Suurperheelliset kuumeilijat

Ei kai niille lapsille koskaan ole sitä oikeaa täydellistä hetkeä. Tai minä ajattelen, että kukin on tullut juuri silloin kun sille lapselle on ollut parasta tulla. Eipä elämää pysty etukäteen käsikirjoittamaan ja aina tulee jotain muutoksia matkan varrelle! Ei auta kuin mennä virran mukana 😄😊

Täällä tämmöstä haudontaa tällä kertaa 😅 sain tutulta hautomakoneen lainaan ja latasin sen omien kanojen munilla. Toivottavasti kolmen viikon päästä ollaan iloisen perhetapahtuman äärellä 😁

Liitteet

• IMG20250421140648.jpg
    IMG20250421140648.jpg
    733.8 KB · Katsottu: 56
Meidän nuorin tuli kun mentiin "varmoilla päivillä". Alku järkytystä oli, kun olin juuri aloittamassa minipillereiden käytön.
Nyt ei voi muuta kuin ihmetellä ja olla kiitollinen miten asiat meni paremmin kuin itse suunniteli ❤️ nuorin on aivan mahtava ja kuinka hyvin sujuu yhteiset tekemiset isompien sisaruksien kanssa ❤️ ja paljon on opettanut tämä! Kun nuorin tuli ja oli vauvana vaativa ja sit oli myös melko vaativa taapero siinä.. huh. Selvittiin ❤️

Mä oon monta vuotta haaveillut kanoista, mutta asutaan melko keskustassa, eikä tonttiakaan ole hirveesti..
Olisi kiva edes jonkinlaista omavaraisuutta harrastaa ❤️😋

Sain viimme vuonna eskarilaiselta äitienpäivä lahjaksi tomaatin taimen. Siitä saatiin muutama tomaatti, (annettiin olla ihan liian kauan pienessä pötissä eikä kerennyt kunnolla kasvamaan kuin vasta loppukesästä..)
No siitä innostuneena mulla on nyt muutama purkki tomaatin taimia kasvamassa, sekä persilijaa 😁 toivon onnistuvani 🙏

Meillekin tuo nuorin tuli "huonolla" hetkellä. Tai siinä loppuraskaudessa oli aika kehno taloudellinen tilanne, kun miehellä ei ollut töitä ja mietin välillä, että jos en olisi kohta synnyttämässä, niin menisin töihin et saatais jostain rahaa. Samoin kun häntä ennen oli ollut keskenmeno niin sen jälkeen mietin useamman kerran, haluanko oikeasti viidettä lasta. Ja nyt olen miettinyt, että ONNEKSI annettiin hänelle mahdollisuus, koska hän on aivan ihana! Varmaan suloisin meidän vauvoista 🤭 ja miettinyt myös että mitä jos ei oltais hänelle annettu mahdollisuutta, että mistä oltais jääty paitsi 🥺 elämän suuria kysymyksiä ja ihmeitä nämä!

Mä heitin miehelle tänään et otetaanko kalkkunoita ja laitetaan ne syksyllä pakastimeen. Vastaus oli "siitä vaan" 😂 harmi et hän ei suostu siihen teurastusoperaatioon 🙈 olis niin ihanaa enemmän omavaraistella! Laitoin pitkästä aikaa esikasvatukseen liudan siemeniä jos niistä jotain tulisi. Tomaattia mullakin on 😄 kesäkurpitsakin on niin helppo kasvattaa! Jostain kun aloittaa niin kohta huomaa jääneensä aivan koukkuun 😁

Mehiläisiä myös suunnittelen ottavani, kunhan vain saan vielä vähän opiskeltua aiheesta ja säästettyä vähän rahaa niitä varten. Ehkä veronpalautukset pistän säästöön 😁

