Suurperheelliset kuumeilijat

Kylläpä täällä on ollut ikäviä tapahtumia 🙁

Tulin kyselemään, millaisia autoja muilla yli 3+ lapsisilla perheillä on? Mahtuuko kyytiin vaunut ja matkatavarat?

Meillä on pihassa Opel Zafira (joka ei siis oo käytössä kun on ollut rikkinäinen useamman vuoden), mutta se on 7-paikkainen. Oli käytössä aikoinaan 5 paikkaisena ja silloin mahtui hyvin vaunut ja matkatavarat mut 7-paikkaisena ei kyl mahdu kuin pienet kauppakassit. Takakontti on tyyliin 20cm leveä kun kaikki penkit käytössä. Ja takimmaisille penkeille ei kyl oikein pääse jos keskipenkeillä on lastenistuimia. Kun siis keskipenkin istuin pitää kääntää jotta pääsee takimmaisille penkeille.

Meillä oli mun lapsuuden perheessä (6 henkeä) Chrysler Grand Voyager ja sinne kyl mahtui kunnolla tavaraa ja isompikin ihminen jokaiselle penkille.

Minäpä liityn tänne kans kuumeilemaan. 3 lasta ja neljättä yritetään. Ehkäisy jätetty pois kesäkuussa. Kaksi ensimmäistä lasta saivat alkunsa nopeasti. Olinkin 10v nuorempi kuin nyt. Kolmatta sai odotella pitempään. Saa nähdä miten nyt käy.

Meillä Mersu Vito 9paikkanen. Hyvin mahtuu omat ja varastetut lapset, matkatavarat ja vaunutki mahtuu kokonaisena kyytiin ei tarvii kasata😅 ainut että vissiin sen verran vanhempaa mallia et talvella takaa kylmä ja kesällä ei viilenee niin äkkiä. Että jos rahaa ois ostasin uudemman version🤔😅

Täällä ollaan yli vuoden jo toivottu viidettä lasta. Muiden kohdalla ei oo ollu suurempaa ongelmaa raskautumisessa. Muutamia kemiallisia oon kokenut. Neljäs onnistu heti ensimmäisestä yrityskerrasta ja nyt on kyllä aika turhauttavaa ku mitään ei tapahdu 🥺

Tein positiivisen testin to. Menkat pitäis alkaa ens viikon ti-to. Vähän mietityttää kun välillä on maha ja selkä kipuja😬 niinkuin menkat alkais. Saas nähä miten tässä käy. Pahoinvointia ollu. Mitä ei aikaisemmissa raskauksissa oo näin selvästi ollu😳 onko teillä ollu paljon eroja raskaus oireissa eri raskauksissa?

Mulla ollut menkkamaisia jomotuksia kaikissa raskauksissa paitsi esikoisesta. Alkaen jopa ennen plussaa. Pahoinvointi alkoi kahdesta viimmeisestä tosi aikaisin. Tytöstä jo viikolla 3, jotkut asiat maistuivat pahalta, esim patonki ja juustonaksut.
Eli mun mielestä kuulostaa tosi hyvältä 0.0 😍 onnea plussasta! ❤️

• Tykkään
Reaktiot: O.O
Mulla on kaikissa raskauksissa jotka ovat jatkuneet olleet tosi selkeät raskausoireet eli rintojen arkuus ja pahoinvointi alkanut jo rv5. Keskenmenneissä oireet on olleet lieviä ja menkkakivut/selkäkivut enteilleet vuodon alkua. Mut nuohan on tosi yksilöllisiä ☺️

ON: täällä menossa kp24 lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ja oon ovista tikutellut kp12 lähtien. Selkeää ovisplussaa ei oo vielä tullut ja sunnuntaihin asti ajattelin tikutella ja sit luovuttaa. Yks päivä oli jo täysin vuodoton ja sit alkoi tiputteluvuoto uudelleen. Saa nähdä kauanko jatkuu tiputtelu… välillä tulee ruskeaa limaista vuotoa joka sit loppuu ja sit näköjään alkoi verisempi vuoto uudelleen. Turhauttaa kun ei tosiaan tiedä milloin vuoto loppuu ja milloin alkais uusi kierto.

