Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi mahtavaa, onnea marsupilami:Heartred
Mä oon Aina vähän kade nopeista synnytyksistä :happy7
, vaikkei se varmaan juhlaa ole sekään :happy8
.
Kuinka muuten muilla on tää korona vaikuttanut suurperheen arkeen?
No ruokaa ainakin menee varsin tehokkaasti.. Oon ruvennut ostamaan maitoa lähitilalta, emäntä tuo ämpärin kotiportaille soitettaessa:hello2, on maahavaa päästä siitä armottomasta purkkien rahtaamisesta.
Koululaiset vaatii osa aikapaljon jeesiä ja stressitaso onkin itsellä aamupäivisin varsin korkealla laughing7. Iltapäivällä yrittän tehdä pienten kanssa kunnon lenkkeilyä, pakko kunnolla tuulettaa päätä ja nollata aivot että jaksaa taas. Helpottaa ainakin painontasausta tämä, ei kerkee kahvitella ystävien kanssa. Lapset kyllä tulee keskenään paremmin toimeen nyt kun ei olla koulussa,vähän samaantapaan kun kesälomalla. Paljon hyviä puolia tässä erityistilanteessa.

Eipä tässä paljon ole ehtiny kirjoitella, korona ja se meidän kylpyhuoneen täysremontti, ei hyvä yhdistelmä. Onneksi näytteissä ei ollu asbestia, mutta kalliiksihan tuo tulee. Katsotaan miten vakuutusyhtiö korvaa nyt kun on kaikki laskut saatu paperille. Ei paljon eristys olis toiminu kun ei oo suihkua eikä pyykkikonetta käytössä, joten ollaan käyty 1x/vkossa mun vanhemmilla saunassa ja suihkussa.

Mies normisti töissä kun on sairaanhoitajana. Lapset mun kanssa kotona. Kyllähän tämä on aika kurjaa kun tykätään paljon nähdä eri kaveriperheitä, niin nyt ei voikaan :/

Paljon onnea marsupilami vauvasta!:Heartpink Huh, onneksi ehditte sairaalaan asti. :confused1

Gatusalla menee raskaus nopeasti :)

Nuppuselle myös isot onnittelut potrasta vauvelista <3

Pikkuvarpaille isot tsempit, toivottavasti seuraava plussa kiinnittyy oikeaan paikkaan <3

Mä jännitän siskon vauvan saapumista, la oli 29.3. Käynnistys on ensi viikon torstaina:happy:

Kuinka muuten muilla on tää korona vaikuttanut suurperheen arkeen?
Heissan pitkästä aikaa... on ollut ”hiukan” hoppu!
Tämä korona, hemmettien hemmetti! Etäkoulua, ruuan laittoa, siivoamista, energiaa, hulluutta...
siinä taitaa olla 5 kovaa jotka kuvaa tätä tilannetta meidän torpassa parhaiten! Jos en oo koti opettajattarena 2lk ja eskarille, olen keittiössä tai siivoamassa, lapsilla paaaaaaaaaaaljon energiaa kun ei ole samanlaista purkumahdollisuutta kuin perus arkena, ihanana perus arkena! Joka päivä pitää käydä 2h lenkkeilemässä noiden kanssa että saa pahimmat höyryt niistä ulos ja siihen vielä omalla pihalla riehumiset päälle. Ruokaa menee aivan järkyttävä määrä, esim tänään tein kirjolohikiusausta jotain 4kg ajatellen että eipä tarvii huomenna lounasta tehdä ja höpöhöpö! Oisko sen verran jäänyt että miehelle ja sisulle riittäisi lounaaksi... ja tästähän seuraa se että kun sen kerran viikossa käyt kaupassa niin ostokset on aivan jäätävät! Hyvähän se että ruoka maistuu.
Twisted (?) tais kysellä jonkin verran taakse päin et mikä homma ton miehen kaa. Niin sen kaa ei nyt kovin vahvasti mee... meillä ei ole mitään yhteistä enää nykyään! Ollaan vaan kämppiksiä... se ehdotti pariterapiaa jossa käytiin tasan kerran ja sit tuli korona ja kaikki peruttu! Enkä usko että se sinne enää menee kun tämä korona homma on ohi... että, joo, semmosta...

