• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas sanoisin että otahan asia puheeksi. Kyllähän mies tietää ja ymmärtää mitä on tapahtunut, mikä ollut hänen oma osuutensa asiaan ja sen seuraukset.
Musta olisi hyvä selvittää ne tunteet nyt. Vielä on kuukausia aikaa sitten valmistautua vauvan tuloon :)

Meillä siis kävi samantapainen vahinko. Meillä on kolme lasta ja odotetaan neljättä. Kaksi kertaa oli seksiä ilman ehkäisyä. Tokan kerran jälkeen sanoin miehelle että mä oon kohta raskaana jos näin jatketaan. Sovittiin sitten että käyn lääkärillä uusimassa umpeutuneen pillerireseptin ja sitä ennen käytetään kumia. No tosta meni reilu viikko kun mulle tuli hiivan oireita ja arvasin että oon raskaana. Niinpä testi näytti plussaa. Mä olin aika järkyttynyt. Aika tiukilla ollut jaksaminen viime vuonna ja oisin halunnut nauttia "nauttia" vapaudesta ennen seuraavaa raskautta ja imetystä (olen siis ollut yhtäjaksoisesti joko raskaana tai imettänyt 12/2012 lähtien). Kerroin tietenkin heti miehelle. Hän ei meinannut uskoa. Mä siinä vähän itkin, ihmeteltiin miten tässä jaksaa. Mies aikansa mietittyä totesi että sehän on vasta syksyllä. Ja oli hänkin huolissaan omasta jaksamisesta, kun tähän asti ollut kyse lähinnä musta. Abortti ei ollut vaihtoehto ollenkaan ja ollaan me neljästä lapsesta puhuttu. Aikataulu vaan vähän yllätti.

Mutta siis, kaiken kaikkiaan juttelu oli hyvä, tiedetään että ollaan samassa veneessä :)

Ai niin ja onnea plussasta! :):)

Mamaminion ei se sun miehes kovin pahoillaan voi olla kun itse ties riskin. Ylipäätään keskeytetty yhdyntä ei mun mielestä ole ehkäsykeino kun niitä siittiöitä tulee/voi tulla jo ennen siemensyöksyä. Jos ei oikeesti haluis enää yhtään lasta niin pitäis siitä kyllä paremmin huolen - tai ainakin pitäs pitää! Tämä on mun mielipide ja tällä ajatuksella meillä on menty. Nytkin synnytyksen jälkeen riskillä ilman mitään... ;)

Oon samaa mieltä. Mutta tosiaan aiemmin meillä on keskeytetty toiminut tosi hyvin ja siis kuten tossa mainitsin niin kolmosen jälkeen ihan yrittämällä yritettiin se 3 epäsäännöllistä kiertoa enkä tullut raskaaksi kun vasta 4.kierrossa.
Siksi molemmilla varmasti epäuskoinen olo että kerran seksiä ja vahingossa sisään epäsäännöllisessä kierrossa ja pädäm plussaa pukkaa :D

Mutta siis kyllä tiedän että keskeytetty ei mikään hyvä/varma ehkäisy ole..

Entäs mamaminion otat varovasti asian puheeksi, kun tilanne on rauhallinen? Esim. Illalla kun lapset on jo nukkumassa? Kysyt vaan et mitä mieltä mies on asiasta, kun eihän tää oikein pelkästään sunkaan vikas oo vaan mies on kyllä tiennyt riskit:) Tsemppiä hurjasti:)

Mamaminion, täällä kans samassa veneessä kellutaan;) tämä uusin tulokas sai alkunsa siitä yhdestä kerrasta (siis koko kuussa ollut kun 1 kerran seksiä ja tadaa, tässä ollaan)! Ja kyllä oltiin shokissa molemmat... abortti kävi pöydässä pyörähtämässä mutta se ei kauaa ollut keskustelun aiheena kun sen pienen hetken... ei tuntunut oikealta! Sovittiin siis siirin jälkeen että tämä oli tässä mut toisin kävin... mies kyllä nyt iloinen tästä kun sai asiaa hetken sulatella ja mullakin kesti tovin kehittää side syntymättömään vauvaan mutta nyt ollaan iloisia molemmat uudesta tulokkaasta ja innolla odotetaan hänen tapaamistaan:) meilläkään ollut mitään ehkäsyä käytössä kun tää tärppäs ku mulle ei käy hormooni ehkäsy ja mies on hiukan huono käyttämään kumia ;) itse varmaan alkaisin pikkuhiljaa kepillä kokeilemaan jäätä että mitä mies vauvasta mieltä:)
Ylihuomenna muuten ultra jonne mieskin tulossa matkaan:)

Äitiyden konkarit, neuvoa kaivataan! 7v kaveri synttärit, ohjelmassa herkuttelua, tanssia ja rannekorujen tekemistä jotka siis saavat mukaansa kun lähtevät... tarviiko siis hommata vielä kiitos lahjapussit? Itse en oikein ymmärrä että miksi pitää lahjoa vieraat mutta näemmä se nykyään tapana o.O kalluppi pystyyn! Lahjapussit vai ei jos kuitenkin jo saavat korut mukaan? Help me:)

Mä en koe tarpeelliseks.. ideana ihan hölmöä että vieraiden pitäs saada lahja mukaansa:D tämä vain mun mielipide

En näe järkeä tossa lahjomisessa. On miusta jotenkin hullua, että myös muidenkin pitäs saada lahja kuin synttärisankarin. Tuo rannekoru on musta ihan riittävä! :) Mut tää on miun mielipide :)

Mä äänestän myös pelkän rannekorun puolesta! Sehän on jo kiva juttu.