• Sympatiaa
Tein positiivisen testin to. Menkat pitäis alkaa ens viikon ti-to. Vähän mietityttää kun välillä on maha ja selkä kipuja😬 niinkuin menkat alkais. Saas nähä miten tässä käy. Pahoinvointia ollu. Mitä ei aikaisemmissa raskauksissa oo näin selvästi ollu😳 onko teillä ollu paljon eroja raskaus oireissa eri raskauksissa?

Mulla on ollut aivan eri oireet jokaisesta raskaudesta! (Ensimmäinen oli jopa oireeton) Ja kolmosesta muistan että oli menkkajomoja. Se pelotti alkuun koska aiemmista ei ollut ja välissä oli yksi km, johon kuului menkkajomot ja vuoto. Mutta hyvin normaali oire tuntuu olevan joten en huolestuisi, onnea! 😊❤️

• Tykkään
Freyja, Siinä voi mennä aikansa, mutta turhauttavaa se kieltämättä on. Mulla oli lääkkeellinen tyhjennys viime heinäkuussa ja juuri kuvailemaasi oli. Sitten tuli selkeä pidempi jakso kun ei vuodellut ja sen jälkeen alkoi menkat. Tämän varmisti myös naistenklinikka kun kävin tarkistuksessa koska mulla tiputteli vielä niiden menkkojenkin jälkeen välivuotoa. Se on siis mysteeri missä tahdissa keho ja kierto palautunee. 😀

Kylläpä täällä on ollut ikäviä tapahtumia 🙁

Tulin kyselemään, millaisia autoja muilla yli 3+ lapsisilla perheillä on? Mahtuuko kyytiin vaunut ja matkatavarat?

Mulla on Toyota Avensis verso (7-paikkainen). Toyota kun on niin kestää, mutta on vähän ahdas! Tarttis olla kattotelineet ja suksiboksi 😄

Toivottavasti plussa pysyy ja pieni tarraa tiukasti kiinni 😍

Mulla on kaikissa raskauksissa jotka ovat jatkuneet olleet tosi selkeät raskausoireet eli rintojen arkuus ja pahoinvointi alkanut jo rv5. Keskenmenneissä oireet on olleet lieviä ja menkkakivut/selkäkivut enteilleet vuodon alkua. Mut nuohan on tosi yksilöllisiä ☺️

ON: täällä menossa kp24 lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ja oon ovista tikutellut kp12 lähtien. Selkeää ovisplussaa ei oo vielä tullut ja sunnuntaihin asti ajattelin tikutella ja sit luovuttaa. Yks päivä oli jo täysin vuodoton ja sit alkoi tiputteluvuoto uudelleen. Saa nähdä kauanko jatkuu tiputtelu… välillä tulee ruskeaa limaista vuotoa joka sit loppuu ja sit näköjään alkoi verisempi vuoto uudelleen. Turhauttaa kun ei tosiaan tiedä milloin vuoto loppuu ja milloin alkais uusi kierto.

Voi että, tsemppiä tilanteeseen ❤️ tuossa hetkessä viikkokin tuntuu ikuisuudelta.. toivottavasti kierto pian palautuisi ja pääsisit tikuttamaan pysyvän plussan 🙏❤️

Täällä ollaan yli vuoden jo toivottu viidettä lasta. Muiden kohdalla ei oo ollu suurempaa ongelmaa raskautumisessa. Muutamia kemiallisia oon kokenut. Neljäs onnistu heti ensimmäisestä yrityskerrasta ja nyt on kyllä aika turhauttavaa ku mitään ei tapahdu 🥺

Sinä unohduit välistä! Onpa kurjaa odotella plussaa noin kauan 🥺 onko sulla kroppa vitamiineja ja hivenaineita vailla? ❤️ Mietin tätä omalla kohdalla kun nelosen ja vitosen välissä oli elämäni ensimmäinen keskenmeno ja viidennestä pahoinvointi oli aivan kaamea. Kroppa oli varmaan niin tyhjiin imetty 🙈 toivottavasti sulla pian tärppäisi 🙏❤️

