Suurperheelliset kuumeilijat

Äsken taas myytäviä lajitellessa mies tokaisi ohikulkiessa että "Sinuna laittaisin ne, niin takaisin tonne kassiin.. kohta niitä taas tarvitaan." Niin, mitähän yrität vihjailla 😅🩷

Toivotaan että niistä olisi hyötyä! Mulla ainenkin selvästi magnesiumilla on vaikutusta. 👍🏻 Rytmihäiriöt on kyllä pelottavia tuntemuksia. Onneksi useimmiten vaarattomia. 🩷

Meilläkin nää 4v ja 7v on sellainen parivaljakko tällä hetkellä että huhhheijjakkaa! 🙈 En tiedä olenko tänne kertonut että meidän keskimmäisellä alkaa adhd tutkimukset ja kyllä tuolla kuopuksellakin on piirteitä vahvana. Ei ehkä siis ihme jos arki on _erityisen_ kuormittavaa joskus. 😬
Me on kans täytelty sekä esikoisen että tokan kohdalla kartoituskyselyjä adhd tutkimuksia varten. Esikoisen tutkimuksista piti koulupsykologin loppuviikosta soitella, eipä kuulunut 🙄
Jospa ensi viikolla sitten. Kuulee hänen mielipiteensä onko tutkimuksille tarvetta. Epäilen vahvasti, koska koulussa ei ongelmia ole. Melkein toivon, että joskus jättäisi sen maskaamisen siellä, näkisi opetkin mitä se täällä kotona on.

Toka odottaa aikaa lastenneurolle tourette-epäilyn vuoksi. Nepsypiirteitä hänelläkin ticien lisäksi. Tunnesäätelynhaasteisiin käy kuraattorilla tunnetaitoja vahvistamassa.

Ja miestä yritän painostaa että hakeutuisi tutkimuksiin. Hän kun on oppikirjaesimerkki adhd:sta 🙄
On välillä raskasta olla nenttiäiti, kun perheestä 3/6 on vähintään vahvasti nepsypiirteisiä.

Vaikka kun tässä on lasten piirteisiin perehtynyt, niin paljon on itselläkin ymmärrys lisääntynyt miehen ärsyttäviin tapoihin 😄

Eli joo, ainakin vertaistukea löytyy asiaan täältä osoitteesta 😂

Hei Oreo, mua alkoi ihan herkistää koska vertaistuki paras tuki 🥹🫶🏻

Meillähän on niin että sekä mulla että miehellä on myös tällä hetkellä adhd tutkimukset kesken. Mies on kyllä aika varma tapaus, itseäni vielä epäröin. Mutta joo, kun on vahvasti periytyvä niin eikai pitäisi yllättyä. 😅

Meilläkin juuri koulupsykologin arvioinnit meneillään. Onko teillä niin että koulussa maskaa/pidättelee ja sitten kotona aivan eri persoona? Oli aika pitkä tie että mekin saatiin äänemme kuuluviin, vasta nyt kun Wilma laulaa päivittäin ovat koulussakin tähän heränneet vaikka me ollaan oltu tästä huolissaan jo about siitä kun tää lapsonen oli 4v. 🙄
Tsemppiä hirmusti myös sinne 🫶🏻

Tai sit pms tarkotus on karkottaa kroininenkin vauvakuume😂
Vasta viikko synnytyksestä ja nyt jo lohdutonta vauvakuumetta vahvasti ilmassa. 😱
Tulkoon pms, vaihdevuodet tms, joka kääntäisi järkipuolen aivoni asentoon : nauti nyt näistä päivistä, viikoista... Sillä sun fysiikalla vauvojen luku on valitettavasti täysi, vai onko?

Muokattu viimeksi:
Helmikuu jo polkaistu hyvään vauhtiin! 😍

Meidän vauveli täyttää ensi kuussa vuoden. En kestä! Mulla oli viime viikolla aika ikäviä rytmihäiriöitä mutta nyt helpottaa. Täytyisi muistaa itsestäänkin huolehtia 🙈
Hep! Minä juttelen huomenna lääkärin kanssa, kun mulla myös rytmihäiriöitä. Mistä voisi johtua? Onko pikkulapsiaika? Molempien synnytysten jälkeen ilmennyt ja nyt pari satunnaista tullut.

