovis eikä mitään oireita oo :arghh: mä oon aiemmissa tienny heti kiinnittymisestä asti, et oon raskaana... Itsestä alkaa tuntua koko homma niin kaukaiselta, et tekis jo mieli heittää hanskat tiskiin... Toki Joo niitä mun veriarvoja ei oo nyt katsottu, et onko esim se ferritiini noussu yhtään. Vasta 6kk edellisestä mittauksesta katotaan :banghead:

Meidän piti lähteä Kroatiaan viikon päästä koko perheellä, isänkin olis pitänyt olla matkassa. No ei tietenkään olla lähdössä, rahoita ei oo kuulunu mitään, mut jospa ne maksaa takas :nailbiting:
Syksy tuntuu tosi tyhjältä kun ei oo mitään mitä odottaa :sad001

Ihana kun alkoi arki ja 1/2 koulus ja toiset 1/2 hoidossa, illat kyllä tuntuu tosi lyhyiltä kun pitäis kaikki ja mahdollinen hoitaa. Ootteko muut uskaltanut ilmoitella lapsia/itseänne harrastuksiin? Mä täs mietin, et mitä teen kun sit hyvityksiä ei saa jos käy kuten keväällä nii rahat menee ihan hukkaan:bored:

Onnea plussa meille ja Gatusalle pienestä :dummy:
Meidän piti eskarilaiselle miettiä joku harrastus alkavaksi tälle syksylle, mutta saa jäädä seuraavaan vuoteen aloitus sitten.
Oma kuntosali meni keväällä kiinni ja käyttämätön aika siirtyi sitten vaan eteenpäin, enhän mä nyt enää siellä ehdi käymään kun töissä taas kiirettä, joten hukkaan meni ne rahat.
Itse odotellut 3kk nyt yhden peruuntuneen matkan palautuksia, rahat kyllä pitäisi tulla mutta ruuhkaa..
Juuri peruin myös meidän tulevan marraskuun 4vko Thaimaan matkan matkan. Tai no lennot voi perua matkustusrajoitusten takia täydellä hyvityksellä vasta 2vrk ennen matkan alkua, joten perun sitten vasta sillon jos ja kun niin on tarpeen. Olisi ollut ainut ajankohta, jolloin olisi hyvä ollut matkustaa raskauden kannalta. Myöhemmin en enää uskalla jos vaikka pääsisikin, ja pienen vauvan kanssa en halua. Katsellaan sitten taas parin vuoden päästä.
 
Meidän pikkunaperot "harrastaa" pyöräkirmailua tässä hiekkaisella kotitiellä. Yleensä ilman kenkiä, tänään jäi paitakin kuumuudessa pois. Ja yhtäkkiä yks Juoksee kotiin armottoman huudon saattelemana. Mikä ei vielä ole tavatonta, kyllä noista ääntä irtoaa - mutta tämä oli ajanut ojaan ja koko yläkeho saanut nokkospuskaa siellä syvyydessä :facepalm:. Aika hirveä näky oli, mutta suihku, antihistamiini ja kortisoni auttoi äkkiä. Ja tunnin päästä oltiin taas pyörällä, nyt paita päällä :rolleyes:.
Kyllähän joka päivälle piisaa jotain..
Että mitähän huomenna :p?
 
Voi apua! Meillä joku pojista vaan käveli crockseilla ja shortseilla nokkospuskan vierestä, nilkat turpos ja kirveli.. :sad001
 
Meil 5v neidin pitaisi aloittaa koulu ensi kuussa. Tartunnat nousussa kunnolla joten saa nahda mita tapahtuu, opetusministeri tais sanoa etta ei kun kouluun vaan.
 
Siis mitä ihmettä en tajua koulun porukkaa.. Ope soittaa et pojalla tullu vekki takaraivoon ja kysyin mitä tapahtunut.. Sanoi että ei tarkasti tiedä mutta joku heittänyt vahingossa kivellä mitä vahingossa miten voi heittää vahingossa tai ylipäänsä heittää:mad::mad::smiley-angry016käsittämätöntä
 
Toivottavasti ei kaynyt pahasti pikkuvarpaat.

Taalla pari viikkoa aikaa saada tytto oppimaan lukemaan ja ymmartamaan luettu arabian kielella. Onneksi olen oppinut itse lukemaan nyt kun opetan.
 
Heissan. Mä taas täällä huutelen pitkästä aikaa. Tänään pyörähti rv9+0 :grin . Oloja on ollut, ehkä alkaa nyt pikkuhiljaa helpottaa *kopkopkop* :hilarious: .
Tää palsta jotenkin vajosi tonne alle ja nyt haahuilin tuola palstojen seassa ja löysin taas teidät, jospa nyt pysyis aktiivisempana myös täällä :) .

