Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti tiedosta, ihan uutta miulle:) Mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekis:)

Pojat kyl hoitaa ihan luonnostaan aika hyvin itsekkin sitä venyttelyä:D

( juuri joku päivä 3v leikki vehkeellään ja yritti pissat pulloon suihkussa:D siinä meinas äidin plasmat men sekasi kun näin sen, mut sainpahan koottua itteni ja selitettyä ettei pulloon saa ikinä pissata ettei pippeli jää sinne jumiin:D )

Ai kamala m-inski :D Mun on välillä hyvin vaikea pitää pokkaa tuon pojan kanssa. Poikajutut (sis. pippelin kiskomiset jne) on välillä niin hämmentäviä. Mutta on se ihana silti :D

Just tätä! Mä oon ihan pihalla :D siis jos pesee/ pissattaa niin pitääkö sitä esinahka hivuttaa ylös? Osaanko minä edes hoitaa sitä pikku miestä :o

Meillä poju on jonkin verran alasti ja joo kyllähän hän aika ronskisti kohtelee alapäätään, venyttelee yms leikkii sillä. En muista että tytöt olis niin kovin olleet kiinnostuneita alapäästään:)

Just tätä! Mä oon ihan pihalla :D siis jos pesee/ pissattaa niin pitääkö sitä esinahka hivuttaa ylös? Osaanko minä edes hoitaa sitä pikku miestä :o

Ei tarvi :D ellei nyt oo täysin pippeli kakan peitos, sillon on toki syytä putsata kaikki mitä näkee ( harvoin meillä ainakaan ollu) ja ei ihan vauvoilla saa esinahkaa vedettyä mihinkää ”taakse” :) nää tulee sit vasta +1v jos sillonkaan. :)

Osaat sä hoitaa sitä ihan yhtä hienosti kun teidän tytötkin;)

Nää ”poikien pippelileikit” on lähinnä aina hämmentäviä kun tulee niin yllättäen vastaan. ;)

Meillä poju on jonkin verran alasti ja joo kyllähän hän aika ronskisti kohtelee alapäätään, venyttelee yms leikkii sillä. En muista että tytöt olis niin kovin olleet kiinnostuneita alapäästään:)

Sepä se et kun kattoo miten ne ite niitä venyttelee ni itekki uskaltaa vähän enemmän pesulla / pissatuksella venyttää;) meillä pojat on kaikki ollu paljon pippelissään kiinni kun vaippa jääny pois (helpompi kopeloida) se oli esikoise kohdal hämmentävää kun ekat kerrat pojalla seiso kun ei tienny mitä kuuluu tehä:D mut Mä oon vaa laittanut vaipan päälle niinku ei mitää olis:D toki vähä kattonu ettei osota puntista ulos ku pissa tulee;)

Nää meidän tytöt on vaan hetkellisesti ollut alapäästään kiinnostuneita just kuivaksi opettelun yhteydessä:) enempi nää vertailee eroja, isillä on pippeli meillä muilla pimppi tms;)
M-inski kiitos kun viitsit avata tätä:D kaikkea sitä ihminen joutuu opettelemaan kun tarpeeksi vanhaksi elää;) tai sit mä ulkoistan vaipan vaihdot miehelle, se varmaan tietää mitä tehdä;)
Ja hihii, pippeli leikit:D :D

Osaat sä ;) Siinä on kyllä pikku-ukolla hämmentävät olot, kun lauma isosiskoja hoitaa innokkaasti ja jossain vaiheessa varmaan ihan hätää kärsimässä niiden kanssa :D Ja vähänkö söpö toi miehen, että on sitä harjoiteltukin! Mahtaa olla hauskaa hänellekin kokea pojan isyys :)

Äippä ulkoista ihmeessä;)

Meillä mies on ihan toivoton tapaus vauvan kans mut noi isommat menee isin peräs:)

Se on hyvä jos voin jossakin jotain ees valottaa:D Mä olisin ite ihan paniikis jos tyttö olis tulos (en uskaltanut 2v veljentyttöä käydä WC.ssä pyyhkimässä kun pelkäsin etten osaa, veljen neuvo ” pyyhitään sä itteäski” ei oikee lohduttanut:D )

Onnea äippä pojasta! Aika hurjaa :) Ja mitä veikkaatteko, sanooko ne nyt kylillä että "niidenkin piti tehdä lapsia niin kauan että saa pojan" :confused: No mut sä osaat varmaan jättää ne omaan arvoonsa :Heartred

