Supistukset

Mariel josko se ois kohta pikku riehujan aika tulla ulos ;) täällä supistelee mutta ei mitään vuotoja joten meillä tää tuskin lähtöä enteilee..mutta kyllä tääkin riehuu kun hullu. Mies ihmeissään katto kun maha on ryskynyt koko illan hullun lailla. Pissillä saa ravata koko ajan kun vihloo alapäätä niin rajusti, seisomaan ei pysty kun etukumarassa ja istumisesta on turha edes haaveilla..no ihmekös tuo kun joku reilu 3kg tuolla melskaa kun mikäkin

Kuulostaa Mariel siltä et sulla lähtö lähenee pikkuhiljaa! ! :) Vitsit täällä ei enää edes sitä pientä vuotoa tai mitään muutakaan ennettä! Vauva riehunut kyllä ihan hulluna tänään ja eilen, olisko se lääkärin tutkimus häirinnyt neidin yksiön rauhaa mut seinät on edelleen lujaa tekoa, ei se halua ulos!!

Mä synnytän vappuna. Ihan sama mitä limaa täällö valuu tai kui paljon supistaa. Leikin yllättyväni jos tää ennen 1.5. täältä syntyy. Prkl.

Täällä juilii alapäätä jonkin verran ja välillä tulee jotain polttomaisia kipuja. Siihen ne sit jääkin, et tuskinpa vaan on mitään lähtöä enteilevää. :confused::mad: himputti. Ehkä tää täältä joskus tulee.

Täällä ei pahemmin nukuta tänä yönä :mad: Onneksi pari tuntia saanut välissä unta, mutta kymmenestä eteenpäin tullut aika tasaisin väliajoin (6-9 min) kipeitä siedettäviä suppareita, jotka kestävät alle minuutin.. Ja edelleen hullu riehuminen mahassa.. Välillä sentään lepotaukoja.. Ällötys veristä limaa riittää joka vessareissulla.. :confused: Voisivat supparit koveta tai laantua.. Ei käy kateeksi teitä jotka kärvistelleet jo monta viikkoa :wink

Mariel täällä herätty kans kipeisiin suppareihin. Tulee kans n. 8min välein. Ei saa nukuttua enää, on sen verran kipeitä. Puristaa ja polttaa mutta hyvin kestää vielä syvään hengittämällä. Meidän likka sentään hiljeni tossa nukkumaan mentäessä..hitsin vitsi kun nää nyt tästä lähtisi kovenemaan mutta pahoin pelkkään että puolitiehen taas jäädään :(

Ja niin kuin aavistelinkin meillä taas supistukset taukosi. Josko sitä tässä nousis jo tekeen aamupalaa..meinaa olla nälkä ja esikkokin on jostain kumman syystä pyörinyt hereillä jo hetken. Yleensä nukkuu yhdeksään asti.

Mariel mikä siellä tilanne? Toivottavasti parempi kun täällä!!!!

kuumaan suihkuun noustu tunti sitten.. koko yön 6-8 min välein kipeitä.. Nyt pystyssä 2-4 min välein lyhyitä.. pitää koittaa jos makuulla vielä pitenee välit.. Jokohan on päättänyt tänään syntyä.. :rolleyes: Ei vain tiedä miten kipeitä pitäisi olla.. odottaako vielä että yltyy.. onneksi jo aamun puolla ollaan..

Voih, kunpa Mariel etenis kunnolla. Kuulostaa ainaki hyvältä :) MarinaMelinan supistuksista nyt ei voi sanoo mitään, kun niillä vaikuttaa olevan joku ihan oma kaava...

Supistukset hävitti kipunsa yöllä. Nyt tää on tätä kivutonta kiristymistä ja jatkuvaa menkkajomotusta taas :/ en tiä painaako toi nyt jotain sisäelimiä erilailla vai ärsyttikö supistukset kroppaa kun on hirveet ilmavaivat :S plus turvotus lisäänty tän yön aikana taas ihan hirveesti. Äh...

Mariel kyllä se synnäri siellä kohta kutsuu ♡ ihanaa!

Täällä aloitettu aamu turhautuneisuutta täynnä olevalla itkun tuhrulla kun ei jaksaisi enää. 3 yöstä valvoneena ja aamun esikon kanssa touhunneena on olo taas niin nuivea :( tuntuu siltä ettei tämä neito tahdo koskaan syntyä ja meilläkin on käynnistys edessä vasta sillon 3.2. :( tuskin lääkäri aikasemmin suostuu mihkään..

Yöllä oli kipeitä supistuksia... kokonaista kaksi kappaletta! :facepalm: Sit oli maha vähä aikaa kipee ja poika rullas ympäriinsä, mut sit kaik oli ohi.
Toinen kissa kulki ympäri asuntoa ja huuteli supistusten ajan. En tiedä iskikö sille yönälkä (sillä on kyl aina nälkä) vai reagoiko se siihen supisteluun... Rauhoittu kuitenki samaan aikaan mahan kanssa, vaikken ruokaa sille antanutkaan.

Eilen illalla oli alamaha aika kipee ja ehkä näyttää sille, et maha ois pikkasen laskeutunu. Viikkoja siis 40+1 eli ehkä se ois jo aikakin.

Taitaa täälläkin taas laantua :( Panadol taitaa vaikuttaa.. vieläkin tulee kipeitä, mutta harvemmin..

