Suurperhe kuumeilijat

Täällä hiljaista joten tulempa päivittämään kuulumisia... Miestä saatu pehmiteltyä, eikä ainakaan täystyrmäystä vielä ole tullut että miksei tässäkin kuussa kokeiltaisi että tärppäisikö :) Pohjimmiltaan mies kyllä tietää ja ymmärtää millainen olen, mitä on sovittu aiemmin ja etten kyllä anna tässä asiassa periksi ja voi olla että sen takia sitten haluaakin mulle antaa mahdollisuuden tulla raskaaksi ja saada lapsen/lapsia... Jotenkin toivoisin myös häneltä sellaista innostusta tähän asiaan, mutta ehkäpä se innostus sieltä tulee pikku hiljaa toivon :love7

Täällä siis yk2 ja kp5 menossa. Ovulaatioon on joko reilu viikko tai kaks viikkoa laskureiden mukaan.. (norm. mun kierto on ollut 33päivää mutta viime kierto nyt hämää kun oli vain sen 27 o_O )

Äippä x4 Millaset fiilikset siellä, milloin meinaat testailla tärppäsikö? :)
 
Mamaminion hienoa et ei suoralta kädeltä sua tyrmännyt:)
Mä oon itse tällä hetkellä vähän sekasin näistä mun tuntemuksista... Mä luulin et mun ovis olis ollut tossa torstaina, mut aamulla sit tuli hiukan vaaleanpunaista vuotoa, aamulenkillä alko ällötys joka sittemmin loppunu ja mahaan kramppaa... Et voisiko kuitenkin olla et ovis vasta ovella? Vai johtuuko pillereiden lopetuksesta? Menkkojen pitäis alkaa 5.8 joten 7.8 testaan viimeistään jos ei ole menkat alkanut... Ajattelin miestä "vongata" niin pitkään et menkat alkaa, jos vaikka napsahtas o-päivään:wink laskin et seuraava ovis (näillänäkymin) osuis mun synttäreihin ja mä kyl synttäriseksiä haluan:wink
Kertokaas jos joku osaa sanoa että koska minipillereiden (minipil) lopetuksen jälkeen olis mahd ovis? Varmaanhan tämäkin on yksilöllistä:)
Nyt lounaan tekoon ja metsään keräämään mustikka maitoon mustikoita:p
 
Niin ja kävin ostamassa foolihappoa jos nyt niin hassusti sattuu käymään et vauveli muuttaa masuun niin on sentään se asia reilassa:)
 
Äippä x4 mäkin jo hieman hurahdin ja vetelen täällä monivitamiinia, magnesiumia ja kalsiumia tabletti muodossa ja lisäksi hedelmäsmoothieita ja paljon kasviksia ::::D Ajattelen että kun tässä nyt about viikon päästä on ovis niin ois hyvä alusta kiinnittyä hahhaa. Toisaalta hyvä ois muutama kilo saada pudotettua muutoinkin mutta ihan selkeesti se haaveissa oleva raskaus on parhain motivaattori :wink

Mä täällä jo mietin kaikkea tulevaa siltä kannalta että jos tärppäisi, esim auto pitäis vaihtaa ja huoneiden järjestykset ja kaikki. Ehkä ei pitäisi ettei pety mutta eikai tälle voi mitään :D
 
