Meillä ku tulot on samaa luokkaa niin molemmat laittaa yhteiselle tilille yhtä paljo rahaa, mistä maksetaan kaikki lainat ja vakuutus ja hoitomaksut yms, sit molemmat maksaa omat puhelimet, harrastukset, autot jne. Ruokaa minä ostan enempi mut mies maksaa pääosin autoremontit ja pihajutut yms. Varmasti tilanne olis eri, jos toinen tienais huomattavasti enemmän.
Ja vaikka teen töitä niin en siltikään oo mikää työnarkomaani, ei se automaattisesti sitä tarkota jos tykkää töis käydä.
mulle työt on henkireikä tähän todella raskaaseen lapsiarkeen, ja paikka, missä näen muita aikuisia. Ja tykkään työstäni, mahtava työporukka, niin ilolla sielä käyn. Tämän viimesen äitiysloman jälkeen mietin 4 päivästä viikkoa, pitää laskeskella miten kannattaa hoitomaksujen kans tehdä, kun meidän kunnas on tosi korkeat maksut. :banghead:
Vaikka oon toisen lapsen jälkeen halunnu ison perheen, en silti oo se äiti, joka nauttii kotona olosta ja uhraa elämänsä lapsille, vaan vaadin ja haluan sen oman ajan unohtamatta itteäni, vaikka välillä se oma aika on kortilla. Töis pääsen toteuttamaan itteäni, ja oon parempi äiti kun käyn töis tuulettumas välillä. Välillä tuntuu että syyllistetään töis käyviä vanhempia, että pitäis kotona pysyä kerta lapsia pitää tehdä, mutta se vaan ei kaikille sovi. Vaikka miehellä olis rahaa elättää molemmat, en jäisi kotia, koska mun pää ei sitä kestäisi.
Äippäx6 kouluhaut on nykyään kuulemma perseestä, en oo sen poliisikoulun jälkeen hakenu muualle, mut nyt mietin pitäiskö talvella lukea avoimes yliopistos vaikka lakiopintojen perusteita, et niistä olis tulevaisuudes apua sitte poliisikouluun. Sinne tuun hakemaan uudestaan, jahka saan lapset pois alta ja silmät leikattua ja työhistoriaa tulee sen verran että kela maksaa parempaa opintorahaa että selvitään mun opiskeluajasta