Suurperhe kuumeilijat

Äippä x4 : Mekin toivottas poikaa.. mut oikeesti sillä ei ole väliä.. ihan sama kumpi kunhan sais vielä yhden suhteellisen terveen lapsen elävänä syliin.. Meillä on 5 tyttöä :smiley-angelic006 ja menetetty vauvakin oli tyttö. Joten musta jotenkin tuntuu että meille ei poikaa koskaan tuu. :rolleyes:
 
Eihän sillä todellakaan ole mitään väliä saako pojan vai tytön:) mä luulen et se olis tolle miehelle kiva jos sais pojan, auton rassaus kaveriks... Mut voihan noiden tyttöjenkin kans tehä samoja asioita kun poikien kans:wink yhtä rakkaita ovat, sukupuolesta välittämättä❤️
 
Tuunpas tänne kurkkimaan, ootan siis neljättä, mut jo nyt tuntuu etten haluu et tää jää viimeiseksi, se vain on toinen asia et mies ei varmaan enää ole suostuvainen siihen viidenteen:grin ( Meillä on 3 tyttöä ja epäilen et nytkin tuolla mahassa majailee tyttö, mikä ei mua haittaa, mies ottas kyllä välillä sen pojan mielellään :) )

Rankkoja kokemuksia teillä, toivotaan kovasti et jokainen sais sen plussan ja nyytin syliin asti:happy:

Plussatuulia ja tärppionnea ketjuun kauheasti puhaltelen :)
 
Muokattu viimeksi:
Huli, onnea odotukseen:) meilläkin mies vastusteli hetken uutta vauvaa(#5) mutta nyt täällä ole mtn vastustusta:wink
 
Onnea Huli odotukseen :Heartred
Hassua kun täällä niin tyttövoittoinen ryhmä :D girlpower Yeah!!
Meillä pari tyttöä ja yksi poika, joten toki sitä toivoisi nyt sille pojalle veljen leikkikaverinsi kun siskoilla on toisensa mutta kumpi vaan otettaisiin suurella ilolla vastaan ^_^
Nyt kun se tärppi vaan kävis, voi kun se vaan kävis jo tässä kierrossa :Heartred :)
 
Kyselempä teiltä: oletteko saaneet jotain huomiota negatiivista tai positiivista lapsiluvustanne?
En tiedä, mutta tuntuu että ilmapiiri Suomessa on kovin muuttunut. Aiemmin oltiin suopeampia suureen lapsilukuun mutta nykyään tuntuu että pidetään vastuuttomina tai jopa hölmöinä ihmisiä jotka tekevät enemmän kuin 2 lasta :/
Onneksi itsellä on ystäväpiiri jossa paljon lapsia kaikilla mutta jotenkin sen aistii jos vaikka kaupungilla kulkee jos lapset hyppelee ja pienin huutaa vaunuissa niin ne katseet on jotenkin sellasia "miksi on pitänyt tehdä lapsia noin paljon.."

Ootteko huomanneet tai Ymmärrättekö mitä tarkoitan?
 
Todellakin on saatu huomiota, ja nimenomaan sitä negatiivista :depressed: En ymmärrä miten meidän lapsiluku kuuluu kellekään toiselle, kun itse lapsemme hoidetaan! Ei niinkään tuntemattomilta, mutta lähipiiri ei oikein ymmärrä meidän valintaa :sad001 Itseasiassa tuntemattomilta tuli viime talvena lähinnä hymyjä ja naurua, kun neljää nappulaa työnsin tuplavaunuissa :grin (sen kerran isotkin osasi kai käyttäytyä kaupassa :angel5). Nyt kyllä huomaan hieman pitkiä katseita, kun kuljen lasten kanssa kaupungilla ja raskaus alkaa näkyä. Täällä päin asuu aika paljon lestadiolaisia, niin kai he kuvittelee mun olevan yksi heistä. Nelonen on vielä niin kovin pienikokoinen, että luullaan usein reilusti alle 1 vuotiaaksi.
 
Tiedän tasan mitä tarkotat!! Varsinkin kun näillä on pieni ikä ero, päätä kääntyy jos kaupungilla kävelee yksikseen muksujen kanssa, monesti ohimennen joku päivittelee että ompa siinä katras, eihän ne nyt omia voi olla... Multa on kyselty et onko nää omia, onko kaikilla sama isä tai missäs se isä o, otteko lestadiolaisia, onko nää vahinkoja, eikö osata käyttää ehkäisyä?Anoppi on suoraan sanonut kolmannen jälkeen että hän ei enempää lapsenlapsia halua ja kun ruvettiin odottamaan neljättä niin sano et pitäis tehä abortti kun eihän tässä oo mitään järkeä:sad001... Saapa nähä mitä mieltä on jos se viides vielä saadaan:D
Kyl mä toisaalta ymmärrän et ihmiset kummaksuu tämmöistä laumaa, mutta eihän se nyt keltään oo pois... Varsinkin nykyään kun se on enempi normi että lapsia on se 1tai2 tai sit ei ollenkaan... Mä luulen et suurin "ongelma" ihmisille on tässä se et mä oon itse vielä suht nuori (29) että ei olla enää niin totuttu näkemään alle 30 isonperheen äitinä? Saati sit äitinä yli päätään, kun tuntuu toi vanhemmuus olevan suurimmalle osalle ajankohtaista vasta sen 30v toisella puolen?
Kyllähän se kysely alkuunsa keljutti mut nykyään siihen tottunut niin sen ja sama jos joku tuntee tarvetta kommentoida, kyl ihmiset suht positiivisesti suhtautuu vaikka hämmennys onkin suuri:D
Niin ja kaikki on toivottuja ja rakastettuja (vaikka toi esikko olikin "vahinko"), kaikilla on sama isä joka vähän "pakon sanelemana" on töissä, ei olla lestadiolaisia ja kyllä tiedetään mitä ehkäsy on ja sitä osataan käyttää jos nyt niin kävis et sitä haluttais käyttää:wink
 
