Supistukset

Tuli mieleen et voisko olla endometrioosia Sande? Mä en aiheesta hirveesti tiedä mut jotenki voisi kuulostaa sun oireet samantyyppisiltä...

Mulle tuli kans endo mieleen heti. Onko tärähdyskipua tmv? Henkilökohtaista kokemusta ei ole mut muutamalla tutulla on..seksiin liittyvät kivut ja tärähdyskipu kai yleisin oire..

Hmm no empä ollu tienny tollasesta. Kyllä mää sillon lääkärissä kävin pariinkiin otteeseen ja ottivat näytteen sisältä ja veri-/virtsanäytteet. Mut kaikki oli kunnossa ja kukaan ei osannu sanoa mitään. Noita tuli aina sillon tällön sanotaan alle 6kk aikana. Sit lopetinki pillerit ja tulin paksuks.

Tänään loppu liikunta kielto. Saa nähä kuinka noi supparit alkaa taas kiusaamaan, kun rauhoittuivat melkein kokonaan levolla.

Täällä kans supistelee päivittäin kun liikkuu tai nouaee ylös tai tekee melkein mitä vaan. Mutta on kivuttomia, tosin tukalia. Tunne on outo koska esikoisen kohdalla ei ollut mitään vastaavaa.
nyt vasta 34+3 niin ei tarvis vielä oireilla tai tulla. Joulukin ja kaikkee ;)
Esikoinen syntyi 41+4 joten vaaraa ennen aikaisuudelle ei kokemusten perusteella ole. Kuitenkin tämä supistelu ja mahan alhaalla olo vaikuttaa muulta. Pöntölle ei pysty edes kunnolla istumaan kun pää on niin alhaalla. Kertaakaan ei maha ole vielä käynyt "ylhäällä". Mielenkiintoista.
Niin ja nämä menkkamaiset tunteet ja selkäsärky supistuksien ympärillä.. no kahden viikon päästä taas neuvola ja 8.1. Sitten lääkäriinkin.

Sande: se kai selviää ultraamalla et jos sulla jatkuu vaivat raskauden jälkeen niin käy lääkärissä tsekkaa. Yleensä raskaus auttaa endo oireisiin?

Mullakin on koko ajan ollut maha tosi alhaalla. olen säästynyt hengenahdistukselta, mutta jalkojen nostaminen pukiessa on ollut ongelmallista jo pidemmän aikaa. Maha on muutenkin pieni, sf mitta oli neuvolassa 27,5 rv33+6.

Torakka, toi kyllä kuuöostaa tosi pieneltä mitalta! Onko se koko ajan ollut alakäyrillä vai onko tässä tapahtunut muutosta viime aikoina?
Terkuin 34+2 sf 34

Minulla sf-mitta oli eilen 33+2 30 cm. Mitta on ollut koko ajan keskikäyrän alapuolella ja vauva onkin ollut tosi alhaalla jo puolimatkasta.. Kummasti vain närästää siitä huolimatta.

Aluksi oli keski- ja alakäyrän välissä ja rv 30+0 neuvolassa oli laskenut alakäyrälle ja jatkanut tasaisesti siellä. Ilmeisesti vauva laskeutui jo silloin, koska olen sen jälkeen käynyt ultrassa ja koko vastaa viikkoja. Neukka mietti että minulla on varmaan niin tilava lantio että lapsi mahtuu "syvälle" lantioluiden väliin, vaikka olen pieni kokoinen itsekkin.

Täällä sf-mittoja tähän malliin; 26+5 23.5 cm, 30+3 25 cm, 33+3 28 cm.. Huomenna saa neuvolalääkärikäynnillä taas mitan, mutta kyllä itseä on huolettanut pienen oloiset mitat ja kun kaikki sanovat, että vatsa on kyllä tosi pieni.. Ja omaan silmäänkin näyttää pieneltä.. Neuvolassa eivät asiaan ole sanoneet mitään.. Tasaisesti alakäyrällä..

