Sormiruokailu

Tonnikalassa on myös elohopeaa, jonka vuoksi sitä ei kovin usein kannata syödä. Satunnaisessa käytössä ok, jos tosiaan ei tule purkista.

Mä en oo vielä saanu aikaiseksi antaa mitään kalaa, kun tuntuu melkein kaikki sormiruokailijoiden kalaohjeet sisältävän myös munaa... Ja kananmunaa ei siis oo vielä myöskään annettu, koska tytöllä menee äidinmaidon kauttakin maha sekaisin munista. Kai se joskus pitäis uskaltaa silti kokeilla, tuleeko isompia oireita?

Naudanlihaa ja kanaa oon antanu, mutta aika vähän siitä tosiaan mahaan menee, välillä ei laita edes suuhun vaikka tarjolla on.

Ai jaha no purkistahan se tonnikala olis nimenomaan tullut.. Hiisi ku toi mun kalastajamies ei syö kalaa! Ostan aina lohta jos vaan itekseni oon, mikä on aka harvoin tietysti nykyään kun hommat vaihtu. Pitää kattoo pakasteesta jos jotain suolattomia kuutioita löytäis? Tuskin kai, kuka sellasta söis :D

Mä oon ostanut pakaste seiti- ja lohikuutioita, mutta ei siellä Australiassa varmaan sellaisten päälle tajuta. :-D

Joo ei tääl ainakaa pakastekaloissa ole suolaa muute ku luontasesti jos on :) ja seitä meilläki syöty

Mä tein tänään tytölle välipalaksi pannaria. Tuli sen verran hyvää, että pitää miettiä tekisikö joskus itsellekin. Sovelsin reseptin itse. Laitoin yhden bona päärynä&mango purkin, 2dl semperin velliä, 1dl jauhoja ja 1 kananmunan. Osui ja upposi!

Lyydia, pitää kattoo joo pakkaseen. Tuppaa kaikki olee kuorrutettu muruilla tai sillä rasvamössöllä..

Yomanda, tosta reseptistä tuli mieleen, että täällä ei oo perunajauhoja :D Siis voitteko kuvitella? Haha! Kysyin, että milläs sitte teette kiisseliä.. No, niin, selitäpä mikä on kiisseli englanniksi :D Maissijauhoja toki löytyy :p

Tänään maistettiin vihdoinkin perunaa! Keitettynä. Niin hienosti osaa tyttö otta lohkon käteen, vaikka menikin taas vähän pehmeeks :) Ei hajonnu, innokkaasti haukkas palasen.. Ja suu väänty ympäri ja päästi äkkiä irti perunasta, tuijotti sitä kauhuissaan :'D Kyllä sitä sitten vielä vähän maisteltiin. Tiedä mikskä hän sitä luuli, selvästi pääs yllättämään :D

PikkuTikku, kuulostaa hyvältä pannarilta!

Ja vielä: täällä maitotuotteita "saa" antaa jo 6 kk eteenpäin, onkin pitänyt selvitellä, että mistähän se ero johtuu. Eikös Suomessa oo 10 kk hapanmaitotuotteet ja 1 v lehmänmaito "raakana"?

Vitsi ku en tiedä miten eri ruoka-aineet käyttäytyy, voiskohan tollasen pannarin tehdä tuoreena pakastetusta mangosta? Meillä olis. Mietin myös että tekiskö vielä yrityksen apinaeväästä sillä mangolla. Banaaniset ei uponnu, olis kyllä aika näppäriä ottaa mukaanki ne.

Toi maitotuotteiden eri ikäraja eri maissa liittyy jotenkin siihen, että lypsykarja on eri lajia. Jotain A1 ja A2 -tyyppejä tms. ja toisten maitoproteiinit on helpommin sulavaa. Älkää kysykö tarkemmin, Google tietänee paremmin kuin minä. :D

Meidän tyttö rakastaa perunaa! Oon tehny lohkoina uunissa, peruna on eka mikä tarjottimelta katoaa aterialla. Sit vasta kun potut on syöty tai muussattu tarttumakelvottomiksi, tyttö alkaa tsekkailla mitä muuta oli tarjolla... :D

Vitsi ku en tiedä miten eri ruoka-aineet käyttäytyy, voiskohan tollasen pannarin tehdä tuoreena pakastetusta mangosta? Meillä olis. Mietin myös että tekiskö vielä yrityksen apinaeväästä sillä mangolla. Banaaniset ei uponnu, olis kyllä aika näppäriä ottaa mukaanki ne.
Mie taisin laittaa tonne reseptiotsakkeen alle oman reseptini pannarista ku tein yks päivä niin että korvasin toisen banaanin mangososeella ja se toimi ainaki.. Siihen tulee niin monta munaa että banaanin voinee korvata kokonaankin jollain..
Tässä oli vielä munan korvaamisestaImageUploadedByVau Foorumi1454920990.756691.jpg

Meilläki tykättii perunasta ku lohkosta hävis puolet heti sillo ku maisto.. Olin järkyttyny :D

Peruna maistuu täälläkin, tosin bataatti on sen pahin kilpailija. :)

Apinaeväs jäi meillä ainakin sellaseksi liian tiiviiksi. Oli kyllä hyvää, mutta syöminen vähän hankalaa.

Naks, oli se puhdas maitosuositus sittenki 1 v myös täällä, mutta erityisesti siitä syystä, ettei korvaisi äidinmaitoa tai korviketta. Jugurttia ja juustoa saa antaa 6- ja 8-kuisena. Mutta enpä olis kyllä älynnyt tuollasta!

Yomanda, munia mielellään kyllä käytän, kun ei kerran sellaisenaan maistu. Mä jotenkin henk koht haluun uskoa, että syömällä ne allergiariskit pienenee :) Mustä tulikin mieleen, missäs muodossa pähkinää? Täällä tarjotaan peanut butteria paahtoleivän päällä... Ei kiitos minun vauvalleni :/

Peruna maistuu täälläkin, tosin bataatti on sen pahin kilpailija. :)

Apinaeväs jäi meillä ainakin sellaseksi liian tiiviiksi. Oli kyllä hyvää, mutta syöminen vähän hankalaa.
Jostain luin, että bataatti on hurjasti ravintorikkaampaa kun peruna :)

Joo mie vähä Aubrey oikasin ku tuol aiemmin oli puhe munattomista jutuista, ei niinkää että teille munattomia ohjeita :D

Suomessa ei pähkinää suositella ihan pienille ku niissä voi olla niitä hometoksiineita.. Mutta varmaan jossain jos on valmiina ni kävis.. Jonkun tutkimuksen mukaan sitäki pitäs tarjoilla aikasin ni saattas ehkästä allergiaa
Hyi olkoon tuo peanut butter, jenkeissä maistoin enkä voi ymmärtää miten joku voi syödä sitä :D

Me maisteltiin tänään nyt sitten tomaattia kin en aiemmin ole muistanu antaa :) no eka pala ei pysyny käsissä niin että olis saanu syötyä. Autoin sitten vähän että sai imastua sisustan ja laitoin pöydälle niin hetken päästä nappasi loput ja imasi suuhunsa. Suussa pyöritteli ja jonkun ajan päästä kakaisi kuoret pois.

pähkinöitä pohdiskeltiin täälläki yks päivä, ainoaksi ratkaisuksi löysin että jauhaa pähkinät blenderillä tms soseen tai sormiruokatekeleen joukkoon :)

Takaisin