Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistoja 2vuoden takaa...
F367E6AD-6D60-4D92-B81A-821808C7DA34.jpeg

Mullakaan ei kyllä ole ikävä isoa mahaa, en tykkää olla raskaana, mutta lapset niin ihania :rolleyes:

Aika ei tahdo kulua millään, niin haluaisi jo testata. Sunnuntaihin dpo 10 pitäisi malttaa odottaa. Onneksi lähdetään mökille niin saa muuta ajateltavaa.
On tuo mies kyllä ilmeisesti vieläkin ihan pihalla kuukautiskierrosta. Pari päivää sitten kyseli teinkö testiä ja mitä näytti. Siis pari päivää ovulaatiosta. Yhteensä 4v kuitenkin lapsia yritetty kalenterin ja ovistestien kanssa niin vaikea vaan ymmärtää, etteikö vieläkään tajua mistään mitään vaikka moneen kertaan selitetty

Eipä tässä mitään neitseellistä sikiämistä oo tapahtunut... :hilarious:
Mä en muistanut ees teän tilannetta, anteeks kauheesti. Mikä muuten on teän tilanne nyt? Onko selkeytynyt yhtään? Täällä ärsyttää tää koronatilanne ihan v*tusti. Varsinkin kun tän poikkeustilan takia ja tulevan isyyslomaa takia mies tekee 12h työpäivää joka helvetin päivä ja on tonne makuuhuoneeseen sulkeutunut, niin on käytännössä yksin lasten kans jatkuvasti. Se ei tuu meän kans aamupalalle, ei lounaalle, ei päivälliselle ja nyt kun se lopetti, oho, kello 19 jo, niin se lähti kauppaan ja postiin hakee mun tilaamat Candy Townin irtokarkit, jotka se varmaan sit yöllä salaa mussuttaa kun mä nukun. Ahdistaa tää. Mä niin toivon et koulut avataan, oon aivan helvetin väsynyt tähän jatkuvaan "Päiväni murmelina" oloon.

Ja tää raskaus. Tulis ees tää lapsi ulos, kun painaa ja ahdistaa.

Anteeks pikku avautuminen.

twisted 35+6 kituviikot..

Twisted, ei mitään anteeksi pyydettävää... onhan tää nihkeetä... se käy (yleensä) yön töissä, nukkuu sinne 15.30-16, istuu puhelin kourassa illan, jotain yrittää siinä autella mutta hyvin vähän ja yleensä vasta sitten kun mulla käpy palanut... minä siis hoidan kans kodin, lapset, koulun, ruuat, nukutukset... kaikki! On se yrittänyt halata enemmän ja jopa sitä seksiä kerta viikkoon mut jotenkin musta tuntuu väkinäiseltä... En tiiä onko enempi mun päässä tää väkinäisyys kun on ollut tätä niin pitkään?!
Enkä nyt sit tiiä minkä p*skamyrskyn tästäkin nyt aikaan saan kun ”ääneen sanon” mutta oon tässä jutellut enempi yhden eksän kanssa facessa/whatsapp ja ollut ajoittain turhankin flirt henkistä ja se tuntuu niin hyvälle kun se kysyy miten päivä on mennyt, sanoo kauniiksi yms kauniita sanoja...
kovin siis twisted samaistun tähän sun viestiin... koulujen alkua (jotka nyt on sit jatkumassa) en ois kyllä kaivannut kun meillä mennyt koulut hyvin kotonakin...

Heipä hei pitkästä aikaa! kiirettä pitänyt ettei ole ehtinyt täälläkään pyörimään paljoa.. mutta kaikki edelliset teidän
Viestit luin läpi ja tervetuloa uusille! :happy:

Ja tsempit jokaiselle omaan elämän tilanteeseen olipa se sitten parisuhde, vauvan yritys tai muut murheet! Ja onnea paljon teille jo vauvan saaneille :happy:

Täällä porskutellaan 16. Viikolla ja masu senkun paisuu :) np ultrakin oli ja meni ja kaikki oli kunnossa siinä. Sykkeet kuulin neuvolassa eilen:happy:
Lapset innoissaan tulevasta uudesta vauvasta :)

