Suurperheelliset kuumeilijat

Toisaalta maailman onnellisin loppu, kun säilyttiin hengissä, mutta sitten taas surullista, että en voi enempää saada lapsia. Nyt täytyy keskittyä näihin mitä jo on ja sit ku he kasvavat, niin miettiä omia juttuja. Eli mitä muuta olen kuin äiti 🙏🏻❤️

Kyllä tästä selvitään ❤️

Ehdottomasti, siinä oli ainekset suureen katastrofiin, mutta onneksi loppu oli onnellinen ❤️

Kyllä te selviätte! ❤️

Voi miten kirpaisee jo tämän ryhmän nimi nykyään ☹️ En tiedä lukiko teistä kukaan Hesarista, mutta siellä oli minun synnytystarina ja tosiaan menetin 10 litraa verta ja kohtu jouduttiin poistamaan 🥺
Lapsiluku jäi siis neljään ja olen kiitollinen, että minä ja vauva selvittiin todellakin, mutta rajulta tuntuu, kun en voi enää saada lapsia ☹️
Voi sinua! Tietysti saa surra kun menettää kykynsä saada lapsia. 🫂 Samaan aikaan olet todella onnekas kun selvisitte kumpikin, melkoinen tarina! Elämä on ihmeellistä. Ja välillä meinaa unohtua tuo kuinka vaarallista touhua synnytys voi olla, ja kuinka onnekkaita olemmekaan kun tehokas hoito on ulottuvilla. :Hugging Face:

Toivottavasti vointi on hyvä, menetit kyllä hurjan määrän verta. Varmasti hemoglobiinin ja raudan kanssa saa olla tarkkana seuraavat kuukaudet että jaksat vauvan ja perheen kanssa.

Voi sinua! Tietysti saa surra kun menettää kykynsä saada lapsia. 🫂 Samaan aikaan olet todella onnekas kun selvisitte kumpikin, melkoinen tarina! Elämä on ihmeellistä. Ja välillä meinaa unohtua tuo kuinka vaarallista touhua synnytys voi olla, ja kuinka onnekkaita olemmekaan kun tehokas hoito on ulottuvilla. :Hugging Face:

Toivottavasti vointi on hyvä, menetit kyllä hurjan määrän verta. Varmasti hemoglobiinin ja raudan kanssa saa olla tarkkana seuraavat kuukaudet että jaksat vauvan ja perheen kanssa.

Joo oli kyllä huikeat 16 henkilökunnan jäsentä paikalla + veripalvelu 🙏🏻❤️

Joo luvattiin, että vauvan neuvolalääkäri-käynnillä katotaan hemoglobiini 👍🏻

Voi miten kirpaisee jo tämän ryhmän nimi nykyään ☹️ En tiedä lukiko teistä kukaan Hesarista, mutta siellä oli minun synnytystarina ja tosiaan menetin 10 litraa verta ja kohtu jouduttiin poistamaan 🥺
Lapsiluku jäi siis neljään ja olen kiitollinen, että minä ja vauva selvittiin todellakin, mutta rajulta tuntuu, kun en voi enää saada lapsia ☹️

Minäkin luin tuon ja niin hurja juttu oli! Onneksi selvisitte molemmat hengissä 😭🤍 Varmasti se on oma surutyönsä siinä että lapsiluku on nyt täynnä, mutta olette onnekkaita monella tapaa ja elämä välillä päättää toisin. Kaikkea hyvää sinne! 🤍✨

Täytyy myöntää että omalla kohdalla tuo pysäytti myös omien pelkojen ääreen. Mulla kakkosen synnytyksessä vuoti niin että jouduin leikkuriin. Mies ehti ajatella että vuodan kuiviin sinne ja meillä ei edes puhuttu tuollaisista määristä.. Silti se oli järkyttävää. Kolmannen synnytys oli 10+ ja parantava kokemus. 🤍 Tuon artikkelin luettua mietin etten ehkä uskaltaisi edes enää riskeerata.. Onhan synnytyksissä aina riskinsä. 🥺

Tänään kp 30 ja menkat "myöhässä". Lainausmerkeissä koska tää ei oo sinänsä ihmeellistä.
Aivan jäätävä pahoinvointi vaan ollut koko päivän niin heitin vitsillä miehelle et kumpi, vatsatauti vai vauva.. 😅
Noh, vatsatauti varmaan se todennäköisin, ja ehkä parempikin niin että menis ohi pian! 😆

Tänään kp 30 ja menkat "myöhässä". Lainausmerkeissä koska tää ei oo sinänsä ihmeellistä.
Aivan jäätävä pahoinvointi vaan ollut koko päivän niin heitin vitsillä miehelle et kumpi, vatsatauti vai vauva.. 😅
Noh, vatsatauti varmaan se todennäköisin, ja ehkä parempikin niin että menis ohi pian! 😆

No et testiä kuitenkaan tehnyt? 😁

Mulla päättyi piina siihen että menkat alkoi kierron ollessa vain 22pv ja ne menkatkin kesti kolme päivää ja tuli lähinnä pyyhkiessä 🤨 anteeksi näin tarkka kuvailu 😂 mutta tosi kummallista. Vissiin vielä imetys niin sotkee.

