Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on 5 pakettia kananmunia, vahingossa hakenu itse kaks, mies yhden ja tänään tuli kauppakasseissa 2. Olisko ideoita mitä tehdä munista :D

Uunimunakasta, meillä tykkäävät älyttömästi :)

Munakas (joko uunissa tai pannulla) pannaria, lettuja, munakastike, aamupalaksi kokkelia, pohjaton piirakkaa (1muna/1dl nestettä), munavoita ja karjalanpiirakoita, keitettyjä/paistettuja munia metukka/makkara ruisleipien väliin... tämmöset tuli näin äkkiseltään mieleen ;)

Mulla kanat tuottaa noin 10-15 munaa päivässä nyt just. Niitä siis kertyy toisinaan aikalailla. Leipomalla saa kans hyvin kadotettua munia, laittaa aina vähän enemmän kun laki sallii.

Heippa, uutena tulen tänne pulisemaan kun alkaa näyttää siltä, että suurperhettä tässä toivotaan. Lapsia löytyy 3 ja neljättä nyt jonkin aikaa yritetty. Ehkä sitten vielä mahdollisesti lisääkin.
Moikka. Onkos teidän lapset tullu helpolla? :)

Toivotaan pikaista plussaa! Meille neljäs kohta tulossa. Onko teän lapset tyttöjä / poikia? :)

Eka poika, toinen tyttö, kolmas poika
Ekaa yritettiin 2v, toista 1,5v ja kolmatta 3kk.
Nyt 4kk kierukan poistosta tulin raskaaksi, mutta olikin mennyt rv 6+5 kesken ja tyhjennettiin maaliskuussa lääkkeillä. Toinen kierto siis km jälkeen nyt menossa ja ovulaation pitäisi olla ihan kohta.

Eka poika, toinen tyttö, kolmas poika
Ekaa yritettiin 2v, toista 1,5v ja kolmatta 3kk.
Nyt 4kk kierukan poistosta tulin raskaaksi, mutta olikin mennyt rv 6+5 kesken ja tyhjennettiin maaliskuussa lääkkeillä. Toinen kierto siis km jälkeen nyt menossa ja ovulaation pitäisi olla ihan kohta.
Okei, toivotaan et plussa pian pärähtäis tikkuun :)

Kuinka kauan teillä muilla on mennyt kierron käynnistymiseen synnytyksen jälkeen, jos ootte täysimettäny? Ja onko jokin asia selkeesti vaikuttanu siihen? Esim. Kiinteiden alotus tai yö imetysten lopuminen?

Kuinka kauan teillä muilla on mennyt kierron käynnistymiseen synnytyksen jälkeen, jos ootte täysimettäny? Ja onko jokin asia selkeesti vaikuttanu siihen? Esim. Kiinteiden alotus tai yö imetysten lopuminen?
Esikoisen jälkeen tuli ekan kerran sellaista minituhrua 9kk synnytyksestä mut sit se jäi siihen ja tulin raskaaksi. Tokan jälkeen en muista, mutta lopetin imetyksen 7kk iässä niin luulen et sen jälkeen ja kuopuksesta meni vuosi et kierto käynnistyi. Sitten 1v 3kk synnytyksen jälkeen tuhrutti koko ajan kunnes kahden kuukauden päästä lopetin imetyksen ja sitten alkoi normi kierto

Mulla joka kerta alkanut menkat 5 vko synnytyksestä säännöllisinä imetyksestä huolimatta.
Kolmas sai alkunsa heti kun yöimetys loppui (vauva 10kk), ehdin muutaman kierron ennen sitä ovista tikuttaa ja sillon menkat alkoi jo dpo 7, joten sen verran taisi imetys sotkea kiertoa.

Kovin yksilöllistähän tuo siis on. Mulla on aiemmin alkanut tosi nopeesti, kun korviketta lisänä. Nyt ei oo vielä tietookaan, kun täysimetyksellä. :rolleyes:

Mulla menny 1-2v poikkeuksetta kierron alkamisesta ja imetys jatkunut melkoista huolimatta. Tosin nyt vierotin tytön kun oli supistuksia alkanut tulemaan ja lääkäri suositteli vierotusta.

