Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Just tätä! Mä oon ihan pihalla :D siis jos pesee/ pissattaa niin pitääkö sitä esinahka hivuttaa ylös? Osaanko minä edes hoitaa sitä pikku miestä![]()
Meillä poju on jonkin verran alasti ja joo kyllähän hän aika ronskisti kohtelee alapäätään, venyttelee yms leikkii sillä. En muista että tytöt olis niin kovin olleet kiinnostuneita alapäästään:)
luotat vaan kätilön sanoihin. Google on pahin vihollinen näissä! (Mäkin sain itseni huolesta sairaaksi aikanaan googlen kanssa, kun Kolmosella kasvoi pää liian nopeasti.) Tutkimuskin oli varmasti ulkomainen ja suomessa on monessa asiassa ihan eri olosuhteet jne kuin tutkimusmaassa. Nyt rennosti vaan ja keskityt syömään hyvin, nauttimaan pienen liikkeistä ja ajatuksesta pikkuisesta pojasta 
josko oltais saatu hanat auki
Mun on pakko tähän pippeli-keskusteluun kyllä vähän "puuttua". Pippelin esinahkaa ei todellakaan tarvitse mennä äidin venyttelemään :D Ja vauvoilla ei todellakaan putsailla pippeliä sisältä päin. Vähän niin kuin tytöilläkin, eihän sitä pimppaa sieltä mennä läpikotaisin kaivelemaan paitsi kakka kyllä tuppaa monesti sinne menevänkin jolloin tilanne nyt on toinen tietenki :/
Eri asia jos pippeli tosiaan mahdottomasti pullistuu ja virtsa ei selkeästikään tule kunnolla ulos niin sitten kannattaa (pitää) ottaa asia neuvolassa puheeksi josta saa lisäneuvoja tilanteeseen :)
Pojat tosiaan kyllä itse räpläävät sen verta paljon, että se venyttely tulee sieltä ihan itsestään. Toki nyt kannattaa seurata ettei se tämän innokkaan esittelyn johdosta ala tulehtumaan, mutta ei..Ei sitä tarvi tosiaan venytellä. Ne "pippelin aivot" löytyy sieltä ihan itsestään, kuten meillä pojat puhuu :D Ja jossain kohti se esinahkakin pojilla tarkistetaan kyllä, kunhan on ikää enemmän eli huoli siitä vehkeestä pois. Ja melkein sanoisin, että poikien peseminen on paaaaljon helpompaa mitä tyttöjen![]()

kaks nuorinta poikaa on sellanen vauhtikaksikko-vaahteranmäen eemeli ja ville vallaton- samannäkösiäkin jopa!!

Menin sitten googlettamaan sitä vallimaista istukkaa (Circumvallate placenta) ja nyt kyllä huolestuttaa, paljon! Suomeksi etsittynä oikein löytynyt mitään ihmeempää mut englanniks sitten... riskinä tosiaan kasvun hidastuma, ennen aikainen synnytys, lapsiveden vähäinen määrä, istukan ennen aikainen irtoaminen ja pahimmassa tapauksessa kohtukuolemareipas osa joudutaan ottaamaan ulos sektiolla johtuen istukasta... tämmönen istukka vissiin n 2% odottajista ja on riski raskaus et nyt tässä sitten riskejä ihan omiksi tarpeiksi...taisipa tästäkin tulla pitkä 20 viikkoa kun saa huolta kantaa siitä pikku vintiöstä... taitaa uskaltaa huokaista vasta kun saan tyypin syliin:/ minkä ihmeen takia näistäkään ei kerrota kun todetaan? Kätilö vaan totesi että ei ole huolta ja tarkkaillaan sit rv 30 mikä tilanne... sitä vaan enemmän vitamiineja ja ravinteita naamariin että pikkuselle riittää kasvu energiaa!
Ei helvetti jos tämänkin pojan menetetäänitkettää ja kamala huoli!