Suurperhe kuumeilijat

Näitä asioita voi katsoa niin monelta kantilta. :) Mulle terveys tulee silti ennen ekologisia arvoja, joten myös tossa pikkuvarpaiden tekstissä oli hyvä huomio tästä myrkkyjen käyttämisestä esim. perunan yms. viljelyssä.. ei se ruokakaan ole aina niin turvallista mitä me luullaan! :meh: Ja tästä syystä valitsen aina mielummin luomu raaka-aineita, vaikka ne kuormittais ympäristöä hieman enemmän. Myös lihaa ja maitotuotteita syödään meillä, mutta niitäkin kohtuudella. :)
 
Eiköhän se jokaisella mene terveys, sekä oma jaksaminen ja hyvinvointi edelle :) Onneks nykypäivänä ollaan herätty noiden myrkkyjen haittoihin ja enenevissä määrin alettu käyttämään esimerkiksi viljelykiertoa hyväksi. Sitten on aivan eri asia ostaa brasilialaista bulkkinautaa vs kotimaista laiduntavaa nautaa. Kyl meilläkin varmaan ennemmin käytettäis luomuja maitotuotteita kuin kaurasta valmistettuja vastaavia, onhan maidollakin terveysvaikutuksia. Sekä ennemmin tietysti tukisin kotimaisten pienviljelijöiden/-kasvattajien tuotteita aina jos on mahdollista. Ruokavaliolla on iso vaikutus, mutta niin on myös jätteen määrän vähentämisellä, lentomatkailun lopettamisella, yksityisautoilun vähentämisellä/lopettamisella jne. Itsehän haluaisin asua maalla omavaraistaloudessa, ainakin tietäis millaisen elämän se syöty eläin on elänyt ja millä kasvikset on kasvatettu.
 
Nuppunen, juu yhtenä kappaleena tässä vielä ollaan. Lapsenvahdit tuli sunnuntaina yöllä kotiin. Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok, kohdunkaula lyhentynyt niin että sentti oli jäljellä, kohdun ulkosuu oli kynnen verran auki. Joillekin sen ei oo mitään, mutta mulle on kun ennen synnytyksiä ei oo tapahtunu sitten mitään muutoksia:happy: nyt 39+1. Pari kertaa supistanu kipeästi, mutta saisi olla pitkäkestoisempaa ja kovempaa että jotain tapahtuisi :)

Meilläkin lapset 4v ja 2v katsoo aina kun kävellään jossakin, että joku on tehnyt tuhmasti ja jättäny roskia maahan. Joskus leikkipuistossa laitetaan yhdessä roskia roskiin, sellaisia joihin viittii koskea :) meillä myös suositaan mahdollisimman pitkälle luomua kaikessa ja kierrätetään kaikki. Oma biokomposti on kyllä ollut hyvä sijoitus :)
 
Sulla on siellä Metsätähti jännät hetket käsillä :) tsempit viimesiin raskauspäiviin ja teitty synnytykseen! Voi kun itsekkin pääsis vielä kokeen sen :Heartred
 
Onpa ekologista mammakuntaa täällä:D mahtavaa, sitten vaan valjastetaan meidän lapset kuuluttamaan äitimaan sanomaa! Jos vaikka joku meidän lapsosista ratkaisesi energiakriisin/saastepulmat tms ilmaston muutoksen aiheuttajat...
Noista lehmistä, ne vaatii pirukseen maata (rehu, laiduin maat tms) ja vettä että saa nälkäisen massan ruokittua siihen päälle metaani päästöt ja sun muut mitä päästöjä lehmien ”ylläpito” aiheuttaa niin soppa on valmis... eikä sillä, kyllä meilläkin sitä punaista lihaa syödään ja pihvi on kyl pirun hyvää mut tän pallon kannalta nauta on pahasta ja sillä energia määrällä kasvattais ja ruokkis kasvi peräisellä ruualla varmaan kaikki 7,5 + miljardia...
mut tosiaan jokainen uskoo/tekee mitä parhaaksi näkee mut mä kovin haluisin että munkin lapsilla, lapsenlapsilla, lapsenlapsenlapsilla jnejne olis koti ja hyvä olla tällä pallolla! Itse uskon faktaan ja yritän parhaani elää mahdollisimman vähänkuluttavasti ja opettaa lapset siihen samaan...
 
Mitäs tänne kuuluu? Ärsyttävä vesisade on vienyt ne vähäiset lumet mukanaan:smiley-angry017 aloitin eilen juomaan vadelmanlehtiteetä, jos sillä olis hyviä vaikutuksia synnytyksen suhteen ja että kohdun lihakset vahvistuvat. Mua vaan niin ärsyttää kun mies ei suostu seksiin:sad001 eihän tässä olla koko raskausaikana kun kerran harrastettu ja sekin tosi pikaisesti. Turhauttaa. Itsetunto kärsii kovasti. Mies vaan vakuuttelee ettei halua mulle lisää vaivoja, ja muutenkin suhtautuu silleen että tässä olis ku joku äiti Teresa siunatussa tilassa, johon ei henno koskea.
 