Luin monta sivuja noita viestejä, mutta nyt lyö ihan tyhjää et mitä piti niihin kirjotella :laughing002 . Pitäs alkaa varmaan vaan nukkua ja palata huomenna. Sade ja ukkonen just alkoi. Aikamoinen kohina. Oon todella väsynyt vähän kokoajan ja unohtelen kaikkea. Täytyy kuitenkin sanoa et tänään näin sukulaisen jolla vihdoin alkanut elämä luistaa ja hitsi että tulin hyvälle tuulelle. Näin myös viime yönä tosi sekavan unen (sellanen kunnon raskausajan sekamelska uni :laughing002). Jotenkin tajusin et nyt pitää skarpata parisuhteen osalta oikeesti. Toi mies on jaksanut niin ”hyvin” mun vetäytymisen ja poissaolevan olemuksen, et pitää pitää siitä kiinni kun se vielä tossa on :hilarious: . Pitäs keksiä tuleville päiville joku kiva piristys :)
 
Täällä menossa rv7+2. Kävin viime viikolla ultrassa ja kaikki oli kunnossa, vahva sykekin löytyi. Oon nyt tosi epävarma kun aiemmissa raskauksissa mulla on ollut rajua pahoinvointia ja nyt vain etova olo.. ei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan. Tämän vuoksi on koko ajan tunne että kaikki ei ole hyvin eikä tämä ole normaali raskaus mulle. :confused004
 
Ei täällä saisi käydä kun oma kuumeilu kasvaa :bag: no mutta käynpä silti :p
Junibea, ei saa vertailla raskauksia, itsellä kaikki kolme ollut erilaisia. Viimmeisen kohdalla olin ihan varma että on jtn vikaa kun oli kamalan tukala olla ja vatsa paljon pienempi kuin edellisissä raskauksissa. Tuli sieltä silti melkein saman kokoinen kuin aiemmat, vain 1cm lyhyempi ja alle 200g kevyempi :rolleyes: ja lapsivettäkin oli normaalisti vaikka sitäkin epäilin että onko ollenkaan (pieni vatsa ja potkut sattuivat, vaikkei edellisten potkut ikinä sattuneet o_O kai se johtui tytön terävistä kantapäistä :joyful:)

Esikoisella alkaa tänään päiväkerho, mies meinas ettei kannattaisi mennä kun on tota koronaa. Mutta esikoinen niin innoissaan että jos nyt tämän kerran uskaltaa päästää, ja jäiskö sit jatkossa vaan kotia :think005 vaikeaa.. kun eihän tuo kerho mikään pakollinen ole, niin onko se ihan tyhmää ottaa riski että sieltä korona rantautuisi meille :confused: huoh. Jotenkin vaan toivois että korkeammat päättäjät osais kieltää ajoissa nämä tälläiset menot, niin ei tarvitsisi itse tehdä päätöksiä, jotka tuntuu joka tapauksessa väärältä, vaikka mitä päättäis.
 
Mullakin jokainen raskaus ollut erilainen, jotenkin ajattelin edellisen täysin oireettoman alkuraskauden takia välttyväni tälläkin kertaa pahoinvoinnilta, mutta ei ainakaan vielä näin rv 11+3 näytä yhtään helpottavan, pahenee vaan. Elämäni ensimmäinen virtsatietulehduskin iski, voihan se olla, että nuo antibiootit vaikuttavat pahoinvointia lisäävästi (olen monille allerginen niin nyt raskaus toi oman haasteen löytää sopiva). Reilu viikko vielä nt ultraan..
 
Meillä kans alkoi nuorimman pojan päiväkerho viime tiistaina. Uskalsin viedä kun siellä ollaan varovaisia, pestään usein käsiä ja ollaan paljon ulkona. Sit myös ehdoton kielto viedä vähänkään nuhainen lapsi sinne, niin en usko et kukaan vie, koska on tosiaan vapaaehtoinen kerho :)
 
Itellä ei yhtään samallaista raskautta.. On oireellista ja oireetomia ym... Samoin niinku synnytyksetkin ei yhtään samallaista ja jotku sanoo että kun useempi niin helpompia synnytyksiä niin minä sanon että höpöhöpö
 
Onnea plussanneille. Taalla tytto vihdoin skarppas opiskelun suhteen mutta saa nahda miten koulun kanssa kay ja miten korona vaikuttaa taalla kun tartunnat nousussa.
 
