Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas olen aina ennen tienannut miestä enemmän, jopa äitiyslomilla, joten on ollut selvää että palaan äitiysloman päätyttyä töihin ja mies jää kotiin (paitsi tokan jälkeen kun tuli pieni ikäero).
Nykyään tulotaso melko samaa kun teen lyhyempää työpäivää ja mies taas ylitöitä. Laitetaan nykyään molemmat sama summa taloustillille ja sieltä maksetaan kaikki yhteiset kulut. Aiemmin tehtiin niin että se joka tienaa vähemmän ei maksa kaupassa, osallistuu vaan omalla kyvyllän laskuihin, mutta niin että omaankin käyttöön jää rahaa.

Nyt varmaan aion olla pidempään kotona koska eka menee sitten vuoden päästä kouluun.
AMK pääsykokeissa kävin 9v sitten ja pääsin opiskelemaan insinööriksi. Ei ollut mun juttu, joten palasin samaan työpaikkaan takaisin muutaman kuukauden jälkeen, jossa vieläkin olen :)

En oo tainnu vielä muistaa onnitella, mutta siis suuret onnittelut pienistä tytöistä twisted ja emmielle! :Heartred

Ja tervetuloa uusille!:welcome Ihana kun täällä on keskustelu vilkastunut taas. Koitan itsekkin nyt osallistua enemmän.

Vauvalla on ollut kuukauden ajan vatsavaivoja. On muutenkin ollut vaativin vauva meidän kaikista lapsista. Silti olen kyllä niin nauttinut taas tästä ajasta. Imetys on onnistunut tälläkertaa hienosti ja siitä olen todella iloinen ja onnellinen. :Heartred

Vauvakuume on tasaantunut, muttei kuitenkaan kokonaan laantunut ja lehahtelee aina välillä mieleen. Ei tästä vaan taida koskaan kokonaan eroon päästä. :joyful: Mä aina kiusottelen miestä esim. jostain vaatteesta, että jääpähän sitten seuraavalle tai jotain muuta vastaavaa laughing7,niin nyt mies sitten eilen mulle sanoi, että kyllä me vielä voidaan uutta vauvaa alkaa yrittään, kunhan saadaan muutamia käytännön järjestelyjä ensin tehtyä. :hello2 Asuntokaupoille siis varmaan täytyy ensimmäisenä suunnata, mutta aika innoissaan oon ajatuksesta, että vielä pääsee joskus vauvaa yrittään. :wacky:

Meillä on yhteinen työpaikka.. Työ.. Tulot ja menot et silleen tasaisesti... Minä hoidan kaikki paperi hommat laskuja myöten toki yhdessä sumplitaan maksu järjestykset kun ei voi tuijottaa päivämääriä näissä laskuissa... Kaikki menot on kirjattava tarkasti jotta säästyy yllätyksiltä... Sivuun pitää pistää yllättäviin menoihin oleva raha esin jos joku pakollinen hajoaa et silleen... Nyt pitää hommiin

Meillä mies hoitaa talolainan, sähköt ym laskut, ja sit jos on jotain isompaa hankintaa niin yleensä on miehen hommattavis, esim nyt meille tulee ilmalämpöpumppu ja mies maksaa sen.
Mä ostan ruoat ja kaikki taloustarvikkeet sekä lasten vaatteet. En tiedä tehtäiskö joku uusi raha järjestely jos mäkin kävisin töissä, mutta nyt ollaan tyytyväisiä tähän ratkaisuun :)

Mies sanoi eilen että, kyllä meille neljäs tulee, koska hänellä on semmonen tunne :shy: vaikea kuulemma ajatella että tämä maaliskuinen olisi viimmeinen ja edessä olisi pinnasängystä luopuminen jne :rolleyes:
On ennenkin ehdotellut että tehdäänkö vauva, mutta vetoan aina auto asiaan, kun ei ole valmis vaihtamaan tilavempaan, eikä sitten päästäisi yhdessä perheenä minnekään, paitsi sitten joskus jos menen töihin ja meillä varaa pitää kahta autoa..
No miehen mielestä ei voi olla siitä kiinni ettei tehdä neljättä. Eihän meidän kuulemma ole pakko päästä minnekkään koko perhe, hän voi kuulemma jäädä pois kyydistä... :meh:

Mulla näemmä jäänyt tämä ketju unholaan. Onnea uusista vauvoista! :Heartpink

Meillä on 4 poikaa ja 2 tyttöä, tytöt 15 ja pian 12v, pojat pian 14, 9, 6v ja 7kk. Olisin kovasti halunnut tyttöä, mutta olen tietysti onnellinen poikavauvasta. Allekirjoitan kyllä tuon, että tytöt ovat rauhallisempia olemisessaan vaikka temperamenttia tytöistä löytyykin. Etenkin nyt teini-iässä esikoisesta.

Mää oon palaamassa töihin 1.12, kunhan vauva on juuri täyttänyt vuoden. Ihan sopiva aika, vaikka toisaalta haikeudella ajattelen että kotiäitiaika on taas sitten ohi. Tykkään työstäni ja arjesta enemmän töissäkäyvänä. Vapaita osaa arvostaa eri tavalla ja arki on virkeämpää. Haluan myös tienata rahaa, jotta voin sitä hyvällä mielellä käyttää ison perheen menoihin. Mies tienaa paljon enemmän kun minä, mutta meillä ei semmoisia lasketa vaan rahat on yhteisiä.

Meillä olis isomman auton etsintä edessä. 8hlö meillä ja nyt kesällä olis kyllä hyvä kaikkien mahtua samaan autoon. Arjessa ei kuljeta koko porukalla mihinkään ja meillä on kaksi autoa, joten jos tarvii lyhyttä matkaa kulkea porukalla, niin onnistuu kahdella autolla. Mies ei ole pitänyt vielä kesälomaa, niin perheen yhteinen reissu vielä tekemättä. Vähän on auki miten tehdään. Meillä on kyllä kotona terassin rakentamista (poreallasta mietitään, kokemuksia?) ja muuta remppaa tiedossa, joten voitas kyllä nyt tehdä kotoa käsin päiväreissuja osalla porukkaa tai kahdella autolla...

Hei
Sellanen aihe kun vauvakuume :hilarious: on varmaan teille tuttu. Itse oon ajatellut et se joskus loppuu, mut loppuuko :laughing001 ? Nyt neljättä kuumeillessa oon miettinyt et tuskin se tulee loppumaan, kun on alkanut jo teini-iässä. Jotenkin oon ajatellut et niitä lapsia kuumeilee vaan sen verran kun haluaa. Nyt tän neljännen kohdalla tunnistan kyllä sen et tää ei oo enää järjellistä touhua. Et onko mulla 3vuoden päästä viides haaveissa, tai jo sylissä :laughing021. Pääseekö tästä kokonaan eroon, ennen kun vaihdevuodet tulee ja alkaa mummo kuume.

terv: epätoivoinen:hilarious:

Hei
Sellanen aihe kun vauvakuume :hilarious: on varmaan teille tuttu. Itse oon ajatellut et se joskus loppuu, mut loppuuko :laughing001 ? Nyt neljättä kuumeillessa oon miettinyt et tuskin se tulee loppumaan, kun on alkanut jo teini-iässä. Jotenkin oon ajatellut et niitä lapsia kuumeilee vaan sen verran kun haluaa. Nyt tän neljännen kohdalla tunnistan kyllä sen et tää ei oo enää järjellistä touhua. Et onko mulla 3vuoden päästä viides haaveissa, tai jo sylissä :laughing021. Pääseekö tästä kokonaan eroon, ennen kun vaihdevuodet tulee ja alkaa mummo kuume.