Tänään kp22/28, ja selvät pms oireet. Eilen itketti, tänään kiukututtaa ja olo on epämukava, sellainen pullukka olo, ja kaupasta löytyi -50% hintaan pääsiäismunia ja pitihän niitä ostaa... kova suklaan himo siis mikä on aina ennen menkkoja...
Kurja vaan että alkaa aina näin aikaisin ja jatkuu kuukautisten ekoille päiville asti.
Tuntuu että vanhemmiten nämä oireet pahentuneet? Mikälie siihen vakuttaa... jostain luin että kovat pms oireet olisivat hormoni toiminnan häiriötä?
Voiskohan ruokavaliolla vaikuttaa asiaan 🤔

Tänään kp22/28, ja selvät pms oireet. Eilen itketti, tänään kiukututtaa ja olo on epämukava, sellainen pullukka olo, ja kaupasta löytyi -50% hintaan pääsiäismunia ja pitihän niitä ostaa... kova suklaan himo siis mikä on aina ennen menkkoja...
Kurja vaan että alkaa aina näin aikaisin ja jatkuu kuukautisten ekoille päiville asti.
Tuntuu että vanhemmiten nämä oireet pahentuneet? Mikälie siihen vakuttaa... jostain luin että kovat pms oireet olisivat hormoni toiminnan häiriötä?
Voiskohan ruokavaliolla vaikuttaa asiaan 🤔

Varmasti voi vaikuttaa omalla ruokavaliolla. Instagramissa on sellainen tili kuin femmeportaali, sieltä vois ehkä löytyä jotain vinkkejä 🤔

Täällä kp 52, että varmaan jotain vinkkejä vois itsekin etsiä 😅 saa nähdä tuleeko uutta ennätystä, kun yksi kierto oli 60 päivää. Mulla on kyllä kroppa ja hormonitoiminta jotenkin aivan sekaisin, mut ei se mitään. Ehkä se tästä tasaantuu. En ehkä syö ihan niin kuin omalle kropalle olis paras, niin ei hormonit toimi.

Mulla just päinvastoin, kierto saattaa jäädä 22päivän mittaiseksi.. monesti ainakin alkaa tiputtelemaan aikaisin ja sit voikin vuoto kaikine tiputteluineen kestää 2viikkoa.. näin on ollut jo reilu vuosi. Viimme marraskuussa kävin asiasta lääkärillä, määräsi 3kk kuurin teroluteja, ei mitään vaikutusta. En oo saanut aikaiseksi soitella enää, vaikka olisi varmaan ihan hyvä.
Oma ruokavalio kyllä sisältää varmasti liiikaa kaikkia epämääräistä 🙈

Aijaa! Eipä tuokaan kiva ole. Mäkin oon miettinyt pitäiskö käydä lääkärillä asiasta, mutta kun imetän vielä, niin laitetaanko sen piikkiin. Samaa ongelmaa ollut kyllä jo ennen lapsia. Nyt kävin kaupassa ja ostin taas kaikkea vihreää ja terveellistä, jos saisi palautettua niitä ruokavalioon. Kokeilisi onko sillä vaikutusta 🤔

Ihan piti tänne eksyä kuulostelemaan mielipiteitä. En olis ikinä uskonu mutta mulla on vauvakuume vaikka kuopus on vasta 3kk 🙈 meillä siis kolme nyt, esikoinenkin vasta täyttää 6. Että ihan hullua tää on, eikä nyt mitään päätöksiä ole tehty suuntaan eikä toiseen. Kaikki mietityttää, auto menis uusiksi (voi mennä joka tapauksessa kolmen kanssa), omia huoneita ei sitten olisikaan kaikille (sillä ajatuksella nykyiseen tultu että riittää omat kaikille) jne. Rahatilanne, mutta varsinkin se mitä töissä ajatellaan ja muutenkin muiden mielipiteet… 😬 vaikka eikai niitä tarttis miettiä. Miten sitä aikaa riittäis itellä kaikille ja jaksamista.

