Suurperhe kuumeilijat

Paljon tsemppiä metsätähti loppu raaskauteen.
Lambille tsemmpiä uuteen kiertoon.
Niemja tsemppiä myös sulle.
Nuppunen mul on kans ristiriitaiset tunteet. Sydän haluis vielä viidennen mut järki yrittää sanoa et neljäkin kyl riittää. Tällä hetkellä kyl mieskin sanoo et neljä riittää. :sad001 Mut mie kyl uskon ( ja toivon) et saan viel miehen pään käännettyä.
Täällä iski pienimmälle flunssa. Onneksi nukkui yön kuitenkin tosi hyvin. Ei herännyt kertaakaan. En muista koska ois viimeks yön nukkunut kokonaan.
 
Täällä ristiriitaisia tunteita lähinnä siitä, että koska olisi hyvä hetki seuraavalle :D Mutta luulen, että mennään vielä ainakin vuoden verran haaveillen, että opinnot ym. olisi kasassa ja molemmilla kunnon työt.

Metsähti, toivottavasti pian alkaa tapahtumaan! lambille tsempit, kuten muillekin yrittäville! Ja muille voimia päätöksentekoon ja miesten käännytykseen :shy:
 
Metsätähti tsemppiä ja jaksuja viimeisille viikoille :love017 oon aiemmissa raskauksissa miettiny vyöhyke terapiaa mutten ole koskaan kokeillut ... Mulla menee raskaudet 42 viikolle jos niihin ei puututa lääketieteellisesti ja jos nelonen saadaan niin aion kokeilla RV 39 varmaan.... Yhtään en mene täällä asioiden edelle :laughing001 niin ja en kyllä muista yhtään onko alakerta ollu kuiva vai liukas....jännää ku kuitenki oon palstaillu niin luulis että tuonkin olon olen ruotinu tarkkaan :oops:

Lambi voi pöh :sad001 jospa kuitenki seuraavasta kierrosta joululahja :rolleyes::Heartred
 
Nuppunen nuo ristiriitaiset olot on kyllä niin rasittavia välillä, että mulla menee jo sekaisin joskus mikä on tunne ja mikä järki :excited001:confused005
tää nelosen yritys on mulle ja miehelle kummallekin mysteeri ... Järki sanoo, että eikö riitä nää kolme ihanaa rakkauspakkausta ja tunne huutaa että sylissä on yks (vaikka kuinka monta) tyhjää paikkaa vielä ja mies ei puhu mitään :confused: paitsi hokee että toi pienin kaipaa kaveria ..se haluais kaverin :eek::hilarious: kun meillä 2 isompaa lasta ja 1 pieni :rolleyes: mutta miksi ei voi mulle puhua suoraa mitä haluaa ja koska.. tai tiedän, että haluaa, mutta että oikeestaan koska, on se kysymys :wacky: noh ilmeisesti yritys täällä alkaa joulun jälkeen jos vaan menkat alkais ennen sitä :bored:
Ja sit surettaa jo valmiiksi että jos tärppää niin hänkö on sitten se vihon viimeinen ja raskaus on viimeinen jajaja :arghh::shy::grin
Voihan ristiriitaiset olot :coldfeet:
 
^^ Rosmiksen tekstissä on paljon mun ajatuksia. Ja varsinkin tuo, että tällä kokoonpanolla pienin jää "yksin". Tosiasiassahan siitä viimeiseksi jäädessään tulisi pilalle hemmoteltu, niin paljon isoveljet höösäävät siinä ympärillä. Mutta sitten taas ikäeroa isoveljiin on 6 ja 7 vuotta - tuskin nuo teineinä enää jaksavat hoiva-&viihdepalveluja pyörittää, jos niitä edes kotona näkyy. Ja kun isojen kohdalla näkee lähes samanikäisen sisaruksrn merkityksen sekä hyvässä että pahassa, niin tuntuu epäreilulta jättää tämä kolmas ilman taisteluparia.
 
Onneksi en ole näköjään yksin näiden ajatusten kanssa, kiitos kaikille myötätunnosta.:Heartred
On tää palsta kyllä vaan aika mahtava paikka.:)
 
Mä haluan ainaki 4, luulin et olin jo pehmitelly miehen siihen mutta näköjään en, ku asiasta hiljan keskusteltiin. No, onneks on aikaa siihen, nyt on vaan se ongelma ku haluan sen heti perään mut koulun takia pitää käydä se silmäleikkaus nii se olis pakko tehdä ensi ja uus haku ennenku voi tehdä 4nnen. Toisaalta olis fiksumpaa käydä koulu kokonaan ilman taukoja, joten sen puolesta olis järkevämpää tehdä neljäs ensi ja sitte hakea, mut sit olisin tosi vanha jo kouluun. Eli vituttaa kahta kauheammin ku en päässy tällä kertaa.
 
Mä haluan ainaki 4, luulin et olin jo pehmitelly miehen siihen mutta näköjään en, ku asiasta hiljan keskusteltiin. No, onneks on aikaa siihen, nyt on vaan se ongelma ku haluan sen heti perään mut koulun takia pitää käydä se silmäleikkaus nii se olis pakko tehdä ensi ja uus haku ennenku voi tehdä 4nnen. Toisaalta olis fiksumpaa käydä koulu kokonaan ilman taukoja, joten sen puolesta olis järkevämpää tehdä neljäs ensi ja sitte hakea, mut sit olisin tosi vanha jo kouluun. Eli vituttaa kahta kauheammin ku en päässy tällä kertaa.
Mulla on sanottu, ettei kannata leikkaukseen mennä ennen kuin on lapsiluku täynnä, koska hormonit voi vaikuttaa näköön. Mä oon jokaisessa raskaudessa joutunut uusimaan lasit kun jossain vaiheessa päänsäryt alkanut, yleensä muutokset tosin olleet pieniä ja lähinnä taitot muuttuneet, mutta muutokset jääneet pysyviksi.
 