Minkä tyyppisiä ne sun häiriöt on? Epäsäännöllinen syke vai lisälyönnit?

Jo viikko synnytyksestä ja lohdutonta vauvakuumetta vahvasti ilmassa. 😱
Tulkoon pms, vaihdevuodet tms joka kääntäisi järkipuolen aivoni asentoon : nauti nyt näistä päivistä, viikoista... Sillä sun fysiikalla vauvojen luku on valitettavasti täysi, vai onko?

Paljon onnea Aaltokukka! 💝

Hep! Minä juttelen huomenna lääkärin kanssa, kun mulla myös rytmihäiriöitä. Mistä voisi johtua? Onko pikkulapsiaika? Molempien synnytysten jälkeen ilmennyt ja nyt pari satunnaista tullut.

Minkä tyyppisiä ne sun häiriöt on? Epäsäännöllinen syke vai lisälyönnit?

Onpa kurjaa että sullakin! Onko sulta tutkittu raudanpuutetta? Mä en oikein tiedä miksi ne mulla sillai yltyi vaan ja sen yhden viikon oli useampana päivänä ihan hirveää tykytystä. Ensin se alkoi aina imettäessä että sydän alkoi jyskyttää ja pyörrytti, sitten riitti kun vaan istuin niin muljahteli. En osaa sanoa sen enempää millaisia ne oli, mutta oli jotenkin vaan tosi inhottava olla. Viisas olisi varmasti mennyt lääkäriin 😅 ei ollut koko aikaa mutta aina välillä tuli sellaisia kohtauksia. Ja sitten ne loppui kuin seinään! On mentävä sitten lääkäriin jos niitä tulee uudestaan.

Vasta viikko synnytyksestä ja nyt jo lohdutonta vauvakuumetta vahvasti ilmassa. 😱
Tulkoon pms, vaihdevuodet tms, joka kääntäisi järkipuolen aivoni asentoon : nauti nyt näistä päivistä, viikoista... Sillä sun fysiikalla vauvojen luku on valitettavasti täysi, vai onko?

Paljon onnea! 🥰😍

Tsemppiä noiden nepsyasioiden kanssa @Miitu ja @Oreo !

Olen ihan varma että Miitulla pian siellä pulla uunissa 🤭 miten sitä malttaakaan noin odotella asian kanssa! Nostan hattua 😄

Meilläkin juuri koulupsykologin arvioinnit meneillään. Onko teillä niin että koulussa maskaa/pidättelee ja sitten kotona aivan eri persoona? Oli aika pitkä tie että mekin saatiin äänemme kuuluviin, vasta nyt kun Wilma laulaa päivittäin ovat koulussakin tähän heränneet vaikka me ollaan oltu tästä huolissaan jo about siitä kun tää lapsonen oli 4v. 🙄
Tsemppiä hirmusti myös sinne 🫶🏻
Joo, meillä on siitä asti kun lapsi oli 5v ja aloitti päiväkodin, puhuttu vasut sun muut kahdesta eri lapsesta. On se, joka on siellä päiväkodissa/koulussa, ja se joka on kotona.
Sillähän tää asian edes tutkiminenkin on jäänyt, kun mulle on vuosia väitetty, että jos on adhd, ne vaikeudet on kaikkialla, myös siellä koulussa.
Vasta kun oma tieto ja tuttavapiirin neuromoninaisuus on lisääntynyt, oon osannut oikeasti vaatia asian eteenpäin.
Mutta edelleenkään en usko että tää etenee. Koska koulussa ei ongelmia 🙃

Onpa kurjaa että sullakin! Onko sulta tutkittu raudanpuutetta? Mä en oikein tiedä miksi ne mulla sillai yltyi vaan ja sen yhden viikon oli useampana päivänä ihan hirveää tykytystä. Ensin se alkoi aina imettäessä että sydän alkoi jyskyttää ja pyörrytti, sitten riitti kun vaan istuin niin muljahteli. En osaa sanoa sen enempää millaisia ne oli, mutta oli jotenkin vaan tosi inhottava olla. Viisas olisi varmasti mennyt lääkäriin 😅 ei ollut koko aikaa mutta aina välillä tuli sellaisia kohtauksia. Ja sitten ne loppui kuin seinään! On mentävä sitten lääkäriin jos niitä tulee uudestaan.
No voi ei! Kuvailisin itsekkin, että semmoinen pelottava tunne kun tulee.