Pelkkä rannekoru jos noista pitää valita. Mä en jaa vieraille mitään lahjoja koska mun mielestä vanhempien pitää opettaa lapsille että se saa lahjoja kenen synttärit on. :) Mut jos ohjelmanumerona on askartelua niin tottakai tekeleet saa mukaan. :)

Poika oli kerran synttäreillä jossa oli ongintaa tms ja jokainen sai siitä palkintoja Huom monikko ja sit vielä kauheet säkit herkkuja mukaan. Vitsit mikä homma oli selvittää 4vuotiaalle (jota pietän liian nuorena tarvitsee kaverisynttäreitä) että et saa enää herkkuja kotona kun oot syönyt kilokaupalla siellä synttäreillä. No, jokainen tyylillään. :)

Just näin Twisted! Mää oon ihan isovanhempiakin kieltänyt tuomasta mitään muille kun synttärisankarille kun tulevat synttäreille. Jokaisella on vuodessa se oma päivänsä.

Nyt täytyy sanoa että ei tullu kyllä mieleenkään järjestää kaverisynttäreitä kun meidän esikoinen täytti just huhtikuun lopulla 4... :eek:

Heh meillä on perjantaina 4v kaverisynttärit... neljävuotiaana on muistaakseni kaikilla ollu ekat. Mitään lahjuksia en kyllä vieraille anna.

Haha, näin meitä on monenlaisia tapoja. Meillä ei vielä 6veelläkään ollu kaverisynttäreitä. Kutsutaan vain ne lähimmät ystävät joiden vanhempien kanssa me tai minä oon tekemisissä muutenkin. Sit sukulaisia tulee mummot ja that's it. Meillä ei muutenkaan minä ja mies juhlita synttäreitä tai osteta lahjoja toisille merkkipäivinä. Se on aina niin ennalta-arvattavissa, mieluummin ostetaan tavallisena arkipäivänä lahja jolloin sitä ei osaa odottaa yhtään :)

Tänään mies toi mulle korvikset lahjana, vaikkei mitään merkkipäivää oo. Vasta ostin miehelle pelihiiren kun se on siitä haaveillut. Sit oon saanu puhelinta ja tablettia etc lahjaksi ja monesti se on tuonut käsintehtyä suklaata kauppahallista ihan vaan koska on keskiviikko tai vaikka maanantai :)

Meillä päätettiin et pojat saa ainoastaan eskarivuonna kaverisynttärit. :) esikko 7v. Keskimmäinen 7v ja kuopus 6v varmaa kun on sit keske vuoden. :)

Meillä käy isovanhemmat joka vuosi ja sit kummit muistaa ( osa niistä)

Miehen ja mun kohdalla ei vietetä mitenkää tai hankita lahjoja. ( nyt ostettiin pyörä miehel ni anoppi sano et olipas kun synttärilahja?!? Öö.. ei ollu kun lähinnä ostettiin pyörä kun sitä halus ja ei olla saatu aikaseks ostaa) he siis viettää vieläkin synttäreitä ja nimipäiviä itsellään +50v.nä joka tuntuu musta tosi tyhmälle, kun ei voi mukamas muute tul kaikki lapset kokoon. (3 poikaa) ja sit suuttuu ku ei muisteta heidä synttäreitä.

Kiitos mamat:) itsekin nään asian että mitään lahjuksia ei pitäis synttäreillä antaa, kumma tapa :p meillä vietetään tosiaan ekoja kaveri synttäreitä ja kutsut jaoin tänään kavereille, iski joku ihmeen paniikki että tuleehan sieltä joku juhliin! Ois ihan kamalaa jos kukaan ei tuu:/

Mäkin luulen että meillä ekat kaverisynttärit tulee olemaan sitten 7-vuotissynttärit...

Se olis ihan hirveetä jos kukaan ei tulis..:(

Minun mielestä on synttäreillä vieraslahjojen anto jo vähän tuhlausta. Siis olen itse mieltänyt synttärit näin:
-Lapsi täyttää vuosia ja haluaa juhlistaa sitä kavereiden kanssa
- Kaverit ostavat lahjan päivänsankarille
-Päivänsankarin perhe tekee tarjottavat vieraille; pientä suolaista&makeaa, kakku, juomat jne.

Eli vierailla menee rahaa lahjaan ja synt.sankarin perheellä tarjottaviin, Lopputulos: reilu peli.

Jos tossa nyt aletaan vielä vieraslahjoja antaa niin menee jo vähän yli, näin kylmästi sanottuna :D
Vaikka kaunis ajatus sinänsä ja mikäs siinä jos on varaa. Mulla ei ole hahahaa ja varsinkin kun ajattelee lasten kasvettua niitä synttäreiden ja kaverien määriä!!! Konkassa olisin :D

Takaisin