Hööööhhh!! Jospa se vaan ois jotain suvanto vaihetta niinkun Hansullakin tais olla. Kroppa kerää voimia.. minä täällä oon selaillu netistä perusteluja siihen että käynnistäisivät sillon perjantaina. Itseasiassa suurimmassa osassa tutkimuksia ym. onkin onneksi että jos kohdunsuu on kypsynyt niin käynnistäminen heti lasketun ajan mentyä on kaikille osapuolille hyväksi sillä mitä pidemmälle mennään sitä enemmän kuitenkin riskejä. Jos taas kohdunsuu on ihan epäkypsä on parasta jos vain vauvan kunnon mukaan mahdollista odotella että lähtisi luonnollisesti, koska käynnistys saattaisi olla moni päivänen urakka äidille. Mitä kypsempi kohdunsuu sitä luonnollisemmin synnytys käynnistyy käynnistettäessä.

Eli sum summarum; mulla sisä sekä ulkopuolelta kohdunsuu oli sillon 2 viikkoa sitten jo ballonkia varten auki, eli sen 1-2cm ja nyt on tullu sen jälkeen aina vaan kipeämpiä suppareita ja sitä limatulppaa niin voisi kuvitella että on siitäkin jo edetty edes hieman. Voisi siis kuvitella että olisivat suostuvaisia käynnistämään. Ainakin aion sitä tiukasti vaatia, ei kuitenkaan ole vauvallekaa mitään haittaa siitä silloin kun laskettu aikakin on jo ylitetty.

Joo, mullahan supistukset laantu päivällä niin, että niitä tuli tosi harvakseltaan. Sit illalla ne alko säännöllistyä taas ja klo 19 mentiin synnärille :)

Soittelin aamulla tyksiin, että kun on iltakymmenestä saakka jatkunut ja aamulla oli pystyasennossa väli 2-3 min vaikkakin kestivät vain n 20 sec ja maatessa 5 min väliä ja kestivät n 40 sec että joko voi mennä käymään.. (olisi kiva tietää onko paljon avautunut..) Sieltä sanottiin, että perussääntö on, että kotona pysytään niin kauan kuin vain kivuilta pystyy ja sairaalaan kun tarvitsee heiltä kivunlievitystä.. Ja kotona banadollia ja kuumaa suihkua.. Että nämä supparit jotka vaihtelevat asennon mukaan eivät tee mitään.. :o Mistä sitten tuo verensekainen/punertava lima jota tulee koko ajan enemmän.. o.O Monessa paikassa lukee, että sellaista tulee juuri avautumisesta.. Ja monessa paikassa lukee myös, että kun supistukset ovat säännöllisiä ja 5-10 min välein ja niitä tulee 2 tunnin ajan niin sairaalaan.. tiedä nyt sitten koska lähteä.. Taas banadolista huolimatta alkoi tulla kipeitä supistuksia ~7 min välein ja kestää ~40 sec..

Mariel mä olen miettinyt monena yönä samaa. Meillä sanoivat että välit vaihtelevat aika pitkään ja kaikilla eivät sillä tavalla minuutin tarkasti tulekaan. Ja että makuuasennossa tuntuvat yleensä kipeämmin kun pysty.

Mutta itsekin oon pannut merkille että kaikki nämä tähän astiset supistukset on just olleet niitä että pitkällään ollessa ovat reilusti yli minuutin mittasia, kipeitä mutta supistus väli hiukan pidempi( 6-10min). Sitten seisaaltaan/liikkeessä lyhyempiä n. 30-40sek., ei läheskään niin kipeitä..lähinnä tuntuvia mutta tulevat tiheämmin (2-5min). Eli just samanlaisia kun sullakin ilmeisesti?

Ainoa poikkeus oli se yö kun supisteli todella reippaasti ja 10h
... sillon seisaaltaankin teki samanlailla kipeää kun maaten, tosin silloinkin väli oli lyhyempi seisten ja pidempi maaten ja kestot eri. Kävinkin sitten näytillä aamulla ja ainakin mulla kohdunsuu oli auennut niillä sen yön supistuksilla.

Viime yönä siitä juuri osasin ennakoida taas ettei tuu lähtöä kun nousin ylös eikä tehnyt enää yhtään niin kipeää kun maatessa, lähinnä vain tuntui että supisti muttei ollut kipua juurikaan. Maate kun taas meni niin oli tosi kipeitäkin välillä. Kaippa se on ootettava taas niitä mitkä pistää seisoilteenkin puuskuttaan ja välit pysyy suht samana teki mitä teki..

ÄRSYTTÄVÄÄ!

Toisaalta varmaan pitäis ite olla onnellinen ku ei oo tollasia supparituntemuksia ollenkaan. Tai että ne on kivuttomia ja välillä vaan tuntuu napakalta.
Että varmaan tää tätä oottelua on siihen tiistaihin asti..

Mä lähdin synnärille, kun en kotona enää kestäny suppareita (makasin siis kontillani lattialla niiden aikana) ja vauvakin liikkui vähemmän.

Kerrohan sit kuin kävi <3

Mulla kaikki supparit loppunu. Oon jo päättäny et helmikuussa mennää sit ;)

Ei Mellu käy kateeksi kyllä kun on niin pitkään ollut tällaista.. Ärsyttävää :p Toivottavasti käynnistelevät sitten jo sulla.. Uuvuttavia öitä jos monta peräkkäin..

Käytiin vähän ajelemassa jos saisi jotain vauhtia suppareihin.. Tulihan niitä ja vaikea autossa istua.. Onneksi ei sitten tosipaikan tullen ole kuin vartin matka..

Nyt ruokaa, päikkärit ja toivomaan että iltaa kohden yltyisi vielä entisestään.. :)

Kuinka usein muuten olette panadolia ottaneet? Ei tuntunut olevan vaikutusta enää 1,5 tunnin jälkeen.. :o

Takaisin