suuri imetys ja korvike ketju :)

Jee, melkein kuukauden säännöllisten pulloharjoitusten jälkeen Bebe syö kunnolla pullosta :) :). Tänään meni aamupäivällä ihan nätisti noin desi korviketta parissa erässä ja sillä jaksettiinkin yli kolme tuntia. Moisesta menestyksestä humaltuneena äiti tarjosi seuraavankin aterian pullosta, tällä kertaa pakastettua rintamaitoa. Sekin imaistiin ahnaasti kitusiin ilman pienintäkään protestia.

Vapaus! (okei meen eka pumppaan noi tissit) :D
 
Jippiii! Toi poika juo myös korviketta! Ihan yhtäkkii.. Aikasemmin kun ollaan kokeltu niitä 5 eri merkkii nii ei ikinä oo maistunu.. No tänään sit kun olin laittanu Leeville ruokaa nii se oli mun mielestä vähän liian tönköö nii laitoin sekaan sit vähän korviketta.. No en raaskinu sit heittää sitä pois nii laitoin sen tuttipulloon ja ruuan jälkeen sit hups hei joikin korviketta ☺️ Johtuiskohan siitä kun nyt ollaan kiinteitä syöty että se on vastaanottavaisempi uusille maku elämyksille? Tosi huvittavaa.. Mut joo tissi maidolla meinaan kyllä jatkaa nii kauan kun huolii ☺️
 
Voi jestas mikä yö (ja eilispäivä) takana! Alkaa tulla raja vastaan tuon imetyksen suhteen itelle... Toivoisin, että sais osittain annettua korviketta, ja eilen tosiaan aloitettiin treenit. Yritettiin sekä pulloo että nokkamukii. Nokkamukin kans ei tullu hommasta mitään, kun jätkä vaan pureskeli pikkuhampaillaan sitä nokkaa. Tuttipullo oli aivan paska, siitä vaan valui sitä maitoo itestään ja jäbä suuttui. Lopputulos on se, että en oo "nukkunu" viime yönä kun 00-3 neljällä herätyksellä. Viimeisin herätys oli niin virkistävä, että nukahdin vasta noin klo 7 seuraavan kerran... Ehdin nukkuu pari tuntia, kun jäbälle tuli tissin aika. Yritettiin antaa taas korviketta, mut ei siitä mitään tullu ku kauhee raivohuuto. Annoin sit lopulta tissii ja nukkui pinnasängyssä kokonaisen vartin. Otin viereen ja otti taas tissiä. Itse en sit pystyny taaskaan nukkuu, kun pelkään että se tippuu sängystä... Voi että voi olla ihmisellä huono olo. Onneksi mies on kotona, mutta harmi kun sillä ei oo tissejä - niitä nyt tarvittais!

Miten te ootte onnistuneet kouluttamaan myöhäisemmässä vaiheessa kokonaan tai osittain pois tissiltä? Onko toiminu pullo vai nokkamuki. Tää ei tosiaan oo pullosta juonu oikeastaan ikinä ja nokkamukikin on vähän ollu epäsuosiossa viime aikoina, jos siis on vettäkin yrittäny antaa ruuan päälle.
 
Mites se semmonen valumaton tuttipullon tutti kelpais?
 
Eriika, meillä kesti pulloharjoittelu muistaakseni melkeen kuukauden, kun aloitettiin n. 4 kk iässä tilanteesta jossa pullo ei kelvannut ollenkaan. Eipä mulla oo muuta neuvoa kun harjoitella päivittäin ja yrittää olla stressaamatta. Mut oli se musta aika ärsyttävää, kun sit sai heittää korviketta juomattomana pois yms. Nyt jos kokeilisin niin harjoittelisin varmaan ihan vaan vedellä sitä pullosta juomista. Sit ku Bebe hoksas mistä on kysymys niin on kelvannut ainakin veden kanssa sekä pullo että pehmeä nokkamuki.
 