Sitte toisaalta, oon nyt kolmannen myötä jotenki nauttinut perhe-elämästä, siis tuntuu vaan niin oikealta tää oman perheen kesken olo ja lasten kanssa touhuilu. Isompien kanssa koko ajan enempi voi kaikkea tehdä, jotenkin tuntuu että tällaista elämää mä haluankin että saa niiden kanssa touhuta ja urheilla ja keksiä juttuja. 🥹 en oo aiemmin ollu yhtään perheihminen joten tää on tosi outoa 😅 mutta tuntuu että neljä on jo nykyaikana tosi paljon, kolmannenkin kohdalla tuli jo välillä kohonneita kulmia 🥴

En mä tiedä mitä tällä kirjoituksella haen, ehkä tää piti vaan kirjottaa johonkin että tajuaisko sillä itsekin että ihan hullua 🙈

Ei minusta yhtään hullua 😁 kaikki me samojen asioiden kanssa painitaan ja todetaan lopulta, ettei ole parempaa kuin oma perhe! Tänään näin yhtä tuttavaa, vanhempaa rouvaa, joka aina niin meidän lapsia ihanasti huomioi. Hänellä on viisi poikaa pienillä ikäeroilla ja sanoi, että vaikka äitiys ei ole aina helppoa, on se kuitenkin parasta maailmassa eikä vaihtaisi sitä mihinkään muuhun ❤️ mäkin olen ajatellut, että sitten kun mua ei enää ole, niin lapsilla on toivottavasti toisensa ❤️

No nyt kun ei mitään tuntemuksia että olisin raskaana. Lähinnä tuttuja pms oireita. Vastassa tuntuu että menkat alkaa milloin vaan. Tänään kp25/28, ja kun kerran tykkään testailla jos vähänkään mahdollisuuksia olla raskaana ja testejä kaapissa niin teinhän minä.. tässä rfsun herkkä ❤️😱 aiemmin tein myös pc:n testin, ja olin siinä näkeväni haamulaisen (tosi tosi hailakka, eikä saa selvää onko väriä),, joten tein sitten tämän ❤️

Liitteet

• 20250427_223600.jpg
    20250427_223600.jpg
    231.8 KB · Katsottu: 48
No nyt kun ei mitään tuntemuksia että olisin raskaana. Lähinnä tuttuja pms oireita. Vastassa tuntuu että menkat alkaa milloin vaan. Tänään kp25/28, ja kun kerran tykkään testailla jos vähänkään mahdollisuuksia olla raskaana ja testejä kaapissa niin teinhän minä.. tässä rfsun herkkä ❤️😱 aiemmin tein myös pc:n testin, ja olin siinä näkeväni haamulaisen (tosi tosi hailakka, eikä saa selvää onko väriä),, joten tein sitten tämän ❤️

Sehän on ihan selkeä plussa! Voi että 😍

Outoa kyllä, kun viimme kierrossa olin varma että oon raskaana, enkä ollut. Ja nyt olin varma että menkat alkaa 🙈
On kyllä ollut alavatsan revähtelyitä, ei kummiskaan niin paljon kuin viimme kierrossa 😳 kai sitä pitää hyväksyä, etten olekkaan niin oman kropan tunteva ja viisas 😂
Oon ollut tosi herkkällä päällä jo useamman päivän, lauantaina katsottiin mufasa elokuva, ja itkin ainakin neljää kohtaa, ja vieläkin tuntuu pahalta ja surettaa 💔 ei mun saisi mitään ohjelmia katsoa kun menee niin tunteisiin 😅 mutta olisko tämä raskaus nyt sitten vähän boostannut tätä itku herkkyyttä.. 🤔 🥹
Mutta ei oo tullut yhtään tiputtelu vuotoa! Mitä mulla aina poikkeutta tulee muutama päivä ennen menkkoja.