Mun on pakko tähän pippeli-keskusteluun kyllä vähän "puuttua". Pippelin esinahkaa ei todellakaan tarvitse mennä äidin venyttelemään :D Ja vauvoilla ei todellakaan putsailla pippeliä sisältä päin. Vähän niin kuin tytöilläkin, eihän sitä pimppaa sieltä mennä läpikotaisin kaivelemaan paitsi kakka kyllä tuppaa monesti sinne menevänkin jolloin tilanne nyt on toinen tietenki :/
Eri asia jos pippeli tosiaan mahdottomasti pullistuu ja virtsa ei selkeästikään tule kunnolla ulos niin sitten kannattaa (pitää) ottaa asia neuvolassa puheeksi josta saa lisäneuvoja tilanteeseen :)
Pojat tosiaan kyllä itse räpläävät sen verta paljon, että se venyttely tulee sieltä ihan itsestään. Toki nyt kannattaa seurata ettei se tämän innokkaan esittelyn johdosta ala tulehtumaan, mutta ei..Ei sitä tarvi tosiaan venytellä. Ne "pippelin aivot" löytyy sieltä ihan itsestään, kuten meillä pojat puhuu :D Ja jossain kohti se esinahkakin pojilla tarkistetaan kyllä, kunhan on ikää enemmän eli huoli siitä vehkeestä pois. Ja melkein sanoisin, että poikien peseminen on paaaaljon helpompaa mitä tyttöjen ;)

Onnea äipälle poikalupauksesta <3

Menin sitten googlettamaan sitä vallimaista istukkaa (Circumvallate placenta) ja nyt kyllä huolestuttaa, paljon! Suomeksi etsittynä oikein löytynyt mitään ihmeempää mut englanniks sitten... riskinä tosiaan kasvun hidastuma, ennen aikainen synnytys, lapsiveden vähäinen määrä, istukan ennen aikainen irtoaminen ja pahimmassa tapauksessa kohtukuolema:( reipas osa joudutaan ottaamaan ulos sektiolla johtuen istukasta... tämmönen istukka vissiin n 2% odottajista ja on riski raskaus et nyt tässä sitten riskejä ihan omiksi tarpeiksi...taisipa tästäkin tulla pitkä 20 viikkoa kun saa huolta kantaa siitä pikku vintiöstä... taitaa uskaltaa huokaista vasta kun saan tyypin syliin:/ minkä ihmeen takia näistäkään ei kerrota kun todetaan? Kätilö vaan totesi että ei ole huolta ja tarkkaillaan sit rv 30 mikä tilanne... sitä vaan enemmän vitamiineja ja ravinteita naamariin että pikkuselle riittää kasvu energiaa!
Ei helvetti jos tämänkin pojan menetetään:( itkettää ja kamala huoli!

Niin ja kiitos onnitteluista ja pippelin hoito neuvoista, jospa niitä pääsis vielä konkreettisesti toteuttamaan...

Kaikki menee varmasti hyvin äippä :Heartred luotat vaan kätilön sanoihin. Google on pahin vihollinen näissä! (Mäkin sain itseni huolesta sairaaksi aikanaan googlen kanssa, kun Kolmosella kasvoi pää liian nopeasti.) Tutkimuskin oli varmasti ulkomainen ja suomessa on monessa asiassa ihan eri olosuhteet jne kuin tutkimusmaassa. Nyt rennosti vaan ja keskityt syömään hyvin, nauttimaan pienen liikkeistä ja ajatuksesta pikkuisesta pojasta :Heartblue

Meillä oli eilen seksiä :dance011josko oltais saatu hanat auki:excited001

Mun on pakko tähän pippeli-keskusteluun kyllä vähän "puuttua". Pippelin esinahkaa ei todellakaan tarvitse mennä äidin venyttelemään :D Ja vauvoilla ei todellakaan putsailla pippeliä sisältä päin. Vähän niin kuin tytöilläkin, eihän sitä pimppaa sieltä mennä läpikotaisin kaivelemaan paitsi kakka kyllä tuppaa monesti sinne menevänkin jolloin tilanne nyt on toinen tietenki :/
Eri asia jos pippeli tosiaan mahdottomasti pullistuu ja virtsa ei selkeästikään tule kunnolla ulos niin sitten kannattaa (pitää) ottaa asia neuvolassa puheeksi josta saa lisäneuvoja tilanteeseen :)
Pojat tosiaan kyllä itse räpläävät sen verta paljon, että se venyttely tulee sieltä ihan itsestään. Toki nyt kannattaa seurata ettei se tämän innokkaan esittelyn johdosta ala tulehtumaan, mutta ei..Ei sitä tarvi tosiaan venytellä. Ne "pippelin aivot" löytyy sieltä ihan itsestään, kuten meillä pojat puhuu :D Ja jossain kohti se esinahkakin pojilla tarkistetaan kyllä, kunhan on ikää enemmän eli huoli siitä vehkeestä pois. Ja melkein sanoisin, että poikien peseminen on paaaaljon helpompaa mitä tyttöjen ;)