Mulla on rautavarastot tyhjät, mutta hb hyvä, niin todennäköisesti infuusiota ei tipu koska hb hyvä. 🙄

No voi ei! Kuvailisin itsekkin, että semmoinen pelottava tunne kun tulee.

Mulla on rautavarastot tyhjät, mutta hb hyvä, niin todennäköisesti infuusiota ei tipu koska hb hyvä. 🙄

Mulla on täysin sama tilanne.. en ole koskaan saanut infuusiota ja on käsketty vaan syödä rautaa purkista 🙄

@Pingviiniemo selvisikö lääkärissä mitään?

Kp 46 ja tänään tullut supistuksenomaisia tuntemuksia imettäessä 🤔 kierrot on tällaisia pitkiä aina imetysaikana... Ei olla käytetty mitään ehkäisyä, mutta en toisaalta ole bongannut ovulaatiotakaan. Silti aina vähän pitää jännittää 🤭

@Pingviiniemo selvisikö lääkärissä mitään?

Kp 46 ja tänään tullut supistuksenomaisia tuntemuksia imettäessä 🤔 kierrot on tällaisia pitkiä aina imetysaikana... Ei olla käytetty mitään ehkäisyä, mutta en toisaalta ole bongannut ovulaatiotakaan. Silti aina vähän pitää jännittää 🤭
Mun kohdalla syy on todennäköisesti niihin vakavampiin kohtauksiin mielialalääkkeiden unohtelu ja siitä johtuvat sydän oireet. Vieroitusoireet 4 lääkkeen kohdalla monena päivän unohtamisesta on aika kovat.

Ferritiiniin suositteli 2-3 kertaa päivässä rautaa, kun selvästi yksi pussi ei riitä. Hb ei nouse liiaksi vaikka söisi noin paljon.

Mutta sanoi, että jos sydänoireet jatkuu lääkkeiden muistamisesta huolimatta, niin herkästi yhteyttä, koska se on silloin tutkittava.

Lisälyönnit on käsittääkseni yleisiä, mutta rytmin sekoaminen eli eteisvärinä on vaarallista pitemmän päälle ja ehdoton aihe tutkimuksiin.

Mun kohdalla syy on todennäköisesti niihin vakavampiin kohtauksiin mielialalääkkeiden unohtelu ja siitä johtuvat sydän oireet. Vieroitusoireet 4 lääkkeen kohdalla monena päivän unohtamisesta on aika kovat.

Ferritiiniin suositteli 2-3 kertaa päivässä rautaa, kun selvästi yksi pussi ei riitä. Hb ei nouse liiaksi vaikka söisi noin paljon.

Mutta sanoi, että jos sydänoireet jatkuu lääkkeiden muistamisesta huolimatta, niin herkästi yhteyttä, koska se on silloin tutkittava.

Lisälyönnit on käsittääkseni yleisiä, mutta rytmin sekoaminen eli eteisvärinä on vaarallista pitemmän päälle ja ehdoton aihe tutkimuksiin.

Okei! Toivottavasti sulla nyt helpottaa noilla konsteilla ne oireet. Onhan se pelottavaa kun sydän yhtäkkiä lyö miten sattuu 😬 täytyy ehdottomasti itsekin mennä tutkimuksiin jos ne vielä palaa.