Ei se lopu meillä koskaan :D järki jossain vaiheessa varmaan tajuaa lopettaa mut ei kai se kuume koskaan poistu :D kyllä mäkin ajoittain kuumeilen tytölle pikkusiskoa, mutta en todellakaan lähtis siihen hommaan enää :D

Hei

Täällä samat pohdinnat. Vauvakuume alkanut uudestaan heti synnytysten jälkeen, enkä usko että tämänkään jälkeen loppuu.
Ei se lopu meillä koskaan :D järki jossain vaiheessa varmaan tajuaa lopettaa mut ei kai se kuume koskaan poistu :D kyllä mäkin ajoittain kuumeilen tytölle pikkusiskoa, mutta en todellakaan lähtis siihen hommaan enää :D
Mäkin jo pohdin pitäisikö tälle tulevalle neljännelle yrittää saada kaveri pienellä ikäerolla. Nyt kun tulee 3v4kk nuorimmille noin se on paljon enemmän kuin muilla sisaruksilla.

Jos siis edes raskaus normaali. En ole vieläkään uskaltanut varata neuvolaa tai ultraa kun pelkään taas huonoja uutisia ja lykkään asiaa myöhemmäksi.

Voe halavattu, tuo on niin jännä tuo vauvakuume. Nii kuin vannoin etten enää tän viidennen jälkeen ikinä haluu olla raskaana enkä varsinkaan synnyttää, niin kappas kummaa, mies tuossa vitsaili et pitäskö tehä vauva, niin johan kuume pomppas taivaisiin. Ja siis ei oo tarkoitus että meille vielä vauvoja tulis(Kait, toisaalta olis ihana mutta ei ehkä kuitenkaan )

Tuo meidän maaliskuinen aiheuttaa mulle vauva kuumeen :dummy1: Aiemmin silloin kun tätä yritettiinkin niin ei ollut sellaista selvää vauva kuumetta, vaan halusin lapsen. "vahinko" raskauden keskenmeno sai meidät lopulta yrittämään. Nyt sitten tuntuu kun tuo vauva on niin ihana niin sellainen selvä vauva kuume, ihan fyysisesti joka solulla jotenkin haluais toisenkin nyytin syliteltäväksi :love017
Joten ajattelin josko tämä menisi ohi kunhan saisi sinniteltyä jokusen vuoden...
Muistan kyllä kun saimme toisen lapsen että silloin tuntui perhe kokonaiselta pitkän aikaa ja mietin että tässä me nyt ollaan kaikki, (luulen että siihen vaikutti suht pieni ikäero (1v10kk,) en olisi samaan tahtiin jaksanutkaan kolmatta saada).
Toki oon aina haaveillut viidestä lapsesta, mutta vauvakuume on jossain kohtaa aina helpottanut, ja järki ollut voitolla :p
Ja nyt tässä järkeilin että pitää se neljäs tehdä nyt, josko tulisi tuo sama tunne kuin silloin saadessamme toisen lapsen. Pienellä ikäerolla jos saisi niin tulisi taas tunne että perhe kokonainen, enkä jaksaisi enää viidettä :rolleyes:
Olisiko kokeilemisen arvoinen suunnitelma? Ehkä tuo auto asiankin saisi jotenkin kuntoon :wacky: jos mies ei haluaisikkaan tosipaikan tullen jäädä pois kyydistä vaan hommaisi tilavemman auton :hilarious:

Huli ja marsupilami, kyllä voisitte vielä kumpikin vauvoja tehdä! Ei niitä taida koskaan olla liikaa :) <3 Kyllä mä tiiän et jossain vaiheessa sitä viidettä kuumeilen, varsinkin kun auto onkin mahtuu, mut mies on järjen äänenä nyt :D

Mä pelkään kans et alan miettiä 5ttä et sais toisen tytön vielä, jotta olis sitte kaveria. Järki sanoo että ei todellakaan, ja mies vielä jyrkemmin :hilarious: mut jos voitais saada se helppo vauva niin ainahan mieli voi muuttua :rolleyes:

Vaikea sanoa tosta kuumeilusta, enempi se on ehkä sellainen elämäntapa kun jotenkin sairas tila muuten normaaliin oloon. Siis mulla ainakin se "kuumeilu" on se perus olotila :cool:. Nyt puolivuotiaan vauvan kanssa kuume on alhainen, mutta siellä kyllä odottamassa järkisolujen heikkoa hetkeä. Saa nähdä mihin tästä kehittyy, me ei tota ehkäisyäkään osata/haluta ratkaista mihinkään suuntaan, että ehkä vedetään samalla tyylillä hedelmätarhan katkeraan loppuun saakka. Keskeytetty on hemmetin kätevää, jättää aina jotain pientä toivomisen varaa kuumeilijalle :hilarious:..

