Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissa. En oikeen tiedä kuulunko tänne :laughing002 . En tiedä paljon pitää olla lapsia että on suurperhe. Ei meidän perhe kolmen lapsen kanssa niin suurelta tunnu. Lapset 9v, 4v ja 2v. Haaveissa nyt neljäs :love7

Koitin ettiä jotain neljättä kuumeilevat ketjua :p en ainakaan tuntunut löytyvän.

Tyttöjen ja poikien eroihin (ei vakavasti otettavaa, vain mun kokemus :hilarious:). Meillä pojat on lepposia ja vähän tälläsiä hitaita haaveilijoita kun minäkin :laughing002 . Tytär on sit vauhtimimmi joka hoitaa kaiken, on määrätietonen jne. Kaikkihan nuo painii ja taistelee, ja pomppii pitkin seiniä kun sellanen aika koittaa :laughing001 . Tyttö viel kyllä puhuu kun Runeberg, välillä täytyy sanoa et nyt hetki ollaan vaan ja mietitään omia ajatuksia. Pari sekunttia se jaksaa ja sit taas pakko kertoa jotain tosi tärkeetä :laughing025

No nyt tuolta löytyikin toi neljättä haaveilevien ketju, joka on hiljentynyt 2017 :grin Koitin sitä nostaa jospa sinne saatais pulinaa :)

Tervetuloa danonina! Kyllä kai tilastollisesti 3 on jo suurperhe tässä maassa :D

Meillä neljä nyt ja aika härdelli on kieltämättä. Varsinkin kun tää neiti ei oo leppoinen ja simppeli kuten pojat on ollut. Jalkapohjat on kipeät kantamisesta. Onneksi en omista askelmittaria enää, varmaan menis rikki kun tulee joku kvantiljoona askelta päivässä :D

Mäkään en itse koe vielä kolmea tai neljää lasta suurperheeksi, mutta eipä se kai enää nykyään ole niin normaalia eikä tosiaan löytynyt neljännestä kuumeilevien ketjua, joten sen enempiä miettimättä itsekkin tänne tulin :p

Täällä raskaustestien viivat vahvistuu, joten suuri toive olisi että nyt raskaus jatkuisi loppuun saakka :nailbiting:

Danonina tervetuloa! :) Tilastollinen suurperhe taidatte olla joo:hilarious: itse koen että kun enää perus farkkuun mahdu niin sit aletaan olla suurperhe :bookworm:
Me varmaan aletaan olla jo suurperhe vaikka siltä aina tunnukkaan kun joukot seikkailee omilla teillään valtaosan päivästä :rolleyes:
Että kun tota vettä jaksaa syytää... aurinko vois alkaa olla kiva pikku hiljaa taas! Semmonen järki lämpö 20-25 eikä 30-35:shy: lenkille haluis mutta viitti lähtee märässä juoksemaano_O

Mä tykkään et on vähän pilvistä, vesisade on ollut nyt hyväksi kun istutettiin 130 marja-aronian aitataimea ja 250m2 nurmikkoa. Viime kesänä istutettiin 400m2 nurmikkoa ja meni kesänä 35kuutioo vettä, joten nyt vesisade on ihan tervetullutta :D

Joo, jos normifarkkuun ei mahdu niin on jo mun mielestä iso perhe. Jos tarvii isomman kuin 7-paikkainen niin on suurperhe :D

Meillä on 9 paikkanen volkkarin paku alla:hilarious: tehän ootte reippaillu kasvien kanssa twisted! Ei mua toi pilvisyys haittaa muuten mutta meillä on uimakoulua vielä ens viikko ja järvessä järjestetään niin ois kiva jos ois vähän lämpöisempää niin lapset suostuu vesiin menemään:bored:

Meillä on 9 paikkanen volkkarin paku alla:hilarious: tehän ootte reippaillu kasvien kanssa twisted! Ei mua toi pilvisyys haittaa muuten mutta meillä on uimakoulua vielä ens viikko ja järvessä järjestetään niin ois kiva jos ois vähän lämpöisempää niin lapset suostuu vesiin menemään:bored:
Pakko reippailla jos haluaa et tontilla on muutakin kuin moreenimaa paljaana :D nimittäin yhden kesän ja syksyn pesin joka päivä kuraiset lapset ja vaatteet :D

Tänään alkoi menkat ja jotenkin tosi helpottunut olo. Kierto oli sen 37 pv. Haluan kyllä vielä jossain vaiheessa sen neljännen lapsen, mutta nyt kun joutuu kolmannen kanssa ramppaamaan kasvukontrolleissa, fyssarilla ym niin se kyllä hillitsee kuumeilua. Jotenkin myös miettii että josko menis hetkeksi aikaa välillä töissäkin piipahtamassa vai tekiskö kaikki lapset putkeen ja sitten vasta :think005 haaveilen keittiöremontista, mutta sitten mun pitäis kyllä olla töissä että siihen olisi varaa.

Tervetuloa danonina mukaan! Foreverfeverille vahvistumista viivalle! Teillä onkin mukavaa puuhaa twisted. Meilläkin pihahommia, uutta laattakiveä pihaan ja sitten tilaan kuormallinen sepeliä.