Heissan pitkästä aikaa... on ollut ”hiukan” hoppu!
Tämä korona, hemmettien hemmetti! Etäkoulua, ruuan laittoa, siivoamista, energiaa, hulluutta...
siinä taitaa olla 5 kovaa jotka kuvaa tätä tilannetta meidän torpassa parhaiten! Jos en oo koti opettajattarena 2lk ja eskarille, olen keittiössä tai siivoamassa, lapsilla paaaaaaaaaaaljon energiaa kun ei ole samanlaista purkumahdollisuutta kuin perus arkena, ihanana perus arkena! Joka päivä pitää käydä 2h lenkkeilemässä noiden kanssa että saa pahimmat höyryt niistä ulos ja siihen vielä omalla pihalla riehumiset päälle. Ruokaa menee aivan järkyttävä määrä, esim tänään tein kirjolohikiusausta jotain 4kg ajatellen että eipä tarvii huomenna lounasta tehdä ja höpöhöpö! Oisko sen verran jäänyt että miehelle ja sisulle riittäisi lounaaksi... ja tästähän seuraa se että kun sen kerran viikossa käyt kaupassa niin ostokset on aivan jäätävät! Hyvähän se että ruoka maistuu.
Twisted (?) tais kysellä jonkin verran taakse päin et mikä homma ton miehen kaa. Niin sen kaa ei nyt kovin vahvasti mee... meillä ei ole mitään yhteistä enää nykyään! Ollaan vaan kämppiksiä... se ehdotti pariterapiaa jossa käytiin tasan kerran ja sit tuli korona ja kaikki peruttu! Enkä usko että se sinne enää menee kun tämä korona homma on ohi... että, joo, semmosta...
Toi ruuanlaitto on kyllä aivan järkyttävää. Voin kyllä kuvitella mitä se on jos on 6 lasta, kun 5 hengen perheessäkin sitä ruokaa saa menee valtavan määrän.

Sympatiaa sinne <3 Ootko miettinyt et miten itse haluat jatkaa jos ootte vain kämppiksiä? :/

Twisted onhan tota tullut mietittyä ja rehellisesti sanottuna en tiedä... toisaalta halusin olla mutta sitten taas toisaalta halusin erota... en tiedä! Onko tämä vaan joku vaihe joka menee ajan kanssa ohi kun lapset kasvaa ja meillekin alkaa tulla aikaa lisää olla me? Kaipaan suuresti sitä että joku pitäisi hyvänä ja oisoittaisi että välittää... Mies sanoo rakastavansa eikä ainakaan erota halua! Kävin ennen tätä korona hommaa muutaman kaverin kaa tuulettumassa ja tuntu ihan pirun hyvälle saada miehiltä huomiota vaikka sitä edes kerjää kun sitä kotonakaan saa...

Äippä kiva kuulla sustakin toivottavasti teidän välit rupiais toimimaan
Tein kaks isoa 10l kattilaa muusia ja pikku Ropponen jäi et juu kyllä menee ja nämä jotka urheilee tuntuu et vielä enemmän :grin ei lopu meillä päivä siihen et kaikki saat illalla nukkuun:wtf: No mut toisaalta ihanaa kun kaikki on yhtä aikaa syömässä niin voi puhua oikeesti asiaa ym...

Twisted onhan tota tullut mietittyä ja rehellisesti sanottuna en tiedä... toisaalta halusin olla mutta sitten taas toisaalta halusin erota... en tiedä! Onko tämä vaan joku vaihe joka menee ajan kanssa ohi kun lapset kasvaa ja meillekin alkaa tulla aikaa lisää olla me? Kaipaan suuresti sitä että joku pitäisi hyvänä ja oisoittaisi että välittää... Mies sanoo rakastavansa eikä ainakaan erota halua! Kävin ennen tätä korona hommaa muutaman kaverin kaa tuulettumassa ja tuntu ihan pirun hyvälle saada miehiltä huomiota vaikka sitä edes kerjää kun sitä kotonakaan saa...
Mä villisti veikkaisin ihan sitä vaihetta :shy:! Meillä on ainakin mahtunut 23 yhteiseen vuoteen monta mäkeä, välillä ylös ja toisinaan alas. Mä oon muutamaan otteeseen ollut lähdössä. Mutta en kyllä näe että elämä vaihtamalla paranisi-itsestään kun ei pääse :p!
En teidän tilanteesta tiedä, mutta tällä vähäiselläkin voisi kuvitella että yhden intensiivisen elämänvaiheen päättyessä (aina uuden vauvan odotus) tulee kriisi. Ja kriisit kyllä menee ajan kanssa ohi!
Toivottavasti pääset vähän itseä tuulettamaan ja toteuttamaan, uskon vahvasti että teillä on vielä paljon toivoa. Kun tahtotilaa löytyy niin keinot kyllä seuraa.

