Suurperheelliset kuumeilijat

Mulla dpo 9 eikä näy menkkoja vielä. Positiivista ainakin että näinkin pitkä luteaali, kun se on ollut synnytyksen jälkeisten kiertojen ongelma. Toissayönä heräsin siihen kun rinnat oli arat, mutta nyt sekin on vähän jo mennyt ohi. Että saa nähdä. Jos testaisi aikaisintaan sunnuntaina, jos ei ennen sitä tapahdu mitään. Mulla on yksi ainut testi kaapissa enkä viitsi nyt törsätä ja tikuttaa ylimääräistä 😄

Siiru, Ei ollut oireita. Mentiin muista syistä päivystykseen ja tämä löytyi siinä sivussa. Tai nythän me ollaan rampattu tutkimuksissa ja kaikki labrat on priimaa. 🤌🏻 Joka tapauksessa hyvä kun nyt tutkitaan jos löytynytkin varhaisessa vaiheessa.
Ikävä kuulla että siellä myös kierrot heitelleet km jälkeen. Mulla sama juttu ja heinäkuusta on kuitenkin jo pitkä aika. 🙈

Pilvikirsikka, Testi oli negaa. Ja olin merkannutkin jo sovellukseen eiliseen kpl 1 vaan nyt ei taas näy eikä kuulu. Mulla oli tässä kierrossa aivan järkyttävän kipeät rinnat ja hirveä palelu! Sanoinkin miehelle että nyt on todettu sitten sekin että näin voi olla myös ilman sitä raskautta. 😅

@Miitu täällä kans nega. Keltarauhanen mullakin lupaavasti tykytteli oviksen jälkeen, mutta ei sitten kuitenkaan tärpännyt. Mutta ei se haittaa. Jos kierrot on näin valtavan pitkiä (kp 59) menee seuraava yritys jonnekin hamaan tulevaisuuteen 🙈

Hei! Tällä on varmaan monella kokemuksia imetyksestä ja sen vaikutuksista kuukautiskiertoon. Mulla on nyt kolmannen lapsen kanssa ihan itselle uusi tilanne. Lapsi on nyt 9kk ja imetän vielä. Menkat alkoi mulle tyypillisesti 3kk synnytyksen jälkeen mutta ehti tulla vain kahdet ja sitten on tullut yli 3kk tauko. Menkka kipuja on melkein kokoajan mutta vuotoa ei vain tule. Raskaustestit näyttää negaa.

Onko kellään kokemusta tämmöisestä? Soitin terveyskeskukseen mutta ei ne mulle edes aikaa hoitajalle antanut. Aiempien lasten imetys aikana ei oo ollut vastaavaa vaan menkat ollut suht pitkällä kierrolla ihan säännölliset.

Hei! Tällä on varmaan monella kokemuksia imetyksestä ja sen vaikutuksista kuukautiskiertoon. Mulla on nyt kolmannen lapsen kanssa ihan itselle uusi tilanne. Lapsi on nyt 9kk ja imetän vielä. Menkat alkoi mulle tyypillisesti 3kk synnytyksen jälkeen mutta ehti tulla vain kahdet ja sitten on tullut yli 3kk tauko. Menkka kipuja on melkein kokoajan mutta vuotoa ei vain tule. Raskaustestit näyttää negaa.

Onko kellään kokemusta tämmöisestä? Soitin terveyskeskukseen mutta ei ne mulle edes aikaa hoitajalle antanut. Aiempien lasten imetys aikana ei oo ollut vastaavaa vaan menkat ollut suht pitkällä kierrolla ihan säännölliset.

Mulla on tällaista. Kierrot olleet nyt synnytyksen (tulee vuosi loppukuusta) jälkeen kaikkea 22-60pv välillä. Toisinaan on olo kuin menkat olis tulossa, mutta ei ne sitten tulekaan. Ihan normaalia, imetys voi vaikuttaa niin monella tavalla. Toisilla se on yöimetys joka on ratkaiseva tekijä näissä ja toisilla kierto normalisoituu vasta kun imetyksen lopettaa.

Mulla on tällaista. Kierrot olleet nyt synnytyksen (tulee vuosi loppukuusta) jälkeen kaikkea 22-60pv välillä. Toisinaan on olo kuin menkat olis tulossa, mutta ei ne sitten tulekaan. Ihan normaalia, imetys voi vaikuttaa niin monella tavalla. Toisilla se on yöimetys joka on ratkaiseva tekijä näissä ja toisilla kierto normalisoituu vasta kun imetyksen lopettaa.
Noniin kiva kuulla että muillakin on tämmöstä.😅 Pisti vaan miettimään ku ei tosiiaan oo ollut kahden aiemman imetyksen kohdalla näin.
Mutta eihän samallakaan ihmisellä eri lasten imetys oo identtistä🤔 että kai sitä sitten voi näinkin paljon erota aiemmista.
Yritän lämmöillä saaha napattua oviksen jos sattuisi tulemaan joskus nii sais vähän tolkkua tästä 😂 kyllä sitä aina vähän säikähtää ja pelkää onko joku vialla, kun ei menekkään vanhan kaavan mukaan asiat..

Noniin kiva kuulla että muillakin on tämmöstä.😅 Pisti vaan miettimään ku ei tosiiaan oo ollut kahden aiemman imetyksen kohdalla näin.
Mutta eihän samallakaan ihmisellä eri lasten imetys oo identtistä🤔 että kai sitä sitten voi näinkin paljon erota aiemmista.
Yritän lämmöillä saaha napattua oviksen jos sattuisi tulemaan joskus nii sais vähän tolkkua tästä 😂 kyllä sitä aina vähän säikähtää ja pelkää onko joku vialla, kun ei menekkään vanhan kaavan mukaan asiat..

