Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä meinasin nyt syksyllä aloittaa monimuotokoulutuksen mutta sit poju kuulutti tulostaan joten se jäi ”roikkumaan” ens vuoden hakuun, poju olis sit melkein vuoden;) et enpä nyt tiedä onko se nyt kuin hullua...

Huli, mulla myös kouluttautuminen edessä, mutta ajattelin hakea kouluun sitten kun lapsiluku täysi. Syitä tähän ajatukseen, että saa sitten varmasti käydä koulun rauhassa loppuun ja tuoreilla papereilla helpompi EHKÄ saada töitä :) Toisaalta, jos koulutus lyhyt ja vauva ei välttämättä ole just nyt tulossa, niin olisihan se kouluttautuminen sit valmiiksi pois alta.

Äippä, en tiedä nostiko myös se sitten mulla vielä haaveet lapsesta kun se surutyö tuli jo käytyä, mutta joutui asettelemaan tunteita uusiksi kun mietti jos olisikin raskaana... Ei mulla kyllä aikaisemmin ole näin voimakasta tunnetta tullut, että lapsen haluaa, ennen esikoista ehkä oli jotain tän tapaista. Vauvakuumeestahan en ole ikinä kärsinyt, ennemminkin lapsikuumeesta :D

Sepä just, et meille ei vielä oo tulossa vauvaa, vaan just jätetty ehkäsy pois tai minä lopetin minit, miehestä en vielä tiiä haluaako käyttää kumeja kuin pitkään?
Mut hyvällä tuurilla kerkeisin aloittaa opiskelun, ennen kuin vauva olis tulossa, mut mitenhän se sit tuon opiskelun tauolle laitto onnistuu? Kun en sit tiiä millon seuraavan kerran alkaa täällä tuo koulutus, ei vissiin ihan joka vuosi kuitenkaan ala, ilmeisesti muutaman vuoden välein? Vaikeeta?

Kyllä mä hakisin Huli! Sen voi kuitenkin aina keskeyttää, jos ylivoimaiseksi käy. Tai juuri laittaa tauolle, olettaisin. Enemmän varmaan harmittaisi, ettei yrittäisi :)

Olen menninkäisen kanssa samaa mieltä!
Ja kun tästä elämästä ei tiedä, jospa vauvaa ei kuulukkaan helposti ni sit sua harmittaa ettet hakenu! ( en sit tarkottanut mitään pahaa mutta kun näistä asioista ei tosiaan tiedä kun eivät oo omissa käsissä loppujen lopuks...)

No näinpä, eihän sitä ikinä tiiä et saadaanko me enää vauvaa? Pitää rueta selvittää et mites toi opiskelu onnistuu hoitovapaalla, tarttenko työnantajalta luvan vai mitenkä? Kiitos näkökulmista asiaan:)

Enkä pötti ottanut pahalla, kun ihan realistinen huomautus oli:)

Mä en kyllä olisi vielä valmis sterilisaatioon. Vaikka ikää on syksyllä jo 35, mutta "vasta" 4.lapsi syntymässä. Että siinä mielessä en voi sanoa että mun lapsiluku olisi tässä, vaikka en toisaalta kuumeile millään tapaa viidettä. Päinvastoin tänään mietin että olisikohan se enemmän itsekästä haluta vielä lisää lapsia kun ikää tulee ja riskit kasvaa.... Etenkin kun nyt ollaan oltu onneikkaita miten terveitä ja helppoja lapsia ollut kolme ensimmäistä. Että voisiko sama onni jatkua ja mitä se merkitsisi jo olemassa oleville lapsille jos perhe kasvaisi suuritarpeisilla tai jopa erityistarpeisella lapsella. Olisiko se heiltä pois vai oppisiko sisaruksen kautta elämästä jotain tärkeää.
Aika vakavia olen siis pohtinut :D Yksin työvuorossa kaiketi sen teettää :D

Hyvä ettet Huli ottanu pahalla.:) Mun vastaus vissiin kumpus vaan tästä omasta tilanteesta. :D no okei, 6. kierto vasta menossa synnytyksen jälkeen, edellisistä pisin tärpin odotus ollu 4 kk... Mutta eiköhän hän sieltä alkunsa saa kun on aika.. toivottavasti!