Tästä näkö asiasta oli just lääkärin kaa puhetta kun näköä summentaa täälläkin ja sano että 12vko synnytyksestä ja 2vko imetyksen loputtua kannattaa odottaa ennenku uusia laseja (ja varmaankin leikkausta) alkaa hommaamaan että kerkiää hormonien vaikutus/nestetasapaino tasaantumaan...
 
Täällä kyllä samoja fiiliksiä monilla, tuttuja on itsekkekin.
Mä oon yrittänyt ratkaista jokaisen lapsen ihan vaan yksi kerrallaan - meille toinen oli jo viimeinen noin niinkun etukäteen puhuttaessa miehen kanssa. En ole saanut niitä vuoden ikäeroja vaikka kuinka niin luulin haluavani. Jälkikäteen taas tuntuu että jokainen lapsi on juuri oikeaan aikaan saatu:Heartred. Tällä hetkellä meillä parhaiten keskenään leikkii lähes neljän vuoden ikäeron omaavat tytöt. Sisaruutta se on pidemmätkin ikäerot - tällä haluan vaan kannustaa kaikkia joilla mies ei heti lämpene loputtomaan lapsilukuun:shifty:
Ja sitten jos jatkaa "lapsiuraa" lähes mummoksi asti, niin viimeisethän voi saada kaverin jo lapsenlapsista:p..
 
No niin naiset nyt on puhuttu lapsista.. Taloista.. Silmistä jne niin puhutaanpa nyt pyykin pesusta siis joo yksin kertainen aihe mutta niin jokapäiväinen eli miten te pesette pyykit.. Pesettekö kaikki kerralla housut paidat jne vai miten... Silitättekö vai viikkateko vain kaappiin
 
Eli ite pesen lajitellen... Aluvaatteet.. Sukat.. Housut.. Paidat ja pienten vaatteet.. Urheiluvaatteet jne... Viikkaan ja silitän ne kaappiin heti
 
Pääasiassa pesen kaiken 60asteessa ja samassa koneessa pyörii niin pyyhkeet kuin vatteetkin, värit on sekaisin myös kaikki keskenään. Ainoastaan herkemmät kankaat, esim. juhlavaatteet ja ulkovaatteet pesen erikseen. Kone pyörii keskimäärin kerran päivässä ja lakanoiden vaihtopäivänä useemman kerran. Pyykki huolto on kotitöistä se mun lemppari, jos niin voi kotitöistä sanoa :)
 
Meillä kone pyörii lähes taukoamatta varsinkin kun on treeni päivät ym... Mut siin kaikki pesen erillään joku voi tähän sanoa et miks mut itselle on tärkeää se mitkä vaatteet pesee samaan aikaan vaikka kaikki tulee puhtaiksi... Yhdestä oon lapsien myötä luopunu en enään silitä alushousuja siis joo oon senkin tehnyt
 
Pesen pyykkiä 2- 3 päivänä viikossa, yleensä kahtena. 2-3 koneellista/ päivä, eli maksimissaan 6 koneellista viikossa, tietty on viikkoja jolloin joutuu muutaman koneellisen enempi pesee, kun on sottasempia hommia ollu:) Lajittelen mustat, punaset/ oranssit/ keltaset ja harmaat/ vihertävät/ siniset omikseen. Muuten menee kaikki onnellisesti sekaisin pyyhkeet, sukat, alus-asut, värien mukaan. Viikkaan pyykit suoraan telineeltä kaappiin( vaihe josta en tykkää:grin)
 
Omat ja lastenvaatteet pesen kaikki samassa. Mies pesee omat vaatteet erikseen ja niistä työvaatteet omana koneellisena.(hitsaa niin sitä metallipölyä jää väkisinkin paidan kaulukseen vaikka työhaalarit käytössä onkin.) Ulkovaatteet sit erikseen ja jonku verran urheilu, treenivaatteet ja kerrastot omina koneellisina. Joka päivä olis hyvä pestä edes se koneellinen ettei kerry yhdelle päivälle montaa koneellista pestäväksi kuten nykyään käy..
 
Meillä pestään lasten vaatteet erikseen 60 jaoteltuna tummat/vaaleat. Aikuisten vaatteita likaisuuden mukaan 40/60 kaikki sekaisin tai harvat vaaleat nakkaan lasten vaaleiden sekaan kun muuten täyttä koneellista sais odotella ties kuin pitkään. Lakanat ja pyyhkeet omanaan jaoteltuna tummat/vaaleat. Sit omanaan villat tai ulkovaatteet tms. mitä tuolla nyt pyöriikään. Muutoin joustan suuntaan ja toiseen et saan täyden koneen, mutta kestotiskirätit, siivousliinat ja mopit pyörivät aina vain ja ainoastaan keskenään.

Meillä noin koneellinen päivässä johtuen kuivaustilan niukkuudesta. Viisi sukankuluttajaa siis meillä.
 
Niin ja telineessä kuivatan vaattet ja siitä viikkaan kaappeihin. Kuivausrumpua ei ole koskaa ollut, enkä sitä osaa kaivatakkaan, turha energiasyöppö mun mielestä. Silittäminen on kamalaa ja turhaa puuhaa, joten meillä ei silitetä mitään muuta kuin verhot ennen ikkunaan ripustamista.
 
Takaisin
Top