Suurperheelliset kuumeilijat

Voisiko olla kiinnittymis vuotoa sulla? Jännää!

Miehellä ollut tosi kova kurkkukipu viimme viikon maanantaista. On siis yli viikon syönyt särkylääkkeitä 😩 Lauantaina kävi lääkärissä, crp43 ja nieluviljely puhdas. Outo tauti kyllä. Itsekkään en saa nukuttua kun mies yskii yöt, ja on kuulemma oikeasti tosi kipeä. Ei ole ennen kokenut moista.. toivottavasti menisi pian ohi ja mies pääsisi taas töihin.

En tiiä kyllä yhtään. Mun kroppa on niin sekaisin 🙈

Nyt tuntuu et on tosi kovasti tauteja liikkeellä! Toivottavasti alkais jo helpottaa moinen tauti. Se yskäkin niin valvottaa..

sanokaa että onhan tämä hyvää viivan vahvistumista? 🥹 mä aloin jo menettämään toivoa kun pc näytti samanlaista eilen kuin myös kahtena edellisenä päivänä...
mutta katselin mun vanhoja kuvia niin edellisissäkin raskausissa saattanut 3päivää putkeen olla samanvahvuista. Kolmosta odottaessa viiva jopa haalistui yhtenä päivänä, mutta niin vaan vauva tuli syliin asti 😍 oireita ei ole minkäämaisia vielä. Paitsi kiukuttaa, ihan kuin menkat olisi alkamassa. Ja sellaista alakuloa, mikä on aina ennen menkkojakin, mutta on ne onneks pysynyt poissa 😁
20250502_141115.jpg

sanokaa että onhan tämä hyvää viivan vahvistumista? 🥹 mä aloin jo menettämään toivoa kun pc näytti samanlaista eilen kuin myös kahtena edellisenä päivänä...
mutta katselin mun vanhoja kuvia niin edellisissäkin raskausissa saattanut 3päivää putkeen olla samanvahvuista. Kolmosta odottaessa viiva jopa haalistui yhtenä päivänä, mutta niin vaan vauva tuli syliin asti 😍 oireita ei ole minkäämaisia vielä. Paitsi kiukuttaa, ihan kuin menkat olisi alkamassa. Ja sellaista alakuloa, mikä on aina ennen menkkojakin, mutta on ne onneks pysynyt poissa 😁View attachment 143677

Kyllä mun mielestä hyvin vahvistuu 😍

Siis tää on niin hassua, kun ollut monta päivää ihan raskausoireita ja jopa repäisykipuja, mutta raskaustestit näyttää negaa 😅 oon jopa miettinyt pitäiskö ostaa toisen merkin testejä, mutta luulis että nuo raskauskeijunkin tikut oikein näyttäisi, kun monena päivänä oon testannut. Alkais nyt ne menkat edes niin loppuisi tämä ärsyttävä vaihe 😅

Siis tää on niin hassua, kun ollut monta päivää ihan raskausoireita ja jopa repäisykipuja, mutta raskaustestit näyttää negaa 😅 oon jopa miettinyt pitäiskö ostaa toisen merkin testejä, mutta luulis että nuo raskauskeijunkin tikut oikein näyttäisi, kun monena päivänä oon testannut. Alkais nyt ne menkat edes niin loppuisi tämä ärsyttävä vaihe 😅
Mä oon todennut huonoiks ne herkät testit raskauskeijulta. Tai mulla näyttänyt tosi myöhään plussaa. Rfsu normi liuksa, joka kans näyttää mun mielestä aika huonosti tuplaviivaa, niin senkin oon todennut paremmaks 🤔
Prefchekkiin oon ollut kyllä tyytyväinen, niin kuin noista mun kuvistakin näkyy niin vahvempi viiva, kuin rfsulla, vaikka samasta pissasta tehty 😃

Muuttuiskin sulla plussaksi vielä 🙏 olis kiva odottaa yhdessä tammikuisia ❤️ jos vaan hyvin käy ❤️
Mulla ei vieläkään oikein mitään oireita. Oikein odotan että jokin alkaisi maistumaan pahalta. Aiemmissa raskauksissa oon jo ennen plussaa huomannut outoja makuja tutuissa tuotteissa. Nyt on ihan normi olo. Alavatasaa kyllä repii välillä jos tekee liian nopeita liikkeitä. Ja kai nämä "tunne" oireet voi mieltää raskausoireiksi. Välillä suututtaa kaikki, ja kohta itkettää 🙈 energiaa on kyllä ollut eilen ja tänään, en tiedä onko se hyvä merkki, kun kai sitä pitäisi mielummin potea väsymystä 🙈
Tämä on huonopuoli siinä että odottaa jo viidettä, kun vertailee liikaa edellisiin raskauksiin...