Tosiaan kerroin vain omat kokemukseni ja yritin kyllä monesti mainita että näitä ei tule joka lapsella eteen. (Venytykset) enkä ole aloittanut ikinä pojille niitä ennen kun lääkäri on sitä kehottanut.. :)

Kaippa sekin on vähän perinnöllistä millanen varustus on tulossa ja siihen liittyvät asiat:D

Mutta kyllä mulle on ihan synnärillä sanottu että pitäis pippelin pää pestä hyvin kakasta (myös esinahka) ettei tulehdu.. mut käytäntöjä on eriä. Itselle on näin neuvottu kolmesti joten siihen luotan. Todellisuudessa normi vedessä pesu on riittävää (kosteuspyyhkeillä eri asia) :)

Aurinkoista huomenta,tulin.kolmen.nuorimman kans maalle eilen,teekuppi aamu auringossa ja lintujen laulu....ehkä tää olo pakottaa kohta,tajuamaan,että totta tää on:love017
Meillä on kolme poikaa ja 2tyttöä,en voi väittää ettei ois väliä kumpi...:sorry: kaks nuorinta poikaa on sellanen vauhtikaksikko-vaahteranmäen eemeli ja ville vallaton- samannäkösiäkin jopa!!:wideyed:
Niin kyllä pikku neiti ois oksentelu vaaradta huolimatta ihana...
:love017
Tytöistä oli siis pahoinvointi ja oksentelu,pojista närästys...

Menin sitten googlettamaan sitä vallimaista istukkaa (Circumvallate placenta) ja nyt kyllä huolestuttaa, paljon! Suomeksi etsittynä oikein löytynyt mitään ihmeempää mut englanniks sitten... riskinä tosiaan kasvun hidastuma, ennen aikainen synnytys, lapsiveden vähäinen määrä, istukan ennen aikainen irtoaminen ja pahimmassa tapauksessa kohtukuolema:( reipas osa joudutaan ottaamaan ulos sektiolla johtuen istukasta... tämmönen istukka vissiin n 2% odottajista ja on riski raskaus et nyt tässä sitten riskejä ihan omiksi tarpeiksi...taisipa tästäkin tulla pitkä 20 viikkoa kun saa huolta kantaa siitä pikku vintiöstä... taitaa uskaltaa huokaista vasta kun saan tyypin syliin:/ minkä ihmeen takia näistäkään ei kerrota kun todetaan? Kätilö vaan totesi että ei ole huolta ja tarkkaillaan sit rv 30 mikä tilanne... sitä vaan enemmän vitamiineja ja ravinteita naamariin että pikkuselle riittää kasvu energiaa!
Ei helvetti jos tämänkin pojan menetetään:( itkettää ja kamala huoli!

Mä luotan et kaikki menee hyvin teilläkin:) tosin se ei sitä huolta vie pois:(

Toisaalta tyhmää ettei kerrota kunnolla mitä se sit voi pitää sisällään tuo istukkahomma, kun sitten tulee etsittyy tietoa itse netistä:( parempi olis kuulla nekin heti hoitavalta taholta.

M-inski ihan hyvä että jaoit kokemuksesi, ettei tartte huuli pyöreenä olla neuvolassa, että tuollaistakin voi eteen tulla:) Ja eiköhän niitä lapsia ole erilaisia kuten aikuisiakin, toisella on toista vaivaa ja toisella toista. Ja jos lääkäri on kehottanut niin toimimaan, niin kyllä mie lääkäriä uskoisin:) Eiköhän se oo geeneistä kiinni minkälainen vehje siellä sitten on.

Ja äipälle hurjasti tsemppiä, toivottavasti nyt tämän pojan saatte syliin asti:Heartbigred

Takaisin