Mulla hajos nännit ja kipeyty rinnat ekaa imettäessä, kakkosen kanssa ei tullut mitään :) oli vissiin jo niin karaistuneet.
Esikko pureskeli myös jo 4kk lähtien kun sai hampaita, silti imetin n.9kk asti häntä. Kakkosta imetin n.10kk. Lopetin aika samoihin aikoihin siis molempien imetykset.
Esikon imetyksen lopetin koska haluttiin heti hänelle pikkusisarusta eikä kiertoni alkanut ennenkuin lopetin imetyksen kokonaan. Pari viikkoa lopettamisesta paukahdin taas paksuksi :) Poitsu joi tuttipullosta/nokkamukista hieman reilu 1v asti kunnes siirtyi mukiin.
Kakkosen imetys loppui puoli vahingossa: olin pari vrk poissa hänen luotaan, jonka jälkeen ei tissi enää kelvannut: kiukutteli ja puri vain. Päätin, että se oli nyt siinä. Poika joi jo 10kk iässä nokkamukista itse ja osasi lusikkaakin käyttää, söi itse. Lopettaminen kävi luontevasti. Tuttia ei ollut ja tuttipullokin jätettiin jo reilusti ennen 1vuotis synttäreitä pois, ei siis juuri pulloa syönyt.
Tätä kolmosta olis tarkoitus imettää ainakin se sama 9-10kk, mutta katsotaan miten homma menee. En viitsi turhia suunnitella.
Mulla toimi hyvin Aventin käsipumppu alkuun, ja sit tehokkaampi on kuitenkin ollut Medelan sähköpumppu: maitoa tuli sillä tehokkaammin ulos kun ei tarvinnut itse siinä äheltää ja pumppailla. Voi rentoutua ja keskittyä maidon herumiseen.