Niin ja eilen oli kyllä ekan kerran sukkapuikko kipuja! Oikein kauhistuin että nytkö jo 🙈 Mutta oli mulla kyllä edellisessäkin raskaudessa jo ekoilla viikoilla.. 🤔😁

Mä oon todennut huonoiks ne herkät testit raskauskeijulta. Tai mulla näyttänyt tosi myöhään plussaa. Rfsu normi liuksa, joka kans näyttää mun mielestä aika huonosti tuplaviivaa, niin senkin oon todennut paremmaks 🤔
Prefchekkiin oon ollut kyllä tyytyväinen, niin kuin noista mun kuvistakin näkyy niin vahvempi viiva, kuin rfsulla, vaikka samasta pissasta tehty 😃

Muuttuiskin sulla plussaksi vielä 🙏 olis kiva odottaa yhdessä tammikuisia ❤️ jos vaan hyvin käy ❤️
Mulla ei vieläkään oikein mitään oireita. Oikein odotan että jokin alkaisi maistumaan pahalta. Aiemmissa raskauksissa oon jo ennen plussaa huomannut outoja makuja tutuissa tuotteissa. Nyt on ihan normi olo. Alavatasaa kyllä repii välillä jos tekee liian nopeita liikkeitä. Ja kai nämä "tunne" oireet voi mieltää raskausoireiksi. Välillä suututtaa kaikki, ja kohta itkettää 🙈 energiaa on kyllä ollut eilen ja tänään, en tiedä onko se hyvä merkki, kun kai sitä pitäisi mielummin potea väsymystä 🙈
Tämä on huonopuoli siinä että odottaa jo viidettä, kun vertailee liikaa edellisiin raskauksiin...

Ne on kyllä huonoja testejä 😅 täytyy seurailla oloa et mihin tää muuttuu 🙈

Tuo alkuraskaus on aina yhtä piinaavaa aikaa! Eikö ne oireet yleensä ala kunnolla parin viikon päästä plussasta, ainakin mulla alkoi. Että varmaan se sinäkin ehdit vielä niistä kunnolla nauttia 🤭 se on hassua kun toivoo jotain oireita ja sitten kun ne iskee kunnolla päälle (varsinkin pahoinvointi 🤢), sitä toivoo että ne menis pois 😂 raskaana kunnes toisin todistetaan! On se joka kerta yhtä ihmeellistä, kun uusi elämä alkaa kehittyä 😍

Niin ja eilen oli kyllä ekan kerran sukkapuikko kipuja! Oikein kauhistuin että nytkö jo 🙈 Mutta oli mulla kyllä edellisessäkin raskaudessa jo ekoilla viikoilla.. 🤔😁

Auts! Siinä sulle ensimmäinen oire 🤭

Kattokaa nyt! Ihan negojen nega 😄 harmi kun ei ole ovistestejä että voisko olla se tai sitten menkat tekee monta päivää tuloaan.

Liitteet

• IMG20250503213911.jpg
    IMG20250503213911.jpg
    986.3 KB · Katsottu: 95
Nyt kun kehuin pc:n testejä ja mollasin rfsuta. Niin tein illasta molemmat testit. Ja pc näyttää haaleempaa kuin eilen 😞 Rfsu antoi yhtä vahvan viivan, joka on siis samanlainen nyt sitten pc:n kans, vaikka samasta pissasta tein 😮
On tää kyllä piinaavaa... ja mikä pakko näitä testejä joka päivä tehdä.. kun nyt sitten mietityttää tuo pc:n haalistuminen... vaikka onhan mulle ennenkin näin käynyt, tarkoittamatta mitään 🙏 olisi vaan pitänyt mennä nukkumaan eikä alkaa testailemaan..