Miehelle kerroin että laskettuaika tammikuussa niin hän jo heti mietti synnytystä "just pahin aika, että jos meinaa syntyä niin pitää soittaa ambulanssi, eikä yrittää itse lähtiä ajamaan" ❤️😅
Eihän sitä tiedä miten tässä käy, pysyykö mukana. Tai onko kemiallinen, tuulimuna tm...
pitää hakea tänään lisää testejä 😁

Muokattu viimeksi:
Tänään tein pc:n testin, ja nyt siinä näkyy selvästi vaalenpunainen haamu, kun eilen ei oikein tiennyt pc:n testistä näkeekö siinä vaan harhoja 🥹 eli vahvistumaan päin! 😍
Jänniä päiviä! Olo on kyllä ihan sellainen että menkat alkaa... mutta silti oon jo vähän innoissani ❤️😁

Liitteet

• 20250428_163704.jpg
    20250428_163704.jpg
    228.3 KB · Katsottu: 57
Ihan piti tänne eksyä kuulostelemaan mielipiteitä. En olis ikinä uskonu mutta mulla on vauvakuume vaikka kuopus on vasta 3kk 🙈 meillä siis kolme nyt, esikoinenkin vasta täyttää 6. Että ihan hullua tää on, eikä nyt mitään päätöksiä ole tehty suuntaan eikä toiseen. Kaikki mietityttää, auto menis uusiksi (voi mennä joka tapauksessa kolmen kanssa), omia huoneita ei sitten olisikaan kaikille (sillä ajatuksella nykyiseen tultu että riittää omat kaikille) jne. Rahatilanne, mutta varsinkin se mitä töissä ajatellaan ja muutenkin muiden mielipiteet… 😬 vaikka eikai niitä tarttis miettiä. Miten sitä aikaa riittäis itellä kaikille ja jaksamista.

Sitte toisaalta, oon nyt kolmannen myötä jotenki nauttinut perhe-elämästä, siis tuntuu vaan niin oikealta tää oman perheen kesken olo ja lasten kanssa touhuilu. Isompien kanssa koko ajan enempi voi kaikkea tehdä, jotenkin tuntuu että tällaista elämää mä haluankin että saa niiden kanssa touhuta ja urheilla ja keksiä juttuja. 🥹 en oo aiemmin ollu yhtään perheihminen joten tää on tosi outoa 😅 mutta tuntuu että neljä on jo nykyaikana tosi paljon, kolmannenkin kohdalla tuli jo välillä kohonneita kulmia 🥴

En mä tiedä mitä tällä kirjoituksella haen, ehkä tää piti vaan kirjottaa johonkin että tajuaisko sillä itsekin että ihan hullua 🙈
Meilläkin nuorin on 3kk, ja oon pari kertaa pohtinut että liittyisikö tänne ketjuun 🫣😅 oon sanonut kaikille että tämä kolmas on viimeinen, MUTTA oon nyt sitten pohtinut että olisko sit kumminkin yksi vielä. Tämä nuorin on ylläri, uuden miehen kanssa ja meillä on mennyt ihan kivasti uusperhekuviosta huolimatta. Niin mitä jos sittenkin vielä 🫣 en tiedä osaisinko tehdä edes päätöstä että "nyt yritetään", vaan tulisko sitten jos tulee.. Miehelle en oo puhunut ja imettäessä mulla pysyy menkatkin pois niin onneksi ei nyt sentään vielä ole mahdollista raskautua 🤣

Tänään tein pc:n testin, ja nyt siinä näkyy selvästi vaalenpunainen haamu, kun eilen ei oikein tiennyt pc:n testistä näkeekö siinä vaan harhoja 🥹 eli vahvistumaan päin! 😍
Jänniä päiviä! Olo on kyllä ihan sellainen että menkat alkaa... mutta silti oon jo vähän innoissani ❤️😁

Ihan selkeä jo! Joko saa onnitella? 🤭😍

Meilläkin nuorin on 3kk, ja oon pari kertaa pohtinut että liittyisikö tänne ketjuun 🫣😅 oon sanonut kaikille että tämä kolmas on viimeinen, MUTTA oon nyt sitten pohtinut että olisko sit kumminkin yksi vielä. Tämä nuorin on ylläri, uuden miehen kanssa ja meillä on mennyt ihan kivasti uusperhekuviosta huolimatta. Niin mitä jos sittenkin vielä 🫣 en tiedä osaisinko tehdä edes päätöstä että "nyt yritetään", vaan tulisko sitten jos tulee.. Miehelle en oo puhunut ja imettäessä mulla pysyy menkatkin pois niin onneksi ei nyt sentään vielä ole mahdollista raskautua 🤣