Kahden ensimmäisen kohdalla kierrot on alkanut vauvan ollessa n. 10kk kun olen imetyksen lopettanut, kolmosen kohdalla lopetin imetyksen vauvan ollessa 3kk ja kierto alkoi siitä kuukauden päästä, nelosen ja vitosen kanssa kierrot käynnistyi vauvan ollessa n. 10kk vaikka imetin. Kutonen (jota imetän 6-8krt/vrk) täytti juuri 10kk ja oireita kierron käynnistymisestä on ollut. Toivottavasti menkat myös tulee, meille kävi pieni vahinko tossa viikko sitten ja huumassa ehkäisy unohtui :bag: Toki ollaan puhuttu, että eipä se seitsemäs tässä juuri pakkaa sekoittaisi, ja onhan mulla krooninen vauvakuume, mutta ei nyt silti ole toiveissa. Kunhan menkat alkaisi, niin aloittaisin ehkäisyrenkaan.

Täällä ovis bongattu ja hyödynnetty. Nyt ei auta kuin taas odotella tulosta.
Ärsyttää jotenkin kun ei aiemmin uskaltanut alkaa yrittämään ja ihan turhaan aikaa tuhlasin jahkailuun. Koko ajanhan tavallaan halusin lisää lapsia, mutta järki sanoi että 3 riittää ja nämä tässä. Sitten kun mies vihdoin sai mut ylipuhuttua niin nyt sitten itse kuumeilen enemmän ja niin kovasti toivoisi että olisi jo pieni sylissä ja samaan aikaan harmittaa tuo keskenmeno.

Mul on tainnut kierrot alkaa suht nopeasti ku oon imetyksen lopettanut. Paitsi tuon viimeisimmän kans tais alkaa käynnistyä kun oli 10kk vaik viel imetin silloin.

Toisaalta aattelen pienellä haikeudella et ei enään tuu tuota yrityksen jännitystä mulle. Mut sit taas toisaalta en. Ne pettymykset kun menkat alko ei oo kivoja. Ja tää raskaus aikakaan kun ei oo ollut kaikista helpointa. Vaikka nyt alkaa kyllä issias vähän helpottaa niin supistelut on nyt sit tullut kiusaks.

Moikkelis!

Minä en nyt tiedä missä sitä kuumeilisi
Haluaisi kuumeilla, mutta jotenkin en oikein löydä sitä oikeaa ryhmää, ehkä tämä on lähinnä
Meillä siis 4 muksua ja viides olisi nyt sitten haaveissa (piti kyllä jäädä noihin 4) miehen taivuttelemana kierukka lähti pe ja menkat alko su, kierukan kans ei oo ollu kiertoja ollenkaan nii tuli kyllä yllätyksenä, et alkoi heti vuoto. Mutta meillä kaks ekaa siis clomeilla ja kaks vipaa luomuna. Mä en ovuloi säännöllisesti niin vaikeuttaa hommaa vanhin täyttää kohta 9 ja nuorin on 3,5v. Neidot päissä ja poijjat keskellä.

Ihan heti ei ehkä päästä yrittämään (riippuen kierrosta josko niitä tulee edes) kun itellä on vähän mahatutkimuksia ensin. Ja niihin liittyy B12&foolihapon puutetta nii pitää varmistua eka, et niitä jotenkin imeytyy, et vauvelilla olis mahdollisuus olla edes terve.

Niin ja mullahan on menkat edellisten jälkeen ollu sen n 9kk pois imetyksellä ja kierrot on ehkäisyn aloituksen jälkeen ollu aina epämääräiset 4-8vko. Ennen kun olin koskenutkaan pillereihin yms nii ne oli aina 31pv, ärsyttää miten ne saa kropan sekaisin

Täällä samoja ajatuksia kuin Foreverillä (oon jo 33v), et pitäis heti tapahtua, mut en uskalla ottaa riskiä ennen kuin tiedän, et mun veriarvot yms on ok raskauden kannalta

Takaisin