Liitteet

• 20250503_232155.jpg
    20250503_232155.jpg
    445.6 KB · Katsottu: 60
  • 20250503_232348.jpg
    20250503_232348.jpg
    189 KB · Katsottu: 54
Miks mä nään vaaleanpunaisen viivan kun zoomaan??? 😮 🤔😅 onko kehittynyt kunnon viivalasit päähän vai 🙈😅

Mäkin muuten näen tossa kuvassa 😂😂 mutta oon oikeesti varma ettei siinä kyl livenä näy mitään. Onneks on vielä muutama testi ja saa kaupasta sitten lisää 😂

Nyt kun kehuin pc:n testejä ja mollasin rfsuta. Niin tein illasta molemmat testit. Ja pc näyttää haaleempaa kuin eilen 😞 Rfsu antoi yhtä vahvan viivan, joka on siis samanlainen nyt sitten pc:n kans, vaikka samasta pissasta tein 😮
On tää kyllä piinaavaa... ja mikä pakko näitä testejä joka päivä tehdä.. kun nyt sitten mietityttää tuo pc:n haalistuminen... vaikka onhan mulle ennenkin näin käynyt, tarkoittamatta mitään 🙏 olisi vaan pitänyt mennä nukkumaan eikä alkaa testailemaan..

Voi eiii tää on kamalaa, kun niitä alkaa näin tuijotella! Oon kyllä itse sortunut samaan. Sehän voi niin muuttua riippuen kauanko oot pidättänyt yms. Älä vielä huoli ❤️ eikö se hormoni muutenkin lisäänny joka toinen päivä?

Toivotaan testeille vahvistumista @marsupilami 🤞🏻se on kyllä piinaavaa kun koittaa vertailla ja samalla pitäs muistaa että ne on kuitenkin jotain Kiinassa tsiljoonittain tusinatavarana valmistettuja liuskoja että ei voi koskaan tietää onko laatu ”tasaista”. Tällä oon itse yrittänyt lohduttautua jos alkaa vahvistuminen mietityttää 🙈

Toivotaan että myös @pilvikirsikka tilanne lähtee selveneen pian ja just siihen parhaaseen suuntaan!

Ootteko millaisia kommentteja muuten saaneet kun on ollut jo enempi lapsia ja ootte kertoneet uusista raskauksista/ihmiset saaneet tietää? Mä edelleen mietin että mitähän ne ihmiset ajattelee/sanoo jos vielä yksi meille suotais/annettaisiin mahdollisuus. Just eilen yhden perhetutun kommentti kun näkivät kuopusta ekaa kertaa oli ”joko se nyt alkaa riittää”, vaikea sanoa mihin sävyyn hän sitä tarkoitti mutta oma pää sen tietysti otti just silleen väärin 😆 oman äidin reaktiota mietin kans, tulee sellanen olo että kehtaako tässä pyytää apua lasten kanssa miten tai olla väsynyt jos sitten vielä yksi vauva tulis niin ajattelisko se että miksi pitää vielä lisää jos ei edellistenkään kanssa pärjää 🫣

Nää on kyllä varmaan vaan mun omassa päässä, mutta sitä vaan miettii (liikaa)…

Mä kerroin viidennestä vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Pari ystävää tiesi jo aiemmin, mutta ei muut, koska pelkäsin just muiden reaktiota... Kyllähän se muakin joskus väsyttää ja ärsyttää jos lapset sotkee tai hajottaa jotain ja jotenkin sitten aina "hävettää" kertoa, jos onkin tulossa lisää lapsia. Liikaa ajattelen mitä muut ajattelee, kun kyllä joillain työkin kuormittaa tosi paljon eikä silti vaihda työpaikkaa. Tai että ei kai elämän tarvitse olla "täydellistä" että vasta sitten voi tehdä lisää lapsia. Näillä yritän lohduttautua, kun pelkään muiden reaktiota 😅 Vaikka nytkin kyllä ihmiset kommentoi meidän arkea, että "on siinä vilinää" ja "kyllä se kohta helpottaa" ja mietin vaan aina että mitähän tuokin tuumaa, jos tuleekin uusi vauva 🙈 anoppi esim on näin kommentoinut. Onneksi mulla on pari ystävää jotka oikein odottaa koska oon taas raskaana 😂😍

Nykyään vaan jotenkin niin vääristynyt tämä kun harvalla on enää iso perhe, niin sitä katsotaan pitkään. Eihän se oikeasti kenellekään kuulu kuinka monta lasta kenelläkin on ja mitä kukin haluaa tehdä. Toiset haaveilee uraputkesta, toiset tykkää äitiydestä 😊

