Supistukset

Just lueskelin että Hansulla tää kuvio tais mennä tähän asti aika samalla tavalla, toivottavasti mäkin pääsisin illalla kuitenkin sit tositoimiin ja Sande sun kaveriksi sinne osastolle :)
 
Supistukset jatku yhteentoista asti yhtään muuttumatta. Sit tulin tuskaisena sänkyyn, kun koko lantio ja alaselkä oli ihan tulessa. Supistukset jatku vielä hetken ja seuraavaksi heräsin, kello oli kaksi! Alkaa mennä usko koko vauvan olemassaoloon.. Pitäis kyllä varmaan käydä käyrillä, mikäli tämä vielä jatkuu tällaisenaan, kun mulla on itellä sellanen fiilis, et vauva saattaa olla suht isokokoinen, et jos se voi aiheuttaa tätä, et kohtu ei jaksa supistella. Mulle ei oo tehty sisätutkimuksia kuin yksi, rvko32 oksutaudin jälkeen, eikä kokoarviota rakenneultran jälkeen. Eilen nlassa sf-mitta oli 38.. Eli mulla ei oo mitään tietoo, missä mennään minkään suhteen. Nyt alkaa stressata.. Ja ens maanantaina vasta lähete äitipolille.
 
Ellem sinuna varmaan kävisin käyrillä! Supisteleeko yhtään nyt?

Mulla tullu nyt kolmesta asti alle 10min välein, välillä niitä kipeitä ja välillä sitten lievempiä. Mutta nyt on ruennut särkemään oikeaa puolta vatsasta koko ajan...suorassa seisominen on hankalaa, istuessa ei satu. Mutta huoli nostaa täällä kans päätään että mikä siellä nyt särkee. Täytyy käydä suihkussa taas katsoa/tunnustella sitten miltä tuntuu, jospa se tihentäs noita supistuksia niinkun yöllä. Onneksi mies tuli kotiin.
 
Supistelu jatkuu, mutta paljon helpompana kestää ja epäsäännöllisempänä. Onneks sai torkuttua hetken. Kyllä mä sen päätin, et jos vielä noita kovempia tulee, niin lähdetään heti, tässä tuli sellainen epävarmuus jo itselle. Tämä on mun viides lapsi, enkä ole vastaavaa kokenut aiemmin.. Pidän peukkuja Mellu, et siellä edistys, vaikka taidat säkin unen tarpeessa olla ennen loppurutistusta!
 
Mä sanon oikeasti nyt itteni irti tästä touhusta. Rupee hermot olemaan aivan riekaleina. Nää supistukset tulee 3-12min välein ja on kipeitä mutta mä oottasin ihan erilaista oloa kun synnyttämään lähdetään! Pitäs olla niin kipeitä että puuskutetaan, tai no, kyllä nää välillä onkin mutta että välit ois niin pienet että ei tarttis oottaa että tulis jo seuraava. Näillä väleillä on vielä ihan turha lähteä. Tää on yhtä p**kaa! Anteeksi avautuminen mutta nyt rupee huumori loppumaan kesken, pelottaa jo valmiiksi jos ens yö on samanlainen ja taas huominen päivä keskenään likan kanssa. En viihti sairaalaan lähteä kun minkäs ne tälle tekee. Ainakin muistan ja painan kaaliini että meidän lapsiluku tosiaan on täynnä!
 
Ellem niin varmasti kannattaa kun teillä on ollut niin nopeaa toimintaa edellisetkin. Mulla kun on taustalla esikon 30h rupeama niin ei oo varmaan liioin kiirettä..ja eipä näytä tälläkään kertaa kroppa tietävän mitä tekee. Julmettu kun osaa suututtaa!!! Täytyy mennä vaan lepäämään kunhan tuo mies tulee auton kimpusta..sekin pirun kosla valuttaa öljyjä pitkin maita ja mantuja:mad:
 
Mee mellu sinne svo:lle ja sano et tulee 5min välein niin kätilö kuitenkin tutkii mikä tilanne kohdun suulla ja sit oot ihmeissään et miten ne nyt epäsäännöllisty yhtäkkiä. Mistäs sitä tietää jos ne vaik lähtis sitte käynnistämään/voimistamaan sun omia suppareita.
 
Jasmin_e mietin jossain vaiheessa samaa mutta jotenkin kai vielä toivon että nää tästä vielä tän illan aikana tihenee itsestään niin ei tarttis hukka keikkaa heittää! Kun siinä on just noi järkkäilyt esikon kanssa ym. Olis paljon yksinkertaisempaa että mun kroppa nyt vaan tajuais mikä sen homma on ja päästäs synnyttämään. Mutta jos ens yönä alkaa sama ralli eikä tihene niin kyllä sitten menen näytille enkä lähde pois ennen kun tekevät jotain!
 
Nyt on viidestä asti tullut supistukset alle 10min väleillä, suurimmaksi osaksi 8min. Kipeitä ovat ja kipu siirtynyt selkään myös. Sovin itseni kanssa että seittämältä soitan porukat lähtemään ja yritän kärvistellä sen 1,5h kun ne tulee ja sit lähdetään. Katsotaan miten jaksan. Kaurapussi auttaa onneksi nyt jonkun verran. Voikun tää nyt olisi menoa viimein!!!
 
Niin ja täällä kans ihania supistuksia joita on odotettu! Aah. Mutta ei siis vielä mitään lupaavaa. Mutta jotain ♡ lenkki ja sauna!
 
Jee! Hyvältä kuulostaa :) Nyt Mellu kanssa tarraat kiinni niistä sairaalasängyn reunoista kunhan sinne meet!

Nyt kun turvotus on helpottanu niin oon lenkkeilly, imuroinu, leiponu kuivakakkuja pakkaseen ja käyny kaupassa. Koittanu siis olla mahdollisimman paljon jaloillani jos vailka sais jonkun supistuksen aikaseks mutta höpöhöpö. Päänsäryn sain.
 
Mellu, täällä suvantovaihetta. Vauva liikkuu tosi vähän, mutta toisaalta toi aamun prässi oli tosi raju, mulla on kylkiluutkin ihan kosketusarat, et kai pikkuinen tarvii hiukan lepoaikaa.. Ei taas auta kun lyödä päätä seinään ja koittaa uskoa tulevaan. Mut hermot tässä touhussa menee, se on fakta! Eikä todellakaan ole mikään levollinen olo, musta tuntuu, et kaikki ei oo ihan ok. Toivon todella olevani väärässä.. Sulle paljon onnea mukaan, toivottavasti sun piina alkais olla jo takanapäin!
 
Sande teeppä se :wink

Ellem kovasti jaksamista sulle myös ♡ tää on niin piinaa tää touhu. Kaikkea sitä pitääkin olla. Toivottavasti ne sun supistukset alkas taas uudella tohinalla ja pääsisitte synnärille! Mene ihmeessä muutenkin tarkistettavaksi jos huolettaa paljon!

Täällä supistukset on jatkuneet, isovanhemmat hälyytetty paikalle..puhuttiin miehen kanssa että lähdetään viimestään kun supistukset tulee 5min välein tunnin verran...niin taisin lukea ohjeita netistä.
 
Takaisin
Top