Koskaan ei kannata sanoa ei koskaan 😁

Mä oon kans sanonut samaa ja iteki hämmästynyt kun oma mieli on näin muuttunut. Ehkä tää on vähän valheellinen kuva arjesta kun on ite kotona, tilanne taas eri sitten kun molemmat töissä 🙈 mutta samaa miettinyt että jos menis vaan tolla tulee jos on tullakseen ajatuksella (jos vaan osais ite antaa olla niin 😆). Tuo imetys on hyvä niin antaa pakosta aikaa ajatella 🤭 mä en imetä mutta mulle tehtiin sektio joten heti ei kärsi raskautua kuitenkaan uudestaan vaikka haluaisikin 😁

Mä oon paljon miettinyt elämän loppua, ja sitä että mitä haluaisin vielä kokea, niin vastaus on että kyllä vielä tahdon kokea raskauden ja saada vielä lapsia ❤️
Ja oon myös miettinyt mitä tekisin jos tietäisin että kukaan ei ajattelisi pahasti, niin sama vastaus, lisääntyisin 😁 valitettavasti vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta mitä muut ajattelee, niin silti se varjostaa omia tekemisiä...

Ylihuomenna olisi menkkojen alkamispäivä.
Tein tänään taas testejä. Mun mielestä rfsun herkkä vahvistunut toissapäiväisestä ❤️ ja pc:n näyttää aika samalta kuin eilen, ehkä hiukan vahvistunut, tai sitten kuvittelen... Kumma kun näitä pitää tehdä, vaikka kokemuksesta tiedän ettei välttämättä ole järkevää 🙈

Liitteet

• 20250429_105942.jpg
    20250429_105942.jpg
    182.9 KB · Katsottu: 52
Paljon samoja mietteitä ❤️ onko oikeasti suurempaa rikkautta kun saada kokea sitä raskautta ja synnytystä! Mutta kyllä muakin jännittää mitä muut sanoo.. ihmiset tuntuu näkevän lapset niin isona rasitteena vaan nykyään.. paitsi monesti vanhat ihmiset ilahtuvat, jos jollain on monta lasta 😍

Mulla on ollut monta päivää jo olo että voisko menkat olla tulossa. Yhtenä päivänä tuli vähän vaaleanpunertavaa vuotoa ja oikeasti nytkin tulee välillä, mutta ei ne ala! Raskaustestin tein niin sekin on nega 😏 tuntuu kovin "märältä" olo koko ajan, että mitä lie. En oikein usko että oviskaan vois nyt olla.

Paljon samoja mietteitä ❤️ onko oikeasti suurempaa rikkautta kun saada kokea sitä raskautta ja synnytystä! Mutta kyllä muakin jännittää mitä muut sanoo.. ihmiset tuntuu näkevän lapset niin isona rasitteena vaan nykyään.. paitsi monesti vanhat ihmiset ilahtuvat, jos jollain on monta lasta 😍

Mulla on ollut monta päivää jo olo että voisko menkat olla tulossa. Yhtenä päivänä tuli vähän vaaleanpunertavaa vuotoa ja oikeasti nytkin tulee välillä, mutta ei ne ala! Raskaustestin tein niin sekin on nega 😏 tuntuu kovin "märältä" olo koko ajan, että mitä lie. En oikein usko että oviskaan vois nyt olla.
Voisiko olla kiinnittymis vuotoa sulla? Jännää!

Miehellä ollut tosi kova kurkkukipu viimme viikon maanantaista. On siis yli viikon syönyt särkylääkkeitä 😩 Lauantaina kävi lääkärissä, crp43 ja nieluviljely puhdas. Outo tauti kyllä. Itsekkään en saa nukuttua kun mies yskii yöt, ja on kuulemma oikeasti tosi kipeä. Ei ole ennen kokenut moista.. toivottavasti menisi pian ohi ja mies pääsisi taas töihin.

Takaisin