Mulla ollut jo muutaman kerran toi Radi niin jäänyt se ruokavalio päälle joten uskoisin että vitamiinit sun muut on suht kohdillaan mut toi Fooli on vähän epävarma joten sitä nyt sit vedetään:) kyllähän se mahdollinen raskaus on hyvä motivoimaan elämän muutokseen! Mulla ollut nyt tän viimeisen raskauden jälkeen julmettu draivi päällä, käyn kuntosalilla 3xviikossa personal trainerin kanssa pumppaamassa ja 3x viikossa juoksu lenkillä koiran kanssa, painan vähemmän kun esikkon odotuksen alussa mut lihaskuntoa yritän parantaa! Ehkä saattaa "vähän" stressata toi 30-v synttärit ens vuonna :D henk koht luulisin olevan hyvä kasvualusta uudelle ihmiselle jos sellainen matkaan tarttuis:wink
Mitä noihin autoihin tms tulee niin miellä ei vieläkään oo sellasta autoa mihin me kaikki mahuttais:wink on se kun iso farkku on liian pieni:D niin ja meillä on 3 muksua nukkumassa samassa huoneessa ja vauva vielä meidän välissä, joten mikäs kiire näillä:D
Onko teillä muuten ollut kuin helppoa toi raskautuminen? Ainut ketä yritettiin saada aluille oviksia laskemalla oli toi meidän pienin ja hänen yritykseen (jos sitä nyt siksi voi sanoa) meni vaan 3kk... Ikä ero näillä siis maks 1v10kk❤️olispa tää nytkin näin "helppoa"...
 
Meillä nää edelliset kolme on "vaan tulleet" eli meilläkin tää neljäs on nyt sellanen että hei kokeillaas jos tulee, ja viime kierrossa siis ei heti napannut ja mies tosiaan suostu yhteen yritykseen, nyt kuitenkin yritän pehmitellä vielä toiseen hahaha :D Mä kans mietin että onko se sitten jo heti valmiiksi hommattava semmonen chevrolet van, sellanen oikeesti perheauto! Eihän nää viiden hengen autot riitä mihinkään :'D Meillä myös kaks nukkuu samassa huoneessa ja toi kaks vuotias meidän kanssa ja kyllä sopu sijaa antaa! Oon huomannu että lapset aina hengaa olohuoneessa tai siis siellä missä minäkin, eli se heidän huone on vain nukkumista varten. Alan harkita että ostan sinne kahdet kerrossängyt ja siellä voi sitten kaikki neljä lasta (jos neljäs siis tulee) käydä yöt nukkumassa ja muuten hengata päivät sitten milloin missäkin huoneessa. Asutaan tosiaan toistaiseksi vuokrakämpässä missä vain 3 huonetta, mutta ei menoa ole haitannut ja aina asioilla on tapana järjestyä :)

Mä tykkään kauheesti seurata tuota united bates of americaa samoten kuin youtubesta oon katsellu tuota duggarien perhee arkea, heillä kevyet 19 lasta :D Ja vieläpä kotikouluttavat molemmissa perheissä nää äidit lapsensa!!! jotenkin tuntuu niin hassulta että itse tässä miettii neljättä lasta että silloin mukamas "suurperhe" :laughing025 Noh mutta täähän tapahtuukin amerikassa missä tunnetusti kaikki on isompaa, myös ilmeisesti perheiden lapsiluvut :gen053
 
Lapsien lukumäärä on suhteellista, mulle tää 4 lasta on vaan ihan perhe, ehkä se 5 olis jo suurperhe!:D jotkut pitää mieltä miehen kanssa kahjoina kun näin monta ja pienellä ikäerolla ollaan tehty mut entä sitten? Tiedän muuten joitain kelle se 2 lasta on suurperhe :D eihän se oo kun alku lämmittelyä :wink mut tosiaan mulle olis 5 muksua just hyvä, ellei tuu kaksoset(niitä on muutamat suvussa:wink) sit 6 on hyvä❤️ mun sydämeen mahtuu paljon rakkautta vaikka kädet meinaakin välillä loppua! Meillä on 3mh omakotitalo mut vaan 2h on nukkumis toimintaa ja yhdessä on leikkihuone ja oleskelu huone, kuten sanoit nää on kuitenkin samassa tilassa niin jotenkin helpompaa näin! Ainakin on selkeetä et kun mennään makkariin sinne mennään nukkumaan/rauhoittumaan ei mtn muuta...
 