Heh, täällä on vuotanu perä ku seula 6pv, siis viime pe poistettiin se kierukka ja su alko tyhjennys/monsuuni (mulla niukat menkat normisti). Kuppi pitää tyhjätä monta krt päivässä, et ei tuu yli ja sit siellä on hyytymiä, wtf?!
Terkka sano, et menkat vois alkaa pari vko poistosta. No ylläri pylläri tää on taas tätä meikän tuuria voin vannoo, et tän jälkeen en koske pitkällä tikulla hormoneihin mut jos jotain positiivista nii mun hevoskuuri B vitskua on tehonnut, veriarvot on jälleen viiiterajoissa mut varmaan saan syödä lopun ikäni niitä jos nyt niillä saan ne edes viitearvoille

Joo, ei oo kyllä pallomahaa täälläkään ikävä, ei suonikohjuja, pahoinvointia, supistuksia,.... Ja sitä 9kk vitutusta mut silti

Parin vkon päästä olis tähystys, kiinnostaa ku kilo itteensä, mut sen jälkeen vois sit ehkä yritystäkin aloitella jos kerrot alkaa. Niillä kun on tapana ollut loistaa poissaolollaan hormonaalisen ehkäisyn jälkeen... Toivotaan, et nyt alkais itsestään, ne ei varmaan enää lapsettomuuspolille meitä ota kirjoille

Twistedille paljon jaksuja loppuun, kohta se on syykyssä ❤️

Ja eiköhän jokaisessa parisuhteessa oo ne ala- ja ylämäet. Kyllä sitä itekin välillä miettii, et olisko vihreämpää toisella puolen aitaa, mutta sitten taas toisaalta... Mut siis tää tilanne on ihan arsesta, ehdottomasti lapset kouluun ja hoitoon, helkkari ku meidän 2lk meinaa pälli levitä kotii ku yksin on, me ollaan molemmat töis ja pienet pkssa päivät siis toki on vaarallinen tauti, mutta ei me voida ikuisuuksia eristäytyä, ei suomi Oy abn talous ensinnäkään kestä eikä kyllä kestä ihmisten pääkopatkaan...

Mielenkiinnosta, hallitus nyt suuressa viisaudessaan päättänyt että koulut jatkuu 14.5 normaalisti, meinaatteko laittaa lapset 2 viikon takia kouluun? Meillä lapset ei mene kouluun 2 viikon takia... koulu meillä sujunut etänäkin tosi hyvin joten ei ole ongelma jatkaa pariviikko jos vaakakupissa on terveys ja hyvin vointi... omasta pollasta siis viis ja nyt sinnitellään vikat viikot... tämä siis mun oma mielipide ja jokainen tekee niinku tuntee oikeaksi :)

Meillä menee kouluun. Eka mietin kans et oisin pitänyt kotona mut sit päädyin kuitenkin et ne menee kouluun. Meillä eka luokkalainen kun on vähän haastava. Niin hän alkaa tylsistymään täällä kotona. Kun ei näe Kavereita eikä pääse minnekkään. Hän rupee härnäämään sitten muita kun ei keksi muutakaan. Niin jo sen takia on ihan hyvä että pääsee vielä vähäksi aikaa kouluun.

Jaksamista vikoihin viikkoihin twisted.

Taalla aletaan purkamaan kieltoa maanantaina tosin osa rajoituksista jatkuu.

Kiiretta pitanyt. Kirjoitin ja julkaisin Kirkland kommunikaatiosta, vedin virtuaalisen koulutuksen LinkedIn sisallon tuotannosta, puhuin konferenssissa netin valityksella, puheluita, lapset, koti, paasto ja rv 24 menossa.

Menee meillä kouluun ja eskariin pojat. Kaipaavat jo kavereita ja mikäli epidemologeja on uskominen niin laumasuojaa tällä haetaan :)
Meillä on pieni kyläkoulu niin en ole huolissani :)

Kyllä meilläkin menee, meillä tosiaan toi esikoinen on päivät yksin kotona kun me ollaan töis ja pienemmät pkssa. Kyllä se tarvii kavereita, se on tosi yksinäinen ja huomaa, et mieli on maassa kun ei oo mihinkään päässy kohta 2kk. Härnää, kiukuttelee, jne kouluhommatkaan ei enää kiinnosta vaikka aiemmin on tykänny.. Mut joo laumasuojaahan tällä varmasti haetaan ja toisaalta toi tauti ei heti oo poistumassa niin kyllä sen suurin osa sairastaa ennemmin tai myöhemmin.