Mun suku on sellaista selän takana puhuvaa, ja asiosta on vaikea keskustella kasvotusten... joten en tiedä mitä he ajattelvat, enkä kyllä hakuakkaan tietää, koska jotenkin tuntuu ettei se olisi positiivista..
Appi on ollut tyytyväinen ja jo neljännen ollessa vauva kyseli hyvällä että tuleeko vielä lisää ❤️😂
Viimme kesänä kun olin kaikkien neljän kanssa kaupassa, yksi nainen tuumas ohimennen mulle "supermama".
Ja muutama "nostan hattua" kommentti tullut. Itse en kyllä pidä neljää mitenkään suurena lapsilaumana, ja meneehän noitten kans helposti, kun isommatkin (vanhin 10v) jo sellaisia että voivat tarvittaessa olla apuna pienten kanssa.
Eli pelkkää positiivista tullut vielä. Hiukan jännitän mitäs nyt kun viides tulossa.. en tiedä miksi jo ajattelin miehen siskosta, joka tykkää kovasti meidän lapsista, ja ollaan paljon tekemisissä. Niin jotenkin mulle tuli ajatus että viitsinkö hänelle kertoa, ehkä kun oon hänelle joskus valittanut väsymyksestä 🙈
Vähän itselläkin sellaisia ajatuksia, ettei saisi valittaa väsymystä tm. Ja on kohtuutonta pyytää ketään lapsenvahdiksi...

Kävin tänään kaupassa ja pc:n testejä ei ollut.. outoa että joku muukin testailee täällä melko pienessä kaupungissa 🙈😅 ostin sitten rfsun testejä.
Onneksi eilen tein myös sellaisen, eikä se ollut samaa mieltä haalistumisesta pc:n kanssa. Niin uskon että se eilinen pc oli jotenkin huono kappale 🙏
Milloinhan sitä uskaltais uudestaan testata? 🥹

En malttanut olla tekemättä testiä. Hyvin vahvistunut eilisestä ❤️ ja oon kyllä tähän vahvuuteen yllättynyt! Kun rfsulla oon aina saanut aika himmeitä. Niin nyt tuli aika räikeä jo 😍🙏

Hyvät viivat jo tuli 😍

Heh mäkin testasin joskus ahkerasti niin myös meidän pienen paikkakunnan s-marketista oli pc:t loppu 😂

Tänään laskurin mukaan rv 5+0 ❤️ eilen alkoi lievä etova olo. Ja sipulit haisee kamalalta, ja maistuu vielä pahemmalta! Harmi sinänsä kun oon sipuleitten ystävä, mutta kiva huomata että alkaa tulemaan oireita ❤️ kunhan ei mahdottomiksi yltyisi 😅
Oli kauppaan tullut lisää pc:n testejä, joten pitihän semmonen ostaa, ei vielä leffaviivoja, mutta oon ihan tyytyväinen ❤️

Liitteet

• 20250507_074619.jpg
    20250507_074619.jpg
    247.3 KB · Katsottu: 43
Hyvää äitienpäivä iltaa kaikille, toivottavasti oli hyvä päivä? ❤️
Meillä nuorin täytti tänään 3v, mutta ei mitenkään erityisesti juhlittu, lahjan sai johon oli tosi tyytyväinen, ja herkuteltiin pienesti ❤️ myöhemmin olisi tarkoitus pitää yhteissynttärit ekaluokkalaisen kanssa ❤️
Tällä hetkellä meidän sairasteluputki jatkuu... heti kun mies parantui niin sit eka luokkalainen tuli kipeeks. Ja nyt on kaikki lapset flunssassa 😔 harmittaa ekaluokkalaisen puolesta, ettei vaan tipahtaisi koulussa "kärryiltä", kun nyt niin paljon poissa oloja... On kyllä ihan sujunut tähän asti.
Sekin murehdituttaa kun alkuvuodesta vakiope jäi pois, ja tilalle tuli apuope, josta poika ei niin piittaa. Tai monesti puhuu että ope huutaa. Ja toukokuinen miettii uskaltaako jostain sanoa/kysyä jne.. edellisen open kanssa sujui niin hienosti, niin nyt vähän harmi. Ei olisi enää montaa viikkoa koulua, toivottavasti nyt parannuttais nopeasti ja pääsisivät koululaiset tekemään loppurutistuksen kouluun 🙏

Takaisin