Vaikea sanoa tosta kuumeilusta, enempi se on ehkä sellainen elämäntapa kun jotenkin sairas tila muuten normaaliin oloon. Siis mulla ainakin se "kuumeilu" on se perus olotila :cool:. Nyt puolivuotiaan vauvan kanssa kuume on alhainen, mutta siellä kyllä odottamassa järkisolujen heikkoa hetkeä. Saa nähdä mihin tästä kehittyy, me ei tota ehkäisyäkään osata/haluta ratkaista mihinkään suuntaan, että ehkä vedetään samalla tyylillä hedelmätarhan katkeraan loppuun saakka. Keskeytetty on hemmetin kätevää, jättää aina jotain pientä toivomisen varaa kuumeilijalle :hilarious:..
Mä nauroin tota et se kuume odottaa järkisolujen heikkoa hetkeä. Kerroin miehellekin niin se totesi et onneks vaan naisilla järkisoluilla on heikot hetket. Sanoinkin et kyllä tän palstan muijien miehilläkin joskus ne järkisolut hiljenee :D

Luulen, että kuumeilu loppuu vasta kun ikä tulee vastaan... välillä vähemmän kuumetta ja välillä kuumeilu huipussaan:grin

Autoista puhe täällä.. meillä kahdella ajateltiin selvitä sitten kun vauva syntyy.
7 paikkanen ja sit normi 5 paikkainen on.

Mun olo on loistava, tykkään vaan niin olla raskaana ja voin mainiosti. Parasta on tuon pienen potkut :Heartred
Aikalailla semmoiset 3kk laskettuun aikaan!

Onnea ja tsemppiä vauvaa yrittäville ja muillekin toki lapsiarkeen :)

Luulen, että kuumeilu loppuu vasta kun ikä tulee vastaan... välillä vähemmän kuumetta ja välillä kuumeilu huipussaan:grin

Autoista puhe täällä.. meillä kahdella ajateltiin selvitä sitten kun vauva syntyy.
7 paikkanen ja sit normi 5 paikkainen on.

Mun olo on loistava, tykkään vaan niin olla raskaana ja voin mainiosti. Parasta on tuon pienen potkut :Heartred
Aikalailla semmoiset 3kk laskettuun aikaan!

Onnea ja tsemppiä vauvaa yrittäville ja muillekin toki lapsiarkeen :)
Voi miksi mainitsit potkut :D mä kaipaan niitä nyt! Eih... Nyt se iski. Kauhea kuume! Mä jo eilen mietin illalla kun katselin tyttöä vieressä, että "ihan vasta olit äidin mahassa, potkit iltaisin siellä kun tulin nukkumaan"... Ja nyt.. Mä niin kaipaan sitä <3

Tuossa mietin kun pitkästä aikaa ittekseni istun että vauvat on ihania mutta jos jatkuvasti haaveilee vauvasta.. Raskaudesta.. Synnytyksestä niin jääkö oma aika saamatta siis tarkota sitä että milloin tulee se aika että ajattelen itseäni ja sitä mitä haluaisin tehdä jotta ei olis vain jääny odottelun varallekun loppu pelissä elämä voi olla liiankin yllättävä toki joo turhan kaukaa haettu mutta pitäiskö elämästä nauttia toisella tapaa en tiedä ja sehän onkin vähän nii kuin pulma.... Nyt on jotenkin tajunnu ja kaikki erinlaiset ajatukset tullu päähän kun joutunut suurimman osan yksin tekeen.. Tilanne näyttää välillä niin epäselvältä että ei ajatukset pysy päässä:banghead:o_O

Takaisin