Meilläkin ollut raskaaksi tulo helppoa, ainoastaan Kolmosta tekemällä tehtiin yli vuosi, mutta syy siinä oli aluksi se, ettei mulla ollut vielä edellisen synnytyksen jälkeen kierrot kunnolla käynnistynyt ja mulla löytyi sitten alkuraskaudesta kilpparin vajaatoimina joka teki sen, että luteaalit jäi todella lyhyiksi. Maca ja vehnänalkioöljy vähän jeesasi kiertojen alkuun saamisen ja tasoittamisen ja sen luteaalin pidentämisen kanssa, niin lopulta sitten onnistui :Heartred

Meilläkään ei tässä ole kuin kolme makkaria. Mahdollisuus tosin laajentaa yhden pienen makkarin verran. Ja meillä ei ole kuin yksi vessa :eek: Onneksi tähän taloon on aikoinaan tehty kaksi laajennusta ja ensimmäisen aikaan vessa siirrettiin ja vanhasta vessasta tuli siivouskomero ja siellä menee vielä putket, niin saadaan toinen veski tehtyä.On meinaa aika perseestä jo tällä kuuden porukalla olla samaan aikaan vatsataudissa :yuck: Meillä on niin näppärästi mennyt tuo lasten sukupuolijakauma, että kaksi ekaa poikia ja kaksi seuraavaa tyttöjä, niin on kivasti tyttöjen ja poikien huoneet. Ja kun ikäerot on pojilla 2v3kk ja tytöillä alle vuosi, niin jututkin osuu useimmiten aika kivasti yhteen. Saa nähä kumpi tulokas on :dummy1::dummy:
 
Meitä pidetään myös varmaan ihan kahjoina kun myös tulleet 4 aika peräkkäin, 4,5vuodessa. Ja vielä jos viides tärppää nopeasti niin reilussa 6v 5 lasta, voi mahdoton sitä kauhistelujen määrää sitten... Ei jaksa edes ajatella vielä :grin

Meillä on tulleet kaikki tosi helposti, ekasta yrittämästä eikä mitään ovistestejä käytetty enkä ole edes tuntenut ovista, ihan sattuman kauppaa että on aina tärpännyt heti. Niin pian kuin suinkin on saaneet tulla, heti kun olen alkanut toipua tuosta raskausajasta, kun koko 9kk on tosiaan pahoinvointia ja oksentelen. Se jarruttaa nytkin, muuten sais jo vaikka tulla mutta jos sattuu tärppäämään yhtä nopeasti kuin nuo muut niin en haluais kesällä oksennella kun meillä vielä elokuussa tarkoitus asuntoautoreissu tehdä sekä mökkireissu jonne varmaan lähtee mun äiti miehensä kanssa ja veli. Jäisin kiinni kertaheitolla jos olisin raskaana silloin.

Autoon mahtuu, tila-auto on ollut jo muutaman vuoden ja taloonkin mahtuu, meillä on 145neliön omakotitalo ja lapset nukkuu samoissa huoneissa kun ei kukaan omaan halua. Mutta hyvä niin, on pari huonetta sitten kaikkien käytössä makkareitten lisäksi :)
 
Niin outoa muuten kun en ole raskaana ja pienin lähestyy jo 1v ikää! Myöhimpään plussasin kakkosesta viikkoa vaille esikoisen 1v synttäreitä. Meille olis siis tulossa kaikista isoin ikäero, saa nähdä sitten kuinka iso. Mutta toivottavasti ei hirveän isoa kuitenkaan...
 
Taas vaihteeksi oli miehen kanssa riitaa lapsiluvusta... Tulee sellainen epätoivon fiilis kyllä :sad001
Itse ottaisin mieluusti vaikka vielä toiset kolme näiden jo olemassa olevien kolmen lisäksi. Miehelle taas tuntuu olevan tää määrä riittävä ja kun riidellään jostain ihan muista asioista niin jotenkin hän aina alkaa puhua siitä että ei edes halua lisää koska meillä on riitaa ja olen sanonut että hei c'moon kaikilla aviopareilla on riitaa joskus ei se tarkoita että asiat ois huonosti. Mut mies on sillee että ainoa syy miksi hän lapsen tekisi olisi se että olisin ainakin hiljaa ( koska hän on huomannut että raskausaikana olen aina onnellinen, minulla ei oikeasti ole raskaana oikeesti juuri mitään hormonimyrskyjä ) että onpa kiva kuulla tuollaista :sad001

Mielummin kuulisin että "juuri sinun kanssa haluan lapsia" tai että "en voisi kuvitella parempaa äitiä lapsilleni kuin sinä"

Mutta mies ei ajattele näin ja siksi ei niin sano.
Masenta mutta kyllä tää tästä taas. Kuten sanoin meillä oli jo kakkosen jälkeen riitoja asiaan liittyen.
Eli jos musta ei kuulu niin olen vain kasaamassa itseäni ja pohtimassa mitä tässä nyt tehdään.