Kai se sitten vaan niin vaihtelee! Mä olen kans koittanut oloa seurata tulisko se ovulaatio vai ei enkä ole sitä edes joka kierrosta bongannut.. että ehkä se kierto sieltä joskus vähitellen taas alkaa pyöriä 🙈

Hieman tuolta sivusta huutelen .. mutta mulla menkat ekoja lukuunottamatta pysyivät poissa taaperon yli 10kk ikään saakka. Vasta imetyksen totaalinen lopetus normalisoi mun hormikierron, josta seuraus nyt tuolla tissille juuri heräilee.🥰 Menkkakipuja ja jopa turvotusta+ herkkuhimoa oli säännöllisesti yöimetyksen loputtua.
Kävin myös verikokeissa silloin 10kk kohdalla ja ne arvot oli tyypillisesti "imetys arvoja myötäilevät" totesi yksityinen gyne. Toki ei pitänyt niitä myöskään ehkäisyyn riittävinä🤣

Hieman tuolta sivusta huutelen .. mutta mulla menkat ekoja lukuunottamatta pysyivät poissa taaperon yli 10kk ikään saakka. Vasta imetyksen totaalinen lopetus normalisoi mun hormikierron, josta seuraus nyt tuolla tissille juuri heräilee.🥰 Menkkakipuja ja jopa turvotusta+ herkkuhimoa oli säännöllisesti yöimetyksen loputtua.
Kävin myös verikokeissa silloin 10kk kohdalla ja ne arvot oli tyypillisesti "imetys arvoja myötäilevät" totesi yksityinen gyne. Toki ei pitänyt niitä myöskään ehkäisyyn riittävinä🤣
Okei😄 jospa ois vaan toi imetys tässä syypää👍 ihana että täältä saa vähän vertaistukea asiaan😊

Hei mulla kävi myös niin että kolmesta vanhimmasta lapsesta menkat alkoi imetyksestä huolimatta säännöllisinä 5 vko synnytyksestä. Nelosen kanssa tuli myös vähän vuotoa menkkakipujen kera kuukausi ja kaksi synnytyksestä, mutta seuraavan kerran vasta 8kk kohdalla ja siitä eteenpäin sitten tuli säännöllisesti. Ajattelinkin jälkikäteen, että ehkä nuo ekat vuodot olisi sittenkin saattanut olla vielä jotain jälkivuotoa.

Täällä nyt sitten piinapäivät tulossa vähän "vahingossa" 🙈 ollaan puhuttu että EHKÄ kesällä voitais aloittaa yrittäminen, joten mikään katastrofi ei ole vaikka tässä nyt jouluvauva tulisikin, kun viides pyörinyt muutenkin tulevaisuuden haaveissa ❤️
Mä oon kyllä aina halunnut joulu vauvan niin olisi kyllä ihana "yllläri" ❤️ 🤭
Ovulaatiolimat ainakin oli kohdillaan, eli ei ainakaan siitä jää kiinni... 🤭
Katsotaan parin viikon päästä kuinka kävi 😁😱

Täällä nyt sitten piinapäivät tulossa vähän "vahingossa" 🙈 ollaan puhuttu että EHKÄ kesällä voitais aloittaa yrittäminen, joten mikään katastrofi ei ole vaikka tässä nyt jouluvauva tulisikin, kun viides pyörinyt muutenkin tulevaisuuden haaveissa ❤️
Mä oon kyllä aina halunnut joulu vauvan niin olisi kyllä ihana "yllläri" ❤️ 🤭
Ovulaatiolimat ainakin oli kohdillaan, eli ei ainakaan siitä jää kiinni... 🤭
Katsotaan parin viikon päästä kuinka kävi 😁😱

Onpas jännittävää 😍 pidetään peukkuja! Mustakin olis kiva saada toinen jouluvauva 🤭

Mies tosin heittänyt että pitäiskö pitää taukoa sittenkin. Että saa nähdä 😄 voishan sitä hyvin muutaman kuukauden pitää taukoa. Toisaalta vois olla ihanaa viettää kesä "vapaasti", ilman alkuraskautta tai pientä vauvaa 😊

Mäkin oon haaveillut että jos kesän saisi viettää ilman raskautta, kun olisi tarkoitus mennä huvipuistoon ja olisi kiva mennä laitteisiin, varsinkin esikoisen kanssa kun on jo yli 140 niin pääsee kaikkiin. Mutta nyt jotenkin tuntuu ettei niin haittaa jos tässä tulisikin muuta 🤭 liekö tämä kevät tekee sen että on energisempi ja vauva kuumetta puskee 🤔🥰

Täällä yksi marraskuubuumiin liittyjä ♡ Jos kaikki hyvin menee :)
Onnea ❤️😍 onko jo oireita tullut?

Mulla menossa kp15/28. Luulen että ovis on ollut jo aiemmin kun limat oli kp10, ja menkkamaista jomottelua kp11 🤔
Mulla on kyllä ihan sellainen olo, että olisi tärpännyt 🤭 sellainen "tunne" jota ei osaa selittää. Jännittävää nähdä pitääkö tunne paikkansa, ainakin viikko pitäisi vielä malttaa ennen kuin testissä voisi edes näkyä mitään 😬

Eilen yöllä tuli repäisy kipuja alavatsaan, kun nousin nuorimman itkun takia, hänellä tuli eilen flunssa, niin sitä itki 💔
Toivon kyllä että nuo repäisy kivut olisivat kiinnittymiseen liittyvää, koko päivän ollut outo arka/painava olo alavatsassa 🥹
Mutta voi varmaan johtua myös menkkojen lähestymisestä... 🤔🤷🏼‍♀️

Takaisin