suuri imetys ja korvike ketju :)

nyt näyttää pahasti siltä, että oma maito tuotanto alkaa tyrehtyyn, koitan silti aktiivisesti tissitellä ja pumppailla.

Neuvolassa sanoivat vauvan kasvaneen ihan hyvin ja tissi vaan ei mahdu vieläkään suuhun kunnolla, mikä vähän surettaa, koitan silti sylitellä paljon vauvan kanssa, kun väkisin on hieman huono omatunto.

Paino on tippunut liki 10 kg itsellä, sekin saattaa maitoon vaikuttaa, en oikein syö kunnolla, kun on muka koko ajan jotain.

kuinkas d-vitamiini? oletteko laittaneet suoraan suuhun vai maidon sekaan?
Neuvolasta tuli 2 viikkos käynnillä ohjeita vitamiinista, mutten tajunnut kysyä.

On kuulemma olemassa vitamiinia, jossa on maitohappobakteereja, jotka estäis mahdolliset vatsa oireet,
ajattelin suosista ostaa, vaikka onkin tyyristä, kun vatsavaivoilta on vielä selvitty.

Sama homma täällä. Ystävä suositteli panostaan niihin kalliimpiin D-vitamiineihin aluks. Ja tosiaan lusikalla suuhun niin et ensin 1 tippa, seuraavana 2, sit 3, 4, ja viidentenä päivänä 5tippaa. Eli totutellen.

Mulla tulee ihan tolkuttoman vähän maitoo teihin verrattuna! 15 mi lypsyllä saan vaan jotain 20 ml. Ei oo ihme, jos poika roikkuu tissillä koko ajan. Varmaan vaikuttaa se etten vaan oo ehtinyt syömään riittävästi. Ruokaa en pysty laittamaan kun imetän, mulla ei riitä käsissä voimat, että kanniskelisin vauvaa.
Pitää varmaan kokeilla tota oluttakin! Mä rakastan oluen makua ja kesällä löysin yhden ihan ok-makuisen alkoholittoman oluen. Sitä taitaa olla kaapissakin vielä yksi tölkki.

Ei mulla tule enää kuin 40-60ml 3krt päivässä.. Aluksi sain 80ml/ pumppaus.

Tulis edes 100ml/pvä vielä 2viikkoa,niin olisi vauvalla edes vähän vastustuskykyä.

Minen oo pumppaillut ollenkaan. Pari vrk oli rinnat kuin tiiliskivet ja kipeet, mutta painelin kipeet maitorauhaset käsin tyhjiks imettäessä ja lämpimässä suihkussa. Nyt on hyvät maitopussit vauvalle. Joskus jääny siihen pumppauskierteeseen niin annanpa olla. Nla kävi tänään kotona ja hyvin kasvaa vauva.

Täytyypä itekin kokeilla tota käsin tyhjentämistä kun poju ei saa kiinni kun nänni ja koko tissi ihan kivikova pallo..

Joo, tyhjennä just ennen imetystä mutta vaan sen verran että helpottaa ne pahimmat möykyt siellä. Niin se maitokaan ei tule liian vauhdilla vauvan suuhun. Eikä tulis ilmavaivoja.

Miul on tänää alkanu tulee nyt jo vähän enemmän.. Määristä en osaa sanoo ku tommoseen pussipulloon pumppaan.. Mut eiliseen verrattuna 10 kertaistunu ku eilen tuli ehkä muutamia tippoja vaan :D veikkaan et huomenna humahtaa kunnolla! Imetyski saatu hiljallee sujumaan.. Vähän laiska on, mut eiköhä tää tästä :)

KayKay: Se mitä saat pumpulla irti ei välttämättä kerro ollenkaan siitä, mitä vauva sieltä tissistä saa. Itse esikoisen aikana sain tosi huonosti pumpulla mitään ulos, mutta imetin kuiteinkin 14kk, josta täysimetyksellä mentiin ekat 6kk, kunnes kiinteät tuli vähitellen mukaan. Korviketta tyttö ei saanut ikinä ja kasvoi oikein mainiosti.

Se tiheä tissittely voi olla maidon lisätilaus; mitä enemmän lapsi syö, sitä enemmän tuotat maitoa. Toisaslta vauva saattaa myös hakea turvaa ja läheisyyttä.

Samsam vei sanat suustani... Mullakaan ei siis esikoista imettäes pumppaamal juurikaan tullu maitoa mut imetin 15kk ja 5.5kk täysimetyksel. Et luotq vaan kaykay siihen et vauva saa ruokaa ja tosissaan tiheän imunkausia tulee aina välillä :-)

Mä pumppailin aamusyötön jälkeen ja sain 40ml talteen. Ajattelin jonkin verran pumpata että on miehellä sit mitä syöttää kun mä lähden asioille.

Multa valui ja suihkusi niin että vauvan oli välillä vaihea nieleskellä samaan tahtiin, mutta kun joskus yritin käsipumpulla pumpata, niin eihän sieltä saanut kuin pullon pohjallisen verran irti. Ja eipä me niillä pulloilla mitään sitten tehtykään, l'hes käyttämättä jäivät. Ja vauva kuitenkin kasvoi kohisten ja oli muutenkin iso, eli selvästi maito riitti hyvin ainoaksi ravinnoksi sen koko puoli vuotta ja vielä lisänä vuoden verran sen päälle. Tällä kertaa yritän sähköpumpulla pumppailla pakkaseen sen verran, että itse pääsisin säännöllisesti liikkumaan ja olisi sitten aina hätävaraa pienelle vaikka olisinkin poissa vain sen tunnin/pari...

Täällä on tilattu nyt uudet määrät, tänään on ollut ihan pinkeenä ekan kerran alun jälkeen. Samoin likka on riskannut ja nukkunut pari päivää nyt enemmän, mikä lie Phase II alkamassa.

Pitäs kans koittaa pumpata ees vähän jemmaan, en vaan oo saanut aikaiseksi keittää pumppua. Tosi rankkaa... ;)

Kuinka kauan teillä viihdytään tissillä kerrallaan? Tuntuu että tää syö ja syö ja syö. Normaalia on 20-30min mutta usein on kestänyt jopa 40min, muutaman kerran jopa tunnin! Ja pääsääntöisesti siis imee koko ajan pieniä taukoja lukuunottamatta. Tarkottaakohan tuo ettei saa tarpeeksi vai tilaileeko lisää maitoa vai mitä?

Mulla on melko sama. Puoli tuntia on aika normaali ja joskus sit vaan huvitellaan ja/tai nukutaan tissi suussa.

Takaisin