Tsemppiä ja hurjasti voimaa alkavaan viikkoon, ihan kaikille :Heartred

Äippä kiva kuulla sustakin toivottavasti teidän välit rupiais toimimaan
Tein kaks isoa 10l kattilaa muusia ja pikku Ropponen jäi et juu kyllä menee ja nämä jotka urheilee tuntuu et vielä enemmän :grin ei lopu meillä päivä siihen et kaikki saat illalla nukkuun:wtf: No mut toisaalta ihanaa kun kaikki on yhtä aikaa syömässä niin voi puhua oikeesti asiaa ym...
Aika mittava kattaus etten sanoisi :hilarious:! Meillä riittää vielä toistaiseksi n 2-3 kg perunaa yhdellä aterialla. Onko teillä muuten yksi tiskikone vai ootteko jo kahden käyttäjiä? Se olis kovin kätevää, jos ei tarvisi jatkuvasti astioita siirtää kaappiin vaan käyttää suoraan koneesta..

Voihan se kuule olla vain vaihe. Yrittäkää puhua. Se on ainoa oikeastaan mitä voi tehdä.

Mä olin vuosi sitten lähdössä vakaasti. Onneks en lähtenyt vaikka olin toiseen (naiseen) ihastunut. Pieni kriisi oli päällä mut tänne jäin.

Nyt on solmut selvitetty ja naimisiin menty. Lapsikin ois tässä kohta taas tulossa :D 7,5 viikkoa vielä :D

Lambi yks kone on mut 2 pyykkäri ja kuivuria hommasin... Nää tykkää muusista ihan sikana ja meillä kaikki lapset on laihoja kun multa on kysytty monesti tästä ruoka hommasta ja sanottu et teillä täytyy olla lihavii lapsi.. No net liikkuu järkyttävästi myös nytkin vaikka ovat kotona niin kyllähän ruoka maistuu

Meillä ois tänään ruuaksi Lindstömmin pihvejä (2kg), juures muussia(6l), höyrytettyjä kasviksia (2kg) ja ruskeeta kastiketta (3l). Toivon että riittäisi edes lapsille huomiseksi lounaaksi ainaki pihvit! Iltapalaksi ajattelin jonkun vispipuuron tehdä...2 litran jos tekee niin riittänee aamuksi! En kyllä tiiä mihin noi syö kun tuommosia laihoja luikkuja kaikki:rolleyes:

Meillä ois tänään ruuaksi Lindstömmin pihvejä (2kg), juures muussia(6l), höyrytettyjä kasviksia (2kg) ja ruskeeta kastiketta (3l). Toivon että riittäisi edes lapsille huomiseksi lounaaksi ainaki pihvit! Iltapalaksi ajattelin jonkun vispipuuron tehdä...2 litran jos tekee niin riittänee aamuksi! En kyllä tiiä mihin noi syö kun tuommosia laihoja luikkuja kaikki:rolleyes:
Meillä ei 2 litraa vettä vispipuuro riitä ees yhdeks iltapalaksi :D se on sellaista herkkua et vedän yksin litran :D

Millaista juuresmuussia teet? Mitä siihen tulee?

Lambi yks kone on mut 2 pyykkäri ja kuivuria hommasin... Nää tykkää muusista ihan sikana ja meillä kaikki lapset on laihoja kun multa on kysytty monesti tästä ruoka hommasta ja sanottu et teillä täytyy olla lihavii lapsi.. No net liikkuu järkyttävästi myös nytkin vaikka ovat kotona niin kyllähän ruoka maistuu
Lihavuus /laihuus asiat riippuu niin monesta, lähinnä geeneistä :)!
Kaks pyykkäriä munkin tarkoitus laittaa jossain kohtaa, yläkertaan tilavarauskin toiselle koneelle. Ajatus oli että teinit saisi hoitaa oman vaatehuollon. Vanhin jo tekeekin niin, mutta riskinä siinä koneen ollessa makkareiden vieressä että joku iskee päälle keskellä yötä.. No, kerrankos sitä tuonkin kouluttaa.