Selvää on että en halua lasta tehdä jos mies on sillä ajatuksella että ei kiinnosta pätkääkään mutta tehdään nyt vaan akan mieliksi että on hiljaa.

Tsemppiä teille muille, ja muistakaa rakastaa ja arvostaa miestä joka teidän kanssa lapsia haluaa aidosti :Heartred
 
Voi mamaminion:sad001 toivottavasti saatte miehen kanssa asiat selvitettyä! Voimia sulle ja toivotaan että saisit vielä mahdollisuuden uuteen raskauteen ja vaaviin❤️
 
Voi mamaminion:sad001 toivottavasti saatte miehen kanssa asiat selvitettyä! Voimia sulle ja toivotaan että saisit vielä mahdollisuuden uuteen raskauteen ja vaaviin❤️
Kiitos Äippä x4 :Heartred
Luultavasti käy niinkuin aina; mies pahoittelee sanomisiaan ja sanoo ettei tarkoittanut ja että kyllä me voidaan vielä yksi tehdä.
Se mikä minua häiritsee on se että miksi sitten hän kuitenkin sanoo noita asioista riidellessämme? On sanonut että pelkää jos on riitoja että tulee ero, ilmeisesti hänen ystävilleen on käynyt niin ja hän pelkää meille käyvän samoin. Se taas loukkaa minua, ikäänkuin minuun ei voisi luottaa, ihan kuin nyt 3 lapsen jälkeen kuka tahansa nainen haaveilisi siitä että jää yksinhuoltajaksi ja pikku riidasta lähtisi eroa hakemaan.. HUOOOOH.
 
Me ollaan miehen kaa oltu yhdessä kohta 10 vuotta ja riidelty ehkä kerran viikossa kun välillä vaan hirttää kiinni:) eihän se riita nyt eroa meinaa, ennemmin jos ei riitelis niin sillon on erolähellä kun sillon ei enää välitä... Tai niin minä ainakin tän näkisin:)
Se kans tärkeetä miten riidan jälkeen käyttäydytään, mökötetäänkö monta päivää vai rauhoitutaan, keskustellaan ja sovitaan... Meillä riidan jälkeen on ehkä parasta seksiä kun siinä se rakkaus parhaiten ilmenee:wink mun äiti oli kova mököttämään ja porukat ei oikein koskaan riidellyt ja noh loppupeleissä oltiinkin lähellä eroa, onneksi menivät sit terapiaan ja ovat olleet yhdessä nyt 35v❤️ terapeutti oli niille sit sanonut et vähintään 1riita kuussa pitää parisuhteen kunnossa:wink
Mä oon meidän taloudessa se huono riiteliä, saatan suuressa vitutuksessa laukoa tosi ilkeitä, mut sentään heti rauhoituttuani oon pyytämässä anteeksi ja yrittänyt selittää miksi sanoin mitä sanoin... Siitä pitäis kyl päästä eroon!!! Mut anyways hali ja voimia❤️
 
Pakko tulla päivittelemään.
No asiathan meni niinkuin tiesinkin. Mies tuli ja pahoitteli ja sanoi ettei ymmärrä mistä hänen pelkonsa johtuu ( itse tiedän että luultavasti hänen aiemmasta suhteesta jossa riideltiin ja nainen otti ja lähti lopulta vaikka kyseessä oli ihan joku tyyliin "verhot väärinpäin ikkunassa" -tason riita :D ) ,sanoin hänelle napakasti, että kuule se on sellainen juttu että tottakai annan anteeksi ja itsekin tulen sanoneeksi sammakoita kun oikein kiivastun, mutta totuus on että ei ole järkevää sanoa noita asioita jos nyt vaikka olisinkin ollut vaikka raskaana niin miten kurjalta nuo sanat olisi tuntuneetkaan? ja lisäksi meillä on kolme yhteistä lasta jotka ovat jo suht isoja niin ei heidän ole kiva kuunnella tällaisia asioita, täytyy opetella riitelemään rakentavasti meidän molempien.