Mä oon juonu vadelmanlehtiteetä jo rv12 alkaen :D Pitäs sit vikalle kolmannekselle määriä nostella, ellei tämä pahoinvointi meinannut jälleen ihan loppuun asti jatkua niin eipä tule teetä juotua kun max yks mukillinen päivässä.

Täällä olis raskauden teoreettinen puoliväli lauantaina, tiistaina olis rakenneultra. Ihan perusmeiningillä mennään, eli unettomia öitä, liitoskipuja, pahoinvointia ja päänsärkyä :)
 
Huh, meillä poika syö kolmantena iltana putkeen ihan järkyttäviä määriä maitoo. Korviketta vieläpä, mikä sulaa äidinmaitoo hitaammin. Kolmeen tuntiin hän syö viidettä kertaa, tähän mahtuu 2x 90ml ja 3x 60ml.. Painoo on 4400g, ikää lasketun ajan perusteella reilu 1kk mutta kalenteri-ikä jo 3,5kk. Kehitys menee pitkälti lasketun ajan mukaan, joissakin asioissa iän mukaan ja joissain siltä väliltä. Mietin tässä kattoessani tota jatkuvaa nälkää, että jokohan neuvolassa kannattais kysellä voisko pian kokeilla soseitakin, kun ei näytä maito täyttävän tarpeeks. En vaan tiedä miten suolisto tykkäis :sad001 Refluksikin helpottais!

Ja siis ymmärtäisin ton usein syömisen jos söis tissiltä, mutta kun syö pullosta ja määrät näkee niin tarkasti.
 
Deb, teillä näyttäisi olevan käsillä tiheänimunkausi, joka tulee noin 3kk välein. Eli silloin vauva tilaa maitoa olemalla rinnalla koko ajan, ihan normaali vaihe kun ottaa kasvupyrähdyksen. Myös pullovauvoilla määrät lisääntyy. Nuo vaikuttavat kertamäärinä vielä ihan hyviltä, tarjoa mahdollisimman paljon rintaa päälle, ettei oma tuotantosi ajaudu alas :) vielä en itse antaisi kiinteitä missään nimessä, sillä kehittymätön suolisto tarvitsee vielä hyvin sulavaa nestemäistä ravintoa ja kiinteät voivat olla sille iso pala sulattaa :) olisiko maidonsakeuttajasta apua?

Tsemppiä kovasti!
 
Dep meidän pikku ukkelit kasvaa aikalailla samaa tahtia, eilen 2kk neuvolassa oli 4.5kg ja 54cm:)
Meillä kun nää alkanut nukkumaan yöt kunnolla niin illat mennyt iloisesti syöden:wink tai tosiaan sitä tiheän imun kausikin saattaa olla kyseessä... maitoa menee meillä 140ml/syöttö.
viime yönä herättiin vaan kerran syömään :eek: onpa jännä olo... siis tätäkö se pirteys olikin:D tätä lisää, kiitos :wink
 
Minä kysyisin sairaalan päästä ohjeet kiinteiden aloitukseen. Niihin tuli joku muutos nyt tänä vuonna, ainakin TAYSin päässä, joten tuorein tieto löytyy todennäköisesti lastenosastolta. Teillä kuitenkin jotain keskosseurantaa ilmeisesti on vielä?
 
Elaffy, seurantaa on Tipotiellä joo, mutta taysissa ei enää. Ehkäpä kysyn ennemmin sieltä, kun neuvolasta :)

Metsäntähti, oma maidontuotanto on jo aika alhaalla ja tarkotuksellisesti oon sitä lopettamassa. Poika on tosiaan ollu pulloruokinnalla kotiuduttuaan, ei se imetyshomma lähteny meillä koskaan sujumaan. Aluks pumppasin sillonki sen 8krt päivässä, mutta kerrat väheni kun ei vaan ollu aikaa ja keskittymiskykyä. Nyt pumppaan enää 3krt päivässä ja määrät on sellasta 30-60ml kerta enää. Maitoo me ollaan sakeutettu kokoajan myös refluksin takia.

Äippä, hyvin kasvaa teidänkin poju :) Oiskin niin, että nukkuis sit koko yön, mutta kerran herää syömään 100-120ml yölläkin :D Myös viimeyönä heräs.

Vaihdoin nyt pullotutin 1-virtauksesta 2:een, ainaki söi nopeemmin eikä enää väsyny loppua kohden. Saa nähdä onko tästä mitään apua määrän nostamiseen.
 
Dep mut toihan on super hyvin jos vaan kerran herää:wink meillä oli viime yö eka yö että herättiin vaan kerran syömään... yleensä herätään 2-4 kertaa o.O
 
Ajatella tästä
ImageUploadedByVau Foorumi1543568552.693573.jpg

On kasvanut tämmöinen
ImageUploadedByVau Foorumi1543568575.056232.jpg

Minne se kolme vuotta onkaan mennyt? :eek:
 
Takaisin
Top