• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkoi kesäloma! Kolme viikkoa, ihan on kivat kelit näin heti alkuun :happy:

Ihana äippä kun liikkeitä tuntuu :Heartred Mullakin nyt enevissä määrin, yöllä kunnon mylläys pojalla :joyful:

Mulla ykkösen synnytys alkoi supistuksilla klo 3.00 yöllä ja ennen klo 15 samana päivänä syntyi (tasan LA). Oli avosuisessa tarjonnassa ja imukupilla piti ottaa ulos sydänäänten laskiessa. Leppoisa tunnelma salissa muuttui määrätietoiseksi toiminnaksi ja kaikki kävi niin nopeaan että vasta jälkikäteen ymmärsi mitä tapahtui. Tokan kohdalla lapsivettä valui 6.00 aamulla, kipeät supistukset alkoi noin 15.00 ja toka syntyi 01, seuraavan vuorokauden puolella. Tämä synnytys oli ns täydellinen. Epiduraali vei kivut, oli oikeassa tarjonnassa ja odotettiin ylimääräinen tunti että mua rupee ponnistuttaa vaikka olin jo 10 cm auki. Toka syntyi plop plop vaan Kolmas sit oli perätilassa ainakin rv 30 lähtien. Olisin halunnut synnyttää alakautta, mutta en halunnut käynnistystä. Koska ei kolmonen itse lähtenyt syntymään, niin tehtiin suunniteltu sektio. Ikävin kokemus kaikista.
Toivoisin todella että saisin tämän Nelosen synnyttää alakautta. Hiukan jo ahdisti kun oli rakenneultrassa perätilassa, vaikka eihän sillä näillä viikoilla ole merkitystä....

Tänään nautitaan ulkoilmasta ja auringosta!
Harmi kun ei saada sitä salaista puolta :confused:

Hyvää lomaa Sandy! :)
Mullakin ollu kaikki kolme perätilassa rakenneultrassa ja sitä jännittänyt ja stressannut. Onneksi kääntyneet kuitenkin rt...
Älkää naurako mun tyhmyydelle mutta onko avosuinen siis niin ku millai? :D Meillä kolmonen oli pää alas päin mutta kasvot ylöspäin..:laughing002 onks tää just se avosuinen? :D

Hyvää lomaa Sandy! :)
Mullakin ollu kaikki kolme perätilassa rakenneultrassa ja sitä jännittänyt ja stressannut. Onneksi kääntyneet kuitenkin rt...
Älkää naurako mun tyhmyydelle mutta onko avosuinen siis niin ku millai? :D Meillä kolmonen oli pää alas päin mutta kasvot ylöspäin..:laughing002 onks tää just se avosuinen? :D

Eikös avosuinen tule naama edellä?! Korjatkaa jos olen väärässä

Muoks ei olekaan... avosuisessa tarjonnassa vauvan selkäranka on äidin selkärankaanpäin kun raivotarjonnassa selkä on äidin napaan päin.

Hena, blondi kiittää tiedosta.:laughing002 eli meidän nro 3 oli siis avosuisessa tarjonnassa. Mitenköhän multa toi termi on menny ohi...

Hyvää lomaa Sandy!

Meillä oli toisella tosi lyhyt napanuora ja viihtyi perätilassa koko ajan, mutta syntyi kuitenkin lopulta rt:stä. Kääntyi edestakaisin ihan viimeisillä viikoilla vielä. Ultrattiin moneen kertaan lopussa ja aina oli eripäin :D

Sandy ihanilla lomakeleillä on sua siunattu;) toivotaan että nämä jatkuu! Ollaan tässä just pihalla typyjen kanssa ja jos ei tuulis niin oishan kuuma:)
Ens viikon lopulla pitäis olla ihan mekko kelit, mikä mahtavaa kun housut painaa ikävästi:p

Ps mun 2kk kesälomat loppu viimekuun lopulla, en vaan tiedä miten se oli kesäloma kun ihan yhtälailla juoksin ja touhusin kun aina ennenkin:p

Toivottavasti menis noin kivuttomasti:) Mä oon tänää itkeny hormonihuuruissani et meijä vauva kuolee.. :D tiedä siihenkään sit syytä. ( kehto ahdistaa sängyn vieres kun se on tyhjä)

Näillä lapsimäärillä ei varmaan tarvitse kysyä, että onko vauvavalmistelut kohdillaan jo :D

Jes Äippä!!

Pikkuvarpaita mäkin olen pohtinut.... :/

Menninkäinen, mun piti alkaa hamstraamaan uudelleen niitä Oi niin ihania pikku vaatteita, sitteri(menee myös kehdosta), kantokassi rattaisiin jne pieniä juttuja kun menin lahjoittaman kaikki pois kun siirin piti olla meidän vika... onneksi kaikki isoimmat on jo olemassa;)

Meillä on lähes kaikki jääny pojilta mut silti paljon on tullu uusia hankintoja kun ”pakko” saada:D

Mä myin kanssa suurimman osan pois, vaikka tiedossa oli, ettei se tähän jää. Mutta se on niiiiin ihanaa kierrellä kirppareita ja kauppoja ja kerätä niitä pieniä vaatteita :) Isot jutut tosiaan on tallessa..