Niin ja mun suku ja meidän kaverit on ihan sujut meidän lisääntymisestä, miehen puoli ei niinkään:)
Meidän ystävä piirissä on vaan niitä "pikku perheitä" missä on "vaan" 1-2lasta:D
 
Tirppana onko teille siunaantunut kuin monta pikkuista?

Meillä oli eilen siskon muksun ristiäiset ja musta sit tehtiin sylikummi, olipa ihanaa kun sai sylitellä ja haistella sellasta 2.5viikkosta vauvaa❤️ minäkin haluun:wink meidän 8kk oli kyl sit toista mieltä tästä, hirveä huuto kun näki et mulla oli toinen vauva sylissä:sad001 miehen piti lähtee sen kaa toiseen huoneeseen et sai sen rauhalliseksi... Vähän mustasukkaisuutta havaittavissa:/
 
Vielä ei oo kukaan varsinaisesti sanonu mitään lapsi luvusta, mutta yhdelle tädeistäni suutuin, kun erehtyi sanomaan, kun kuuli et meille tulee vauva, et toivottavasti tää on nyt poika ettei enää tartte tehä. Voi tsiisus mie revin pelihousuni, sanoinki sit miehelle et tehdään 12 lasta ja kaikki tyttöjä:grin

Muutama ohikulkija on kyselly, et onko ne kaikki omia? Mut ei ollenkaan paheksuvaan sävyyn:)

Mie oon kyllä aika herkästi suuttuva tuossa asiassa, jos joku näkee oikeudekseen kommentoida meidän lapsilukua. Kaikki lapset on tarkotuksella haluttu ja muilla ei oo meidän lapsia hoidatettu, ainut et miun vanhemmat on muutaman kerran lapsia kattoneet, kun on ollu ultra/ lääkäri/ verikoe mihin ei voi lapsia ottaa. Ei se miun mielestä kelleen kuulu, montako lasta kukin tekee tai on tekemättä! :)
 
Mamaminion mikäs tilanne sulla? Joko oot päässy testailemaan? Täällä loppu menkat eilen joten tallettelut pitäis aloitella, jos vaikka saatais toinenkin härkä vaiva:wink
 
Täällä kp22 ja aattelin perjantaina testata vaikka varmaan järkevin olisi vasta viikon päästä.... Viime kierto tosiaan vain sen 27päivää niin siksi elätettelen toiveita että voisi näkyä jo perjantaina kp25 mutta we will see. Varmaan testaan jo torstaina koska oon malttamaton :D
 
Saattaahan sieltä haamulainen tullakin ennenkun menkan alkaa... Mulla testit näyttäny pos jotain 3-4pv ennen menkkoja... Toivotaan saman kaliperin plussa puhuria kun mitä tuolla ulkona tuulee:wink meidän omput tippuu puusta... Kaipa sitä pitää vielä käydä poimimassa tippuneet ennen kun lähtee nukkumaan niin ei linnut syö...
 
Vielä ei oo kukaan varsinaisesti sanonu mitään lapsi luvusta, mutta yhdelle tädeistäni suutuin, kun erehtyi sanomaan, kun kuuli et meille tulee vauva, et toivottavasti tää on nyt poika ettei enää tartte tehä. Voi tsiisus mie revin pelihousuni, sanoinki sit miehelle et tehdään 12 lasta ja kaikki tyttöjä:grin

Muutama ohikulkija on kyselly, et onko ne kaikki omia? Mut ei ollenkaan paheksuvaan sävyyn:)

Mie oon kyllä aika herkästi suuttuva tuossa asiassa, jos joku näkee oikeudekseen kommentoida meidän lapsilukua. Kaikki lapset on tarkotuksella haluttu ja muilla ei oo meidän lapsia hoidatettu, ainut et miun vanhemmat on muutaman kerran lapsia kattoneet, kun on ollu ultra/ lääkäri/ verikoe mihin ei voi lapsia ottaa. Ei se miun mielestä kelleen kuulu, montako lasta kukin tekee tai on tekemättä! :)

12 tanssivaa prinsessaa :Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink
 
Täällä edelleen odotetaan tätiä jo kp 35 menossa. Tosin nyt sellainen tuntemus,että tänään vois tulla.
Saisi jo alkaa niin päästäisiin tositoimiin
 
Takaisin
Top