Ne erikoiset tuntemukset olikin ovulaatio! Että tosiaan, kp 48 voi sekin vielä tulla 😅 onkin ollut tänään alavatsa hellänä ja toisaalta mieli jotenkin yhtä aurinkoinen mitä keli ulkona 😄☀️ ei tullut kovin pahoja kiukkuja miestä kohtaan 🙈 ennemminkin alakuloa ja yksi päivä tässä vauva mäsäytti päänsä niin lujaa mun nenään, että kuului rusahdus ja aloin itkeä 🙈

Nyt on dpo 5. Pitäiskö tässä vaiheessa olla jo jotain oireita? 😂 Aina yhtä jännittävää 🤭 mieshän siitä siis innostui kun ilmoitin ovulaation olevan päällä 😂

Juniori on asunut tissillä entistä hanakammin. Ehkä hän yrittää ettei vielä mitään uutta kilpailijaa 🙈

Täälläkin on jännäilty tätä kiertoa kun oli muutama läheltä piti -tilanne ja nyt on ollut rinnat hirmu arat + todella järkyttävää palvelua 🥶 Toi palelu on aina ollut mulla raskausoire, mutta nyt varmaan tulossa vain kipeäksi.
Kp 28/28. Nyt ollut muutama lyhyempi kierto. Varuilta ajattelin kuitenkin tänään testailla.

Lyhyt päivitys meitä kohdanneeseen murheeseen, esikoisella tutkitaan nyt 1. tyypin diabetestä. Vietettiin ULS viime vklp vuorokauden verran ja nyt tutkimukset jatkuu polilla perjantaina. Epäilevät että db löydettiin nyt sattumalta hyvin varhaisessa vaiheessa (mikä on toki hyvä juttu!) mutta totta kai tässä on ollut sulateltavaa.
Diabetes ei oo meille kuitenkaan täysin vieras juttu ja miehelläkin on 2. tyypin, niin eiköhän me, kuten lapsikin opita elämään tämän kanssa! Hän on ollut kyllä hirmu reipas asian suhteen vaikkei todellakaan tarvitsisi. 💙

@Miitu koska tulee kuva testistä? 😁

Onneksi diabeteksen hoito on nykyään hyvää ❤️ tottakai uusi arki vaatii opettelua, mutta uskon että siihen äkkiä oppii ja tottuu, varsinkin jos siitä muutenkin kokemusta. Tsemppiä ❤️ asioilla on tapana järjestyä!

Täällä dpo 7 ja rinnat arat ja kurkku vähän karhea 👀

Täälläkin on jännäilty tätä kiertoa kun oli muutama läheltä piti -tilanne ja nyt on ollut rinnat hirmu arat + todella järkyttävää palvelua 🥶 Toi palelu on aina ollut mulla raskausoire, mutta nyt varmaan tulossa vain kipeäksi.
Kp 28/28. Nyt ollut muutama lyhyempi kierto. Varuilta ajattelin kuitenkin tänään testailla.

Lyhyt päivitys meitä kohdanneeseen murheeseen, esikoisella tutkitaan nyt 1. tyypin diabetestä. Vietettiin ULS viime vklp vuorokauden verran ja nyt tutkimukset jatkuu polilla perjantaina. Epäilevät että db löydettiin nyt sattumalta hyvin varhaisessa vaiheessa (mikä on toki hyvä juttu!) mutta totta kai tässä on ollut sulateltavaa.
Diabetes ei oo meille kuitenkaan täysin vieras juttu ja miehelläkin on 2. tyypin, niin eiköhän me, kuten lapsikin opita elämään tämän kanssa! Hän on ollut kyllä hirmu reipas asian suhteen vaikkei todellakaan tarvitsisi. 💙
Onko teillä ollut jotain oireita että osasivat diabetestä etsiä?

Meillä on ollut useampi kuukausi nelosen yritystä, mutta taitaa yritykseksi toistaiseksi jäädä. Mulla on ollut kuutisen päivää pahoinvointia, mutta tänään alkoi menkat. Kierto on ollut tosi erilainen kkm jälkeen, nyt oli 32 päivää. On näköjään ihan mitä sattuu 26-32 päivän väliltä nykyisin, ennen oli tasan 28 tai 29 päivää.

Takaisin