Supistukset

Meidän ohjeissa oli vaan: Supistuksia tulee noin viiden minuutin välein ja ne kestävät noin minuutin ja ne voimistuvat. / Supistuskipu on niin kovaa, ettei sen kanssa kotona pärjää.

En tiä jaksasinko tuntia noin tiheitä jos ovat vielä kovin kipeitä.
 
Ovat joo kyllä jo todella kipeitä. Kuitenkin ainakin tää 7-8min on vielä jotenkin ihmeen pitkä aika kun välissä ei satu yhtään, sikäli tää supistuskipu on tässä vaiheessa vielä ihan siedettävää. Sen minuutin kärvistelyn jälkeen kun saa levätä kuitenkin aika "pitkään". Mutta katsotaan mitä sanon kun se väli on sen 5 minuuttia :) ja sitten kun lepo tauko on enää sen minuutin kaks niin tulee ikävä äitiä!
 
Voi vitsi... tsemppiä teille joilla viimein tapahtuu. :grin niin peukut pystyssä.

Mä jään tänne vikana huutelee yksinäni kipuja (mulla lähes viimeisenä la), ku ei tää ymmärrä tulla pois. Luulen, et häädetään yksiöstä helmikuussa vasta.:sad001 sniifff... tää yrittää yläkautta ja kyljistä ulos, mut ei alhaalta.
 
Muokattu viimeksi:
Älä huoli, mäkin täällä oottelen jo helmikuuta, ei tää bebe ennen sitä tuu :) supistuksia oli viime viikolla viimeks kovia, sen jälkeen oonki saanu nukkua ku koiranpentu.
Ja ainakin tulee mun suosikkipäivä nopeemmin, runebergin päivä. Oiskohan sairaalassa tarjolla leivoksia? :p
 
Runebergin päivänä ku syntyis niin saa aina synttärin kunniaks koulussa leivoksen! :) vai saako niitä enää?
 
Miten te laskette supistukset? Mulla on iPadissa semmonen ohjelma, joka laskee seuraavan supistuksen aina edellisen alusta, välillä oli 2 minuutin supistuksia, ja jos siinä välissä oli 3 minuuttia, suppareiden väliksi tuli 5 minuuttia.
En olis pysynyt laskuissa mitenkään ilman tätä vehjettä.

Yksi Cytotec riitti aloittamaan synnytyksen. Toinen piti vielä antaa, muttei annettu. alkuun supistuksia kestibihan kivasti, mutta kun kohdunsuu lähti avautumaan 3 sormelle ja siitä eteenpäin, niin olin kivulias.

Supistukset kesti 45 s - 2 min, väli saman verran. Kuuma suihku auttoi. Hoitaja oli sitä mieltä, etten ole vielä synnyttäjäkipeä, mutta hetken päästä tuli katsomaan hämmästyneenä kun oksensin kivusta.

Olin tosi kipeä. Avauduin 4 cm:stä 8 cm:iin siirtyessäni synnytyssaliin, enemmän kipujen kuin synnytyksen edistymisen vuoksi. Kukaan ei oikein uskonut, että yksi Cytotec olisi riittänyt, piti siis antaa vielä toinen (onneksi ei annettu!) ja puhuttiin oksitosiinista, jota ei koskaan annettu, paitsi istukkaa varten.

Kirjoitan synnytystarinaa myöhemmin, ehkä vasta kotona.
 
Itku meinasi tulla äsken kun hoitaja teki alstutkimuksen. Tilanne oli aikalailla sama kun viime kerralla sillon reilu kaks viikkoa sitten!!??? Supistuksia piirtyi käyrille ja hoitaja sanoi niiden olevan voimakkaita mutta siitä huolimatta kohdunsuun tilanne oli tuo. Voitte uskoa kuinka paljon suututtaa, kuinka oon valmis antamaan periksi kokonaan. No, jäätiin tänne kävelemään jos tilanne edistyisi. Kävellessä supistelee 2-3min välein ja levossa about 4min välein. Todella kipeitä on. En kohta tiedä enää mitä tehdä.
 
MarinaMelina.. mä uskon ja toivin et nyt se sieltä tulee!! nyt semmonen kunnon muksu pihalle asenne päälle ja riehut jaja kaikkee :D... sulla on kyllä ihan järkkyä tuo touhu :O en tie kestäisinkö itekkää tommosta
 
Paljon voimia mellu! Koita lisäksi saada levättyä, se olisi kovin tarpeellista myös. Se on käsittämätöntä, kuin supistukset voi olla niin rajuja, kipeitä ja säännöllisiä, mutta ei tee mitään. Itse sitä omalta osaltani kans aamupäivällä kuulostelin, et ei oo riittävää vielä. Joka tapauksessa on hyvä, et lähdit näytille, kai ne jotain kipuun antaa, et tulis ees hiukan hermolepoo!
 
Ihanaa mellu.... viimein se pitkä odotus palkitaan ♥♡♥♡♥♡♥♡

Kamalsti tsemppiä vappu ja mellu. Toivotaan et vappu säkin pääsisit tositoimiin. :)
 
Takaisin
Top