Maatessa henkeä välillä ahdistaa, mutta keuhkojen kanssa oli ennen raskauttakin ongelmia kun selkäranka painoi toisen keuhkon lyttyyn, eikä ole vielä leikkauksen jäljiltä kunnolla vahvistunut niin ei tiedä johtuuko yksinomaan raskaudesta.. Supistuksia ei ole kuulunut pitkiin aikoihin, välillä jotakin todella lievää menkkamaista kipuilua hetken, muttei tuolloinkaan vatsa mitenkään kova ja mylläys jatkuu normaalisti läpi tuon kipuilun..

Tänään on ollu supistusten osalta ihan hirveä päivä, aamulla ennen kuutta ensimmäiset, hetki väliä ja sitten hirveillä kivuilla yhdestä seitsemän pintaan, nyt hetken ollu parempi olla, eikä muuten paljon panadolit auta :sad001 Toivotaan, ettei näitä nyt kovin pitkään jatku ennenku poika päättää syntyä.

No mut sä menetkin jo täysiaikaisviikoilla, ettei ne enää välttämättä ennakoivia ole. Ainakaan kauaa.
Koskaanhan ei tiedä, mutta toivotaan että joko rauhoittuvat tai sitten pääset tositoimiin.

KoBe, toivonkin ettei näitä jatku ihan loputtomiin ettei oo voimat lopussa siinä vaiheessa kun pääsee tositoimiin.

Joko sulla Santra oli nla lekuri, olis varmaan pitänyt kun eikös se ole vko 36 aikoihin? Tai no kaikkialla ei vissiin sitä enää ole.

Itsestä tuntuu hassulta, että paikat pehmenneet ja auenneet ilman että yhtään kivuliaaksi koettua supistusta tai muutakaan tuntemusta olis ollu. Ne muutamat pienet epämukavat tuntemukset vaan, ja muuten vaan lähes huomaamatta olevia suppareita. Toki osa on sen verran pitkäkestoisia että väistämättä tuntee supistuksen, muttei kivulla.Tällanen pistää sit just jänskättämään, että kuin auki sitä voi ehtiä ennenkuin on tilanne ihan oikeasti päällä.

Joillakin tosiaan nuo kivuttomatkin supistukset avaa paikkoja..itsellä ei edes kivuliaat ;) ilmeisesti rautakanki tarvitaan taas että saadaan typy maailmaan :D taas tulee kipeitä supistuksia mutta onneksi harvakseltaan pitkillä väleillä..nää tuntuu jo aikamoisena paineena takapuolessa ja selänkin puolella..epäilen että nää jo saattaa tietä valmistellakin.

Mulla on kans taas ilta suppaillu aina kun oon liikauttanut itteni sohvalta! Pari pv on jo tuntunu selässä ja takapuolessa, varmaan samalla tavalla kuin MarinaMelinallakin. Tänään on jotenkin tuntunu, että maha olis valahtanut kerralla alas ja joku magneetti vetäis mahaa lattiaan kokoajan kun oon jaloilla! Paikat oli jo pe auki niin mitähän nää siellä oikeen saa aikaan :oops: Ma ois neuvola uutta eipä se terkka siellä mitään kato.. Ei oo ees oma terkka kun se on jo joulun vietossa! Huomenna pitäsi olla koko pv liikkeellä.. Pitää laittaa navigaattoriin varmaan suoraan kättärin osoite :grin

No kyllä mä näitä uutisia jo olen odotellutkin, Ducksien lisäksi täällä ei kukaan tammikuinen ole vielä synnyttänyt (niin että me tiedettäis) ja mennään jo yli joulukuun puolenvälin :wink

Ja itse saan varmaan odottaa sinne viikolle 42 ellei ylläreitä tapahdu. Pitää varmaan asennoitua siihen ja yrittää keksiä aktiivista tekemistä sen sijaan että möllötän kotona supistuksia odottaen.

Jännä kuulla kenellä sitten etenee synnytykseen ja milloin.

Takaisin