Äippä, oot kyl niin ahkera! Lähetä mulle kans siivousintoa! :D Mä pesin saunan keskimmäisen neidin raskauden viime metreillä et synnytys alkais..:D Seuraavana aamuna lähdettiin vesien menon jälkeen synnärille..:DD

Mä pohdin sitä viekö strerilisaatio halut? Kun siinä lisääntymiskyky eli koko homman idea lähtee pois. Tuskin mut silti mietityttää...

Muska jotenkin en usko kun mitään hormooni toimintaan vaikuttavaa ei tehdä... klipsuttaa vaan munanjohtimet (vai mitkä lie)!
Pötti en siitä reippaudesta niin tiiä... ihan vaan siks siivosin isommin niin pääsen laiskottelemaan :p
Mitäköhän toi mun ukko mahtaa olla tehnyt? Ennen lasten heräämistä kuuntelin sängyssä maatessani että kuka ja miksi keittiössä kolistellaan ja kun mies ei vieressä ole niin en viittinyt mennä selvittämään... noh siellähän se tussas meille aamupalaa:o paahtoleipää kaikilla herkuilla, marja-hedelmäsalaattia ja mutteripannulla keitetty kunnon kahvi:p olipa kerrankin ihanaa nousta ylös kun joku vaan ilmoittaa ’että rouva on nyt hyvä vaan ja istuu valmiiseen pöytään’ <3 tästä on hyvä aloittaa päivän touhut hyvillä mielin:) siirikin nukku aamulla 7.30 asti eikä yöllä herännyt kertaakaan! Ihanaa tiistaita kaikille:)

Ihanalta kuulostaa sun aamu Äippä :happy:

Meillä vähän toisin kun jouduin herättämään lapset 5.00 että ehditään päiväkotiin/töihin... Etenkin kun eilen iltavuorosta haettu vasta 20.00 ja nuorimmainenkin nukahti vasta 22.30.... Onneksi näitä ei oo joka viikko!

Nyt istun äitiyspolin aulassa ja odotan lääkäriä. Kontrollikäynti radin takia. Saas nähdä mitä palautetta tulee kun paino noussut.... Toisaalta on vielä kuitenkin alle lähtöpainon. Ihan kiva päästä näkemään vauva ja missä asennossa on (veikkaan perätila). Luulisin että ultraavat.

Mulla tullut painoa jo 8kg lähtöpainoon:o en vaan tajua miten se nousee näin kamalaa kyytiä:o
Mulla viikkoja 27... 2.8 olis mulla ultra tiedossa, istukan takia...

Täällä yks hyvin väsynyt äiti :( poika päätti 22 herätä syömää ja seuraavan kerran alko nukkumaa 05.20
”Vähän” otti vissii mahan päälle tippa vitamiinia. Nyt sit taas syöty kohta tunti...

Mulla on kohta kelaneuvola :) en oikein osaa päättää millä mielellä sinne menossa, kun raskaus on kaikkee muuta kun normaali. Paitsi nyt just on normaali olo, ei mitään kolotuksia tai kiristyksiä tai mitään, helpotus!

Äippä, kuulostaapa ihanalta sun aamu! Meilläkin isäntä teki aamupalaa tänään <3

Äippä :O Sun mieshän on kultaa!

Tsemppiä ultraan, raskauksien raskauteen ja väsyneihin päiviin! Meillä myös hilluttiin yö niin, että äiti sai nukkua maksimissaan tunnin, mutta ehkä sitä sitten joskus. Vaikka eläkkeellä nukkuisi.

sandy miten ultra meni?
M-inski voi että teidän pikkusta:( toivottavasti saat edes päikkärit nukuttua! Voimia vauva arkeen<3
Dep tsempit neuvolaan! Pääset säkin hakemaan äitiyspakkausta/avustusta ;)
Menninkäinen voima sullekin unettomiin öihin!
On ne vaan pebasta...

Takaisin