Soseet ja vellit, kiinteiden aloitus!

Oon ujutellut juu puuroon ja soseisiin ja tänään annoin jopa lusikalla. :) Yritän olla ressaamatta, mut kun on tällainen murehtijaluonne.

Mikähän mahtaa olla kaupasta ostettujen hedelmäsoseiden säilyvyys avaamisen jälkeen? Seuraavana päivänä voi varmaan vielä käyttää, mutta entä sit seuraavana? Ja voiko niitä pakastaa myös?

Miul luki ainaki jossai hedelmäpurkissa 3 päivää. En tiedä säilyvyydestä pakkasessa sit mut kai niit voi pakastaaki

Jossain on kai 2vrk? Eli kolmena peräkkäisenä päivänä vois samasta antaa..

Meillä kans ei maito maistu heti soseen jälkeen mutta tunti soseesta ni johan maistuu (n. 100ml) :) soseessa mukana 10-30ml maitoa ..

Semmonen tissimittari oliskin kätevä, niin tietäs paljonko vauva maitoa saa :D Olis varmaan menekkiä sille.

Mutta mä en ite ottais stressiä tuosta. Ymmärsin että yöllä kuitenkin maitoa menee..? Voihan olla, että päivällä on niin paljon muuta kiinnostavaa, ettei oikein jaksa keskittyä, niin ottaa sitten yöllä takaisin. Ja monesti, jos joutuu "pakottamaan" syömään, niin ei maistu sitäkään vähää.

Varmaan melko itsestään selvää, mutta kannattaa muuten noista sosepurkeista ottaa eri lautaselle sen verran mitä kerrallaan syö. Säilyy paremmin, kun ei sen lusikan mukana pistä suusta ruokaa hajottavia entsyymejä sinne purkkiin.

Juu, yöllä menee yleensä kaksi tai kolme syöttöä. Oon nyt pistänyt tissin piiloon jos itku tulee. Nimittäin niinä kertoina kun tissi on maistunut,on ottanut sen hyvillä mielin. Välillä miettii sylissä hetken ja nappaa sitten itse kiinni.

Hyvä muistutus toi, että ottaa puhtaalla lusikalla erikseen sen minkä tarjoaa. Itse teen silleen kans. Ja purkeista lukee se miten ne säilyy. Oon itse harkinnut jos juuri avatusta purkista pakastaisi osan, mutta meillä on nyt alkanut parissa päivässä purkki menemään.

Meillä kans ehitään syödä parissa päivässä purkki niin ei oo tarvetta pakastaa. Mut mielenkiinnosta ois kiva kuulla kokemuksia jos joku on kokeillu. Säilyykö koostumus? Ja onko kukaan tehty hedelmä/marjasoseita valmiiksi? Voiko niitä pakastaa samallain ku kasvikset?

3pv ite annan samasta purkista kun niin siinä lukee se säilyvyys.. ja oon esim luumusosetta pakastanu kun en viiti hirveesti antaa kerralla ettei mee liian löysälle, hyvin on toiminut sulatettunakin :)

Ja oon pakastanu banaania, päärynää ja sekotuksia itetehtynä. Vähän vetisempiä sulatettuna mutta maku ja väri sekä koostumuskin hyviä, ite maistellu kans :)

Meillä kun alotettiin puurot ni hyvä kuuman puuron sekaan nakata yks jää kuutio vaik banaanimustikkaa niin tulee kiva maku ja jäähtyy sopivasti

Kiitos vinkeistä! Me kokeiltiin tänään antaa luumua, mutta taisi pienelle tulla kamalat vatsanväänteet siitä :( huusi puoli tuntia täyttä kurkkua. Ja meidän lapsi kun ei yleensä itke pitkiä aikoja putkeen. Nyt menee kyllä luumu hetkeksi tauolle

joo se on kyllä monasti aika nopeavaikutteinen, miellä jos on ummetusta niin puolen purkin jälkeen on jo löysällä..

Täs viime yönä Lyydia mietin sitäki ku en saanu unta että varmasti jos pumpulle heruu niinki paljon ni se 5-6desii tulee imettämälläki täyteen ku maitoo tulee kumminki imiessä enemmän ku pumpulle vaikka imetyskertoja olis niinki vähän :D

Voi ei, kaikkee säkin yöllä mietit. :-D onneksi tosiaan syö edes yöllä kunnolla tissiä, vaikka toisaalta silloin olis myös kiva nukkua joskus.

Takaisin