Mun ferritiini arvo tuli toissapvnä, eipä oo sillä leveilemistä. Varastot tyhjät ja hemoglobiinikin alkanu laskemaan miks kaikki tuntuu nyt iiiihan pikkasen vastustavan mun isä on saattohoidossa ja toisaalta toivois, että ehtis kertoa raskaudesta ennen hänen poismenoa, mutta taitaa jäädä haaveeksi..
Nyt sit vaan lisää tabuja nassuun ja toivoo, et imeytyy, 2vko päästä on tähystys nii saa nähä selviääkö siellä mitään, mistä johtuu noi imeytymisongelmat.

Onko täällä muilla ollu ongelmia hb & ferritiini kans raskausaikana/sen jälkeen? Mullakin 2v sit oli hb 136 ja jaksoi n vaikka ja mitä, nyt tammikuus 130, täl vkol 125 (näähän on normaali rajoissa, mutta jos vrt 2vuoden takaiseen enkä oo raskaana, eikä menkkokakaan/muita vuotoja ollu) ja ferritiini 28 kun pitäis siellä 100 huitteilla olla... Raskausaikana hb menee alle 110.

Mulla oli ferrit tammikuussa 63 ja hb 118. Viiteraja ferritiinille on 10-100 joten on sulla vielä varastoja, vaikka 28 raskautta ajatellen on huono. Ferrodan 200mg ja C vitamiinia 1000mg vuorokaudessa niin alkaa nousemaan varmasti :)

Mitä sulla epäillään? Kumpi tähystys gastroskopia vai kolonoskopia?

Molemmat tähystykset tulossa, oon käyny joskus ennen muinoin myös kun tuo maha temppuilee ja nyt laittoivat kun näyttäis siltä, et kaikki vitamiinit yms ei imeydy suolesta eka on kolonoskopia. Keliakiaa ei todennäköisesti oo ku verikokeet ok, crohn en tiedä, colitista epäilen kyllä suuresti et ei oo.. En tiedä onko sitä muista suolisairauksia jotka vaikuttaisi tai sit se vaan toimii huonosti. Mun isällä hän on mahalaukun syöpä nii varmaan siksikin nyt rupesivat pikaiseen tutkimaan.. Ja mulla on ollu vatsalaukun tulehdus ja refluksi, joka pysyy kurissa lääkkeillä (koitin kyl täs olla pari vuotta ilman lääkkeitä ja sitä se maha ärtyikin taas)

Ja joo "viitearvoissa" kyllä, mut olo on tosi vetämätön ollu n vuoden, varmaan johtuu myös tosta b12&foolihapon puutteestakin, mut toi ferritiini on varmaan myös osasyy ja kun tuo hemoglobiiniin on lähteny laskuun.. Ja raskauden kannalta on kyllä huono arvo, kävinkin rautaa jo ostamassa, mut pitää pitää sit ensvko taukoa kun on se tähystys.

Kuinka kauan teillä muilla on mennyt kierron käynnistymiseen synnytyksen jälkeen, jos ootte täysimettäny? Ja onko jokin asia selkeesti vaikuttanu siihen? Esim. Kiinteiden alotus tai yö imetysten lopuminen?

Ekasta kierto alkoi noin 3kk synnytyksestä vaikka oli täysimetyksellä vauva. Tokasta ja kolmannesta 1v1kk ja imetin siis yötäpäivää, ei muutosta kiinteiden aloituksesta ym. Kuopusta imetän vieläkin. Ekan jälkeen raskauduin heti seuraavasta kierrosta kun lopetin imetyksen (vauva 10kk). Tokasta ja kolmannesta meni 6kk ja imetyksen kanssa.

Kuulostaa äippä kovin tutulta. Huomio yleensä muilta saa mielen niin hyväksi kun se puuttuu omasta parisuhteesta. Enkä mäkään oo siis mitään pettämistä harrastanu. Meillä on tosi kuivaa muutenkin nyt. Mutta arki rullaa ja muuten menee ihan hyvin :)

Meidän kylppäriremppakin on nyt valmis, IHANAA!

Mites muuten aiotte viettää äitienpäivää? Harmittaa tosi kovasti kun ei tule tänä vuonna korttia kerhosta ja lapset ei varmasti askartele isännän aloitteesta mitään :D se ei varmaan edes muista koko päivää. Mä ajattelin leipasta suklaakakun lasten toiveesta :) miehen äidille postitettiin lasten piirtämät kortit ja saavat askarrella mun äidille myös.

Takaisin