Tervetuloa Danonina :)
Meillä on vieläkin 7 paikkanen voyager alla, vaikka perheessä on 8 henkilöä :grin On nyt kyllä kateltu isompaa, kun jäi kaikki koko perheen kesäreissutkin tekemättä. Ei lähetä kahdella autolla ajamaan 400-600km reissuja.

Meidän 1v kuopus mursi jalkansa viime viikolla :sad001 Olin hakenut sen yöllä meidän viereen nukkumaan ja pöpperössä unohdin nostaa laidan paikalleen ja tietenkin tuo sitten tippui :arghh: Niiiiiiin huono äiti -fiilis, vaikka sattuuhan näitä "kaikille".

Vauvakuume soutaa ja huopaa, toisena päivänä (tänään, kun on ovis) ajattelen, että hyvin tähän vielä yksi mahtuisi, ja toisena päivässä meinaan nykyisetkin laittaa facen roskalavalle tarjolle (parin viikon päästä kun alkaa menkat) :smiley-angelic008.

Itsekin pitäisi jaksaa pihahommiin panostaa, pitäisi pari kukkapenkkiä perustaa ja alkaa miettiä mansikkamaalle ensi kesäksi paikkaa. Talon laajennuksesta haaveillaan ja kylppärirempasta, töihin pitäisi vaan sitten minunkin mennä.

Meillä on vieläkin 7 paikkanen voyager alla, vaikka perheessä on 8 henkilöä :grin On nyt kyllä kateltu isompaa, kun jäi kaikki koko perheen kesäreissutkin tekemättä. Ei lähetä kahdella autolla ajamaan 400-600km reissuja.

Meidän 1v kuopus mursi jalkansa viime viikolla :sad001 Olin hakenut sen yöllä meidän viereen nukkumaan ja pöpperössä unohdin nostaa laidan paikalleen ja tietenkin tuo sitten tippui :arghh: Niiiiiiin huono äiti -fiilis, vaikka sattuuhan näitä "kaikille".

Vauvakuume soutaa ja huopaa, toisena päivänä (tänään, kun on ovis) ajattelen, että hyvin tähän vielä yksi mahtuisi, ja toisena päivässä meinaan nykyisetkin laittaa facen roskalavalle tarjolle (parin viikon päästä kun alkaa menkat) :smiley-angelic008.

Itsekin pitäisi jaksaa pihahommiin panostaa, pitäisi pari kukkapenkkiä perustaa ja alkaa miettiä mansikkamaalle ensi kesäksi paikkaa. Talon laajennuksesta haaveillaan ja kylppärirempasta, töihin pitäisi vaan sitten minunkin mennä.
Voi ei, tuo on niin kamalaa :Heartred Meillä nuorimmalla tuli kalloon murtuma 10kk ikäisenä sängystä putoamisen seurauksena :sad010Parani onneksi hyvin itsestään.

Raskaustesti vahvistuu, taas vähän lähempänä haavetta isosta perheestä :) parin viikon päästä ajattelin käydä varhaisultrassa ja toivon, että tällä kertaa saataisiin sieltä hyviä uutisia.

Kyllä näitä "kaikille" sattuu!
Meillä on jokainen lapsi tippunut perhepedistä jossain kohtaa, tuuria on ettei luita mennyt rikki (vielä) - täytyykin taas pehmustaa sängynvierus ENNENKÖ tämä viimeisin alkaa kieriä.

Meillä kans alla 7-paikkainen, ja ukolla normi farmariauto. Kahdella mennään, vaikka se 600km lenkki.. mä en halua yhtään isompaa autoa, on niin harvoin että kaikki täytyisi samaan mahtua.

Meillä on toka ainoastaan perhepedistä pudonnut, varmaan 5 kertaa :D ja sellaisena ryömivänä siis eli mitä ois ollu, 7kk. Sit siirtyi omaan sänkyyn ja sinne jäi. :D varmaan tajus itsekin että väsynyt äiti ei jaksa enää mua pysäyttää sitä niin parempi jäädä pinnasänkyyn :D

Meillä on 7 paikkanen auto ja jää vielä yhdelle tilaa, toinen auto on normi farkku :grin ainut ongelma on reissuun ku pitäis tavarat saada mahtumaan et ei mahdu enää kyytiin ku takapenkit on ylhäällä.

Tervetuloa danonina, eiköhän tämä oo oikea paikka sulle :grin itte odotan 4ttä ja ei silti tunnu suurperheeltä vaan normaalilta, mut kylläpä kaikki meidät laskee suurperheeksi. :facepalm:

Metsätähti mä tykkään tästä tyylistä että kaikki tehty putkeen, vaikka oon kyllä joka välis töis silti käyny :rolleyes: ja äitiyslomilla työskennelly, mut se on mun jaksamiskeino.

Meillä tuo kuopus tekee hampaita, itte oon niin väsyny et en tiä mitä edes jaksais tehdä, ja isommat vaan kiukuttelee. Välillä mietin mikä hullu oon ku tän yhden vielä tähän jatkoksi teen, mut ehkä se tästä. Vielä viikon oon sairaslomalla, sit olis 3vk töitä ja sit kesäloma.

