Elya, makuasioista voi aina kiistellä itse ostin kesällä jotain muuta alkoholitonta olutta ja se maistu aivan kuselle! Mut tosta oon tykänny tähän mennessä eniten.
Niitä myydään sellaisia maidonpakastuspusseja, joissa siis pussit ovat erillisiä. Sinne sitten se määrä, mitä pakastettavaa on ja merkintä pakastuspäivästä. Me ollaan myös merkitty pussin sisällön määrä.
Mä pakastan jääpalapusseihin. Hyvin toimii! Kerääjä maitoa mäkin olen pakastanut, 100-150ml per palapussi. Maito painuu nätisti koloihinei jää vajaita. Tuolla määrällä täyttyy n. Puolet pussista ja sut vedän solmun siihen.
Ja litukan holiton on kyllä paljon kehuttu! Ja se on hokiton kun taas perhekaljassa on 2,2 potkua. (Muistelen..)
Kiitos olutvinkeistä! Kuraa (ja kusta:D ) ovat varmasti miun mielestä kaikki, mutta onhan se jotain lähettävä kokeilee. Ensteks taidan suunnata lähiässään ja huomenna Liideliin. Nenästä kiinni vaan ja kurkkua kohti. Eikä muuten voi olla niin pahaa kuin se nestemäinen rautalisä!
Muuten, te vielä yhtenä kappaleena olevat.. Tänään oli neuvolassa puhetta, että jos maitoa tulee, voi sitä myös ottaa talteen ja pakastaa! Oon sitä jo harrastanut, kun oli aijemminkin puhetta, mut tuli vaan mieleen.. Noita mini minicrip -pusseja oon käyttäny, vaik toki aika mitätön määrä sinne pohjalle tulee. :D
Joo, se oli alkoholitonta Nikolaita se kusi mitä kesällä ostin kun oltiin yhdillä festareilla. Mutta mä kyllä juon muutenkin olutta, että mua ei sinänsä haittaa se oluen maku, mutta mitä tahansa kusta en juo. Esim. lappari ei oo yhtään mun makuun...
Ja kiitos kaikille noista pakastusvinkeistä, taidan aloittaa niillä minikoon minigripeillä ja kattoo miten käy!
Mä pakastin esikoisen aikaan maitoja ja heitin ne sitten sieltä pakkasesta roskiin :D vauva ei ollut juuri hoidossa syöttöväliä pidempiä aikoja ja jos oli, niin pumppasin lähtiessä tarvittavan määrän, ei tarvinnu sulatella pakkasesta. Tää on varmasti mielipideasia :) mä oon muutenkin huono pakastamaan ja etenkin käyttämään niitä pakastettuja juttuja :D:D
Mä ajattelin siksi kerätä ja pakastaa, kun en haluais käyttää ollenkaan korviketta. Sit kun lähtee jonnekin, niin pitäähän se vauveli kuitenkin ruokkia. Mulla ois jo keskiviikkona eka meno, kun käyn siellä terapiassa. En voi sinne vauvaa ottaa mukaan vielä, kun on se ulkoilukieltokin voimassa... isukki jäis siis vaavin kans kotiin siks aikaa kahdestaan. Ja sit jatkossakin jos joku hoitaa, kun oon tai ollaan miehen kans jossain, niin omalla maidolla haluaisin pärjätä :) kokeilen ensin tuota kerääjää ja sit pumppausta vaikka ens viikolla.
Sama juttu kuin Erikalla. Pakastelen maitoa juurikin sitä varten, että jos ja kun tarvii jonnekin lähteä, mihin vauvaa ei voi ottaa mukaan, niin mies voi sitten korvikkeen sijasta maitoa antaa. Mä olen pakastellut kanssa pieniin minigrip pusseihin aina päivän aikana maidonkerääjiin kerääntyneet maidot. Aikasimmissa imetyksissä olen toiminut samojn ja aina on osa maidosta lentänyt roskiin, vaikka olen sitä ympännyt soseisiinkin.
Samoin teinkikn edeltävät kommentoijst esikoisen kanssa. Itsellä kun ei maitoa tule niin suuria määriä, että voisi tuosta noin vaan pumpata tarvittavat määrät. Tälle toisellekin ollaan niillä rajoilla että riittääkö maito vai ei niin ollaan väjän jouduttu jo korviketta antamaan. Saattaapi olla, että menee hoitokeikatkin pääosin korvikkeella. Niin ne periaatteet seuraavan lapsen kohdalla romuttuu..
Teetu suosittelen maistamaan alkoholitonta vehnäolutta Bavaria saa ihan peruskaupoista. Ei maistu perus bisselle... Ite juon kyllä oluita mut holittomista oon juonu oikeestaan vaan tota sen jälkeen kun maistoin.
Todellisuus iski tähän osoitteeseen. Vielä pari päivää sitten maitoa tuli ihan kiitettävästi mut nyt tuntuu ettei nouse ollenkaan ja muksuille joudun antamaan koko ajan lisämaitoa. Kaipa tää nyt kaatuu tähän mut pääasia että kasvavat.
Oleellisinta maidontuotannon kannalta on, että äiti syö riittävästi OIKEAA KUNNON RUOKAA, eikä vain esim välipaloja tai makeaa, ja juo tarpeeksi mitä vain nestettä. Kyllä toi olutkin varmasti vippaskonstina toimii, mut se ravitsemus kokonaisuudessaan kyllä on tärkeintä... vaikka joo tiedän, että olis kiva alkaa heti laihduttaa, mut kannattaa eka saada se maidontuotanto kunnolla käyntiin ja tasaantumaan... :)