Meillä ei 2 litraa vettä vispipuuro riitä ees yhdeks iltapalaksi :D se on sellaista herkkua et vedän yksin litran :D

Millaista juuresmuussia teet? Mitä siihen tulee?
Meillä toi riittää just ja just 2 kattaukselle mut pitää kyllä olla todella kuohkeeta et riittää:hilarious:
Tämän päivän muussiin tuli, lanttua/bataatti/perunaa ja lisä väriksi hiukan pakaste pinaattia. Nesteenä täysmaito (Uht) ja suolaa tietysti...
Kokeilin muuten noihin lindströmmin pihveihin Bonnen punajuurisosetta jonka imeytin korppujauhoihin. Koepaistos oli ainakin herkullinen joten meinaan kyllä tota sosetta käyttää jatkossakin tähän hommaan! Ei sotkua ja pinkkejä käsiä ;)

Paljon onnea nuppunen ja marsupilami vauvoista. :)

Paljon tsemppiä äippä teille. Toivottavasti kaikki vielä kääntyy parhaimmaksi. :Heartred

Täällä olis 10 viikkoa laskettuun aikaan.

Ruokaa menee kyllä ihan hirveät määrät nyt kun lapset on kotona. Tein tänään kinkkukiusausta 4kg. Sillä ajatuksella että siintä riittää huomisellekkin. No äsken kun katoin jääkaappiin niin yli puolet on jo hävinnyt. Eli huomiseks täytyykin sit kehitellä jotain muuta ruokaa.
Yllättävän hyvin on mennyt kotikoulu, kun vaan saa nuo aamuisin innostumaan. Sitten kyllä alkaa luistaa hommat kun pääsevät alkuun.
Eka luokkalainen alkaa välillä tympääntymään tähän kotona olemiseen. Kun ei näe kavereita ollenkaan nyt. Sit tietysti kun alkaa tympiä niin täytyy ruveta härnäämään muita. Mutta muuten onneksi on vielä mennyt hyvin.
Mutta kyllä tästä tulee pitkä kevät. Itse kun tykkäisin liikkua käydä kaupoilla ja nähdä kavereita. Tulevalle vauvallekkaan en oo päässyt vielä mitään ostamaan. Onneksi kaikki tärkeimmät on jo valmiina edelliseltä.

Äippä Onko kummankin tunteet kadonneet jos saa kysyä vai ahistaa ko toisessa joku... Kyllähän lapsiperheissä parisuhde on kovilla mut jos ei mitään ole se jos mikään huolestuttais ainakin minua... :Heartred

Emmielle, lisää siihen kinkkukiusauksen jämään, munakasmassaa(1-2munaa/ruokailia) juustoraastetta ja kinkkua (just niitä mitä löytyy kaapista) ja tyrkkää uuniin-> loppu tulos on aivan ihana uunimunakas ;)
Pikkuvarpaat, mies sanoo rakastavansa ja haluavansa olla mun kanssa mutta silti mikään ei muutu... se ei halaa/pussaa/kosketa, ei ole seksiä kun maks 2xkk. Mulla ajatukset aikalailla sekasin, toisaalta haluaisin mutta toisaalta mietin yksin lasten kanssa olemista... enemmän ajatukset tossa jälkimmäisessä! Katsotaan nyt mitä mieltä mies siitä terapiasta kun tää korona homma on ohi... sehän sitä kuitenkin ehdotti!

Äippä toi on hyvä jos se ite ehottaa mutta sen täytyy olla myös valmis muuttumaan.. Puhun nyt kokemuksesta... Terapiassa voi käydä mut siltikään mikään ei muutu tai se muuttuu hetkellisesti tämä on niin valitettavaa ja niin nähty mutta toivon että te saatte sieltä apua... Nämä on todella vaikeita asioita ja just sen takia kun on pieniä... Et kuule tiedä miten tuo toi mieleen kaikkee vuosien takaa

Emmielle, lisää siihen kinkkukiusauksen jämään, munakasmassaa(1-2munaa/ruokailia) juustoraastetta ja kinkkua (just niitä mitä löytyy kaapista) ja tyrkkää uuniin-> loppu tulos on aivan ihana uunimunakas :wink
Pikkuvarpaat, mies sanoo rakastavansa ja haluavansa olla mun kanssa mutta silti mikään ei muutu... se ei halaa/pussaa/kosketa, ei ole seksiä kun maks 2xkk. Mulla ajatukset aikalailla sekasin, toisaalta haluaisin mutta toisaalta mietin yksin lasten kanssa olemista... enemmän ajatukset tossa jälkimmäisessä! Katsotaan nyt mitä mieltä mies siitä terapiasta kun tää korona homma on ohi... sehän sitä kuitenkin ehdotti!
Täytyykin kokeilla tuota.

Takaisin