Meillä myös 7 paikkainen auto, mutta onneksi taaimmat penkit voi nostaa yksi kerrallaan niin jää vielä 4. syntyessä vaunuille yms. tilaa. Mullahan ei edes ole ajokorttia, joten mies ajaa kaikkialle :oops:
Mä olisin kanssa mieluiten samaan putkeen kaikki lapset saanut, töissäkin kyllä olen väleissä pyörähtänyt ja nyt jo 2v ollutkin kokopäiväisesti. Nyt onkin ihan uusi tilanne kun ikäeroa olisi tulossa nuorimmille 3v4kk (jos kaikki menee hyvin). Mieskin jo ilmoittanut, että haluaa olla tämänkin kanssa jonkun aikaa kotona, niin pääsen sitten myös töihin tuulettamaan päätä :p

Mä mietin samaa et laittais vain yhden penkin taakse mut sit ei saa siirrettyä penkkiä vaan joutuis takakontista kulkia äärimmäisellä penkille niin pakko molemmat nostaa ylös ja laittaa isommat sinne :facepalm: meillä ku kaikki tarvii vielä istuinta pitkään, vanhin on just täyttäny 5 ku tämä nuorin syntyy :rolleyes:

Toi facen roskalava homma oli niin hauska, että kun selitin miehelle sitä, niin meinasin pissata housuun :D

Täällä arki vauvan kans on ollut yhtä sirkusta! Tytöt on (yleistän koska kaikki joiden kanssa oon jutellut on samaa mieltä) vaativia. Kelpaa syli, kelpaa tissi. Ei kelpaa sitteri, eikä lattia. Pimppisilleen voi olla mutta kun menee hermot, vaippa päälle heti! Vaatteita saa vaihtaa, mutta jos on liian hidas saat kuulla siitä. Öljytä saa ihoa, jos neiti on sillä tuulella. Lämpimässä suihkussa ja saunassa voidaan lutrata, siellä ei mee hermot, varsinkin jos tissiäkin saa. Pitää varmaan muuttaa suihkuun niin tää viihtyy :D

Iltaisin voidaan valvoa vaikka 3h putkeen. Otetaan tissiä ja sitten se ei kelpaakaan. Ei kun kelpaakin. Eipäs sittenkään. Ja sitten nukuttaa ja oma sänky kelpaa - 2 minuuttia. Sitten haluaa viereen, eipäs kun oma sänky olikin parempi. Mieli muuttuu salamannopeasti. :D

Pojat oli helppoja. Vaihda vaippa. Syötä. Vaihda uudelleen, kääri peittoon, anna tissiä. Ja tadaa, 5min ja unessa. Nosta mihin vaan, vaikka olkkarin lattialle, niin pojat nukkui.

Isä lähti juhannuksena. Syöpä oli joo, vuosi sitten todettiin. Ihan kesken jäi kaikki. Kamala ajatellakaan kun syöpä tulee vieläkin nuoremmille ja vie mennessään. :arghh:

Eilen saatiin jo riita aikaiseksi äidin kanssa siivouksesta mökillä (narsisti), saa nähdä mitä tästä enää tulee vai tuleeko mitään.. Isä piti porukan yhdessä ja silotti äidin oikkuja.

Tääl kp 12 menossa, kierrot on jotain 35pv kieppeillä. Nyt viimeiset menkat oli ihan normit, ei enää monsuunit. Mut ite oon huomannu, et pms on pari pv jokunen päivä ennen menkkoja, sillon kyllä sapettaa kaikki.

Meil on volkkarilta kans 9-paikkanen ja sit normifarkku, johon ei mahdu mitään! :banghead: mä ajelen pakulla ja hermo menee joskus ku farkkuun pitää ahtautua..

Me ostettiin jo vuosi takaperin 7paikkanen auto :hilarious: . Kaikki tietty kyseli et onko vauvoja tulossa lisää. No meitä tosiaan 5henkeä ja kaks koiraa jotka vie tilaa. Ollaan tässä jo kolme vuotta menty mökille ja muualle kahdella autolla, kun ei koirat ja rattaat ym. mahdu yhteen autoon. Ei varmaan koko autoa olla täyttämässä :p mut jos se yksi vielä :grin

Mä oon ollut nyt kahden pienemmän kanssa pian 5v kotona. Mies yrittäjä ja tekee töitä kahden edestä. Meillä aika vanhanaikaisen olonen systeemi, mä hoidan kodin ja lapset ja mies työt. Mies kyllä korvaa mulle eläkkeet ja rahat on yhteiset. Hän toivoo että oon kotona ja nyt se tuntuu hyvälle vaihtoehdolta. Toiveena et neljäs sais alkunsa tässä piakkoin :grin . Piinapäiviä tässä elellään ja ens viikolla selvii onko ketään tarttunut tästä kierrosta matkaan. Kaks yhteistä on saaneet alkunsa aika nopeasti, ni tavallaan odottaa et niin kävis nytkin ja samalla pelkää et joutuu odottelemaan . Toinen yrityskierto nyt takana :)

Takaisin