Mulla päättyi piina siihen että menkat alkoi kierron ollessa vain 22pv ja ne menkatkin kesti kolme päivää ja tuli lähinnä pyyhkiessä 🤨 anteeksi näin tarkka kuvailu 😂 mutta tosi kummallista. Vissiin vielä imetys niin sotkee.
Tuttua täällä tuollainen ainakin. Edellisten raskauksien välissä oli just tollasia kiertoja kaksi ennen kuin sitten tämä kutonen sai alkunsa :)

Joo oli kyllä huikeat 16 henkilökunnan jäsentä paikalla + veripalvelu 🙏🏻❤️

Joo luvattiin, että vauvan neuvolalääkäri-käynnillä katotaan hemoglobiini 👍🏻

Laitoin sulle instassa seuraamispyynnön! Ainakin oletan et se oot sinä, en oo varma kyllä 😊

No et testiä kuitenkaan tehnyt? 😁

No en, kun ei mulla noi kierrot oo km jälkeen olleet oikein tarkkoja. Heittelee kyllä.. Ja varmaan sairastelut myös vaikuttaa.

Vatsatautia varmasti olikin kun eilen nousi myös lämpö. Mutta mietin siinä, että en tiedä miten ihmiset kestää raskauspahoinvointia... mähän pelkään ihan oksentaa. 😅 No eipä mulla koskaan varsinaista sellaista oo ollutkaan raskauksissa, lievää etovaa oloa vain. Ja hyvä niin. Ois voinut jäädä raskaudet siihen 🤣

Meidän pienin on nyt kohta 8kk vanha. Olen soutanut ja huopanut ajatuksen kanssa, että vieläkö 1 vauva lisää :Weary Cat Face: Musta tuntuu, että haluaisin vaan olla taas raskaana, mutta en koe, että meidän perhe kaipiasi uutta perheenjäsentä lisää. En tiedä riittäisikö minulla aika ja jaksaminen vielä yhdelle pienelle. En myöskään haluaisi hoitaa taas vauvaa kotona ja jäädä töistä pois. Olen nytkin palaamassa jo ensi viikolla takaisin sorvin ääreen. Lisäksi minulla ja miehellä on myös aika paljon harrastuksia, jotka vievät oman aikansa.

En tiedä onko se mikään validi syy hankkia uutta lasta, että haluaa taas vaan olla raskaana :No Evil Monkey: Tuntuu kamalalta laittaa vauva vaatteet ja tavarat eteenpäin. Vuosiksi ei ole mahdollista jäädä pohtimaan, kun ikä kolkuttelee ja haluaisin toimenpiteeseen, johon päästäkseen lapsiluvun pitäisi olla täysi. Järki sanoo, että ei enempää, mutta...

Olisi mielenkiintoista kuulla, millä motiiveilla teillä on hankittu lisää lapsia ja miten tätä on järkeilty? Tää suurperheellisten puoli voi olla hieman "puolueellinen" paikka kysellä 🤭🤭🤭

Mullakin tuli neljännen jälkeen suuri suru siitä kun laitoin pieniä vaatteita pois 💔 koin sen niin etten ollut vielä valmis jättämään lapsia siihen ja sitten se keskenmeno siinä nelosen ja vitosen välillä vielä vahvisti asian. Mutta muistan myös miettineeni sitä, että jaksanko enää uutta vauvaa ja taas aloittaa kaiken alusta. Onneksi aloitin, koska viidennen kanssa on ollut aivan ihanaa ja on entisestään vahvistunut se, että voisin vieläkin ottaa lisää 🤭

Eihän tässä paljoa itse harrasteta mitään, mutta aikansa kutakin. Ei se pikkulapsiaika lopulta kauaa kestä. Mulle tällä hetkellä riittää se, että pääsen lenkille ja välillä vaan pienimmän kanssa näkemään ystäviä. Ja harrastan paljon kotona kaikenlaista, esim käsitöitä ja leipomista.

Mun täytyy myöntää että kaikki ihanimmat pienimmät vauvanvaatteet ja tarvikkeet meiltä yhä löytyy! 💕
Vaikka muuten aika ahkerasti tavaraa siirtynytkin kirpuille. Mies on kannustanut vaan myymään eteenpäin ja sanonut että jos sitten joskus vielä, niin ainahan ne voidaan hankkia uudestaan. (Kuin ensi kertaa 😅💕)
Kuitenkin on kovin paljon tunnearvoa ja noin muutenkin yritän järkeillä, että helpompi jos tavarat/vaatteet valmiina.

Meillä on tosi ristiriitaiset fiilikset molemmilla. Kesällä oli tuulimuna, ja siinä ehti jo sen pari kk viettää raskaana. Kuitenkin nyt kaikki järjestyi parhain päin ja aina välillä tuntuu että sitä olisi totaalisen kaheli jos vielä alkaisi vauva-arkeen. Etenkin kun jaksaminen on aika ajoin kortilla ihan meillä kummallakin.
Mutta ollaan todettu että lapset ei ole syy, kyllä ne on ne paineet ulkopuolelta (työt & koulut, yritykset ym) Kotiäitinähän sitä voisi nimenomaan keskittyä lapsiin, perheeseen ja kotiin eli niihin kaikkein tärkeimpiin juttuihin elämässä 🥰

Valmistun kesäkuussa ja siitä olisi tarkoitus pitää pari kk lomaa. Syksyllä mun oli tarkoitus aloittaa 4 päiväinen viikko, mutta sitähän voisi yhtä hyvin jäädä mammalomalle! 😍
Mulla on nyt labroja ja muita tutkimuksia tulossa. Oon syönyt rautaa ja muutenkin tehostanut sitä että voin hyvin. Liikkumisen ilokin löytynyt! Jos kaikki on ok fyysisesti, niin mikäänhän ei varsinaisesti estäisi yritystä vuoden alusta. 🙈
Siis meidän kuopus täyttää 4v! Ja se jos mikä on saanut miettimään että johan tässä on jossiteltu loputtomiin.

Takaisin