Onnea vauvasta Gatusa! :Heartpink
Kuulostaa vaan niin kauheelta tuo sektion jälkeinen hoito, tai no hoitamatta jättäminen:confused1 itse esikoisen sain suunnitellulla sektiolla ja onneksi meillä oli koko sen ajan perhehuone ja mies auttamassa vauvan hoidossa kun itse olin niin kipeä. Ja tuo että heti pitää olla kotitöitä tekemässä kun ukkoa ei huvita:evil3

Meillä alkoi viikko sitten eskari vanhimmalla ja voi kun tykkää olla:happy: kerhossa keskimmäinen, mutta viikon jälkeen ilmoitettiin että meidän lakkautetaan:nailbiting::mad: vain tämä meidän lähi avoin pk vaikka muissakin ollut nyt koronan vuoksi vähän lapsia. Tosi kurjaa kun tyttö on niin tykännyt käydä kerhossa! Täytyy keksiä jotain nyt sitten kun jää kotiin. Tai sitten haetaan toiseen kerhoon, mutta sitten miehen pitää jättää auto meille ja itse mennä bussilla töihin.

Nuorimmainen alkoi vihdoin kävelemään! Ikää 1v8kk. Oon kyllä niin ollu ressaantunut, että alkaako oppimisen jälkeen kävelemään. Fyssarilla vielä kontrollit myöhemmin tällä viikolla.

Ihanaa miten raskaudet etenevät ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti:happy:

Täällä normi flunssassa puolet perheestä, itse mukaan lukien, plaah.
 
Onko täällä käytetty lapsia kertaakaan vielä koronatesteissä? Meillä käytiin tänään, Torstaina hain nuhasen pojan päiväkodista (aamulla ei näkynyt merkin merkkiä että olis nuha alkamassa) ja vieläkin nenä vähän tukossa mut kahteen päivään ei oo enää valunu räkä vaan on vaan tollanen tukkonen. Ei kertaakaan oo ollu tilannetta ettei jaksais leikkiä, mitään muuta oiretta ei oo ollu.

Ikävää et joutuu testaamaan, mut uuden linjauksen ansiosta negatiivisella testituloksella ei tarvii koko kolmee viikkoo olla kotona, minkä nää tän ikäset saattaa olla tukkosia :hilarious: Tai pahimmillaan kolmee kuukautta, kuten viime syksyn nuhaili jatkui.

Lepposasti menee yritysrintamalla, viime kierron kemiallisen takia (luultavasti) ovis myöhästy ja tuli vasta kp23. Nyt menossa kp29/36, dpo6 ja jotain jomotteluja nyt on alavatsalla - niinkun ois menkat mut ei ole. Koitan kiltisti olla testailematta ennen kun vasta sit jos menkat myöhästyy :woot:
 
Onko täällä käytetty lapsia kertaakaan vielä koronatesteissä? Meillä käytiin tänään, Torstaina hain nuhasen pojan päiväkodista (aamulla ei näkynyt merkin merkkiä että olis nuha alkamassa) ja vieläkin nenä vähän tukossa mut kahteen päivään ei oo enää valunu räkä vaan on vaan tollanen tukkonen. Ei kertaakaan oo ollu tilannetta ettei jaksais leikkiä, mitään muuta oiretta ei oo ollu.

Ikävää et joutuu testaamaan, mut uuden linjauksen ansiosta negatiivisella testituloksella ei tarvii koko kolmee viikkoo olla kotona, minkä nää tän ikäset saattaa olla tukkosia :hilarious: Tai pahimmillaan kolmee kuukautta, kuten viime syksyn nuhaili jatkui.

Lepposasti menee yritysrintamalla, viime kierron kemiallisen takia (luultavasti) ovis myöhästy ja tuli vasta kp23. Nyt menossa kp29/36, dpo6 ja jotain jomotteluja nyt on alavatsalla - niinkun ois menkat mut ei ole. Koitan kiltisti olla testailematta ennen kun vasta sit jos menkat myöhästyy :woot:
Täällä lapset testattu heinakuun alussa ja myös elokuun alussa. Meillä täytyy koko räkäisyys aika olla pois hoidosta. Myös nuhaisen terveiden sisarusten, vaikka olisi nega testattu! 3 viikkoa meni viimeksi, että loppui 2v nenä vuotamasta, isommat sentään osaa niistää ulkoa sisälle tullessa tarvittaessa niin ei niin helpolla tulkita "kipeäksi".
 
Takaisin
Top