Meillä oli ihan sama, ettei huolinu millään pulloa. Sitten ku kiinteet aloitettiin niin otettiin joka ruualle vesipullo ja pikkuhiljaa oppi juomaan pullosta. Silti en usko, että jos mä lähtisin vaikka yöks pois, että homma onnistuis ongelmitta. Tsemppiä!
 
Meilläkin siis huoli aluksi nokkamukin, kun aloitettiin kiinteitä syömään. Mut nyt kun tuli hampaat, niin puree vaan nokkamukia.

Laitettiin tossa aamulla miehen kans viisaat (=väsyneet) päät yhteen, ja ajateltiin kokeilla sittenkin hörpyttämistä. Jos menee lattialle, niin menkööt sit...
 
Tää on juonut pelkästään nokkamukista ja -pullosta (ja tissistä) mut kyllä se alko kans pureskeleen, kun hampaat tuli. Nyt se yleensä ensin juo janonsa pois ja sit alkaa kikkaileen: pureskelee, valuttaa suuhun ja pruikkaa tai valuttaa ulos jne. Sillon otan mukin/pullon pois ja koitan kohta uudestaan. Vaikka tää juo vaan vettä, kyllä tääkin sen puoli desiä monesti juo. Mut onhan se eri kuin koittaa saada juomaan maito/velli kokonaan.
 
Kiitti vaan vinkeistä! Pitää tosiaan yrittää kerätä kaikki kärsivällisyyden rippeet ja kokeilla. Nyt saatiin tosiaan normi muovimukista vähän vettä hörppyytettyä, ja oli ihan innoissaan, joten toi vois toimia...

En aio imetystä siis kokonaan lopettaa vielä, mutta yrittäis vähän tosiaan treenauttaa muutakin juomistapaa ku tissin imeskely. Nyt aivan viime päivinä tullut sellaisia fiiliksiä, että ois ihanaa päästä kotoa pois vähän pitemmäksi aikaa ilman jäbää... Ja tosiaan kun noita hampaitakin on alhaalla jo kaks ja ylhäälläkin pian neljä, niin on kyllä välillä todella kipeät nännit. Saa itkee ja kiroilla ku imettää, joten ei oikein oo enää mistään kotoisin...
 
Hyvä hyvä! Tämäkin aina haluaa hörppiä ja annankin maistaa (paitsi kahvia :wink) mut sen verran leuka vuotaa, etten ole koittanut juottamalla juottaa siitä. Mut äkkiähän senkin varmaan oppii? Semmosesta kaksikahvaisesta mukista kun opettaa hörppimään, pääsee skippaamaan tutit ja nokat kerralla. Ikean ruokalappupaita päälle, penska ammeeseen syömään ja vähän isommat satsit korviketta kaupasta, ainakin alkuun :D
 
Meil on edellee vaa kaks alaetuhammasta ja muutamasti vahingossa purru.. Kauhulla ootan miten sit ku ylhäälläki on.. Viime yönä tuo poika oli saanu vissii potkittuu miulle tissiiin mustelman.. Aamulla vaa katoin et jaahas tissi mustana.
 
Vai imeny nännin vierestä? Tää joskus unissaan rupee imeen silleen kuhan sinne päin :)
 
Täällä kans kerran koettu vierestä imut eikä kiitos enää toista kertaa...

Hampaita on jo kuus, mutta ei oo ku pari kertaa kovempaa narskauttanut tissistä. Kyllä siinä on perkuleet suusta tulleet. Viime päivien tempauksena on keksinyt purra mua kädestä lähes aina kun yritän vaihtaa vaippaa! Mihinhän mää vielä tuon jätkän kanssa joudun, voi apua!
 
Anteeks kun tykkään :-) En tietenkään äidin puremisesta, mutta että vaippaa vaihdettaessa ;-) Hassu jäbä!
 
Mulla on dalmatialaisen olkapäät ja olkavarret. (Vai joko mä kirjotin sen jo?)
 
Takaisin
Top