Sinä unohduit välistä! Onpa kurjaa odotella plussaa noin kauan 🥺 onko sulla kroppa vitamiineja ja hivenaineita vailla? ❤️ Mietin tätä omalla kohdalla kun nelosen ja vitosen välissä oli elämäni ensimmäinen keskenmeno ja viidennestä pahoinvointi oli aivan kaamea. Kroppa oli varmaan niin tyhjiin imetty 🙈 toivottavasti sulla pian tärppäisi 🙏❤️
Voi olla kyllä. Oon jotenki tosi huono syömään mitään lisäravinteita. Rautaa kans pitäs muistaa säännöllisesti syyä ku ferritiini ollu tosi matala. Pitäs ostaa sellanen dosetti niin vois auttaa muistaan 😅 mun sisko kans odottaa nyt nelosta ja ihmetellyt miten sillä niin kauhea pahoinvointi ollu. Vähän kauhulla kyllä odotan jos mullaki samanlailla sitten 🤭

Voi olla kyllä. Oon jotenki tosi huono syömään mitään lisäravinteita. Rautaa kans pitäs muistaa säännöllisesti syyä ku ferritiini ollu tosi matala. Pitäs ostaa sellanen dosetti niin vois auttaa muistaan 😅 mun sisko kans odottaa nyt nelosta ja ihmetellyt miten sillä niin kauhea pahoinvointi ollu. Vähän kauhulla kyllä odotan jos mullaki samanlailla sitten 🤭

Se raudanpuute muuten taatusti vaikuttaa asiaan! Mulla ainakin vaikutti. Eli vinkkaisin vitamiini- ja rautakuuria sinulle - ei siitä ainakaan haittaa ole 😊

Hei, täälä vauvakuumeilen ja haaveilen suuremmasta perheestä. Meillä nyt 11v, 5v, 4v ja 6kk. Mikä siis on paljon enemmän kuin koskaan uskalsin haaveilla. Mutta ehkä eniten mietin, kestääkö keho, kestääkö lantionpohja ja kohtu vielä lisää raskauksia? Raskaudet olleet normaalit, yliajalle menneet ja nopeat synnytykset. Palautuminenkin aina ollut nopeaa - olen kova urheilemaan ja tarkka ruokavaliostani IBS vatsalla. Silti mietityttää. Haluaisin aloittaa viidennen yrittämisen vuoden vaihteen jälkeen, kun tämä pienin lähentyiwi 1v ikää. Suurperheelliset - kertokaa oikeasti miten esim alakerta on kestänyt monet raskaudet ja synnytykset? 🥺 onko jotain muita huomioita useamman raskauden jälkeen kehossa?

Hei, täälä vauvakuumeilen ja haaveilen suuremmasta perheestä. Meillä nyt 11v, 5v, 4v ja 6kk. Mikä siis on paljon enemmän kuin koskaan uskalsin haaveilla. Mutta ehkä eniten mietin, kestääkö keho, kestääkö lantionpohja ja kohtu vielä lisää raskauksia? Raskaudet olleet normaalit, yliajalle menneet ja nopeat synnytykset. Palautuminenkin aina ollut nopeaa - olen kova urheilemaan ja tarkka ruokavaliostani IBS vatsalla. Silti mietityttää. Haluaisin aloittaa viidennen yrittämisen vuoden vaihteen jälkeen, kun tämä pienin lähentyiwi 1v ikää. Suurperheelliset - kertokaa oikeasti miten esim alakerta on kestänyt monet raskaudet ja synnytykset? 🥺 onko jotain muita huomioita useamman raskauden jälkeen kehossa?
Mulla kahdeksan lasta 😍 ehkä liitoskivut ja selkäkivut olivat ne mitkä yllätti mutta niidenkin kanssa pärjäsi. Kaikki kivut hävisivät vauvan synnyttyä ja keho palautui pikkuhiljaa normaaliksi 🤗

Entäs taloudellinen puoli? Onko kovin tiukkaa suurperheenä?

Entäs taloudellinen puoli? Onko kovin tiukkaa suurperheenä?
Me ollaan miehen kanssa molemmat kotona tällä hetkellä ja hyvin pärjätään, toki pitäähän sitä katsoa mitä ostaa mutta siis pärjätään 🤗

Takaisin