However, sanoin että jos tämä kuitenkin on hänen oma syvin mielipide ettei lasta halua niin ei silloin sitä tekemällä tehdä. Sitten ne jännittävät uutiset; meillä tosiaan mies vastaa ehkäisystä kun itse ajattelen että jokainen lapsi on lahja ja aina olen halunnu suurperheen ja tää on itsestäänselvää meillä että mies meidän suhteessa hoitaa ehkäisyn NIIN ARVATKAA MITÄ?!?! eipä ole ehkäisyä käyttänyt IMG:happy3:smiley-angelic001

Eli kyllä tässä saa nyt jännätä kuitenkin!!! en tiedä olenko enemmän innoissani vai peloissani vai mitä olen, mutta loppukuusta SAATAN OLLA raskaana :happy093.

Joten palaampa taas päivittelemään tänne, ja hei kertokaahan te muutkin yrittävät, jo raskautuneet ja suurperheelliset mitä teille kuuluilee :)

Täällä kp9 menossa ja tässä on jo hieman talleteltu, tosin ovis on todenn. ensi viikolla..

Äippä x4 meillä kans 10 vuotta yhdessä miehen kanssa ja riidellään ja rakastetaan kyllä rajusti :D
 
Hienoa että saitte asiat selvitettyä:) jospa teillä tärppäis, vaikka heti tästä kierrosta:wink
Mä lopetin pillerit viime viikolla (18.7) kun päätettiin antaa sen pikku5 tulla jos niin vaan haluaa. Seksiä oli just (oletetun) oviksen alla ja sit viikonloppuna oli kunnon lima päivä et oli jos jonkinmoista ovis oiretta (paljon enemmän kun oletettu a o-päivänä) ja nyt tässä pari päivää ollu kyl niin (suoraan sanottuna) paska olo, oksettaa, nälättää mut mikään ei maistu, mahaa nipistelee ja aamulla oli kunnon repäisykipuja, pyöryttää, väsyttää, vituttaa, panettaa ja päähän koskee niin ja maha turpeessa... Siis kunnon raskaus oireet... En oikein tiedä että uskoisinko ihmeeseen kun saattaahan nää johtua pillereiden lopetuksestakin?! Mitä ootte mieltä noista, voiko pilsujen (minipillerit)lopetus tehä tämmöistä? Kun alettiin tehä muksu num 4 niin ei tämmöisiä tullut oloja... Menkkojen olis tarkoitus alkaa 5.8 eli 9pv päästä.... Suuresti toivon että ei ala ja olis vuokra suhde aloitettu:wink että näin meillä... Mites muut mamat?
 
Muokattu viimeksi:
Mä kun ykkösen jälkeen lopetin pillerit (käytin pillereita reilun vuoden kokeillakseni miehen mieliksi;ei sopinut ja silloin päätettiin että minä en ehkäisyä käytä kun en ehkäisyä halua ) kyllä olin niin ylipirtee ja ylihimokas että silloin tärppäsi 2viikon sisällä!!!!!! Mä olin ihan ihmeissäni silloin koska olin aatellu että koko kierto voi olla sekaisin jopa muutaman kuukauden jne. että raskautuminen voi olla hankalaa niin ei vaan meillä silloin :grin

Mutta mulla tosiaan yasmin-yhdistelmäpillerit, eli ei lienee sama asia kuin minipillerit?
 
Yhdistelmät ja minit eroon niin et yhdistelmissä on progestiini ja estrogeeni hormooneja mut mineissä on vaan progestiini... Mut yhtälailla pistää kropan sekasin:/
 
Takaisin
Top