Oikeesti, voi vitsi kun pääsisi valmistautumaan vauvan tuloon. Sitä odotusta ja kaikkien minivaatteiden järjestelyä ♡♡ Pitääköhän laittaa foorumi tauolle, että pysyy järki päässä :D :D

Mun kokemuksella foorumin ”jäähy” ei auta viemää vauvakuumetta pois:( :D

Mua enemmänkin ärsyttää laittaa kaikkia valmiiks kun millekkään ei oo tilaa ni kauhee homma säätää kaikki et mahtuu. :( pitäs kyl kehto pedata valmiiks jo pikkuhiljaa mut ei sillä kiire ole. :D pitäs kaikkee muutakin tääl kämpäs tehä ( vaatehuone tarvis täys tyhjäyksen ja uudellee täytön siivouksen jälkee) siel on kuolleiden autojen (lelu) hautausmaa. :D

Täällä on jo aika hyvin vaatetta 56-68 koossa :) Tein listan mitä vielä puuttuu ja aion pitäytyä siinä (ainakin suurinpiirtein :p). En halua älytöntä vaatekasaa. Tokalla pitää hommata uusi sänky jotta kuopus pääsee pinnasängystä ja pinnis vapautuu vauvalle. Elokuussa alkaa äippä loma ja sitten tehdään loput hankinnat ja laitetaan paikat kuntoon :)

Oikeesti, voi vitsi kun pääsisi valmistautumaan vauvan tuloon. Sitä odotusta ja kaikkien minivaatteiden järjestelyä ♡♡ Pitääköhän laittaa foorumi tauolle, että pysyy järki päässä :D :D
Älä muuta sano! Olis niin ihanaa. <3 Tosin mä en halua foorumitaukoa, ei sitä järkeä nyt tarvita..:D

Huhhuijjaa sori kun nyt tulee vaan omaa napaa.

Siis sitä huhhuijjaa vaan että ei tahdo oikeen pää pysyä mukana tahdissa.
Meillä siis ennestään 4 lasta ja viides nyt tulossa (arvioin rv5+1).
Tilanne oli jo kolmannen jälkeen se että mies ei ollut halukas kuin kerran kokeilemaan josko tärppäis ja eihän se heti tärpännyt. Antoi kuitenkim pitkän suostuttelun ja riitojen jälkeen vielä mahiksen vaan mullahan alkoi kierrot vaan pitenemään ja pitenemään kunnes sitten 4.kierrossa tärppäs. Tää vauveli syntyi siis viime elokuussa. (Nää kaikki jutut voi muuten lukea tän topicin alkusivuilta kun olin täällä aiemmin aika aktiivinen)
Ja siis en ole halunnut hormonaalista ehkäisyä aikoihin joten ehkäisy on ollut miehen kontolla, eli kumi tai keskeytetty.
Noooh viime kuussa tosiaan harrastettiin kerran siis KERRAN!!! seksiä koska vauva-arki, koska kevätväsymys, koska ei kiinnosta, koska hyvä kun ehditään edes nukkua niin saati hommailla :+O
No siitä kerrasta sitten ilmeisesti mies veti aseensa liian myöhään ja nyt ollaan raskaana. Aloin epäillä asiaa kun tuli sellaisia vilunväristyksiä ja oli yhtä itkua päivät, ja se aamu kun tein positiivisen testin niin laitoin miehelle viestiä töihin että mä oon RASKAANA, MITEN TÄÄ ON MAHDOLLISTA??? Sitten mies soittaa ja kertoo hieman nauraen että joo hän ehkä vähän tiesi että möhli siinä ehkäisyssä.
Tästä siis reilu viikko ja sen jälkeen ei olla asiasta puhuttu sanallakaan.
Mä olen onneni kukkuloilla koska todellakin sen vähintään 6 lasta olen aina toivonut saavani <3
MUTTA mua siis suoraan sanottuna pelottaa puhua miehelle mitään tästä asiasta koska pelkään että hän antaisi ymmärtää että ei todellakaan ole iloinen tästä asiasta.
Ymmärtääkö joku mitä tarkoitan?
Arki meillä on tän uutisen jälkeen sujunut ihan hyvin ja mies on ihana kaikinpuolin mutta tästä asiasta ei kumpikaan puhu...tai uskalla puhua?
Mietin vaan että haitanneeko jos tässä nyt ei mietitä kokl asiaa ennenkuin ekan ultran jälkeen.
Huh kiitos jos joku jaksaa lukea. Jakakaa mietteitä tai jos on kokemuksia tällaisista ihanista vahingoista :+)

Mamaminion mekään ei puhuttu plussan jälkeen, molemmat varmasti sulatteli uutta tilannetta itsekseen. Nyt kun mulla oli pe se hässäkkä ku eka ultrassa ei näkynyt mitään ja soitin miehelle niin sen jälkeen vähän ohimennen puhuttu. Annan miehen rauhassa tottua ajatukseen.

Mamaminion ei se sun miehes kovin pahoillaan voi olla kun itse ties riskin. Ylipäätään keskeytetty yhdyntä ei mun mielestä ole ehkäsykeino kun niitä siittiöitä tulee/voi tulla jo ennen siemensyöksyä. Jos ei oikeesti haluis enää yhtään lasta niin pitäis siitä kyllä paremmin huolen - tai ainakin pitäs pitää! Tämä on mun mielipide ja tällä ajatuksella meillä on menty. Nytkin synnytyksen jälkeen riskillä ilman mitään... ;)

Takaisin